- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Nem lesz idén Nothing Phone (3)
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
Hirdetés
-
Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
ph A 7 hüvelykes kijelzővel rendelkező modell valamikor a harmadik negyedévben futhat be a boltokba.
-
Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
it A Dél-Koreában lévő szakszervezet bérvita miatt megszervezte a cég történetében az első sztrájkot.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
brd
nagyúr
A problémám nekem nem a közlekedésmérnökökkel van, hanem azokkal, akik Istenként hoznak szabályokat Magyarországon. Igen, a közlekedési szabályok megszegéséért osztogatott büntetést is ilyen emberek határozzák/határozták meg. Holott, az eredeti célt (biztonságos közlekedés) nem azzal kellene elérni (nem is lehet, majd figyeld a statisztikát, hogy változik-e...), hogy egy jól bizonyítható és büntethető, ámbár önmagában minimális veszélytöbbletet hordozó szabályátlépésért büntetünk (pl. 50 helyett 60, vagy 130 helyett 150 az olyan sok, hát hülyék ezek???). Nem, nem a gyorshajtás okozza a baleseteket, nézzük már meg az egyes balesetek okát! Mutasson bárki olyat, amelynél az egyetlen (mondom egyetlen!) ok az volt, hogy nem tartotta be az illető az adott szakaszon a korlátozást (kivéve persze az extrém eseteket, mint pl. városban 150...)! Az lehet, hogy gyorsan is ment az okozó, de nem ez önmagában okozta a balesetet, hanem egy másik döntése is közrejátszott (ezt még meg tudom előzni, elég jó ez az út ehhez a sebességhez, vagyok olyan jó sofőr, hogy ilyen sebességnél is biztonságosan vezessek, híres ember vagyok, a fizika is az én seggemet nyalja stb.). Persze ha erre valaki azt mondja, hogy igen, de a lassabb haladás kevésbé súlyos balesetet okoz, akkor én erre azt mondom, hogy persze, akár gyalog is mehetünk. Vagy inkább tényleg megtaníthatnánk az embereket járművet vezetni (szigorítani a számonkérést, és mondjuk valahogyan azt is vizsgálni, hogy mekkora felelősségérzete van az adott embernek), persze tudom, ezt nehezebb (lenne) megtenni. Meg a bevételek is csökkennének...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Egyetértek, nyilván nem a versenypályán vezetve fogok kétkezi munkát végezni, viszont ha helyzet van, úgy száll el minden a kezemből és tapadok a vezérlőeszközökre, mintha ott sem lett volna, és előfordul, hogy vissza kell kérdeznem, mit mondott a telefonban a beszélgetőpartner, mert a forgalomra figyelés az első, abból nem engedek. Nem vagánykodásról van szó, egyszerűen nem foglal le annyira az autó kezelése, a mai sebességkorlátok között, hogy ebből gondom legyen (tudom, helikopter vagyok...). Ha nem így lenne, nyilván (ill. ezek szerint nem nyilván, tehát mondom ) nem csinálnám. A telefonálással meg az a helyzet, hogy egyszerűen lassítani kell picit és máris kevésbé veszélyes az így való vezetés. Mellesleg, ahogy figyelni szoktam a többi közlekedőt, a nagy részüknél még telefonálva is jobban reagálok...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Az egy dolog hogy elhajigálsz mindent, de ha mindkét kezed eleve szabad, teszem azt a kormányon vannak akkor csak gyorsabban tudsz reagálni nem?
Nem mondtam, hogy nem, persze, ez így természetes. Egyébként én sem szeretek autót vezetve telefonálni, mert többnyire úgyis munkaügyben keresnek, az meg odafigyelős-gondolkozós beszélgetés lesz, tehát többnyire meg kell álljak. De még indexelni is szoktam, tehát ha én telefonálok, azt kívülről max. abból veheted észre, hogy nem a megengedett felett közlekedem 20-30%-kal, hanem kb. a sebességkorláton, és hogy jár az etetőm, ill. a fülemet tapizom (jobb esetben headset is van, bár úgyis a beszélgetés ténye a zavaró, nem az, hogy hová beszélek). Tudom, lassan már superman leszek.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Calogero #7841 üzenetére
Lássuk, legalább mi kell ehhez (mármint, hogy a magas fordulat miatt elfüstöljön egy autómotor):
1. Legyen szar a motor hűtése (ventilátor ne forogjon, hűtővíz ne cirkuláljon).
2. Akkora állat sofőr, hogy nem tűnik fel neki a sok vörös lámpa a műszerfalon, és a nagy zaj, ami előlről jön, ill. az sem, hogy 60-70 körül tudott csak haladni(!).
3. Ne működjön a motor leszabályzása.Szerinted ilyen lehetséges, egy viszonylag új, és jól szervizelt autóval (merthogy, egy ekkora autókölcsönző nem valószínű, hogy leharcolt autókkal operál)?
Olyan apróságokról már nem is beszélek, hogy indulásnál, megállásnál azért egy átlag amerikainak is feltűnik, hogy a sebességváltó (és maga az elindulás, merthogy kuplung nélkül egy C4 szintű autóval azért nem fogsz elindulni, bárhogyan ügyeskedsz) nem egészen úgy működik, mint egy automata, ill. hogy figyel ott lábnál egy 3. pedál...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Latissimus Dorsi #7873 üzenetére
Okoska, ennek mi köze a magas fordulathoz? Alapjáraton is működik a generátor, ill. folyik át benzin a benzincsövön...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Az rendben, csak arra próbáltam utalni, hogy a jelen helyzetben ez nem érdekes, mert a viccben az szerepel, hogy egyes fokozatban nyomta végig a távot. Vagyis arra utalnak, hogy magas fordulaton járt a motor és ezért égett le. Ahhoz, hogy a cikkben leírt okból égjen le egy motor, nem egy lecsúszott benyacső kell. Szövegértésből jeles, oda is.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Shadowfax #9220 üzenetére
Szinte mindenhol elfelejtik megemlíteni, mert nyilván médiaértéke van, ha lehagyják a szót (de sok szellemileg sötétre még így sem lehet hatni, pedig egyszerűbb 1 szót megérteni, mint kettőt, de hát mit várunk egy olyan országban, ahol sokan képesek úgy bekapcsolni az övet, hogy az ember háta mögött és nem őt védve helyezkedik el, csak, hogy ne sípoljon), de valójában a relatív gyorshajtás okozza, okozhatja a baleseteket, nem önmagában a gyorshajtás. Aprónak tűnő, ám lényeges különbség, mely még akkor is így van, ha sokan nem képesek megérteni a különbséget (nem rád gondolok).
Pl. a Hortobágyon, a 3 km egyenes, tök üres (jó minőségű) úton, az úttól balra-jobbra 100-200 méterre sehol senki, és szemből sem jönnek, a 150 km/h sem lesz veszélyes, viszont a körúton a 40 is lehet az, a járdához közel... pedig az első esetben komolyan vétenék a szabályok ellen, a második esetben meg nem. Csak, hogy a szélsőségeket említsem.Én félek amúgy attól, hogy ezzel a szabályzással 2 baj lesz megint: ismét valaki ismerősei járnak jól, és megint nem azokat fogják elkapni/büntetni nagyrészt, akik a balhét csinálják. De a statisztika jó lesz, lehet mellett döngetni majd az illetékeseknek, csak éppen mégjobban rohad majd belül.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Shadowfax #9254 üzenetére
Miért várnék jót? 30 éve élek ebben az országban, egyet megtanultam, sajnos szinte mindig azok irányítják az országot, akiknek a pénz fontos, nem az emberek jóléte. A kevés kivételt meg hamar eltávolítják a posztjáról.
Arra próbáltam a relatívos hozzászólással utalni, hogy aki nem hülye, az 120-nál sem az, aki meg igen, az 90-nel is az marad. Legfeljebb csak megnyomorít valakit, nem megöl, mondhatom, nagy segítség az adott embernek. De a statisztika ugye javul, mert kevesebb ember hal meg...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz bolondember #10467 üzenetére
Szerintem tudják ők azt, nem feltétlen hozzá nem értők dolgoznak a megfelelő pozícióban (sőt, majdnem biztosan nem azok). Ám bizonyos nyomás nehezedik rájuk, bizonyos helyről, hogy itt biza' statuálni kell, holmi példákat, hogy márpedig büntetünk/rendet rakunk mi, semmi baj a rendőrséggel. Más kérdés, hogy nem a megfelelő helyen fogják meg a dolgot, mondjuk értem miért (nem megértem, csak értem), valóban ezen a ponton a legegyszerűbb látványos "eredményeket" elérni (no meg jó kis bevételt a költségvetésnek). Az egyszerű polgár meg dühönghet nyugodtan, majd abbahagyja, mást úgysem tud tenni. Lásd egy biz. októberi nap és eseményei, azóta sem lett amiatt senki felelős megbüntetve.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz parandroid #10841 üzenetére
Egy apró különbséget vélek felfedezni: pedagógust nem verünk, mert az a jövőnket alakítja, még ha nem túl eredményes is az adott tanerő (aki ezt nem fogja fel, azt talán le is lehetne lőni, nem kár érte, vagy legalábbis a szüleit, hogy nem mondták el neki), a most, a népségre szabadítandó rablók pedig csak még többet lopnak majd az átlagpolgártól. Szerintem megbírnák azt a néhány kipótlandó mérőműszert (bár rongálás helyett inkább ellopni kellene, és újra eladni nekik, hogy ne kelljen feleslegesen rongálni). Nem a gyorshajtás önmagában a baj (a szélsőségeket most hagyjuk, pl. 100-200%-os túllépés), hanem az, amikor az hülyeséggel párosul. Attól, hogy az állam még többet rabol majd a polgáraitól, nem lesz jobb a közlekedési helyzet. Inkább az olyan gőgös, pszihopata barmokat kellene megbüntetni, aki városban képes elütni a zebrán a gyalogokat. De nem ám felfüggesztettre, vagy pénzbírságra, hanem kőkemény 1-2-3 évekre, találatonként... és nincs enyhítő körülmény, mindenkit (MINDENKIT) szépen megbüntetni (a CLK, M5, X5 és hasonló típusú autók tulaját is). Az első néhány után olyan szép rend lenne... Vagy még nagyobb korrupció. )
A gyorshajtás nagyobb számú felderítésével mit érnek majd el? Max. lassabban megy majd mindenki. De ettől a hülyék száma nem fog csökkenni, ezek legfeljebb nem megölnek majd valakit, hanem csak nyomorékká tesznek. Viszont tényleg jobb lesz a statisztika, kevesebb ember hal meg, nagy eredménye.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Én pedig kifejezetten szeretem, az átlag magyar autós IQ miatt a belső mindig üres (mióta elkészült, talán 2 autóst láttam ott haladni), így pest felől általában elsőnek megyek be és a 2 sáv miatt elsőnek is jövök ki, (ha legalább 2 kijáratot megyek) amíg a sok marha töketlenkedik.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Engem tegnap egy bu*i (rózsaszínű ingben volt, így mást nem tudok róla gondolni ) akart a zebráról letolni úgy, hogy nekem zöld volt, és ő, a neki piros lámpánál (!) álló sort előzte meg a neki szembejövő sávban (!!), hogy be tudjon oda kanyarodni, ahol én gyalogoltam át. Lassan tényleg fegyverrel kell járni ebben az országban... Ki lehet találni, hogy milyen márkájú autóval volt.
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
válasz Integra #12778 üzenetére
El kell menni ebből az országból. Sürgősen. Vagy ehelyett olyat kellene tenni, ami felér egy terrorcselekménnyel. Ez már hallatlan pofátlanság az ÁVH-tól. Vannak ennél nagyobb problémát okozó bűncselekmények is, amiket le sem szarnak.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Integra #13218 üzenetére
Az még hagyján, simán tudok mutatni több ilyen embert akár az ismerősök között is, aki talán még azt sem venné észre, ha földrengés lenne éppen.
Én ott fagyok le mindig, amikor azt látom, hogy pont középen tudja elkapni a vonat az autót. Nem fér a fejembe, hogyan tud pont ott tartózkodni az autó, amikor jön a vonat. Mert ha feltételezzük, hogy mozog az autó, akkor kb. max. 2 másodperc ez az időtartam, de már ez is legfeljebb 20-30 km/h-s tötyörgést jelent, amit abban a helyzetben tölthet, hogy a vonat úgy kapja el, hogy maga előtt tudja tolni több 100 méteren keresztül...
Elképesztő lehetőségek jutnak eszembe: vagy ennyire sokan (évente legalább 4-5 ilyen esetről hallok) akarnak ilyen balesetben meghalni (vagyis gyak. direkt megáll a sínen), vagy eszméletlen sok vasúti átkelőn tilosban áthajtó autós van...The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz fokukac #13221 üzenetére
Az utolsóra: azért mert vagy le van korlátozva a gép, vagy megbüntetik a sofőrt, ha bizonyos sebességnél gyorsabban halad. Előzni meg azért akar, mert a hosszú távon azért számít, hogy 80, vagy 85 km/h-s átlaggal teszed meg.
A többi egyszerű "szarok a másikra" effekt.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Integra #13225 üzenetére
Akkor direkt akarnak meghalni.
Mert ha már olyan gőgös fasz valaki, hogy nem nézi a lámpát (vagy nem foglalkozik vele), és az a kurva nagy, és hangos több tonnás kígyó sem jut el az agyáig (ill. eljut, csak nem a szemén keresztül, hanem általában a fülén ), akkor legalább a gázt nyomná a fék helyett a barma... vagy ne is fékezzen, akkor is megússza talán...
Kár, hogy többnyire más is ül mellettük.The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
'hát, ha nekem ilyen lámpával kellene baszakodnom naponta, úgy, hogy elkerülni sem lehet, mondjuk mellékutakon, már "megszereltem" (megszereltettem) volna. Pár ilyen után csak megtanulják a parasztok, hogy ésszel kellene büntetgetni.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
Ha én egyszer ilyesmire vetemednék, nagyon vigyáznék arra, hogy egyrészt ne tudjanak tettenérni, másrészt, arra is, hogy a tevékenységről esetleg készült fotóval se tudjanak semmit kezdeni. Nem szeretnék ugyanis terrorgyanús cselekmény vádjával a magyar függő bíróság elé kerülni. A festék lejön, viszonylag könnyen, az nem hosszú távú megoldás. Bááár... az is jó lenne, ha valami durvább gempával bekenné az ember a kamerát.
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
Jahm, tudom, persze kicsit túlzás, de nem vagyunk tőle messze, lásd pl. szegény bácsi esetét, aki cipődobálásért(!) Felfüggesztett börtönt kapott. Különösebb gondom nekem sem volt velük, de ez csak a szerencsén múlt, nem szeretném, hogy gondom legyen velük, pláne nem olyan, ahol a bíróságnak kell ítélnie, mert az ma Magyarországon nem független.
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz Khelben #13314 üzenetére
Te vagy az ultimate igazság forrása? Tájékozódni kellene. Igenis, ma, Magyarországon, vannak olyan ügyek, amelyek messze nem az igazságszolgáltatásról szólnak, hanem arról, hogy eredményt kell produkálni. De mondom, folytassuk máshol, ha gondolod, mert ez nem ide tartozik. (Tudom, ez már nem érdekel, csak az volt a fontos, hogy a hülyeségeidet ideírd.)
The only real valuable thing is intuition.
-
-
brd
nagyúr
Nevelés... Gy. Ferenc, V. János, K. János. Pl. ezek büntetésével kellene nevelni. Nem 73 éves bácsikák veszélyesek a társadalomra, és Magyarországra, csak mert eldobnak egy cipőt. A rendőrsorfal meg azért áll ott, mert odavezényelték. Aztán az, hogy jogosan-e, vagy nem, és hogy mit védenek, az más kérdés...
The only real valuable thing is intuition.
-
brd
nagyúr
válasz dabadab #13324 üzenetére
Bár részben igazad van, de pl. lámpák nélkül is tudni kell közlekedni, a KRESZ-ben benne van minden ezzel kapcsolatos tudnivaló. Ha nem működik, vagy rosszul a vasúti jelzőberendezés, akkor is át kell tudni kelni biztonságosan. Az meg, aki nem veszi észre az úton keresztben futó sínpárt, az ne is vezessen.
The only real valuable thing is intuition.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Politika
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- HiMedia lejátszók
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sorozatok
- Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Robotporszívók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen