- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- iPhone topik
- Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Computex 2024: a TravelMate sem kerül el az AI-t
ph Az Acer üzleti notebooksorozatába érkező P4 16 és P6 14 sem menekül a CoPilot megjelölés elöl.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
ma Mármint magukhoz képest, a Stellantis csoport márkáiban használt CMP platformhoz tartozó hajtáslánc optimalizációjának eredménye a mindennapokban is érezhető.
-
Mobilarena
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz gcsikos #4411 üzenetére
Sajnos jellemző, hogy az ilyen szintű akciók kis hazánkat többnyire nem érintik, mert kint egyértelműen látszik a nex6 polcok kényszersöprése.
A saját véleményem az, hogy ha a nex6 ára tényleg nagyon nagyon akciós (arányaiban is sokkal olcsóbb mint az a6000), akkor anyagi szempontból jó vétel egy erősen árérzékeny vevőnek.
Minden más esetben viszont még a magasabb áron is inkább az a6000 amivel az ember sokáig elégedett lesz.Amikor még szintén 5n tulaj voltam többször elgondolkoztam a nex6-on, de mindig elvetettem. Ezzel szemben az a6000 már kellő előrelépést hozott, ami már elérte az ingerküszöböt nálam, hogy azonnal a megjelenéskor megvegyem.
Nem csak az AF-ben van különbség a nex6 és a6000 között. Az a6000-nek valóban két teljes értékű vezérlőtárcsája van (a programtárcsán kívül), amik külön funkcióra használhatóak minden módban (nem csak M-ban) és a funkció fel is cserélhető, míg a nex6-on ez nem így működik.
Az evf ugyan kisebb felbontású az a6000-ben, de nagyobb a dinamika átfogása, tehát ritkábban és jóval kevésbé égnek ki képrészletek a keresőben kontrasztos téma esetén mint a nex6-nál, összességében a képe színek tekintetében határozottan természetesebb.
A menü teljesen más szervezésű a két vázban, illetve az újabban már az új bionz X proci van (ez van az a7s-ben is).
Az AF pedig öngamában egy akkora ugrás, hogy szinte már önmagában elég indok az újabb váz mellett. Ennek előnyét pedig nem csak fotónál lehet élvezni, hanem minden egyes videózás során.Még mielőtt bárki azzal vádolna, hogy most utólag ezzel igazolom, hogy miért a6000-et vettem, ez fordítva van. Ezek az érvek szóltak már akkor is mellette és ezért vettem annak idején a6000-et és nem nex6-ot.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4419 üzenetére
Nekem az AF működés a gép viselkedése alapján a következő logikai elvet tudom társítani:
Egyrészt az egyértelmű, hogy AF-S módban is gyorsabb a fókusz mint a korábbi vázak, tehát ott is kell valamit csinálni a pd-af-nek. Viszont a kijelzőn ilyenkor a kontraszt pontokat jeleníti meg. Ezt azzal tudom azonosítani, hogy az obit a pd-af el indítja meg és a cd-af-el fixálja, hogy pontos legyen. Ez akkor érhető tetten, ha mondjuk csak középső AF területet választasz és azt gyorsan felváltva közeli és távoli témára viszed és kényszeríted a gépet az obi gyors csavargatására. Ilyenkor egy cd-af eleve tanakodna, hogy merre induljon, de ezt az a6000 nem teszi, jó irányba indul a pd-af miatt. A végén viszont valóban ráfixál, ami a cd-af műve, de nincs is mellé fókuszálás.
Tájképeknél ez nem igazán észrevehető, meg ugye ott van a pre af, ami miatt sok esetben a pd-af-nek már nem jut szerep, ha előtte már komponálgattál és csak finomítani kell az élességen abban a pd-af nem szól bele AF-S módban.
