- MIUI / HyperOS topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz MasterMark #188907 üzenetére
Köszi.
(A visszapillantó holtterét kicsit félreérthetően írtam: Úgy értettem, hogy zavar az előrelátásban, ha "alatta akarok elnézni", és ösztönösen kicsit le kell hajolni; ha nincs nagyon alacsonyan az ülés.)Szerk.: Qru, neked is köszönöm. Igen, a magas ülés előnye, hogy jobban lehet "látni" az autó méreteit. Ezért is kérdeztem, hogy ki mit preferál.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Köszönöm a válaszokat ülésmagasság ügyben, maradok az alacsonynál; nekem úgy szimpatikusabb + megerősített, hogy itt is úgy állítja be a többség. (Csak furcsa volt, hogy eddig akármilyen hozzám hasonló alkatú vezető után ültem be vezetni, kábé mindenki magasabban ült.)
-
ngaba
aktív tag
válasz CactuS #189163 üzenetére
Jobbulást mindenkinek. (Szerk.: Ja, most látom, hogy ez már múlt idő.)
Furcsa, nekünk az első tünettől kezdve 10 nap volt a karantén csak, és a végén sem volt teszt. És tulajdonképpen az első tünet is bemondásra ment (a pozitív tesztnél pár nappal korábban volt). Ezek szerint megyénként / régiónként eltérő a protokoll, vagy a tünetek is számítanak, nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz MC Pite #189380 üzenetére
Engem az érdekelne, hogy a technika fejlődésével csökken-e a balesetek száma (arányaiban). Biztos van valami statisztika, csak lusta vagyok megkeresni.
Mert valahogy szinte mindig az emberi tényező okozza a baleseteket. Jobb a technika => Gyorsabban mennek az autók => Nem 80-nál, hanem 110-nél csúszik ki.
Van tolatóradar => Tolassunk bátran. Hopp nem vette észre az ablakmagasságban platóról kilógó vascsövet. Stb.
Tehát azt akarom mondani, hogy a technikát úgyis kihasználjuk a "határig", onnan meg jön az emberi tényező.
Az ESP és hasonlók viszont gondolom jó pár vasárnapi autóst megmentettek egyszeri hibánál. (Illetve ugye nemcsak a balesetek száma számít. A jobb utasvédelem miatt lehet, hogy kisebbek a személyi károk. Esetleg a halálos baleseteket emiatt külön meg lehetne nézni.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz BigBlackDog #189384 üzenetére
Azért írtam, hogy arányaiban.
Szerk.: Szerintem ez teljesen jó, javuló tendencia.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Napi fogyi, após hibrid RAV4-e, Mátra. Computer szerinti átlag 11 liter. :)
És még mindig eléri a fejem a plafont hátul.
De havat mászni azt tud. :)
10 misiért akkor sem kéne.
-
ngaba
aktív tag
Fél órányira voltunk tőle. Az volt a B terv, ha feladtam volna. De szerencsére nem adtam fel (a család meleg helyen volt addig + az igazat megvallva satisfying volt, amikor végre sikerült kitolatni).
És ugye az ember előbb navigálja az autót az árokba, mint hogy pont az apóstól kérjen segítséget... Nincs vele bajom, de még a végén rájón, hogy a lánya nem a szemüveges Rambohoz fog hozzámenni. :D
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Nekem pont az jött le, hogy átlag felhasználásra teljesen használható ez a gumi télen, még a Mátrában is. Én voltam a balf*sz, hogy nem vettem észre, hogy pont az aszfalt-földút határán manőverezek (pedig ugye onnan jöttünk gyalog...), és ahogy rámentem a földútra (még lejtett is kicsit befelé), kezdődött a kálvária. De a forgolódás előtt és után se egy megcsúszás, semmi.
Persze a felszerelés nem árt. Még lapát sem volt nálunk.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Én se használom túl sokat a tempomatot. Valahogy úgy vagyok vele, mint Integrale. Az adaptívnak talán lenne értelme.
És focvissal is egyetértek. A pályát nagyon unom, ha még a pedált se kell nyomni, végképp. (Ha meg nagyobb a forgalom, akkor jobban szeretem én irányítani a dolgokat.)
Én még váltani is "szeretek" (vagy hát én eldönteni, hogy mikor váltok), ezért jó nekem a manuális váltó.
-
ngaba
aktív tag
Hát Szegeden is a legnagyobb gondot a soksávos lámpás körforgalomban a sávok követése okozza...
Azokban a körforgalmakban, ahol az egysávos és a kétsávos rész váltakozik, már én is kezdek elbizonytalanodni. Szerintem a vonalvezetés olyan, hogy az egysávos részből a kétsávos rész külsőjébe kell továbbmenni, de az autósok többsége a belsőbe megy (index nélkül). Én a külsőbe.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Nézem az Aranyéletet (meglepően jó magyar sorozat, ne spoilerezzen senki plz - ebben a hsz.-ben egy párbeszédnyi lesz):
Egy Q7-ben vagyunk, állunk a folyóparton. A maffiózót alakító Anger Zsolt felveszi a legszigorúbb tekintetét, miközben pisztolyt nyom valakinek az arcába: "Na gyere Pali baba, gurítsunk egy óriásit, mint a régi szép időkben!" Majd elkéri a mobilját, és beledobja a folyóba. A feszültség óriási, majd megnyomja a startgombot, és elindul az autó.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #190234 üzenetére
Akkor Te tényleg szereted a technikát, vagy pedig tényleg régivágású vagyok egy kicsit.
Hint: Próbáld magad elé képzelni vizuálisan, amit leírtam.
Megfejtés: Az én fejemben a rosszfiú úgy indul el egy autóval a filmekben, hogy széles gesztusokkal elfordítja a kulcsot, majd füstöl a kerék. Stb. A fenti jelenetnél pedig konkréten felröhögtem, hogy a "fejbelövi-e" hangulatú jelenetnek az a vége, hogy megnyom egy gombot a maffiózó, és beröffen az autó. Ezt még a legjobb színész se tudja úgy eljátszani, hogy "kemény" legyen.
Qru: #190223-ban az "elindult" írd át "beindul"-ra plz.(Átolvastam.)
-
ngaba
aktív tag
válasz F_Zolee #190301 üzenetére
Minden esetre a corsa nem életbiztosítás hátul ülve amikor a hátsó ülés majdnem az autó vége is egyben...
Nekem ugyanez a rossz érzésem van a csomagtartóból felnyitható üléses 7 személyes (kisebb) egyterűeknél. Azt a két leghátsó ülést csak szükségmegoldásként merném használni, hosszú távon nem.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz RAZR_v3 #190481 üzenetére
Összefoglalom, amiket mostanában emlegetni szoktak itt:
- MOTUL, itt olcsó: [link]
- Prevent -25 °C (Auchanban van pl.), ez a Prelix "prémium márkája" (+ Szegeden gyártják )
- Aldis XS autó, vagy mi.Én a nagyon olcsókat kerülném (Tesco saját márka pl.), illetve nekem a Sheron se jött be.
Szerk.: Ja, ezek téliek voltak, de gondolom kiderült. :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #190483 üzenetére
Nekem kocsiban ülve elmegy, Sheront büdösebbnek éreztem. De nem rózsaillatú, az tény.
-
ngaba
aktív tag
válasz RAZR_v3 #190486 üzenetére
A nyári jobban tisztít nyáron, olyankor célszerű azt használni (én is innen tudtam meg).
A gumialkatrészekkel kapcsolatban csak tippelni tudok: Mindegyikre ráírják, hogy nem károsítja az autó alkatrészeit, de a nyárit ártalmatlanabbnak tippelem, lightosabb cuccnak tűnik (fagyálló komponens nem kell bele, annyival kevesebb vegyszer).
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #190570 üzenetére
Ebben a kérdésben veled vagyok. :) Nekem az is fura, hogy a Seatban a műszerfalon nincs zöld tompított visszajelzés, és a rezsókapcsoló állását kell nézegetni.
A Peugeot-ban a duda nem a kormány közepe volt, hanem a bajuszkapcsoló végén egy gomb. Először utáltam, megszokásból a kormányt nyomogattam, aztán most már úgy látom, hogy az is jobban kézreállt ott.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #190704 üzenetére
"Elegem van ebből az autóból, nincs benne bizalmam" + "Ezt nem tartom meg, elegem van belőle."
Én is vagyok/voltam így néha, de túl lusta és megbocsátó vagyok. Ha elmegy párszor hosszabb távot / hosszabb időintervallumot hiba nélkül, akkor kezdem elfelejteni, hogy annyira nem szeretem ezt a kocsit, és kezd átalakulni a fejemben a kép, hogy végül is talán most már megbízható, a másik autó még nagyobb lutri lenne stb. (Plusz természetesen Concorde-effektus.) Kis idő múlva meg már "na jó, megcsinál(tat)om én ezt rendesen, megérdemli", és az apróbb esztétikai hibák / gányolások eltüntetésén töröm a fejem...
Nyilván a Pug306 sem volt álmaim autója (ha ingyen kaptam, ne szóljak semmit), de a végére megszerettem.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #191004 üzenetére
Ezek is jóval drágábbak a Mannolnál, ahol most néztem.
Szóval kiderült, hogy csodák nincsenek. Az ára még nekem is gyanús volt. (Az előző tulaj Mannol 7715-öt rakott a kocsiba, én csak először vettem bele azt [mondván, ha eddig az volt benne, akkor most is jó lesz], másodszor már nem mertem...)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Doki16 #191721 üzenetére
Míg a Pug306-ba még bele bírtak rakni egy 60 literes tankot, addig most a 55 literes tanknak a 3/4-ét célszerű max kihasználni. A fejlődés iránya egyértelmű.
Szerintem én öregkoromra oldtimeres leszek. Addigra szerintem eljutunk odáig, hogy ablak se kell az autóra, majd a kamerák kivetített képe lesz az ablak helyén, mert az biztonságosabb. Stb.
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #191746 üzenetére
Pech, sajnálom.
"Prius 2, Prius 3, Delta 3 van celkeresztben, ha a csere opcio lesz valasztva."
Természetesen a Deltának szurkolok. (Nekem itt mindenki csak "beszélő avatar" - személyesen nem ismerek senkit, tudtommal -, de ha az olasz autók nagy barátja is Priust vesz, az túl... racionális. )
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #191798 üzenetére
Értem.
Kíváncsi leszek, hogy (ha úgy alakul) a Lybra után milyennek fogod találni a Priust. Eléggé más világ. (Persze nagyon sok mindent lehet szeretni. Én az összes autót előbb-utóbb megszerettem, amihez közöm volt. Neked meg már eleve tetszik a Prius3, ami elég jó elindulás. )
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #192668 üzenetére
Próbálok tárgyilagos maradni, de a smiley már úgyis lebuktatott. :)
Ha te Priust vennél, akkor olyan zavar keletkezne a téridőben, mintha nesa sziesztás országban gyártott autót venne, vagy MC Pite egy kis Suzukit, esetleg focvis egy Renault-t (oh, wait).
Amúgy a Prius ellen szól, hogy olyan/olyasmi technikát fogsz tudni venni 5-10 év múlva is, szép Alfa 159 sedant 1.8 tbi-vel már csak lelakva. (Direkt hoztam fel a 159-et...)
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #192675 üzenetére
Az Alfa van ugye az épp tárgyalt szívó 1.8-cal is (nyilván tudod, nem azért mondtam), de tény, hogy jóval kevésbé praktikus. Cserébe (szerintem) a legszebb kifizethető árú Alfa. A turbósért én is sokallom a 3 milliót azért...
A Cromát én is nézegettem anno, szóval ha végül az lesz, kíváncsi leszek a tapasztalaidra. Alapvetően jókat olvastam/hallottam róla egyébként, külsőre nekem mérsékelten tetszett (inkább az, hogy ritka [nem vagyok ebben racionális] + viszonylag olcsó a méreteihez képest), az alkatrészellátással kapcsolatban voltak aggodalmaim inkább (ami nem Opel benne).
-
ngaba
aktív tag
válasz Integrale #192785 üzenetére
Durva, hogy 20 év alatt mennyire átalakultak az igények. 20 éve a magyar piacon sedan (vagy a sedanszerű ötajtós) kellett szinte mindenkinek, Polo Classic, meg ilyenek.
Vagy lehet, hogy csak vidékről városba kerültem, nem tudom. :)
De azt magamon is észrevettem, hogy akármennyire szeretnék ellenállni, a divat / reklámok szépen alakítják a gondolkodásom. "Hű, de menő vékony ez a tévé, micsoda modernség / technika / design." Aztán ha józanul belegondolsz, ha nem rakod fel a falra, akkor az egyetlen következménye a vékonyságnak, hogy garantáltan gagyi lesz a hangja, mert fizikailag nem fér bele értelmes hangszóró, és sanszos, hogy a vékonyság miatt jobban melegszik valahol. (És persze lehet hozzá venni csodálatos bluetooth-os 5.1-es baromságokat hozzá.) Meg annyi, hogy talán a kamionba / hajóra kettővel több doboz fér be. => Profit.
Szóval engem se taszít már annyira a kombi, az ötajtós meg pláne nem.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #193321 üzenetére
A gyorsteszt eleve csak akkor mutatja ki, ha elég nagy már a víruskoncentráció a szervezetben (ha kimutatja, akkor viszont elvileg jó). Nekem anno fiatal önkéntes medikák jöttek ki a lépcsőház elé, és ott vették le mintegy látvány-gyorsteszttel szórakoztatva az erkélyről figyelő embereket.
A PCR elvileg biztos (~100%), ha jól vették le a mintát.
Cactusnak pedig jobbulást.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #193443 üzenetére
Megbecsüli az autóját. Jól jár majd, aki megveszi.
Én is sokallom amúgy... (Ma tankoltam MOL prémium dízelt Pesten, az "csak" 450 ft/l volt, mínusz Forensis, mínusz OTP.)
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #193460 üzenetére
Szerintem is túlzás persze.
Kétféle ember van: Aki megbecsüli az autóját (akár irracionális módon), és aki használati tárgynak tekinti. Előbbitől kell autót venni.
Amikor a tesóm eladta a 20 éves Pug306-ot 200 ezerért, vett bele előtte egy új akksit, mert már gyenge volt a régi. (Ami amúgy nekem nem tűnt fel, annyit meg elvileg nem állt nála.) -
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #193471 üzenetére
Az enyém taxi volt (szerintem), nyertem.
Addig fogod hajtani, amíg szét nem esik?
Mert hiszen kétféle autós van: Aki addig hajtja, amíg szét nem esik, és az, aki évente új (jobb) autót venne, ha tehetné. (A biológiatanárom mondta mindenre, hogy "alapvetően kétféle **** létezik". Alapvetően kétféle krokodil létezik: Édes vízi és sós vízi.)
Én az első típus vagyok. Addig élvezem a "taxilámpát".
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Azért jó MOL kúton tankolni, mert egyben a szerencsejáték-szenvedélynek is élhet az ember: Nem jöttem még rá, hogy mi dönti el, hogy hány forintot dobnak rá a prémiumra. Ugye a +40 ft az alapértelmezett, de valamikor kevesebb, pl. vasárnap csak +20 ft volt. Mire Szegeden kisilabizáltam, hogy melyik kút a +20 ft-os, addigra visszaállították. (Azt mondták, hogy a központból állítgatják, és próbálgatják, hogy melyiknél mekkora a kereslet.)
-
ngaba
aktív tag
Ez a DPF regenerálás kiakaszt. Hétvégén volt 300+ km pályázás, de nyilván péntek reggel munkába menet jött rá a dolog (és mivel időre mentem, csak egy kicsit tudtam megjáratni a rakparton, ami nem volt neki elég). Na mondom, nem baj, majd a pályán regenerál. Erre ma is csinálja a városban (és le is állítottam, mert nem figyeltem most erre). Grr. Bár az igazat megvallva, nem egészen tudom, hogy itt mi az algoritmus.
-
-
ngaba
aktív tag
Az is segítség lenne, ha a koromszintet nem csak vcds-sel mutatná, illetve azt is jelezné, ha regenerál. (Persze ez advanced funkció, mondjuk csak vcds-sel lehetne engedélyezni ezt a kijelzést, hogy akit érdekel, nézegethesse.)
bitpork: De elmentem Tápéig oda-vissza. :D Mondom, ennyire volt idő, azt hittem, hogy a semminél több azért. De DPF-hez nem értek egyáltalán. Autópályán 5-ösben megyek. (1.6 TDI-vel takarítok a belsőben. Na jó, nem, azok a fehér Octaviák. :D)
Amúgy soha nem akartam dízelt, így jött ki. Mondjuk kellemesebb, mint amire számítottam.
brumi1024: Ez mondjuk igaz. :)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #193758 üzenetére
Én vezetem, de nem azért, hogy ilyen költségeket számoljak. Egy xls tablába beírok minden javítást (hogy tudjam, mikor mi volt rajta csinálva, enélkül még az olajcserénél is gondban lennék, hogy "mikor is volt?"), és a dátum, óraállás mellett akkor már beírom a költséget is.
Az igaz, hogy a tankolási kiadásokat / fogyasztást nem vezetem, és az is sok kiadás. Csak azért szoktam fogyit számolni, hogy lássam, nem kiugró (nincs-e valami gond).
-
ngaba
aktív tag
válasz ngaba #193970 üzenetére
Na, persze elkezdtem nosztalgiázni. :) Leginkább a nagyszülők hátsó udvarán rohasztott Skoda 100-ason gondolkodtam, és egész jól sikerült visszaidézni.
A téglalap alakú km-óra (és egyéb kijelzők), aminek a mutatója csak akkor bukik elő a takarásból, ha elindulsz. Valamiért a minimalista váltógomb is igen megragadt. A C oszlopon az ajtó mögötti karral nyílik a motorház (ami ugye hátul van). Apropó karok, az a röhejes belső ajtózár (az ajtó síkjára merőleges lapát). Mondjuk az a Daciaban is elég vicces volt.
És arra is jutottam, hogy túl sokat sírunk ahhoz, hogy milyen jó világunk van. (És hogy lehet, hogy értelmesebb lenne alacsonyabb életszínvonalon / fele ennyi felesleges tárgyat felhalmozva élni, feleennyi munkával. De az ember mindig is szeretett versenyezni a többiekkel. Mondjuk az is igaz, hogy a napi 100 óra munka kell az embernek, hogy ne hülyeségeken kezdjen el gondolkodni, ki van ez találva.) Úgyhogy gyorsan el is teszem a 60 ezer forintos telefonom (Ami ráadásul nem is menő Xiaomi...), és fogyiszámolás helyett inkább azon gondolkodom, hogy elővegyem-e az autót (mint a szüleim, hiszen drága a benzin).
[ Szerkesztve ]