Hirdetés
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz cappa72 #157732 üzenetére
Puszta kíváncsiságból...
A GreenGo még operál?
T.i. leugrottam a szakimhoz a III. kerületbe, és velük szemben van egy telephely (Óbudajavító?), ahol 25-35 db (1) VW Up volt leállítva, mindegyiken RNY-1xx rendszám.
Miután édesanyám kapott nyáron RTC rendszámot, így gondolom azok a VW-k 1 év körüliek lehetnek, viszont közelebbi ránézésre egyik sem ment egy métert (2) ; emellett nem 'glédába' voltak állítva rajtkészen, hanem nepperesen 'tömörítve', a telep szélére kitolva, illetve félreállítva oda, ahol nincsenek útban.
(1) Én 25-nél hagytam abba a számolást, és még volt ott több.
(2) Laikus szemmel
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Egy szőrmentén autós felvetés...
Amióta a Totalcar-on ott figyel a 'kapcsold ki az adblocker vagy nincs content' üzenet, azóta inkább nem olvasom...ahogy egyébként egyéb oldalakat sem, kivéve, ha nagyon-nagyon szükségem van az infóra. Az egyetlen kivétel a PH volt decemberben, mivel a Zévesbérlet novemberben lejárt, de azóta megint van.
Önmagáért már nem keresem fel, de néha-néha bevillan egy-egy érdekesnek tűnő szalagcím, aztán amikor rákattintok, akkor bejön a TC utolsó vacsorája kompozíció...és valahogy nem éri meg azt a 10 másodperces b@szkódást nekem az összekattingatás.
Esetleg másnál is ennyire ingerköszöb alá zuhant a TC?
Nevermind...
-
aktív tag
Autó lízing magánszemély részére...hátha valaki itt ért hozzá.
Nekiálltam lamentálni, hogy tartós bérletre 'kigurítanék' valami olcsóbb kocsit, teljesen hanyag ridegtartásra. Egyelőre a befutó a Fiat Tipo kombi 1.4 szívó, amire a Duna Autónál már adtak is ajánlatot (*).
Ridegtartás definiálva: sok 1-2km-es rövidtáv, télen-nyáron indít-beköt-padló, némi városi szüttyögés, illetve pályán ahogy kifér; tkp. 'használom-lesz@rom' életérzés. Így tudnám nyugdíjazni az 'elkoptatós' beater Nissan-t is.
Madártávlatból nézve max. 2 évre terveznék vele, még ha emiatt ki is szállnék idő előtt 'büntivel' - persze a penalty mértéke szempont. Ahogy használnám a kocsit, valószínűleg nem venném véglegesen a nevemre egyáltalán.
Mennyire vállalható, illetve rugalmas koncepció ez?
(*) 1.6 TD kombit mentem megvizslatni, hogy legyen egy igénytelen, pakolható, pályázós kocsi túrázni. Jelenleg gyártásból legfeljebb őszre vállalnak átadást, készleten pedig 1.4 szívó van, illetve feltételesen átkérhető T-Jet más kereskedésből. Bruttó 100e / hó lenne (Casco 10%/50e), emellett már csak útdíj + üzemanyag + gyorshajtás, ami nem tűnik irreális felárral bíró összegnek; ha megveszem, vételárral és minden adóval/biztosítással/karbantartással/stb. nagyjából felskiccelve 3-5 évre 70-120e körül van - persze közben az enyém a vas, ergo az én gondom, de pont az a lényeg, hogy ne legyen az...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz bulikavagyok #167610 üzenetére
@bulikavagyok & CactuS
Talán a drámai hatás miatt túltoltam a megfogalmazást, de a lényeg marad: szeretnék egy kocsit, amire nem érzem úgy, hogy vigyáznom kell(ene). Miután ilyen kocsi újonnan nincs, így marad egy olyan konstrukció, ahol jobb esetben nem teljesen engem nyomaszt ez...Az (el)használható Euro3-as szívó japánok pedig egyre fogynak a piacról így 20 év után.
Számtalan kérdést vet fel a gondolatsorod, de inkább nem teszem fel őket!
Kérdezz nyugodtan...de szerintem általánosságban a következő választ ad majd' minden lehetséges kérdésre: 1) 20 év tulajdonlás és 8 birtokolt vas után (és mindnek lelkiismeretes gazdája (sic!) vagyok/voltam) őszintén nem tudok rábökni egy kocsira sem az elmúlt pár év felhozatalából, amire azt mondanám: ez tetszik, erre vigyázok. Illetve van néhány, de annyit nem áldoznék rá (Optima PHEV). Biztos kiizzadtam már magamból... 2) Nem hiányzik az autókkal valő nyűglődés: melyik szerelő, melyik biztosítás, milyen évfordulók, milyen papírok, mikor ér rá a gumis...etc.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz #89309696 #167629 üzenetére
@Fehér Farkas
Kb. így használom a Nissan-t...törődök vele amennyit muszáj (ha már recseg/kerreg, akkor muszáj), de nem vigyázok rá.
Ugyanakkor nem biztos, hogy jót tesz majd neki a nyáron esedékes vizsga-időpont.
@KAMELOT
Jelenleg 2+1 kocsival zsonglőrködöm: egy a susnyába, egy kirándulni + hobbi (?!), egy anyunak iskolajáratra és időnként nagyon messzire menni (mer' TáDé, de hiába a doktorüzem, annyira 'kedvezményesen' került hozzánk, hogy papíron még egy motorcserével is pluszban adnánk el).
Szeretnék 1+1-et.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #167630 üzenetére
ÁÁÁÁ...ez fájt.
Az Ampera-n egyébként gondolkodtam, de nem megoldás: rendes csomagtere nincs, és nekem egy mindenes kombi kellene, nem egy charge anxiety free akksis Chevy Cruze (tudom, de na...).
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz kisza25 #167671 üzenetére
A hatchback indul onnan.
Kombiból készleten jelenleg a Mirror fantázianevű modell van, pl. referenciaként: [link]
Ezt 5 tábla Milka csokiért 'mérik', kufárkodás után 4.5-4.6 tábla Milka; és ez még olcsó, alternatívaként egy Ceed SW +1M.
A KGFB-t megúsznám 40e körül (B10), de a Casco közelebb lenne a 100e-hez (mer' Bp, azé'...).
Nem ragaszkodom sem a Tipo-hoz, sem a Duna Autóhoz, de ez a kombináció adta az apropóját; ismerősi körből még EU-s adószámmal ajánlották az osztrákokat, de ott kissé (!) magas lenne a biztosítás, és a szlovákokat, de utóbbinak még utána kell néznem.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz KAMELOT #168230 üzenetére
Kibicként ugatok bele, mivel hál' Istennek a napi városi birkózás már jó ideje nem érint.
Pont az a lényeg, hogy kivetelezhető, csak a forgalommérséklés szempontjából kell(ene) rátekinteni, és nem autós/bringás szemszögből.
Az útfelület növekedése mindig is magával hozta a forgalom felzárkózását, illetve csökkenés esetén a degradálódását az adott keresztmetszethez igazodva, ha az adott szakasz nívója stabilan tartja a szinet, mivel a közlekedőknek van egy 'útidő és kényelmetlenségi normája', amit hajlandóak elfogadni; ezalatt örülnek maguknak, felette elkezdenek vakarózni és alternatívát keresni: akár másik útvonalat, akár másik közlekedési eszközt.
Röviden: szerintem a cél a forgalom passzív kiszorítása, és a biciklisávozás részben csak egy jó ürügy, másrészt azért ténylegesen van remény/szándék a biciklisforgalom mederbe terelésére.
PS I. : A gépkocsiforgalomban biciklizőknél csak az agglomerációs utakon kocogóknak volt nagyobb qrva az anyjuk.
PS II. Ha a BKK megtalálja a tökeit, akkor ősszel betartja az ujját a háborgóknak, illetve pikírten megjegyzi, hogy egyébként is szívesen, miszerint jövő tavaszig nem vonnak be új szakaszokat, mert télre minek, és addig is szokják csak.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz sagesz93 #169793 üzenetére
főleg úgy hogy képen nagyon jól mutat az autó. Erre a kocsira egy nepper a szalonautó állapotot is leírja
Egy nagyjából csak egy félig suta fotós, egy egész jó fényképező...de főleg némi selyemfényű gyorswax és megfelelő fényviszonyok: hétfőig kellett várnom, hogy elálljon az eső, de még ne süssön ki a nap, csak felhős szórt fény legyen, mivel az jót tesz mind ennek színnek, mind az árnyékvonalaknak, mind a felületi...ehm...folytonossági gyengeségeknek.
A Nissan-t csak másnap, kedden lőttem körbe gyorsan már napfényes derült időben, és ha eltekintünk az egyébként igencsak levedlett állapotától, akkor ott kijön, hogy szikrázó napsütésben legfeljebb tájképet lehet szépen fotózni, mivel az torzít, kiemel és 'káprázik', illetve nagy lesz a kontraszt a fényt direktben és indirektben (árnyékban lévő) kapó részek között. Pont a 'káprázás' miatt nem látszik elsőre, hogy milyen csúnyán le van mattulva a motorháztető...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz focvis #169810 üzenetére
Körbekérdezve 100e lenne a rendberakása (+vizsgadíj), inkább majd tekerek akkor az áron; a céláram amúgy kerek 100 pénz lenne, de igazából 'csak vigyék el'. A kézfogásos vizsga sem opció jelenleg.
Ha megtartanám, akkor még kéne rá egy új garnitúra gumi, illetve a szezonális szervizt is halogattam a vizsga miatt; emellett a KGFB évfordulója is most lesz júliusban, már azt sem fizetném inkább.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz szabonagyur #169813 üzenetére
Korrigáltam, köszi. Remélem barátibb hangzású így.
Nevermind...
-
aktív tag
Műszaki lejártával kapcsolatos technikai kérdés....
"A Magyar Közlöny 144. számának 41./89. §-a szerint a veszélyhelyzet ideje alatt lejárt, valamint a veszélyhelyzet megszüntetését követő 15 napon belül lejáró hivatalos okmányokhoz kötődő türelmi idő 180 napra módosul, kevés kivételtől eltekintve."
A Nissan műszakijának érvényessége 2020. június 29. - ha jól értelemezem, akkor még kicsit több mint fél évig jó vagyok vele?
Vészhelyzet vége 2020.06.17. (18.?), ergo 06.29. még 15 napon belül van, ergo őszig szieszta van a papírmunkával?
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #170027 üzenetére
Abszolút.
Amin lamentálok, hogy ennek örömére tekerjek-e kicsit felfele az áron: műszaki van egyelőre, a KGFB pedig augusztus elején évfordulós (azt hittem július), és utána ott is ketyeg még 30 nap fedezet; így eladás után, a felmondáskor visszamenőlegesen ki tudom fizetni azt az egy hónapot büntetlenül.
Ergo nyár végégig sz@rhatok mindenre, ha addig el tudom adni (vagy IFK 3e pénzért oszt csók).
PS: Nem a sz@rrágás vezet, csak semmi ilyesmivel nem akarok foglalkozni, azért is adok el mindent a fakszba.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LZs?! #170029 üzenetére
Na, ma a két érdeklődőből a második elvitte a Nissan-t.
120e Ft-ért ment.
Ugye úgy voltam vele, hogy most már nem hajt a tatár, így meglehetősen indifferensen álltam a történésekhez; főleg, hogy szerintem korrekt módon szóltam is előre mindkettőnek még telefonban, hogy az újabb fejlemények fényében egyelőre nem ríkat meg, ha még nyárra megmarad; sőt, még egymásról is szóltam nekik (ami inkább volt opportunista, mint korrekt, de na...)
I.) Az első, szépszínű pedigree-s magyarember úr a fiával az Alföldről, köszönés után kezébe adom a kulcsot: tégy, ahogy jól esik. 15 perc után közölte, hogy fix 115e: volt egy 10 perces pantomim előadás, aminek keretében a motortérbe be sem néztek, majd egy 5 perces próbakör; rosszabbul váltott, mint én, ami már teljesítmény, illetve lehetett érezni: frankón betett neki, hogy a Pilis verikálisan kissé egyenetlenebb a Hortobágynál.
Utána a 'szokásos' kör:
"Mennyit engedsz belőle?" -> "Önmagam ellen nem fogok alkudni." -> "Pedig azt jobban szeretem, hehe." -> "Gondolom" -> "Jó, 115". -> "139-ért van fent...130, mert az is 13-mal kezdődik és még kerek" -> "[bla-bla]...115" -> "Nem hiszem" -> "[bla-bla]...115" -> "[bla-bla]...legyen 125" -> "[bla-bla]...115" -> "Figy, mondtad, még úgyis körbenéztek, majd beszéljünk." -> "OK." -> *pacsi-pacsi*
II.) A második egy jól szituált roma úr volt, kb. velem egykorú. A telefonbeszélgetés alapján nem mondtam volna meg, így meg is lepődtem...de hál' Istennek a britek között szocializálódás ilyenkor remek szolgálatot tesz. Köszönés után pár perc courtesy small-talk (#noice), majd kezébe adom a kulcsot: tégy, ahogy jól esik. Aláfekszik, motortér, csomagtartó, kívül-belül. Mondja: alul szépen rohad, még a motortartó is; mondom: ha Te mondod. Mondja: a gumik elég cinkesek; mondom: gondolom. Ez így ment darabig, de kellemesen kultúrált keretek között: nem volt pocskondiázás, csak mesélte, hogy miket talált. Aztán próbakör, elmentünk B'kalász felé; jeleztem neki, hogy nyugodtan gyorsítson, fékezzen, rángassa...ami jól esik. Mondja: gumi tényleg necces, fék tényleg necces, futómű is kissé fáradt, de a motor/váltó/stb. fasza...de ezt jeleztem is a telefonban, tehát nem prüszköl miatta.
A pénz tekintetében 125e-ben egyeztünk meg telefonban, de egy ötöst lekért belőle, mert "a képeken nem láttam az elején horpadást". Ott először jöttem ki a 'kómából' és egy jót röhögtem. Legyen! Lepapíroztuk, kirámoltam a kocsiból, aztán mindenki a maga útjára ment.
Két dolog 'tetszett':
1) Már próbakörre indulva vettem ki a papírokat a kesztyűtartóból, mire hirtelen, kissé nyugtalanul 'felcsattant': "Az mi?!" -> "Micsoda?" -> "A kesztyűtartóban az a fekete..." -> "Ja, az...kés.", egy harminc centi pengehosszúságú barkács/túlélő kést tartottam ott, de a csomagtartóban is egy hónapja benne volt már az Aldi-s kombinált benzines sövény-, ágvágó és fűkasza. -> "Uh...Oké. Azért majd ne hagyd benne".
2) Végig az volt a narratíva, hogy a feleségének kell járósautónak (egyébként egy 5-6 éves E350-nel jöttek), de a nap végén egy autókereskedő cég pecsétje volt a szerződésen; aztán lehet, hogy a cég/pecsét nem hozzá tartozik, mert az Istennek sem tudtam meggyőzni, hogy írjuk meg gépen, mivel francnak van kedve kézzel töltögetni. Azért jövőhéten rénézek néha a HaHu-ra...összeségében nekem egymindegy, csak a kíváncsiság, az...
Nevermind...
-
aktív tag
válasz focvis #170084 üzenetére
Köszi.
PC ide, PC oda...ha sejtem, akkor biztos-ami-ziher alapon én is úgy tettem volna.
Még csütörtökön, a hirdetés felrakása utáni napon volt két érdeklődés, amik már hangszín alapján sem voltak szimpatikusak:
Egyébként reggel 9 körül kaptam egy hívást egy, a hangja alapján fiatal(abb) sráctól, aki 5 perc után kibökte, hogy 70-ért viszi, majd némi nyűglődés után lett 80, és indul érte... Én maradtam a legalább 100-nál, és miután ez részéről egy újabb monológba fulladt a világ rendjéről, főleg a lupukkant autók mibenlétével kapcsolatban, mondtam neki, hogy ha még meglesz egy hét múlva is, akkor beszéljünk újra. Igen, tudom, tudom...
Délután szintén hívott egy, a hangja alapján fiatal(abb) srác, aki gyorsabban rátért a lényegre: szintén 70-ért vinné, és indulna is érte, bár "kicsit messze van". Ugyanazt mondtam neki, mint az előzőnek...
Nem mondom, hogy paranoiás vagyok, de szerintem közük lehet egymáshoz...illetve jó eséllyel 'azok' voltak mind a ketten.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz mamboo #170188 üzenetére
Plastdip, Rubberdip, etc. Ez mind addig jó, amíg el nem kezd hámlani, illetve 'dúsulni' az út porától...
- a gépi mosó kiesik, ahogy magasnyomású is
- az elején, oldalán, talán még a tetején felsérti, illetve felgyűri az összes felpattanó vacak; alternatívaként a keményebb/élesebb/hegyesebb cucc bele tud ágyazódni
- nem egyenletesen öregszik, így ha úgy döntesz, hogy inkább leszeded/leszedeted (hiszen ez is 'feature': megunod, lehúzod, mint a fóliát...aham), akkor szembesülsz azzal, hogy a magasabb hő, illet UV behatást kapó területeken (motortér környéke, tető) csak oldószeres agitálásra jön le, esetleg kis darabokban manuálisan 'lecsípkedve', ha akad kitartás
Akkor már inkább 'rendes' fóliázás: legrosszabb esetben is annyival drágább, amennyivel jobb (?).
EDIT: Bohócautóra, melóskocsira, stb. egyébként jó, mivel ötödannyi sz0pás sincs vele, mint akár egy spraycan paintjob-bal: csak zsírtalanítasz és mehet, mivel egy teljesen külön réteget alkot; kifinomúlt embereknek létezik az alapozós változat is. Egy 'szememfénye' autóra nem szerencsés.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz t72killer #170195 üzenetére
Re. Hybrid
Csak anekdóta jelleggel: sógorék múlt évben a bejáratós Rav4 Hybrid-del kevesebb, mint egy tankkal tolták le a Győr-München távot, ~6,5 literes átlaggal; párhuzamosan nekünk az 1.6 TáDé Mk3.5 Focus-szal jött ki ugyanez...
A lovakhoz nem értek, de lehet, hogy hybrid ágon is volna értelme nézelődni.
Nevermind...
-
aktív tag
Passz...én eddig benzines kocsival pályán, még ha alatta is maradtam a 10l/100km-nek, akkor is közelebb voltam 10-hez, mint a 8-hoz.
Nekem a fentihez képest a 6,5-es átlag egy Toi-Toi aerodinamikájú és kifinomultságú formától kifejezetten impozáns.
Pl. egy hasonlóan kecses Freemont a 2.0 TáDével is 9 liter körül kerreg 120kmph-nál (objektíven a 2019. Rav4 biztos jobb áramvonalasítással rendelkezik összeségében, de ez szintén passz).
Nevermind...
-
aktív tag
Nekem valahogy nemigen sikerült rágerjednem a fogyasztásra, de ma a városban prüntyögve kínomban már a BC kezdtem pötyögtetni.
Alfa GT JTS, bp-i ügyintézős krúzolás : 14,2 l
Délután É-Buda, D-Buda, D-Pest, É-Pest útvonalon, ~60km, hazaérve ~90km és lement 13 l-re az átlag.
Egyébként országút tipikusan 8-9 l, pálya 10-12 l.
Egyébként ha kérdezik, én annyit szoktam válaszolni: az átlag átlaga 10 l tökön-paszulyon át.
Nevermind...
-
aktív tag
Gondoltam, megosztom...
Megvan húgom új négykekerű pónija babázáshoz; a Ceed-et, amit múlt nyáron 'kapott', kinőtte (a marsjáró transzformers babakocsi nem férne be a KIA-ba), így azt 'visszavettem' tőle: teljesen korrekt kocsi (sőt, az én igényeimhez képest sok dologban űrhajó kategóriás), és ~600km után rájöttem, hogy az Alfa igazából csak a szervizlátogatások számában 'nyújtott' többet.
A Corolla pedig tényleg dimenzióváltás ahhoz képest, amit 'vezetési komfort' terén valaha is tapasztaltam ebben a kategóriában: minden adaptív, automata, gomnyomásos-elektronikus, stb. Húgom vezette haza az első útján az M6-oson, és egy óra után nyílvánvalóvá vált, hogy neki a sok vezetéstechnikai kütyü tényleg 'fundamentális': volt egy öt perces ablak, ahol ő két kézzel próbált vezetni, telefonálni, Spotify-t kezelni és a gerinctámaszt nyomkodni és megkeresni a manual-t a kesztyűtartóban, mert nem találta a kormányfűtés gombját (*)...a kocsi pedig szépen (bár kissé mandíneresen) tartotta magának a sávot és a távolságot, amikor utolértünk valakit, majd sávvááltás után visszagyorsított, stb. Mikor hazaértünk, mondta is: a fullos TSI A3-asa volt a 'legjobb kocsija', de ebben az autóban fogja valószínűleg a legjobban érezni magát.
Bár azt is előre jelezte, hogy a második gyerekhez már jobb lesz egy RAV4 Hybrid, az nem lesz baj, ha az már 'csak' Suzuki emblémával jön majd.Csütörtök este leugrottunk egy Rekop fellépésre Siófokra, akkor én vezettem oda-vissza...és meg kell mondjam: valószínűleg qrvára öregszem, mert élveztem, hogy a kocsi mindent intéz helyettem, én meg csak fél szemmel nézem az utat, miközben dumálunk.
(*) Kiderült, hogy a kormányfűtést bizony a KIA-ban hagyta...
Más: a Toyota-ért édesanyám S-Cross-ával mentünk le...ha bárkinek érdemi infot nyújt: az 1.4T AT óra szerint 140km/h-nál ~2800-at forog (real ~134km/h), 200km/h-nál ~5000-et (real ~190km/h), a végsebességet nem néztük...és 200-ig teljesen lineárisan forog el: határozottan, nem kapkodva, de nem is mélán; utána szépen tartja. Ez anyukámnak új információ volt, és őszintén nem volt kíváncsi rá...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Köszi.
Sima szívó benzin. Igen, befér: a hátsó üléssor élhető, de nem pazar a helykínálatban, ugyanakkor elől, illetve a csomagtartóban van lebensraum; utóbbi 500 liter és nincs szegmentálás: a kerékdobok meglepően kis benyúlásától eltekintve egy nagy homogén hasábban megvan a tér, emellett az ülések (elvileg) dönthetőek.
Eddig két odafigyelendő negatívumot találtunk: nincs teljes kerékdob-bélés (de még az über-pimp hybrid trimlvl-nek sem) és az orrának nagy a túlnyúlása van, amit meredekebb lejtőn könnyű lesz odaverni.
@Tsebacsi
Köszi.
Én sohasme titkoltam, hogy nem szeretem a sedan-okat, a semi-sedan-okat még kevésbé...de tényleg formás. Másrészt húgom kijelentette, hogy neki pedig kombija nem lesz, így...
Nevermind...
-
aktív tag
válasz swixx #175452 üzenetére
@swixx
Ha esetleg ez a video nem volt meg, lehet, egy megtekintést megér: [link]
Egyébként inkább panel, mint cone:
1) A panel mehet a gyári házba, a cone-t ideális esetben még 'csövezni' kell [lásd 2)], ha csak meg nem elégszel a torokra ráhúzással, oszt csók
2) A gyári légszűrő-ház input oldala alapból ki van vezetve, hogy kintről lehetőség szerint hideg(ebb) levegőt szívjon, míg a cone csövezését ki kell vinned, ami ideális esetben egy formára alakított cső legyártatását jelenti (alu, acél vagy az óccóknak marad a szilikon)
3) A panel szűrőbe vizsgán nem kötnek bele, mert nem látják...
4) A feel-da-[placebo]power már a panellel is megvan, cserében nincs további járulékos költség
5) Az érme másik fele: nem lesz jó hangja, bázz...EDIT: ezek még egy jó áttekintés adnak panel vs cone, papír vs sport témára: [link] & [link]
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Sziasztok,
Egy ideje már nem követem a topikot, de most lenne egy akuttá vált kérdésem.
A következőkre szűkítettem le az elkövetkező kocsimra vonatkozó opciókat:
MY2021 VW Passat 2.0 TDI DSG 'Business'
MY2021 VW Tiguan 2. TDI DSG 'In Life' (2WD)
MY2021 Toyota Corolla GR Sport Touring 2.0 VVT-i Hybrid
A hétvégén elmegyek élőben megnézi a felhozatalt, de addig is csak a spec sheet-ekre, illetve a netes beszámolókra tudok hagyatkozni: méretben és komfortban nem látok nagy különbséget, bár a két VW inkább tűnik alkalmasnak hosszabb, négy fős utazásokra.
Az első benyomásaim:
Passat
Pro: ez tűnik a legpraktikusabb utazóautónak, illetve a legjobb mindenesnek; ez egy 'komoly' ember 'komoly' autója, mert jó betűk vannak rajta elől/hátul.
Con: mivel csak fekete és ezüst színben kérhető, így le nem mosom magamról a 'Virág elvtársnak érdemei méltó elismerésekent a központi pártvezetés kiutalta a hivatali Pobjedát' milliőt; beltér kissé puritán a külcsínhez képest.
Tiguan
Pro: ez tűnik a legjobb kiránduló autónak, akár négy főre is; volt 1st gen Tiguan-om és már ott is bejött városi forgalomban, hogy fél fejjel 'magasabb' vagyok; lehet kérni kékben is; jól mutat a ház előtt hagyva, 'mer terepjáró, azé'.
Con: vezetni túlságosan dömperes (legalábbis a 1st gen az volt); beltér meglehetősen (ehm) puritán külcsínhez képest.
Corolla
Pro: minden xar gizmo benne van, ami nekem kellhet a kormányfűtéstől kezdve a önálló parkoláson át a kvázi (fél)autonóm vezetéstámogatásig; a beltér kissé egyszerű, de nagyon bejön a 'techy-techy' Nintendo hangulat; húgomnak sedan van, és elől, illetve a volán mögött ülve nagyon kellemes, kényelmes kis utazókocsi - hátul már kevésbé.
Con: 'csak' egy Corolla, ami 'csak' egy Ceed után nem feltélenül érződik előrelépésnek.
Első körben nekem a Toyota a legszimpatikusabb: mindig is szerettem volna egy hibridet (bár ennek pont most nem muszáj szempontnak lennie), illetve egyre jobban a kütyüfaktor mozgat az autózásban.
Ugyanakkor külön-külön mindegyiknek látom a létjogosultságát, és bármelyiket haza akarnám hozni egyik vagy másik okból.
A kérdésem annyi lenne: Ti melyik kettőt húznátok le a listáról és miért?
Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz LZs?! #201258 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek.
A mai nap végére arra jutottam (hacsak a majdani gyakorlati tapasztatalatok másra nem vezetnek), hogy Nightshade Blue Tiguan lesz (illusztrációként: [link] ).
Két alapvető oka van:
1) Csak ebből van színes opció (a fenti kék és valami barna) a standard fekete/fehér/szürke/ezüst választékon felül.
2) Mostanra leesett nagyot koppanva (annak ellenére, hogy a flottás lányka ezt anno többször is nagyon cukin kihangsúlyozta): ez nem 'tool' vagy 'work-asset' vagy 'business continuity device', hanem egyszerűen 'personal benefit'...annál jóval utilitáriusabb az én agyam, hogy az ennyire hedonista gondolatokat ne dobja félre már az elején.
Így azt választottam, amit saját indíttatásból, a saját kontómra soha nem vennék meg; ha grátiszként a kezembe nyomnák a pénzt, hogy vegyem meg magamnak azt, amelyik tetszik, akkor 10/10 a Corolla-t választanám.
Amikre külön válaszolnék:
@Qru #201268
Céges és elég gáláns az üzemanyag keret: évi 30k kiautózható, de ha valaki retardba' nyomja, akkor is meglesz a 20k; én meg éves átlagban összehozok 10k-t mindenestül (az éves km limit egyébként 25k a kocsira). A Passat talán már tényleg inkább 'felsőpolc-mánágeres' (sic!), de pont ez a gond: a Business trim kinézetre az, amiről sikít, hogy 'adták'.
@focvis #201262
Neeem, itt komolyan veszik a maradványérték benchmarkot. Ezért nincs pl. KIA/Hyundai, de van Mazda 3/6 és Volvo XC40...egyébként, ha lenne AT opció rá, akkor Mazda 6 lett volna és nincsenek kérdéseim; de ehhez az egyhez nem opció a matek miatt. Mondjuk a következő szinten már van ungarishe dolce vita: A6, Q5, BMW 5, stb. kategóriáig szól a felhozatal és ha jól értettem, ott már nem 'lista' van, hanem keretösszeg, oszt kattingassa össze magának az illető, amit akar; de addig megint kell még pár évet tekerni.
@Zsombee #201271
Magyarországon, ahol két egymást átfedő generáció osztozott a Malacpásszát, GolfKettőGTI és a Pümpedüse fétiseken, majd utána a mainstream a 2000-es évektől a dízelhisztiig fújta a Das Auto kultuszt? El sem tudom képzeli, hogyan alakulhatott ki...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
válasz focvis #209585 üzenetére
"Nem. Úgy vélem az autógyártók kiskapuja. Nagyon korlátozott az elektromos hatótáv, városon kívül pedig feleslegesen cipeled az akkut."
Ha lehetek őszinte, valahol vártam, hogy ez egy reális eredőként említésre kerüljön; ezt minden töltet nélkül, abszolút semlegesen említem.
Valahol várom azt is, hogy az elektromos, illetve egyéb alternatív megoldások kapcsán az autózás tekintetében előtérbe kerül az empirikus tapasztalatok után, hogy az 'univerzális specialista' hozzállás legfeljebb gimmick-nek jó hosszútávon.
Mondom ezt úgy - miután szerintem lassan az utolsó adag benzinpárát is kiizzadtam a véremből így a 40-hez közelebb -, hogy a jelenlegi 'autóskultúrával' (és itt a felhasználói attitűdre, nem a közlekedési morálra gondolok) egyre kevésbé tudok szimpatizálni; ugyanakkor úgy vagyok vele, mint Churchill elmondása szerint a demokráciával...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Sziasztok,
Kerékpár-tartóval kapcsolatban esetleg tudnátok segíteni?
Az alábbit néztem ki; Grande Punto-ra tenném fel.
Aguri Tour 2 kerékpártartó hátsó ajtóra: [link]
Vállalható lenne a következő célra: cca. 10kg-os biciklit levinni a Dunapartra, majd haza; 2x cca. 5km?
PS: Hosszabb távra megy az Octavia csomagtartójába, viszont már unom 10 percig origamizni a kocsi belsejét egy 15 perces út miatt (majd ugyanez vissza). Letekerni a parta pedig nem fogok, mivel: a) a legrövidebb út Csillaghegyen át vezet egy tízenX fokos lejtőn/emelkedőn, b) az alternatív útak pedig 40-60 perc a partig minden irányban.
Nevermind...
-
aktív tag
válasz radi8tor #235497 üzenetére
Igen, az önkormányzatok a legnagyobb kerékkötői, de egyben leginkább opportunista támogatói is az M0 budai szakaszának.
A jelenlegi (közel 30 éve foltozgatott) tervet mindenki ellenzi, mert nem tartott tempót az agglomeráció bővülésének területi változásaival, pl. Pilisborosjenő és Üröm között 4 sávot már csak úgy lehet behúzni, ha ott lakóházakat dózerolnak le, illetve ha meg is teszik, akkor a forgalom százak házaiba dübörög be; utóbbi igaz a hídtól Ürömig tartó szakaszra is. Egyébként északabbra sem vihetnék a vonalat, mivel ugyan Szentendre és a III. kerület között van még hely, de annak vonala akkor Budakalászba vagy Pomázba futna bele, mivel azok is teljesen összenőttek; ahogy Üröm és a III. kerület is. A legutóbbi érdemi 'temperature check' óta eltelt 20 év, és azóta az itt élők száma 3-4 szeresére nőtt. Szóval ha el is hozzák a hídtól 'Kalász mellett, utána reálisan a 'Jenő-Üröm tengelyt a nemzeti parkon át U alakban megkerülve tudnák visszahozni a solymári csomópontig.
Az istenadta nép vérnyomásást semelyik lokális potentát nem akarja feltornázni a surrogó autópályák képével; főleg, mivel ezzel igazán komolyan a III. kerület és Szentendre/Pomáz szívnak keleten, illetve a III. kerület/Solymár/Pilisvörösvár észrakon/nyugaton. Ürömnek és Budakalásznak kényelmetlen, de az 'okos' forgalomszervezés okán nem elviselhetetlen az az autómennyiség, ami 11-es és 10-es között erre jön át, t.i. a tapasztaltabbak tudják, hogy a csúcsidőszakban Pomáz-Csobánka-Pilisvörösvár-(Solymár) vonal gyorsabb, aki meg nem, az saját kárán rájön.
Amiért viszont támogatják: az ingatlanárakat még tovább tolná, ha megoldott lenne a 'kényelmes' ingázás, ami a már helyben lakók általános jó közérzetére is pozitívan hatna (mind a kényelem, mind a magasabb árak...), ahogy az is, hogy az M0 átadásával az érintett települések valószínűleg erős forgalomszervezésbe kezdenének: korlátozás, lassítás, útak felújítása/egyirányúsítása/szűkítése, stb...és ezek mind tovább erősítenék a jó közérzetet. Ugyanakkor az utóbbiakat jelenleg senki nem akarja meglépni, mert a) a tranzitforgalom úgyis szétba$$za és b) a megyei közút-kezelő kifejezetten elhatárolódik mindentől, amíg nincs alternatíva.
Röviden: a jelenlegi lokál konszenzus az, hogy az M0 északi szektora valakinek hatalmas segítség, de akinek annyira nem létszükséglet, az is óriásit profitálna. Szóval lehet csinálni...de! A híd után furják be a hegybe 'Kalásznál, hozzák ki a másik végét a nemzeti parknál, ott meg húzzák telibe a kökörcsineket aszfalttal Solymárig; csak ez ebben a formában egy nagyságrenddel drágább mutatvány.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!