Ha teljesen a gépre bízod az élességállítást, tehát területet mindent magától csinál, akkor ott a téma elemzésére is szükség van, amit megint a cd-af tud megcsinálni. Itt tehát csak ha nagyon out of focus minden, akkor indít meg a pd-af utána a többi csakis cd-af lehet. Arcfelismerésnél megint az arcot a fő szenzorral lehet felismertetni a pd-af nem arra való. Ha messze van az élesség síktól akkor megint rá tud gyorsítani a pd-af, de mivel ott a pre af, ami miatt olyan nagy homály nem lehet a képen egy porténál, ezért nagy valószínűséggel a pd-af-re már nem lesz szükség.AF-C-ben egyértelműen a pd-af viszi a gépet össze vissza, akkor is, ha korlátozod a figyelembe vehető AF terület.
DMF-nél nem tudom, sose használom, vagy AF, vagy MF-t használok a vegyeset sose.
Videónál teljesen egyértelmű a pd-af előnye és működése. Nagyon akkurátusan követi a témát, nem veszíti el az élességet még gyors távolság váltások esetén se és ami szuper nem pumpál, ha egy helyben van a téma.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #4442 üzenetére
Előbb utóbb az FE vázakba is bele fog kerülni a normális a6000 szintű AF, amivel jóval kívánatosabbá válhatnak ezek az FE vázak. Viszont amíg a 70-200 nem tud érdemben versenyre szállni a lassan évtizedek óta referencia szintet képviselő canonnal, addig nincs igazi ok arra, hogy a canon helyett valaki ezt válassza.
Mivel igazából nem is kicsi a 70-200/4 a képminőség érdekében az is bevállalható lett volna, ha A mount-os bázistávval tervezik az obit és legfeljebb hátul annyival hosszabb a tubus, hogy E-re lehet aggatni. Ennél a méret és súlynál az a 2 cm már nem számít, míg képileg ezen szegmenssel szemben igen magasak az elvárások.
Most hol vannak az Oly féle mérnökök, akik állítólag segítenek a sony-nak az obi tervezésben? -
sebgutkopf
őstag
A váztól függetlenül csak annyiban vitatkoznék, hogy egy 70-200 méretű obinál tök mindegy mi van mögötte, a helyes fogás minden esetben a bal kézzel obit alulról támasztás a súlypontban. Onnantól meg a jobb kézre lényegében a gép vezérlése és exponálás marad.
Ha valaki ilyen súlyú obit a vázzal akar megtartani az elég erősen tudja terhelni a bajonettet a fogás meg jó inogós lesz. Az obi alátámasztása nem megkerülhető, nem véletlenül van ezen obikhoz az állványgyűrű, mindenképpen a váz fog az obin lógni.Megtagadni nem kell a jó váz/obi egyensúlyt, de túlmisztifikálni sincs értelme.
-
sebgutkopf
őstag
Nem mondtam, hogy hülyeség a jó fogású nagy váz, azt mondtam, hogy nem kell túlmisztifikálni. A nagyon jó fogás nagy mérettel és nagy súllyal jár. Ha nem a 1-2 kg-os obik használata képezi valaki fotózásának a gerincét, akkor nem biztos, hogy érdemes a fogást a másik két szempont elé priorizálni.
-
sebgutkopf
őstag
Megint szélsőséges esetekben gondolkozol. Az ha valakinek van egy 70-200-ra igénye, az nem azt jelenti, hogy csak azt az obit használja, de még azt se, hogy az fotózás során legtöbbet a 70-200 lenne a vázon.
Most úgy adod elő, hogy a 70-200 a fő obi és ahhoz keresünk vázat. Ha ez lenne valakinek a célja tehát 50+%-ban 70-200-al fotóz, akkor igazad lenne.
De mi itt nem erről beszélünk, mert nem ez az általános arány. Attól, hogy mondjuk 20%-ban (általános inkább az 5-10% tele használat) egy 70-200 kerülne a gépre, ahhoz a kisebbségi felhasználáshoz már nem biztos, hogy érdemes nagy és nehéz gépet venni. A nagy gép esetében is a tele obit fogod alulról a bal kezeddel a zoom gyűrűnél és a jobb kéz a marcsán van mutatóujjal az expógombon. Meg amikor eleve nem kell a tele aznap és a 70-200 szépen otthon marad, akkor miért kéne egy nagyobb vázat cipelni? Csak azért mert egyszerűen valaki túlértékelt egy szempontot, ami nem meghatározó arányt képvisel a fotózásai során? -
sebgutkopf
őstag
válasz totoka2 #4550 üzenetére
A gyakorlati használatot nézve talán nem érdemes ennyire zokon venni a beépített vaku témát.
Az a6000 beépített vakuját eddit 1x használtam, amikor kipróbáltam, hogy működik-e. Ezen szenzorokkal, ha van készleten egy 1,8-as fényerős obi, a vakuknak igazából nincs haszna. Egész pontosan derítés céljára lenne értelme, ha arra alkalmas lenne. De ahhoz egy beépített vaku soha sem elég erős, és hss módokat se tudnak. Így nálam a van, de minek kategória.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4614 üzenetére
Ezt csak a teljes csöndben felvett videón lehet (mint amit linkeltél) hallani, vagy általában is ki tudod szúrni?
Annak idején az 5n- esetében az erre csörög a dió videó hang problémát azonnal az egész net nagy dobra verte alig, ahogy kijött. Az a6000 már egy jó ideje piacon van és nem volt még sehol hangra panaszkodás. Nekem még nem tűnt fel ilyen, de kipróbálom alkalom adtán, hogy van-e tücsköm.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #4618 üzenetére
Ja, ha minden videón hallani, akkor már észrevettem volna. Remélem... csak nem vagyok olyan süket.
Amire inkább füleltem az a kattogás, de mozgatva a gépet az a6000-nél már némi provokáció se váltott ki dió effektust. Mondjuk rumba tök rázásba azért nem kezdtem, annak nem sok értelmét látom.
A 30 perc egyben felvételt én is meg tudom erősíteni. Annak idején 1x direkt kipróbáltam, hogy tudjam mégis mi a gyakorlati maximum, ameddig elmerészkedhetek. Nálam is végi ment a 30 perc 1080/50p-vel. Máskor egyben ennyit sose videózok. -
sebgutkopf
őstag
Egész jó elgondolás amit írsz a modularitásról. Ennek fényében akkor lenne igazi nagy dobás, ha lehetne kozzá szenzor nélküli vázat venni, amire rendes vezetékesen csatlakozna (nem wifi-vel) és akkor folyamatos kép, jel és vezérlés átvitel lenne.
Lényegében az üres alap váz ma már olyan sokat nem kell hogy fejlődjön. A vezérlőszervek, akku, kereső és kijelző. Persze a wifi opció jó lenne az extrém elhelyezésekhez.A csak telefonnal piszkálásnak sok értelmét nem látom. Azt meg tudom tenni az a6000-el is a gyári appal a samsung telefonommal, de amikor nem bohóckodva selfizni akarok, akkor viszont van egy rendes teljes értékű gépem, ami a nyakamban lóg és nem függ tőle a fő kommunikációs/segészhívó/navigáló eszközöm készenléti ideje.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
Még valami kikívánkozik belőlem.
Megy itt a nagy ujjongás, hogy itt vannak az FE-re készített Loxia Zeiss obik. Azon kívül, hogy új hasznos gyujtótávot se hoztak azon kívül, hogy drágák még mindig nem fér bele az AF. Biztosan én vagyok a hülye, de neke már 2008-ban sem lehetett obit eladni AF nélkül, most meg végképp.
Ráadásul pont most, hogy végre valóban jó lett az sony gépek pd-af rendszere...Nem igazán tudom elképzelni azt a helyzetet, hogy a loxia 50-est válasszam a sony-zeiss 55/1,8-al szemben, amiről tudjuk is hogy kiválló obi és éppúgy baromi drága, de legalább AF-es.
-
sebgutkopf
őstag
Ugye?
Nem is kapálózom az aps-c-ről az FE rendszer felé.Mondjuk eleve valami nagyon ütőset kéne ahhoz csinálni bárkinek, hogy a jelenlegi konfigomról váltani akarjak. Ritka időszak, de most tényleg úgy vagyok elégedett, hogy nem mozog a kisördög, hogy mi lenne ha...
Nem utolsó sorban méretben és súlyban se szálltam el.De hogy folytassam a sort ez a telefonra aggatósdinak a varázsa se kapott meg. Eddig azokon röhögtem, amikor egyesek A4-es rajzlappal az arcuk előtt fényképeztek/videóztak (tablet), most aki ezekre még egy nagy obit is akaszt azokon legalább akkorákat lehet majd röhögni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Vyndree #4671 üzenetére
A gyári akkunak illik jobban bírnia mint az utángyártottaknak. Szóval, ha azonosan teljesítenek, akkor a gyári nem hozza a gyári minőséget. A leírásodból nekem az a gyanúm, hogy az akku info chipje hibás. A váz ugyanis azzal kommunikál, az alapján jelzi ki a töltöttségi %-ot.
Nem tudom mennyi az utazási költséged, de egy gyári akku az kb 20 eFt. Egy ilyen értékű kelléknél a tökéletes működésről én elég nehezen mondanék le. Illetve a saját érdeked is azt megerősíttetni, hogy vagy cseréljék ki az akkut, vagy ha mégis a váz a hibás, akkor még időben javítva legyen. -
sebgutkopf
őstag
válasz Doki1994 #4687 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de nálad van egy nagyon nagy szakadék a felhasználási cél és a kiszemelt gépkategória között.
El kell szomorítsalak, de sportra az a3000, nex 3 nex5 teljesen alkalmatlan. Az első sony milc, ami már kezdi az az a6000, ami rendelkezik a hozzá szükséges AF rendszerrel. A képstabi sportnál lényegtelen, mert oda rövid záridő kell. Ha svenkelni akarsz (hoszabb záridő), akkor pedig a stabi miatt lesz pont bemozdult a kép, tehát maradjunk annyiban, hogy a sporthoz nem feltétlen kell a stabi, de 1/1000 záridő igen és baromi gyors és pontos követő AF kell. Na ilyennel nem rendelkeznek a kiszemelt gépek.
Nekem most sony-m van, de ha még mindig a sportfotózás lenne a fő cél, akkor biztosan nem ezen márka cuccaival rendelkeznék. Sportra szépen meg kell venni a canon és a nikon minimum középkategóriás vázait és hozzá való teleobit. Igen egy ilyen váz - obi páros újonnan jó 6-700 eFt-os játékok.Ezek után felteszem a kérdést. Biztosan sportofózni akarsz?
Ha jó videózás a cél sok kontrollal, akkor használt nex 5n, 5r, 5t mind jó, sokkal jobbak videóban mint az a3000. De sportfotózni ezekkel se menjél el. Videózni viszont lehet velük az eseményt.
Illetve előttem már megpendítették, hogy teleobihoz nem biztos, hogy milc rendszert érdemes venni, főleg nem sony-t (nagy telék). A sony nem igazán kényeztet az E mount tele obikkal. Van egy 55-210, meg a jó drága 70-200/4. Egyik gyenge, másik brutálisan drága. Na meg vannak a mindenes 18-200-ak, de sportra az a fényerő és AF motor édes kevés.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Doki1994 #4704 üzenetére
Egy bridge, vagy kompakt gép még alkalmatlanabb a sport célokra. Azért ne mondj le teljesen a nagy szenzorról.
Ha javasolhatom, ne kapkodd el a vásárlást. Járj utána minél jobban a rendelkezésre álló technikáknak, fésüld össze mi a valós igényed és a realitás. A végén pedig a felhasználáshoz vegyél szettet és ne fordítva. Vannak igen jó dolgok a sony rendszerében, de van olyan felhasználási terület, amiben más márkák, más rendszerek jobbak. Nem csak sony a világ.
Kicsit nyitottabban hozzáállva megkímélheted magad komoly csalódásoktól, ami nem is a rendszer hibája, hanem gyakran a hibás vásárláskori választás miatt van. -
sebgutkopf
őstag
Ezt a klasszikus kifogást szerintem már illene elfelejteni. Mindenki ismeri a közmondást: Vak tyúk is talál szemet. Ha sokat próbálkozol, akkor statisztikailag is lesz 1-1 jó kép.
Ma viszont nem 1-1 jó kép készül, hanem nagyon sok, sőt minden fontos esemény minden fontos pillanatáról van minimum értékelhető, de inkább többnyire jó kép, melyek sokkal érdekesebb, különlegesebb és extrémebb pillanatokat (nem csak esemény, arcok, érzelmek, küzdelem, részletek) örökítenek meg, mint az antik dokumentatív képek, ráadásul mindezt ma már jobb minőségben, pontosan és szándékosan és nem mellesleg tudatosan. Hogy ezt még könnyebb is megoldani az neked miért fáj?
A ma készülő képek java részét 1936-ban el se lehetett készíteni. Ha ma valaki egy múlt századi szinvonalú és témájú képpel előjön, annyit mondanak rá, hogy uncsi, tucatfotó. A jobb technika miatt az elvárt szint is sokkal magasabbra került.
-
sebgutkopf
őstag
Ezt a képet ma nagyon sok kép le tudja pipálni. Minőségben, elkapottságban mindenben. Ne haragudjatok már, de ez az ős fetisizmus egyszerűen nevetséges!
Tovább megyek akcióban ma a go pro kamerák felvételei sokkal izgalmasabbak mint a régi fotók. Ennyire közel régen nem tudtak kerülni az akcióhoz.
Nem fogok részletekbe menően vitázni ezen. Ha nem néztek képeket és szemellenzősségből nem láttok azon ezer sorral se tudok segíteni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Bogyó bá' #4720 üzenetére
A profi nem ezt teszi ma sem. Megkeresi a legjobb nézőpontot, helyet, távolságot. Olyan helyeket és témákat is mer választani, amit régen nem mert volna. Ehhez persze ismernie kell a mai felszerelések képességeit és használni is tudni kell.
A süket a csengőt típusú önjelölteket hagyjuk már. Igazi fotósokról beszélünk. -
sebgutkopf
őstag
válasz hajtos98 #7888 üzenetére
Ha teljesen őszinték akarunk lenni, akkor a 3n mint gép nem alkalmas rally fotózásra. A fókusza nem tudja követni elég gyorsan és pontosan a témát, ráadásul közben még sorozatot is kéne lőni. Ez a gép nem arra való. Autósportot a6000 vagy 6300-al lehet fotózni a sony lineup-ból.
Az extra szerencsétlenséged pedig az, hogy jövedelem nélkül pont egy olyan műfajt szemeltél ki magadnak, ami a legdrágább felszereléseket igényli bármely gyártó kínálatából, mind váz mind objektív területén.
Ha videózni próbálnád a versenyt abban több sikert tudnál elérni a 3n-el mint fotóban.
-
sebgutkopf
őstag
Elvi síkon így van és így is tervezik a mostani obikat, hogy kiszolgálja a nagy felbontású szenzorokat.
A gyakorlat pedig nekem némileg ellentmondásos.Néha amikor korábbi képeket is nézegetek már többször megleptem magam, hogy a 10 évvel ezelőtti fotóim egyszerűen jobbak, erősebbek, élesebbek, mint amiket mostanában készítek. Persze akkor sokkal többet fotóztam. A lényeg, hogy magában a képminőségben némi visszalépést vélek felfedezni, főleg a képélességben.
Most egy a6000-em van és a legtöbbet a 16-70z van rajta (van 35/1,8 és 50/1,8 is). Mind a gép mind az obi megjelenését nagyon vártam (első vevők között voltam az országban).
Ezzel szemben régen még bőszen dslr-eztem, aminek a súlyából elegem lett. (Olympus E3 és a 12-60, 50-200 obik valami zseniálisan rajzoltak) Hiába csak 10 Mp-es képeket lőttem most meg 24Mp-es az a6000, mégis a 27"-es kalibrált wqhd monitoromon egyértelműen a régebbi technikával készült képek a tetszetősebbek.
A Sony képeit nézve azt mondom jók. A régi képekre meg "woww! ilyet is tudtam?"
Pedig a Sony szenzora sokkal sokkal jobb mint, ami akkor volt, főleg dinamikában elképesztő mennyivel több van a raw fájlokban, de valami mégis hiányzik a rendszerből, ami miatt az a plusz érzés elmarad.A 16-70 megvétele előtt 1 évig birtokoltam és használtam a 24/1,8-as zeiss-t. Utoljára azzal éreztem, hogy tud a sony igazán hűha képet készíteni és sony aps-c-re talán mind máig a legjobb rajzú obi. Csak a stabi hiánya miatt videózni nem volt a legjobb, na meg csak fix obikkal mászkálni és állandóan cserélgetni nekem már kényelmetlen. Sajog érte ma is a szívem, de tudom nem használnám eleget, hogy annyi pénz álljon benne.
Talán annak örülnék a legjobban, ha kiadnának egy 16-70 mk2-t, továbbfejlesztett optikai képességekkel. Lehet az optikai stabit is kihagyhatnák belőle és vázstabis géppel használva lenne a tuti.
-
sebgutkopf
őstag
válasz KawaBazsy #11911 üzenetére
Sajnos azon kívül, hogy drágább, de a sony FE70-200 f4g optikailag is jelentősen elmarad az olcsóbb f4-es IS-es canon-tól. Főleg full frame vázon.
Sony vs canonÉrdemes átkapcsolni a croppolt vázról a full frame-re és mindkettőt összenézni. Végig jelentősen élesebb a canon, de 200mm-en már brutális a különbség a canon javára.
Ezt mint Sony tulaj kell mondanom és nagyon szomorú vagyok miatta, mert a drága FE obik jó része csalódást keltő képességekkel rendelkezik (a 24-70 kimondottan botrányos) és biztosan nem fogom őket megvenni.
Croppolt vázzal megvagyok, de ha a full frame felé kacsintgatnék, akkor hiába jók a sony vázak az obik miatt sajnos nem a legjobb választás. -
sebgutkopf
őstag
Remélem nem haragszotok, ha kiegészítem a svenk témát, elég sokat műveltem, ezért van benne bőven tapasztalatom.
Az ominózus traktoros kép motorháztetőn lévő lágyságának a fő oka az 1/50 záridő. Svenk ide vagy oda, ilyen hosszú záridővel szökőévente készül valóban éles svenkelt kép.
Fókuszálás: lehet C-AF-el és S-AF-el is, viszont ha a legjobb eredményt akarja az ember elérni, akkor csak ott van értelme a képeket lőni, amikor a követett téma pont melletted van (már nem közeledik és még nem távolodik egy alkatrésze sem). Ha előre tudod hol halad el a téma, akkor előre oda lehet a kívánt fotózási pontra állítani az élességet (akár manuálisan, vagy S-AF megtartva) és utána a témát kísérve picit előtte elkezdeni a sorozatot és szépen kivezetett mozdulattal végig kísérni.
A korábbi expó gomb lenyomás azért fontos, mert az expó gomb benyomásával pont be lehet kicsit rázni a képet függőlegesen, vagy megzavarni a követés egyenletességét. Korábban kezdve az expót van ideje a kezednek a stabil mozgást felvenni és már nem hat rá új erő, ami bemozdíthatá a gépet, vagy a követés pontosságát megzavarná.
Az adott képen azért az első kerék tűnik élesnek, mert az az egyetlen pontja a traktornak, aminek a fotóstól mért távolsága nem változott, míg az utasok és a traktor hátulja még mindig közeledett, az nem lehetett éles és elvárni is kár.Mindent egybevetve a fókuszálással semmi gond nem volt, a kép egyszerűen lágy a záridő és pontatlan mozgás követés miatt. Svenkelni gyakorolni kell, csak utána jönnek az eredmények.
Ja és a képstabilizátort jobb kikapcsolni, akár felismeri a gép magától a mozgást akár nem, jobb nem a véletlenre bízni.
-
sebgutkopf
őstag
Ez engem érdekelne tapasztalati oldalról. Erősen vacillálok a két gép közül melyik lenne nekem való (a7iii vs z6).
AF-ban a sony egyértelműen jobb, míg más akkora markáns különbség nem tűnik fel, inkább ízlés. Youtube összehasonlításokban dícsérik mindkettőt.
Sony aps-c milc-eket használok évek óta, ismerem őket, de mivel úgyis új obikat kéne venni, ezert az FF váltás is teljes rendszer váltást jelent.
Adapterezés nem érdekel, csak natív obikban gondolkozom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tőzsde és gazdaság
- Projektor topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Revolut
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen monitort vegyek?
- Ukrajnai háború
- Microsoft Excel topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen