- Magisk
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Nem lesz idén Nothing Phone (3)
Hirdetés
-
Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Marvel's Midnight Suns
gp A jövő hét folyamán ismét két meglepetéssel lesznek gazdagabbak a PC-s felhasználók.
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polesz
addikt
válasz dabadab #13688 üzenetére
nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására.
Ebben benne van, hogy nem zavarhatod, akadályozhatod. Akadályozni amúgy csak is nagyon indokolt esetben lehet. Például akadályozhatod a villamost ha bekanyarodni szándékozol és ezt csak a villamos pályatestről tudod megtenni. Egyéb esetben tilos.
Szóval a szabályok nem változtak igazából csak a megfogalmazás. Jobb ha kétértelmű, mert akkor könnyebben büntetnek.
Gyalogost pedig semmilyen körülmények között sem szabad zavarni, akadályozni. Aki másképpen teszi és ott a rendőr annak jajj!
[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs különbség elmélet és gyakorlat között. Gyakorlatilag van.
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #13804 üzenetére
nem, ez üdülőterület, nem pedig belterület, ezért írtam telepet
A telekhatárok közt összesen 4m van, ebből 2x0,5-0,8m füves padka, 2,5m út, kb.
utat meg azért nem lehet szélesíteni, mert a lakók nem adnák oda a telekből azt a sávot, ami kell.magyarul ba..unk de szűzen.
legyen ott széles út járdával, de telekből nem adunk.
akkor hogy a ...csába???és ez így van 40éve, csak most több autó jár erre.
én pl nem, mert féltem a futóművemet...[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
DeadMeat
veterán
-
dragonfx
veterán
válasz dabadab #13860 üzenetére
te hülye vagy vazzee?
nekinyomjáka fényezésnek az jó esetben is egy 50e-s kár nem a srácnak....igazavan ezek után...aki okos melőzi az ilyet...nekem aza mákom pont ott vana fekete csík és oylna okosna van eltalálva hogya legtöbb autot havágják az ajtaját pont annak ér először oda..."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Khelben
nagyúr
válasz dabadab #13860 üzenetére
Nem mindegy, hogy hány hibát kell megcsináltatni, mert darab után fizetsz a karosszériásnál.
Használati tárgy, persze, az ÉN használati tárgyam. Ennek megfelelően vigyázok rá és ha valaki kárt tesz benne, attól behajtom a javítás költségét. Csak a parkolókban nem az a jellemző, hogy odateszi a névjegyét, hogy "bocs, én csaptam neki az ajtómat, hívj és kifizetem."Amúgy hozzátartozik a dologhoz, hogy a bejárattól a lehető legmesszebb szoktam megállni, ahol sok üres hely van (nem Bp)
-
Snoop-y
veterán
-
dokar
addikt
válasz dabadab #14450 üzenetére
a téligumi hideg hőmérsékletre van és nem pedig a csapadékra. vannak gumik, melyek nagyon jók hóban és/vagy nagyon jók jégen, mert a felület direkt úgy van kialakítva. de az általános értelemben vett téligumi nem erre van kitalálva, csak anyagösszetételben különbözik a nyáritól. hazánkban a téligumi bordázatban közel hasonló a nyárihoz, tehát ne keverjétek a téligumit a terepgumival, mert kellemetlen meglepetésben lesz részetek.
egyébként hasznos a téligumi, kötelezővé tenném én is a használatát a téli hónapokban.
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
parandroid
nagyúr
válasz dabadab #15058 üzenetére
Az első ködlámpa akkor gáz, amikor házilag van beszerelve, vagy ha nem rendeltetésszerűen lefelé világít. Sajnos ez nálunk elég gyakori. A hátsó viszont mindig, amikor utolérsz valakit, aki használja. Igazából a kulcs az, hogy erre kéne figyelni: ha valaki utolér egy ködlámpával közlekedő autót, akkor a ködlámpát ugyanúgy illene lekapcsolni, mint ahogy tompított fényszóróra váltasz, ha jön szembe valaki. Különösen azoknál a típusoknál, ahol magasan van elhelyezve a hátsó ködlámpa - mint pl az utolsó generációs régi Swift, ami rögtön kettőt is kapott.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
P4czy
csendes tag
válasz dabadab #15058 üzenetére
Sokkal zavaróbb is tud lenni mint a tompított, mert nagyon alul helyezkedik el az autón és bizonyos körülmények közt sokkal jobban tükröződik a fénye az úttesten.
Nem csak a sufnituning xenonnal van a gond. Az emberek min. fele szerintem a II.WH-ba képzeli magát és az eget kutatja ellenséges repülők iránt a féynszóróival... -
Billu
aktív tag
válasz dabadab #15058 üzenetére
A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
h) Korlátozott látási viszonyok: az átlagos látási viszonyoknak felhősödés, köd, eső, hóesés, porfelhő vagy más ok miatt előállt jelentősebb korlátozottsága.Egyebkent tenyleg zavar valakit a kodfenyszoro (az elso)? Mert egyreszt elmeletileg nem kellene (pont ugyanolyan fenyereje lehet, mint a tompitottnak, viszont lefele kell vilagitania (ugye, ez az ertelme))
Akkor azt is tompítottnak hívnák.
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=billu
-
Ebit
addikt
válasz dabadab #15430 üzenetére
A BMW-nek a legújabb motorja 2008-as tervezés, kiegészitők nélkül is tudja.
A részecskeszűrős megoldás lényege, hasonlóan a katalizátor létrejöttéhez,alkalmazásához hogy a meglévő motor paramétereit utolagos beépitéssel tudja javitani.
Jelenleg alkalmazott elektronikus motorvezérlés, változtatásán keresztül is, hatékonnyá tehető a részecskeszűrő üzemeltetése, valamint a telitődése esetén, való/tisztitása-regenárálása/, és azért már forgalomba lévő tipusoknál, is alkalmazzák, főleg a franciák több éve.Természetesen, az új, motorfejlesztési irányzatok jöttek létre a még nagyobb befecskendezési,nyomások alkalmazásval, mert elsősorban a korom képződését leginkább az üzemanyag nagyon finom elporlasztásával lehet csökkenteni.
-
Versus82
aktív tag
válasz dabadab #15439 üzenetére
szerintem te a motormelegítőre gondolsz (elektromos vagy kályhás), ezek akkor dolgoznak amikor már a motort beindították. mi az állófűtésről beszélünk amit távirányítóval is be lehet kapscolni, és a motor beindítása nélkül dolgozik.[link]
[ Szerkesztve ]
''In stand up position I think I'll kill You...''-CroCop ........ Üt, rúg, hazabattyog....
-
Ebit
addikt
válasz dabadab #15433 üzenetére
Jelenleg, csak ezt a magyar nyelvű cikket értem el:
BMW 7es 730d - 750i - 750Li - 740i - 740Li EU5
BMW 5-ös (Limousine/Touring) 520d 130 kW EU5
BMW 3-as (Limoousine/Touring) 330d 180 kW - 320d 130 kW - 318d 105 kW EU5
BMW 3-as (Coupé) 330d 180 kW - 320d 130 kW EU5
BMW 1-es (5-/3-ajtós/kabrió) 120d 130 kW - 118d 105 kW EU5
BMW 1-es (Coupé) 120d 130 kW EU5
BMW 3-as 330d (Limousine - Handschaltung) 180 kW EU6 -
Ebit
addikt
válasz dabadab #15463 üzenetére
Hagyomanyosan viszont a korom (emiatt volt most szmogriado,
Nem a szmog riadó magyarul inkább füstköd riadó nem, csak emiatt volt, a kiindulási pont
a kedvezőtlen meteorológiai viszonyok között, több forrásból származó szennyezőanyag-kibocsátás következtében a légszennyezettség tartósan és nagy területen elérheti vagy meghaladhatja egy vagy több légszennyező anyag tájékoztatási, illetőleg riasztási küszöbértékét (szmoghelyzet); ""A szakirodalomban London típusúként nevesített téli szmogért ugyanis a közúti forgalom szerény mértékben /nagyvárosban max 30%//kárhoztatható. A levegőben ilyenkor nem a belső égésű motorokban termelt különféle gázok aránya lépi túl az egészségügyi határértéket.A gépkocsik egy szmogmentes téli napon a légszennyezés kevesebb mint harmadát termelik."
Az autók valóban szennyezik a környezetet eltérő mértékben, főleg ha átnézzük a hazai gépkocsipark környezetvédelmi szabványnak való megfelelését, viszont a közlekedés miatt szükség van rájuk, ugyanúgy, mint a mi éghajlati körülményeink mellett, a megkőzelitőleg féléves időtartalmú lakás, intézményfűtésre.
-
Ebit
addikt
válasz dabadab #15469 üzenetére
A szálló por fogalmi meghatározását, már korábbi hozzászólásomban leirtam. Megjegyzem, hogy egy több ismeretlenes egyenletből, kiragadni egy meghatározatlan mennyiségű alkotórészt/korom/, érdekes, bár politikusok esetében, sajnos ma már megszokott dolog.
A helyzet értékelésekor figyelembe kell venni, ahol lehetséges, visszaálltak, hagyományos fűtés módra/fa, szén, olaj/, aminek magasabb a károsanyag kibocsájtása.Miskolc cikk: [link]
Kik felelősek a szmogriadóért?
[link]A huszonhét EU tagállamból huszonötnek nagy kihívást jelent a PM10-re vonatkozó határértékeknek való megfelelés; ezek az államok a területüknek legalább egy részén túllépik az említett értékeket .2008.április
Mellékeltem egy másik cikket, ami megerősiti a korábban leirtakat, és külőn figyelmedbe ajánlom a 2. generációs agro üzemanyagokat, amik szintén egy lehetséges megoldás a környezetvédelmi értékek, csökkentésének irányába.
-
Flashcash
Közösségépítő
-
plömplöm
őstag
válasz dabadab #15489 üzenetére
nem egy emberkének kellene kiállnia a zebrához, hanem 4-5-nek, egyikük kezében egy kamera szemből, aztán munkahelyen napközben megírni belőle a dvd-t és leadni hetente a pakkot a kerületi rendőrségen.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
mezis
nagyúr
válasz dabadab #15708 üzenetére
Valóban, 1970-ben még nem volt biztonsági öv, légzsák, oldalvédelem,...A gyűrődési zónákat is ekkortájt kezdték tervezgetni.
Továbbá akkor még lakott területen 60 km/ó volt a megengedett. Talán már készen volt az egyetlen autópálya, az M7-es. Vasárnap este egyirányúsítva: mind a négy sáv BP. irányába.
Kényszerszülte divat volt a gumik újrafutózása. (Hallottam egy olyan esetről, amikor egyik pillanatról a másikra egy jólképzett (hivatásos) sofőr a Volga kormányán "feküdt" lila fejjel: volt egy bal első durrdefektje és ezzel a vezetéstechnikával sikerült elkerülnie a szemköztiekkel való ütközést. A szervó kormány sem volt elterjedt.)És arra is emlékszem, hogy a Dáciámmal ausztriai autópályán Passau felé robogva (100-120 km/ó) nem értettem hogy a csudába tudnak olyan lazán, könnyedén elszáguldani mellettem az őszhajú bácsik és nénik a Mercedesekben, Opelekben, VW-kban,.., mikor nekem már minden bajom volt, leginkább fáradt voltam. Aztán amikor elkezdtem autózni a Citroen BX-emmel, már mindent értettem. Pedig a Dáciám sokkal kényelmesebb volt, mint a Ladám !
"Nem léphetsz kétszer ugyanabba a folyóba..."
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Snoop-y
veterán
válasz dabadab #15715 üzenetére
Hmm lehet, hogy a halálozást keverem valamelyik típussal. Viszont az biztos ,hogy a B csoportos autók nem 200 lovasok voltak és elég minimális megkötések voltak a gyártók felé ( legalábbis mikor a T16 korszak volt akkor biztos ) bár lehet ,hogy ez B evolution kat volt amihez elég volt 20db egy autótípusból, hogy mehessen versenyen.
mod:
Na csak megtaláltamAudi Quattro Sport S1 (homologizáció: 1985. július 1.)
súly: 1090 kg
motor: 5 henger, 2110 ccm
teljesítmény: 450 LE
nyomaték: 480 NmFord RS200 (homologizáció: 1985. vége)
súly: 1180 kg
motor: 4 henger, 1803 ccm
teljesítmény: 420 LE
nyomaték: 434 NmLancia Delta S4 (homologizáció: 1985. november 1.)
súly: 890 kg
motor: 4 henger, 1759 ccm
teljesítmény: 440 LE
nyomaték: 451 NmMG Metro 6R4 (homologizáció: 1985. szeptember)
súly: 980 kg
motor: 6 henger, 2991 ccm
teljesítmény: 410 LE
nyomaték: 366 NmPeugeot 205 T16 Evo 2 (homologizáció: 1985. április 1.)
súly: 910 kg
motor: 4 henger, 1774 ccm
teljesítmény: 450 LE
nyomaték: 490 Nm[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
deicide
veterán
válasz dabadab #15845 üzenetére
Ezt tanúsíthatom, tavaly 5km/h-al gurultam és szerettem volna egy 90fokos kanyart bevenni, az út lejtett kicsit és jeges volt teljesen, tökmindegy volt mit csináltam, merre tekertem a kormányt, egyenesen gurult neki a padkának.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
aphra2
aktív tag
válasz dabadab #15845 üzenetére
Nagy szakértő én se vagyok, főleg nem szakmai szöveg megfogalmazásban.
De a blokkoló kerékkel való fékezésnél nincs esély irányitásra, mert az autó arra megy, amerre a tömegközépponja(?) vagy mi, épp mutat, mig ABS-el van esélyed korrigálni.deicide:, ez igaz, én is tapasztaltam, de az inkább a téligumi oldalirányú tapadásának a hiánya, mint hogy van ABS, vagy nincs...sztem.
[ Szerkesztve ]
Probléma??Hát az meg micsoda?!!
-
brd
nagyúr
válasz dabadab #16120 üzenetére
Az átlag magyar autóvezetőről nem tudok túl sok jót elmondani, így az írt példában -bár más okból- de igazad van. Az utasként szerzett tapasztalataim alapján szerintem egyszerűen leszarják őket. Nem is akarják észrevenni. Vagy azért, mert vezetés közben mással foglalkoznak, vagy egyszerűen gyenge az agyuk annyi információ megfelelő kiértékeléséhez, amely az adott sebességgel mellett az agyukat éri.
A kettő linkelt video-ban viszont egy speciális helyzet van kialakítva. Ezekben a helyzetekben nem tudod előre, hogy mit kell figyelni (persze a gyakorlott elme, aki hasonló turpisságok megoldásával foglalkozik, könnyebben átlát a szitán ). A járművezetés egy lelkiismeretes ember számára viszont ismert helyzet, nagyrészt tudja, mit kell figyelni: az általa vezetett jármű várható haladási irányába eső olyan tárgyakat/élőlényket, amelyek várhatóan keresztezni fogják azt, vagy a szabályok miatt meg kell engedni (pontosabban kötelezően meg kell várni), hogy keresztezzék azt, vagyis áthaladjanak előtte (pl. elsőbbségi szabályok). A jármű kezelésén, a fontosabb szabályok begyakorlásán túl, ennek a "jövőbe látó" képességnek az elsajátításáról kellene szólnia a járművezetési oktatásnak nevezett valaminek. Már a gyakorlati oktatás előtt is megtörténik az erre való felkészítés: pl. KRESZ-ben van olyan, hogy a figyelmednek folyamatosan vándorolnia kell a tükrök, és az út bizonyos részei között, és nem szabad csak az útjelző oszlopokat számolni, vagy az út mellett futó villanyvezetéken ülő galambokat nézegetni. A lényeg, hogy előre tudod majd (elméletileg), hogy egy adott úton milyen történéseket kell nagyjából előre elképzelned/levezetned a járművezetés közben. A linkelt video-kban viszont ezt az előre meghatározott feladatot nem ismered, mert a video-k bevezetőjében csak arra adnak homályos utalást, hogy mást is kellene figyelned, nem csak az átlagos történésnek tűnő cselekményt. Pl. direkt arra hívják fel a figyelmed, hogy a fehér csapat passzait kell számolnod, a video-ban viszont egy fekete tárgy furcsaságát kellene észrevenned (ennek észlelésén egyébként a video minősége is sokat nehezít), vagyis még csak nem is azt, hogy ott van, hanem azt, hogy mi a fura rajta(!). A másik video pedig arról szól, hogy pár másodperc alatt el kellene képzelned, hogy 3 tettes közül melyik lehet az igazi, holott semmit nem tudsz róluk, csak látsz egy szobát, benne a feltételezett gyanúsítottakkal, a halottal, egy "nyomozóval" és kap mindegyik gyanúsított 1-1 kérdést. Az emberben kódolt versenyszellem miatt valamennyire öntudatlanul is felveszed a kesztyűt és próbálsz versenyezni a "nyomozóval", még akkor is, ha tudod, hogy nem az a lényeges az egész video-ban, hogy ki volt a tettes. Ez pedig elvonja arról a figyelmed, hogy észleld, megváltozott a másodszor egyébként is alig látott virág, a rövid ideig látott szőnyeg, vagy a falon lévő kép, ill. a földőn fekvő "hulla" testhelyzete stb. Ha az autóvezetéshez akarnám hasonlítani, akkor ez olyan lenne, mintha azt is meg kellene jegyezni, hogy milyen pulóver volt az út szélén álló gyalogoson, vagy hogy mi volt az autó rendszáma, amit megelőztél. Nem mondom, hogy lehetetlen, csak éppen ezek az információk tökéletesen lényegtelenek az esetek többségében.The only real valuable thing is intuition.
-
Integra
titán
válasz dabadab #16232 üzenetére
evidens, ez az ország a külsőségekről szól.
mindegy hogy 20 éves roncs, csak nagy legyen, hogy gengszternek higgyenek.
közben olyan alsó közepes autókat gyártanak már...
elképzelem ahogy egy rs foki 2-t próbál egy ilyen buszfejű letolni..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TheVeryGuest
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen