- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #3817 üzenetére
Nem, DH, FR. El is kell jutni valahogy ahogy a hegyhez, ugye, meg aztán szeretem elemezgetni az edzésnaplókat, jól jön a diétához, ha tudom, hogy mikor, mivel, mennyi energiát égetek, hogy alakul az állóképességem, stb. Sokszor gyúrás és bunyó közben is rajtam van a mellpánt. Egy durva lábedzésen simán ott vagyok max pulzuson, pedig csak fekszem a lábtológépben pl.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha 1"-os villát fogad, akkor nem tehetsz bele 1.1/8-ast, de 1"-osból is van A-Head-set-es csapágy és villa is. Bár nem épp a technika csúcsa, de létezik.
Mi lenne a csere oka?Már látom.Zoli133 #3912: lánc- vagy fogprobléma okozhatja, nézd át, nincs-e vmeik fog elgörbülve a tányérokon, illetve a láncot is nézd át, nincs-e egy szem elcsavarodva, megszorulva, akármi.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ADAM1337 #3961 üzenetére
Az első f*s, felejtsd el, és persze a másodikat is, mert neked V-féked van, a Boxxi meg csak tárcsaféket fogad. No, mondjuk DH villán utoljára 2000 környékén volt V-fék tüske. Mi a pontos konfig egyébként? (Bocs, ha már írtad régebben.) Lájtosan DH-zni (jelentsen ez bármit is) nyugodtan elkezdhetsz vele így is, legalább látod, mik a gyenge pontjai. Én agyakat cserélnék, majd tárcsaféket dobnék rá, mondjuk vmi madzagos Avidot, aztán jöhetne egy olyan régi Boxxi, amit mutattál, később esetleg egy jobb rugóstag. Ez utóbbi azonban már csak akkor, ha ragaszkodsz a vázhoz, ugyanis a többi alkatrészt, amivel fejleszted a jelenlegit, át tudod rakni a következő vázra is, csere esetén, a rugóstagot viszont csak akkor, ha az új váz szemtávolsága megegyezik a jelenlegivel, és hasonló a lengőkar áttétele is. Ha meg nincs kedved vele ennyit foglalkozni, akkor add el és vegyél egy másikat (ez a szívtelen verzió ).
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #3966 üzenetére
Tekintve, hogy a legtöbb újítandó alkatrész (agyak, fékek, teló) átvihető a következő gépre, én nem tartom teljesen elvetendő megoldásnak. Ha vkinek csak havi 8-10k-ja van bringát fejleszteni, az apránként cserélt motyókkal meg tudja oldani a fejlesztést, és nem kell egyben kiadnia 150-180k-t, miután 1 évig egy rommal járt. Olyan alkatrészt persze nem vennék rá én sem, ami egy vázcsere alkalmával nem lesz majd jó (monoblokk, hajtókar, nyeregcső, rugóstag, stb.), de ilyesmit nem is javasoltam a kollégának.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tzimash #4058 üzenetére
Nem sorolható be, mondhatni kategórián (de nem szérián) kívüli típuscsalád, nem MTB-alkatrész, jellemzően komfortgépeket, városi bringákat szerelnek vele. A fékeken az vmi korai power modulatornak tűnik, bár látni kéne működés közben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tzimash #4075 üzenetére
Igen, rendben van, alsó-közép kategória, Acera színvonal nagyjából. A fékkar jó lesz, mivel V-fékkar, ezért kompatibilis a bovdenhúzása más V-fékekkel.
honyike #4083: itt írtam a pofákról. A fél-szinteres, light-fémes a kettő között helyezkedik el, tulajdonságait tekintve.
Atke #4086: ez nem a tárcsától függ, hanem a telód lábától. Ha gyenge vagy könnyű a láb, akkor beleérhet simán a pofába a nagyobb tárcsa, és persze a fékerő egy része is elmegy a kornyadozás miatt. Átütős, 15-ös, 20-as tengelyek esetében nincs ilyen probléma. Plusz a gyorszáras tengelyrögzítés miatt kvázi lehetetlen kétszer ugyanúgy visszarakni a kereket, ezért a nagyobb tárcsával meglehetősen nehéz pontosan beállítani a féket.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz deicide #4091 üzenetére
Nem, ez sajnos ilyen. A gyorszár rögzítője faján belemélyed a papucs festésébe, és ha nem pont oda, nem pont úgy rakod vissza, akkor már másképp fogja a tengelyt, plusz nehéz pont ugyanakkora erővel is meghúzni, amivel be lett állítva. Vannak fékek persze, amelyek kevésbé háklisak erre, mert több hely van a pofák között. Boltonnál fix a rögzítés, ezért ott nincs ilyen probléma, legalábbis sokkal kevésbé jellemző.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A tengelyrögzítéstől függ. Az enyémet pl. egyféleképpen lehet csak rögzíteni, nem függ a meghúzás erősségétől. Persze vannak olyan bolton tengelyek, amikkel összébb tudod húzni néhány tized mm-t a teló szárait, ott ez jelenthet problémát.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #4117 üzenetére
Ezeket a szempontokat pont kezeli a kalkulátor.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
8 fokozatot (de 6-ot se nagyon) tutira nem fogsz tudni egy tányérral váltani, mert simán leesik a lánc. A legegyszerűbb, ha fent hagyod az első váltót fix pozícióban, és akkor nem fog leesni, igaz a váltási tartomány végei felé darálni fogja a láncot. Vagy láncterelő, láncfeszítő, mint a DH bringákon.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz lukaszokni #4195 üzenetére
Erről írtam pont.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz D.Orion #4267 üzenetére
Tudom. Mindössze erre a gondolatra reagálnék "Rosszabb Y váz felépítésre azt a vázformát értjük amikor a vázban nincs meg a függőleges cső. Nem tudom ennek mi a neve pontosan, ami a nyereg és a hajtómű között helyezkedik el. Ha ez nincs meg, akkor nincs fix távolságod és iszonyatos energiák vesznek el tekeréskor. Ez a fajta kialakítás egyszerűen rossz." részletesebben, mert ez így azért nem teljesen igaz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz HollyBoni #4299 üzenetére
Az újabb rugóstagokban már van erre megoldás, lehet őket lockolni, illetve állítani, hogy mikor, milyen progresszivitással nyisson a szelep, illetve van már pro-pedal funkció, ami a tekerésből eredő, magasabb frekvenciás mozgásokat küszöböli ki. Az egyforgáspontos rendszerek nagy hátránya, hogy a lengőkar mozgása közben változik a relatív láncvillahossz, ami miatt főleg kistányéron való tekeréskor ugorhat a lánc.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz planbmokus #4409 üzenetére
"Egyirányú utcába is be lehet hajtani kerékpárral"
Igen, amennyiben ezt tábla jelzi, egyébként természetesen nem. Ez mondjuk nem új szabály, a KRESZ 2010-es módosításakor lépett érvénybe.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz planbmokus #4415 üzenetére
Rosszul tudod.
"Enyhültek az egyirányú utcák ellenkező irányú használatának feltételei - amit sajnos sokan félreértenek. Lényegi változást nem hozott az új KRESZ, mert a főszabály szerint az egyirányú utcába szemből TOVÁBBRA SEM LEHET kerékpárral behajtani! Kivéve, ha azt tábla külön jelzi."
Forrás pl. Új KRESZ (és nem csak KRESZ) a kerékpárosok védelmében…
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz mickemoto #4422 üzenetére
Nem tudom, mire gondolsz, de olyan forrással még nem találkoztam, amely szerint egyirányú utcába a kerékpáros behajthat az ellenkező irányból. Mindenhol csak olyan infót találtam, ami a kiegészítő tábla meglétéhez köti az ellenkező irányú behajtást. Esetleg egy link, ahol ennek ellenkezőjét írták?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz hoffman_ #4443 üzenetére
Az agy azért 36-os? Egyébként még az is lehet, hogy jó lesz, de 36-os kerékhez ceteris paribus rövidebb küllők szükségesek. Csekkold le vmi kalkulátorral, hány mm a diffi a te esetedben.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
-
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #4499 üzenetére
Fogsor: 73k, hajtómű 158k, csapágy: 10k, lánc: 14k, első váltó: 34k, hátsó váltó: 54k, váltókarok: 62k, pedál: 40k. Szumma 445k.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Teasüti #4506 üzenetére
Az arányokat szemléltettem mindössze, vagyis, hogy miért nem fér bele 900k-ba egy karbon fully Fox-szal és full XTR-rel. Egyébként természetesen olcsóbb, ha egyben veszed, mivel a Giant nyilván nem kiskeráron szerzi be az alkatrészeket a Shimanotól.
HollyBoni #4510: az integrált stucni általánosságban jóval merevebb.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Sirandrish #4552 üzenetére
Vannak normál shortnak kinéző betétes nadrágok is természetesen.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Sirandrish #4556 üzenetére
Csak példa volt. Decathlonban ki lehet fogni hasonlókat 5-6k környékén. A bringád árához nem érdemes viszonyítani, mert ennél olcsóbban értelmes nyerget sem fogsz találni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #4639 üzenetére
Thommey a velo.hu főszerkesztője, legalábbis ez az ucsó infóm róla. De igen, történelem előtti időkben a Bikemagnél is volt.
A topicban feltört SLX-parát én sem vágom, brutál jó alkatrészek, simán hozzák az XT szintet használat közben, mindössze tömeg terén van némi hátrányuk, de ezt az alacsonyabb árral kompenzálják. Kíváncsi lennék, hányan próbálták ezeket tartósan, és melyik SLX alkatrésszel kapcsolatban mi volt a kifogásuk.
Egyébként véleményem és tapasztalataim szerint a Shimano MTB alkatrészcsaládjai minőségben nem egyenlő távolságban állnak egymástól. Értem ezalatt, hogy az Acera-Alivio-Deore-SLX-XT-XTR sorrend az nem úgy néz ki arányosan, hogy mondjuk 5-6-7-8-9-10, hanem inkább úgy, hogy 1-2-4-5-6-10. Acera, Alivio a belépő szinten, középen a Deore/Hone, SLX/Zee majd XT/Saint (amely utóbbi kettő kb. egy kategória) és onnan hatalmas távolságban az XTR.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Tomi_Sci #4672 üzenetére
Naná, én is csak szépen feltekertem egy kukázott belsőt félbevágva, aztán kábelkötegelő, és annyi. Azért linkeltem ezt a cikket, mert mindkét megoldás benne van, aztán hátha az elitista verzió jön be jobban a kollégának.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Amennyiben elférnek így is a kormányon a kezelőszervek kényelmesen, nyugodtan. Vásárlás előtt nézd meg, hogy hogy fognak állni a váltókarok, fékkarok, ha 7 mm-rel beljebb kerülnek. Tolj beljebb minden 7 mm-rel, aztán nézd meg, nem kerülnek-e rossz helyre a hajlított kormányon, nem törik-e meg így valamelyik bovden, kényelmesen eléred-e őket ennyivel beljebb is, stb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Sirandrish #4728 üzenetére
Újkori árához képest harmadáron, szal igen, kvázi ingyen adja.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Sirandrish #4733 üzenetére
Beállítottság kérdése. Amikor anno megvettem 400k-ért az akkori villámat, 200k-s autóval jártam. Az autó - nekem - arra van, hogy elvigyen A-ból B-be. A bringa meg élvezeti cikk. Nekem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Sirandrish #4738 üzenetére
Ott indul a dolog, hogy 150k-ért nem nagyon kapsz olyan első telót, amivel egy közepes FR pályán ésszerű körülmények között le tudsz jönni többször, több éven keresztül, körönként 3 elcseszett ugrással, csőrössel, akármivel. Aztán kell egy váz, ami nem nyeklik szét alattad az ugrásoknál, sziklákon, stb., Ez legyen 150k, kell bele egy rugóstag, 100k. Hajtás mindennel együtt legyen középszintű, pl. SLX, mondjuk 150k (egy XTR hajtómű magában 160k...). Két kerék, amit nem úgy néz ki, hogy ha ránézel, tojásba ugrik, hanem amit lehet ütni-vágni, emberfej nagyságú sziklákon mosolyogva átgurulni velük, stb., és ha nem muszáj, ne legyenek kő nehezek, az agyak ne rágódjanak be két havonta, stb., na ez is 100k alsó hangon, két jó fék szintén, mert nem árt meg is állni néha. Ez 750k, és nem egy csúcsgép azért, mert minden téren van hova fejlődni. Persze mindezt össze lehet hozni 4-500-ból is kényelmesen. Ez persze FR, amiről beszélek. Outin, XC-nél, enduronál, CX-nél, stb. nyilván egészen mások a szempontok.
De mindezt tök klafán megírtam már anno, szal tessék, itt részletesebb infókat is találsz, hogy mit, miért, mennyiért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Pttypang #4755 üzenetére
Melóba járni minek az "összteló"? Egyszerűbb merev gépet használtan már lehet találni 30k körül, és nem kell azon aggódni, mikor esik szét.
Sirandrish: a "vicces" írás ugyanerről itt található.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz fpeter07 #4763 üzenetére
Felhasználási területtől és ízléstől függ. Ha engem kérdezel, én Gee bringáján nem tudnék fejleszteni semmit. És megáll 2 misiből.
Aki nem tudná, kiről van szó. Fort William Downhill World Cup 2013 l Gee Atherton l 1st Place
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs