- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 30 Ultra - a 200 megapixeles kérdés
- Android szakmai topik
- Yettel topik
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
válasz kovacsroli #39826 üzenetére
Én ezzel kapcsolatban azt nem értettem soha, hogy miért jó az, ha tompított kell a ködlámpa mellé? Az összes olyan alkalommal, amikor tényleg ködlámpára volt szükségem, a tompított csak zavaró volt, mert további fényvisszaverődést okozott, ezért inkább mindkettőt lekapcsoltam, hogy lássak (persze értve ezt közvilágítás mellett, és helyzetjelző azért volt; városon kívül sajnos kellett valamilyen fényforrás, így kénytelen voltam küzdeni a tompított fényével is).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #39858 üzenetére
Ha éppen a műszaki ok miatti megálláskor éppen szedi ki a háromszöget a csomi'tartóból, és te megtolod hátulról, akkor mit mondasz?
Ott sem a vaddisznó (felelős szervezet) lesz a hibás, ha kint a vadveszély tábla. Nem a tolatás okozta a balesetet, hanem a figyelmetlenség. Ettől függetlenül a tolató kamion sofőrje hibás persze, de 50%-nál messze kisebb mértékben. Persze ebben a beteg világban bármit el tudok képzelni, ítélet gyanánt.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
Úgy néz ki, te nem érted. Teljesen mindegy kellene legyen, hogy konkrétan csinált-e már egyáltalán Y fordulót. Ha teljesen hivatalos úton szerezte a jogosítványt, tudnia kellene, hogyan kell úgy kanyarodni, hogy egy Y-szerű fordulót hajtson végre. Ha Y-t konkrétan nem is csinált, legalább merőleges parkolóhelyre biztosan kellett neki beállnia-kiállnia, tolatva is, és ez sem sokkal másabb. Ha ennyit sem tud valaki megtenni, annak tényleg nem való jogosítvány, és az is kérdéses, hogyan kapta meg egyáltalán (bár a videoban végül is megoldotta sofőr, csak a szintidő volt magas ).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #40928 üzenetére
De, valószínűleg ez lehet a háttérben, én is ilyesmire gondoltam, mert igazából sikerült neki, csak nagyon lassan.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
De a jogosítvány megszerzése nem arról szólna, hogy konkrétan tud-e Y fordulót csinálni, hanem arról, hogy a megszerzése közben kifejlődjön egy olyan képesség, hogy ha szükség van rá, akkor ki tudja találni az illető, mit kell ahhoz csinálni, hogy egy akkora helyen meg tudjon fordulni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Most komolyan még ezt tolod? Örül neki az embert, ha a szabályokon felül előzékeny valaki vele szemben (mielőtt besorolsz egy kategóriába, én kifejezetten előzékeny és figyelmes vagyok másokkal szemben, ha az nem kerül túl sokba, pont azt csinálom, amit Winner_hun belinkelt, egy + tükörbe nézés, két indexelés/kormánymozdulat nem kerül sokba), de ezt alapból elvárni, sőt, még villogni is, ha nem kapod meg? Mi történt veled? Régebben nem írtál ilyeneket. (Az más kérdés, hogy a másik fél a surmóságodra surmósággal reagált.) Miből állt volna mögé besorolnod (nem ettől lesz kisebb a kuki), vagy időben odalépni, hogy elé beférj, ahogyan normálisék csinálják?
Winner_hun: Mondjuk Avidemux.
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
Szerintem nem megtévesztő, plusz infót nem adna hozzá a szituációhoz, a kötöttpályás közlekedés számára kell csak elsőbbséget adni (a balról jövőknek nem kellene akkor sem, ha lenne főútvonal vége tábla, mert nekik is van elsőbbségadás kötelező táblájuk).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
Nem, pont azt írtam, hogy nem tudta, hová meneküljön. Én azt látom a videón, hogy húzódna vissza a saját sávjába, de észleli, hogy szemből irányíthatatlan lett az autó és megszakítja a lehúzódást, jól látható a némileg balra végzett irányváltás, tétovázik, gondolom, balra akarta volna kikerülni, csak az visszacsapódott az út széli sötét valamiről (korlát, kőfal?).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Azt gondolom, félreérted a helyzetet. A baleset nem a SUV-os előzése miatt következett be, hanem azért, mert a szemben haladó megcsúszott. Az, hogy a saját előzése közben, a saját sávjába visszatéréskor egy hóbordán áthaladva az kicsit megdobta az autót és ezt nem tudta kezelni a sofőr, vagy a szemből jövő SUV-tól való feleslegesen ijedt fékezéstől csúszott meg, teljesen mindegy. Én úgy látom, a videóból nem is eldönthető, melyik történt.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz aprokaroka87 #41910 üzenetére
Ha nem esik nagyon nehezére, nyilván elengedi a normálisabbja (a normálisabb kerékpárost nem is nehéz, mert ő sem akar meghalni, azért figyel, tudatában van, hogy nincs elsőbbsége, igyekszik úgy menni, hogy ne csapják el), csak jó tudatában lenni, hogy ha mégis elcsapja, a kerékpáros lesz a hibás. Egyébként sem hiányzik a magyar rendőr az embernek, engem pl. tegnap este csak azért állítottak meg ellenőrzésre, mert teljesen szabályosan (no' jó, a 60-at éppen nem léptem túl, de nem mérte senki, csak én tudom ) megelőztem egy előttem haladót egy olyan helyen, ahol pár 10 méteren belül a sávból csak balra lehet kanyarodni, utána megszűnik, amelyben előztem (akit előztem, az kb. 40-nel tötyörgött, 50-es korlát mellett és előtte üres volt az út, az előzés után pedig egysávos és üres volt az út hosszan).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ez csak jogászkodás. A motoros a tükör rongálásával kiírta magát a normálisak közül (persze az előzményeket nem látjuk, az módosíthat a helyzeten akár jelentősen, hogy ki a hülyébb, lehet pl., hogy az autós korábban szándékosan veszélyeztette). Ha ilyen sebességnél úgy esik el, hogy komolyabb sérülése lesz (mondjuk ezt nehezen tudom elképzelni egy normálisabb motoros felszerelésben), az az ő baja, miért rángatja az oroszlán bajszát? Azonkívül az autós kezében mi lenne, ha nem készül videó a tükör rongálásáról (és még ha készül is, ugyanez, ha nem látszik a rendszám és nem felismerhető a motoros)? Egy motorost (főleg, ha gyakorlott) nehéz autóval utolérni, és felelősségre vonni. Csak ezért merik megtenni ezek a kis fütyik. Most legalább egy megkapta.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Chris Kiki #42129 üzenetére
Pont arról szól a vita, amit zárójelbe tettél, szerintem emeld ki jobban! Azért létezik a szélesebb gumi, mert a képlet nem olyan egyszerű, hogy x súly y felületen elosztva hozza létre a súrlódási együtthatót. Számít pl. a gumi hőmérséklete (nagyobb gumi kevésbé melegszik pl., ugyanakkora terheléskor), vagy hogy fékezéskor, oldalirányú terheléskor (kanyarodáskor) hogyan deformálódik (ugyanolyan összetételű, de más szélességű gumiknál is másképpen alakul ez), azonkívül, ha nem tökéletesen sík felületről van szó (és mikor van arról szó a laboron kívül?), akkor a gumi mintázata is, mert hasonló mintázatú gumik esetén a szélesebb a jobb a tapadás tekintetében (száraz úton), mert az út egyenetlenségeiben több lehetősége van "megkapaszkodni" (igaz, hogy összességében egyet-egyet kevesebb súly fog terhelni szélesebb gumi esetén, de többet van lehetősége "elérni").
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #42484 üzenetére
De lehet, röviddel a kanyarodás előtt (felkészülés a kanyarodásra); pontos érték nincsen meghatározva (kivéve pl., ha végig záróvonal van a buszsáv hosszában, és a kanyarodási lehetőség előtt ez kap egy kis szaggatást, akkor azon a részen szabad), de minden, nem hülyét játszó ember el tudja dönteni, mi számít tényleg felkészülésnek a kanyarodáshoz. Nem tudom, most milyen táblák/útburkolati jelek vannak ott, régen nem jártam arra, de a Google Maps-on az látszik, hogy az egész felüljárón buszsáv van (tábla és felfestés szerint is), azon nem lehet végighaladni akkor sem, ha egyébként jobbra hagyná el az autós a felüljárót (azaz nem hajtana fel a hídra). Tehát jogosan büntetnek. Ez egyébként elég nagy 'szság az adott helyen, mert reggel és délután elég nagy a dugó a híd felé, a jobbra kanyarodók viszont nem tartanák fel a buszt, ha a felüljárón is végig a buszsávban haladnának, mert kevesen vannak és mert a jobbra kanyarodási irányban nem szokott dugó lenni, így simán lehetne valahogyan kivételt tenni a jobbra kanyarodók tekintetében.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #42581 üzenetére
Akkor vigyétek szervizbe! Pont úgy működik jégen is, mint bárhol máshol: ha blokkol egy kerék, akkor visszavesz a fékerőből. (Ill. esetleg lehet olyan konfig, hogy ki lett kapcsolva (lehet ilyet?), vagy bizonyos sebesség alatt (vagy egyéb okból) szándékosan nem működik (de minek?).)
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem bűn, ha értelmezni is próbálja valaki. A szmogért nem önmagában a 4-es és az alatti kategória a felelős. Leginkább a szilárd tüzelőanyag használata (fűtés, ipar) és a közlekedés magában (felveri a port, fékek kopnak stb.). Ezeket kellene csökkenteni ilyenkor. Továbbá a dízeleket kellene felgyújtani, a kénes molekulák jó része és a korom azokból jön inkább, függetlenül az euro besorolástól (csak minél nagyobb az euro szám, annál kisebb a kijövő részecske - ami mellesleg károsabb, mint a nagyobb).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #42959 üzenetére
...de jókora flame volt baon-on is, amikor itt vágtak meg helyből a közterületisek valakit balra kanyarodás miatt...
Nem csodálom, elég értelmetlennek tűnik ott a balra kanyarodást tiltani. Ki, mit zavar vele, milyen veszélyhelyzetet teremt, te tudod?
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #42961 üzenetére
De ez egy nagy forgalmú, 2x2 sávos út, ráadásul balról is jöhetnek. (Jót linkeltél? Mert nem tűnnek újnak a nyilas felfestések.) A másik helyen 2 dolog jut eszembe: az egyik az, hogy tehermentesíteni, csöndesíteni kívánták az utcát, a másik az, hogy a szemből jövők valószínűleg sokszor megálltak a kereszteződésben a balra kanyarodók előtt (de akkor azokat kellene büntetni), így a balra kanyarodni kívánók feltartották az egyenesen haladni kívánó forgalmat.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Indexelni akkor kell, ha irányt (a sávok által meghatározott irány értendő itt, tehát pl. kanyarodó főútvonalon nem kell indexelni a kanyarnál, ha a főútvonalon maradsz), vagy sávot váltasz, a lámpától, körforgalomtól függetlenül. A körforgalomba belépéskor nem kell indexelni, kifelé viszont igen, mert elhagyod a sávodat (persze ha nincs külön, csak arra haladó sáv az elhagyóknak és nem abban haladsz, mert akkor nyilván nem kell, pl. Érden, ha Budapest felé haladsz és már elhagytad a Tesco-s kijáratot, akkor már nem kell indexelni). A lámpa csak szakaszolja a forgalmat. A képeden, ha abba az irányba haladsz, ahogyan a linkeden látható, akkor nem kel indexelni. Ha viszont jobbra rögtön kimész a körforgalomból, akkor kell indexelni, mert abban a sávban egyenesen is lehet haladni.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #43112 üzenetére
Elférne, de én azt gondolom, a videóban látott jelenetben annyit érne, mint halottnak a csók. Persze a kerékpárosnak nem volt elsőbbsége, de aki ennyire nem látja/figyeli, mi történik körülötte (mert arra kis esélyt adok, hogy szándékos volt), az ne vezessen járművet.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz philoxenia #43341 üzenetére
Csodálkoztam volna, ha a rendőrség nem erősítené ezzel is a róla kialakult sztereotípiát.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz DonLaca@ #43575 üzenetére
Szerintem a fülledt idő nagyobb veszélyforrás, büntessük azt is. Vagy a kést is kitilthatnánk a konyhából, mert az ujjelvágások 99%-a kés által történik. Az indokolatlanul lassan haladó persze szüljön sünt, de az előző a hibás, ha rosszul előz, nem a lassan haladó. A legtöbb baleset abból van, amikor valaki figyelmetlen volt, vagy túlértékelte magát, vagy az autója képességeit, esetleg a forgalom többi részvevőjét (ide értve a gyorshajtást is, az sem önmagában veszélyes, hanem adott személy által, vagy adott helyen elkövetve). Az, hogy ezt előzés esetén a fizika erősebben bünteti, nem az előzés hibája.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz DonLaca@ #43584 üzenetére
Bárkire gondolok, akiben egy baleset előtt olyan gondolatok cikáztak, hogy "oda még beférek", "ezen még átérek", "majd fékez a köcsög". Az orosz videókból leginkább azt lehetne okulni, hogyan ne legyen az ember hülye (látva a rossz példát, amit el kellene kerülni), de van, akinek még őket is sikerül félreérteni. Mutass már kérlek egy példát belőlük, komolyan érdekel, hol volt hibás (nem szerinted, a szabályok szerint) az, aki lassan (és tényleg csak az volt a hibája, hogy lassan *) haladt egy baleset bekövetkeztében! Félre ne érts, én pont olyan vagyok, akit hamar fel tud 'ni, ha valaki ok nélkül lassan halad (pláne, ha ezt két majom egymás mellett teszi és tőlük nem tudok haladni), de őt hibáztatni azért, hogy valaki emiatt olyan előzésbe kezd, amit nem biztos, hogy be tud fejezni...
*: Értsd: az úgy nem ér, hogy lassan megfordult egy négysávos úton, a külső sávból indulva.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz DonLaca@ #43591 üzenetére
Úgy tűnik, valamit félreértettél: a(z indokolatlanul) lassan haladás nem azt jelenti, hogy automatikusan előznie kell az utána haladónak veszélyesen. A két dolgot:
1. valaki lassan halad (azzal egyelőre ne bonyolítsuk, hogy miért),
2. egy majom veszélyesen megelőzi (szintén ne bonyolítsuk azzal, hogy azért, mert lassan halad, vagy mert ettől érzi hosszabbnak magát),
előbb külön kellene választanod, utána beszélhetünk a témáról.
Ahogy láttam, senki nem írta, hogy az előzés ne lenne veszélyforrás, honnan jön ez a gondolat?The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz sketchifun #43667 üzenetére
Azt a kettő hülyét kellene megbüntetni jól. Ha hiszed, ha nem, van, aki tud úgy telefonálni, hogy vezet és közben nem veszélyesebb, mint az átlag autós. De persze nem ez a többség...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ha nem haragszol, a témában inkább a saját tapasztalataimnak hiszek. Nem mindenkit foglal le annyira a vezetés, mint gondolod, több olyan embert ismerek, akik képesek a vezetésre annyira figyelni telefonálás közben is, hogy simán hozzák az átlagos autós szintjét.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Hát mert ezt és az előbbit úgy jelentetted ki, mintha a világ összes (vagy legalábbis jogosítvánnyal rendelkező) emberével elvégeztetted volna a "vezetés közbeni telefonálás hatása a vezetői képességekre" c. tesztet, vagy valaki más végzett volna hasonlót és annak eredményét gondolkodás és/vagy a saját tapasztalataiddal egyeztetés nélkül benyelted volna.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Nem az a lényeg, hogy kit mennyire foglal le a telefonálás, hanem az, hogy mekkora figyelemből mennyit foglal le a telefonálás(/beszélgetés). Én nem írtam, hogy azt hiszem, hogy semennyire, azt csak te szeretnéd belelátni. Csak azt állítom, hogy van, akinek a vezetési képességeit nem rontja le annyira a telefonálás, hogy az az átlag sofőr képességei alá essen.
Nem hit kérdése, hogy annyival csökken a reakcióidő, lemérték, csak nem hazudtak. Az átlagé biztos annyi, eszemben sem volt vitatni. De a reakcióidő közúton az esetek döntő részében önmagában nem sokat számít, én 20+ év alatt egészen pontosan 0 olyan esettel találkoztam, ahol az számított volna, hogy egy felbukkanó jelre milyen gyorsan tudok egy gombot megnyomni. Bár az igaz, nem találkoztam még az autópálya szalagkorlátján átrepülő kamionnal, vagy pl. meteorral. Sokkal fontosabb, ahogy MasterMark is írja, hogy mennyire vezet az ember defenzíven, előre kell kicsit gondolkozni és felkészülni valamennyire az eshetőségekre.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Kérlek linkelj nekem olyan kutatást, tesztet, ahol a valódi forgalomhoz nagyon hasonló veszélyes helyzetek elkerülését tesztelték (tehát nem arról szól a teszt, hogy megjelent egy Nyan Cat a szemből jövő motoros feje helyén és hogy arra milyen gyorsan reagált a telefonáló sofőr), ill. nem egy szummázott eredményt adtak ki a tesztelt személyekről, mint csoportról, hanem tesztelt személyenkénti dokumentáció olvasható arról, hogy X-Y képességein mennyit rontott a telefonálás! Tényleg kíváncsi vagyok, hogy van-e ilyen, mert ha kellően sokat elolvastál, és nincs (én még nem láttam ilyet), akkor nem fogunk tudni megegyezni, te hiszed, amit eddig, én pedig tudom, hogy egyesek telefonálás mellett is balesetmentesen (sőt, veszélyes helyzet előidézése nélkül) túlélnek 20+ éveket, mert figyelmesebben vezetnek.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz MasterMark #43701 üzenetére
Ha defenzíven vezetett volna (pl. figyelembe veszi, hogy szemből a tehernek majd ki kellhet kerülnie az út széli akadályt és hogy akkor kb. pont mellette lesz ő is), elő sem állt volna a helyzet, ami a balesethez vezetett, pont erről beszélek.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Elkeserítő, hogy egy jogosítvánnyal rendelkező embernek 3 másodpercnél tovább tart eldönteni, hogy nyilván a busznak van elsőbbsége, mert az a nagyobb. (főútvonalon halad, és a lámpa ezen természetesen nem módosít, az csak szakaszolja a forgalmat).
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
-
brd
nagyúr
A kép alapján erősen indokolatlan: széles út, a nem túl közel lévő természeten kívül semmi nincs az út mellett, se egy kereszteződés, se egy ház, valószínűleg a felújítás közben/előttről maradt ott a tábla. Nem is az a lényeg, hogy megérdemli-e, nyilván lehet mondani, hogy egyértelmű és látható a helyzet; el lehet kerülni a lopás támogatását. Hanem az, hogy miért van ott.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Hát ebben aztán semmi 50-50 nincs. A hátulról jövő a hibás, ő váltott sávot. Ettől függetlenül az Audis valószínűleg szándékosan fékezett, de ezért max. csak a felmenőinek lehet jókat kívánni (kivéve, ha maga ellen vall).
Drenadar: Te mikor szerezted a jogsidat? Én még úgy tanultam, hogy az előttem haladó vészfékezése esetén is meg kell tudnom állni mögötte.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
- SAMSUNG 55Q80T Premium 4K Qled smart Tv!2026.Garis!
- Új AMD Gamer PC R5 5500 vagy R5 5600/RX 6700 10Gb/500Gb M2 SSD/16Gb DDR4 3200Mhz/700W 2-3Év gari
- Honor Super Charger (Max66w)
- Honor X7a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új AMD Gamer PC R5 5500 vagy R5 5600/RTX 3060 12Gb/500Gb M2 SSD/16Gb DDR4 3200Mhz/700W 2-3Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen