Annak ellenére, hogy a Volkwagen MEB platformjára épül, az Explorer nem egy ID.4, amelyhez méretben a leginkább közel áll. A két cég közötti villanyos együttműködés első gyümölcse az új modell, a gyártás valamikor ősszel indul (ahogyan az előrendelés is), az első példányok pedig a jövő év tavaszán juthatnak el a vásárlókhoz. Az akkumulátorok mérete és a hajtáslánc kapcsán konkrétumok egyelőre nincsenek, de nem nagyon lövünk mellé, ha a közös platform alapján arra tippelünk, hogy az ID.4-ből ismert megoldások köszönnek vissza, ami 58, illetve 77 kWh-s telepet sejtet, valamint 200-300 lóerős teljesítményt. A hatótáv is ennek megfelelően 300-400 kilométer között alakulhat a WLTP ciklus szerint.
Az új Explorer kifejezetten Európának szánt termék, egyelőre az amerikai értékesítés nincs is napirenden. Kölnben készül majd, egy európai méretű, családi SUV-ról van szó, a közzétett várható árazás alapján talán be tudják szorítani az árát itthon 20 millió forint alá a kisebb akkuval szerelt és a csak hátsókerék meghajtású változatok esetén. A Ford egymilliárd dollárt költ a kölni üzem átalakítására, az ambíciózus tervek szerint 1,2 millió darab elektromos autót szeretnének itt évente gyártani.
Az új Explorer méretei valamivel szerényebbek, mint amit az ID.4 nyújt, úgy 10 centiméterrel rövidebb, mint a Volkswagen, a csomagtér ugyanakkor 470 literes, de annak ellenére, hogy azért van neki látható eleje, oda mégsem lehet majd pakolni. A bemutatón ugyanakkor fontosnak tartották kiemelni, hogy a két első ülés között is elhelyeztek egy tárolódobozt, amelybe egy 15 inches notebook is belefér.
A belső kialakítás ékköve az a 14,6 inches, állított formájú, középkonzoli érintőkijelző, ami a Mustangból ismert rendszert futtatja majd, de állítható az egész panel dőlésszöge, hogy a vezető számára adott esetben jobban látható legyen. Természetesen az összes ismert vezetéstámogató megoldással fel van szerelve, többek között bemutatkozik a sávváltó asszisztens, amely az index megnyomását követően megcsinálja a váltást, ha nem érzékel autót a másik sávban, illetve a biztonságos kiszállást is segíti az autó azzal, hogy ha kinyitnánk az ajtót, akkor szól, ha jön mögöttünk gyalogos, vagy biciklis.
A fedélzeti rendszerben gyárilag van Android Auto és Apple CarPlay, adott a vezeték nélküli telefontöltő is. Természetesen jár telefonos applikáció is a tulajdonosoknak a hűtés-fűtés és a töltés időzítése kapcsán, a gyári navigáció pedig tervez a töltőállomásokkal is. A Ford tervei szerint 2030-ra válik teljessé az elektromos portfolió, vagyis addigra minden méretkategóriában lesz villanyhajtású ajánlata a márkának.