A Sony sem hasít

A Sony a viszonylag időszerű dizájnváltás ellenére sem tudott javítani az eladási mutatókon, a második negyedévben mindössze 2 millió készüléket értékesítettek, ami 1,4 millió darabbal kevesebb, mint a tavalyi megegyező időszakban. Árbevétel szintján ez 1,18 milliárd dollárt jelent, ami 27%-os visszaesés éves viszonylatban. Ez nem sokkal rosszabb teljesítmény, mint a Samsung 20%-os csökkenése, viszont utóbbi gyártó még mindig piacvezető globálisan; kissé más volumenről van szó.

Nem mindenki örül az új formatervnek.
Nem mindenki örül az új formatervnek.

A Sony határozottan gyenge Európában és otthon, a többi régióban viszont stagnálni látszik. A tervszámokat viszont így is módosítani kellett. 2018 végéig 10 millió eszközt szeretett volna értékesíteni a gyártó, amit a gyenge eladások láttán 9 millióra csökkentettek, ami az előre becsült 5,74 milliárd dolláros árbevételt is 5,47 milliárd dollárra mérsékli. A Sony stratégiája marad az árcsökkentés.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

  • Sony Xperia XZ2 Compact - simulékony ragadozó

    Komfortosabb forma, tűéles kijelző, szupergyors hardver és végre kevesebb káva – megérkezett a kompromisszummentes kompakt csúcsmobil, avagy még várni kell a hibátlanra?

  • Sony Xperia XA2 és XA2 Ultra duplateszt

    Szinte mindenben fejlődött az XA széria új generációja, de főleg az üzemidő és az ujjlenyomat-olvasó jelentős a friss hardveren és néhány, egyébként pozitív apróságon kívül.

Hirdetés