- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- VoLTE/VoWiFi
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Sony Xperia 5 V - kell-e nekünk zoom?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Netfone
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
Computex 2024: Látogatóban a Chieftecnél
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Kitalálhattak volna valami új nevet is a modellnek.
-
moleculez
veterán
Nagyon jól hangzik ez az egész, kíváncsian várom mi sül ki belőle.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
nagyúr
-
Lajmund
senior tag
Nekem tetszik. Egy másik színnel simán kéne ha egy olyan alternatív valóságában élnénk ahol az országunkba jobb lenne az életszinvonal. De így ezek a tesztek olyanok mint ha egy ürhajot néznék. Szép és jó de sose lesz. És írom ezt úgy hogy nem vagyok csóró..
Pc power: i5, 32g ram, Asus tuf rtx 3080/ Monitor: lg 65" c2/ Samsung Z fold 5 / galaxy watch classic 6 47mm/ Adam audio 8"/ Fyne audio F3 12"/smsl do 100/ seeaudio bravery/ fio lc bt2/
-
Bossyy
tag
A két cég közötti együttműködés első gyűmölcsének azért nem nevezném e autókat, hiszen ha valaki napjainkban besétál egy VW majd egy Ford szalonba akkor akár már ma találhat két műszakilag tökéletesen megyegyező típust a Caddy és a Tourneo személyében.
-
-
Kristof93
senior tag
Nem kompetitív a Hyundai/Kia platformal, a kínaiakkal (akik idén hozzák az autókat), még Stellantis-al sem nagyon, pedig ők alig próbálkoznak, a Mercédesszel, Tesláról pedig ne is beszéljünk, az teljesen más világ.
Drága és lassú gyártani, komplikált, a szoftver alig működik, a heatpump nem működik (ki is vették), nem túl gyors, nem túl hatékony... Amikor egy Model 3-at olcsóbb gyártani és kevesebb, mint fele annyi időt tölt a gyárban mint egy id.3 akkor bajok vannak.
-
Füleske
addikt
válasz Kristof93 #12 üzenetére
Nem biztos, hogy a bajok (egy része?) és az ár nem direkt ilyen. Szvsz ami nagyon hiányzik a legtöbb gyártónak, az az akku. Képtelenség saját akkugyár nélkül egyszerre százezres, milliós igényeket kiszolgálni. Ha lesz saját akkugyár, lesz tömegtermék EV is, és a platform sem MEB lesz addigra. Illetve nem lehet leépíteni ilyen gyorsan az ICE platformokat. A kínaiak könnyű helyzetben vannak, akkujuk van, mögöttük a kínai állam. A Tesla tisztán EV a kezdetektől, csak arra fejlesztett mindent. A Mercedes a kevés EV darabszám miatt van jobb helyzetben, illetve az árképzésébe sok minden belefér. De aki ICE gyártóként akar most tömegtermék EV - t árulni... És a VW - nél bőven vannak rosszabb próbálkozások, elég csak a Toyotát, Hondát, Mazdát említeni.
[ Szerkesztve ]
-
Kristof93
senior tag
Nem tudom mennyire számít, ha akarattal gáncsolják magukat, talán még rosszabb. De nem hiszem, hogy az MEB ilyen, túl sok erőforrást fektettek bele. 2030 (UK) és 35 (EU) rohamosan közeledik és a vásárlókat nem fogja érdekelni, hogy kinek van elem gyára és bányája.
Már akkor tudni lehetett, hogy így fognak alakulni a dolgok amikor a Tesla még csak garázs cég volt. Eleget könyörgott a német kormány, hogy vegyék komolyan, de VW nem foglalkozott.
-
Farkas82
tag
A 2035-ös kiszállás az ICE-ből még azért nem biztos, sok keleti tagállam nem akar belemenni, sőt mostmár a németek, osztrákok is ki akarnak hátrálni belőle, így meg az autógyártók sem tudják,mire készüljenek. Az energiewende tetszhalott, alig épül új szélerőmű, új távvezetékek, mert bárhol akarnak építeni, rögtön megy a hiszti a környékbeliek, meg a környezetvédők részéről. Mivel akarják tölteni őket, lignitárammal? A franciák ragaszkodnak hozzá, az egészségtelenül magas atomenergie részarány miatt valamit kezdeni akarnak az éjszakai árammal (az atomerőműveket nem lehet csak úgy letekerni éjszakára), a környezetvédelemmel ők is csak takaróznak. Mi épül? LNG platformok, arra van pénz, meg ott nem tiltakoznak a környezetvédők sem,hogy valami kib*szott béka élettere sérül. Az emberek egyszerűen nem fogják fel, hogy a megújuló energia sem a semmiből lesz. Bocsi kicsit eltértem, de nagyon idegel már a szűklátókörűség.
-
Kristof93
senior tag
De arra hol lesz a Tesla és a kínaiak? Új platform, 20k euróért, Tesla szoftver, talán az autó pilóta is félig meddig használható lesz arra. Elszámolták a kiszámolást, a többi gyártó pedig nem várt rájuk.
A vw szoftver is érdekes lesz 2025-re, tekintve hogy most kezdték elölről, jelenlegi elképzelés csúfos bukása miatt. Legalább android alapú lesz, de nem olyan könnyű azért két év alatt összedobni.
@Farkas szerintem 35-re nem is kell már kötelezni. Kinek fog kelleni büdös, drága benzinautó új autó áron?
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
A ki akarnak belőle hátrálni sztori most arról szól hogy kiakarják lobbizni hogy a szintetikus üzemanyaggal használható belsőégésű autót is lehessen gyártani 2035 után. Valójában a céljuk az lenne hogy EU jól megtámogassa a csodaszerüket és a már legyártott autókhoz azt használjuk majd. Az hogy pánikolnak (a németek) nem meglepő, elb@szták és már nem tudnak mit kezdeni a Teslával és a kínaiakkal.
Szűklátókörűségről beszélni annak tudatában hogy csak tavaly mennyi plusz megújuló energiatermelés lett Európában…
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Füleske
addikt
Nem biztos, hogy még ha a szintetikus üzemanyagot be is veszik a tervezetbe, az sok embert érinteni fog. Ugyanannyiért vagy drágábban már nem fog a többség új ICE autót venni, háromszoros árú műbenzinnel tankolni, plusz adókat fizetni, és egyre több városból kitiltatni magukat. A várható értékvesztésről nem beszélve.
Kristof93: Igen, ez egy valós veszély az ICE gyártóknak. Most még megtehetik, hogy az ICE bevételből fejlesztenek. Hogy meddig jutnak, az más kérdés.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Kristof93 #12 üzenetére
Szoftveresen tényleg lenne mit gyúrni, de ebben a legtöbben el vannak maradva a Teslától. Ellenben a Teslák is szenvedtek egy rakás hibától és pl nekem sose játszana egy se. A forma világa és az anyag használata számomra egy vicc.
A Merci gyárban meg dolgoztam 5 évet. Katasztrófa ami ott megy, az Audinál sokkal sokkal rendezettebb az egész gyártási folyamat. És ezt nekem olyan mondta aki több gyárban is megfordult. Szóval én nem vagyok hanyatt esve a Mercitől. Egy 30-50 millás autót meg ne hasonlítsunk a 20 milliósokhoz.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Sinesol
veterán
Nagy bajban lehet a Ford, ha a villanyos szempontbol katasztrofalis VW is segiteni tud rajtuk…
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz Kristof93 #17 üzenetére
Ki nem várt kire? Hol látsz te olyan nagy előnyt? Jómagam nem vagyok elájulva egyik Teslától se. Ők is küzdenek a saját problémáikkal.
Egyik új gyártó se verte tönkre a régieket. Az EU-s eladási listát még a VW vezeti. [link]
Az USA-ban meg a Ford... érdekes hogy nem a Tesla. [link] Ezek szerint a vásárlók nem a te logikád alapján döntenek.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Kristof93
senior tag
válasz 7Heads Drago #23 üzenetére
Elektromos autóról volt szó, ott pedig torony magasan vezet a Tesla. Öt év múlva nem sokan fognak új füstölő autót venni, ez már elég egyértelmű.
Az hogy neked mi tetszik pedig annyira nem releváns. Tesla annyit ad el amennyit csak gyártani tud, és gyártásban messze a vw előtt járnak. Teslának van a legnagyobb haszonkulcsa az iparban, legyen az elektromos vagy ice autó (ilyen alacsony darabszámú exotikus autókon kívül). Mindenki más (BYD-n kívül) pénzt veszít minden egyes eladáson. Úgy pedig nehéz lesz többet gyártani.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Kristof93 #24 üzenetére
Öt év múlva nem sokan fognak új füstölő autót venni, ez már elég egyértelmű.
Ez már ott megbukik hogy nem lesz annyi akku se ami elég lenne. Aminek ugye a ritkafémek szabnak határt. Persze sokan vannak akik szarnak rá, hogy milyen körülmények is vannak egy ilyen bányában a lényeg hogy a Tesla kint parkoljon.
A másik meg az elektromos hálózat fejletlensége.
Talán nem véletlen hogy itthon is gondok vannak és leállt a napelem engedélyek kiadása. Vagy atomerőmű nélkül nem tudom hogy akarsz zöld áramot termelni az egész országnak éjszaka...Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Kristof93
senior tag
válasz 7Heads Drago #25 üzenetére
2020 kéri vissza az elképzeléseit. Persze nem paradicsom a lítium bánya, de a szén és olaj kitermelés mellett eltörpül a hatása. Ezekből az anyagokból nagyságrendekkel többet kell kitermelni, jobban szennyezik a környezetet, évente milliókat rendeznek el tüdőrákkal - nem egy előnyös összehasonlítás. Az újabb akkumulátor kémiába már nem jár kobalt, kevesebb lítium - és csak egyszer kell kitermelni, utána újra lesz hasznosítva.
Eközben Európán kívül mindenki építi az elem gyárat és bányát (nem csak Afrika, hanem Kanada, USA, Ausztrália, Kína). Úgy néz annyi elem lesz, hogy sorra cserélik le a peaker erőműveket tesla rendszerekre, ami a megújuló energia problémáit is orvosolja. Ugye ezt maguk az autók is meg tudják majd oldani V2L-al, főleg ha LiFePo az akkumulátor. Úgy néz Kaliforniában ez kötelező is lesz pl.
Csak nálunk és Japánban sírnak az emberek (főleg a csődbe menő autóipar lobbizása miatt), de ez mást nem fog érdekelni.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Kristof93 #26 üzenetére
Csak nálunk és Japánban sírnak az emberek
[link]
Kínában vagy Afrikában ez nyilván nem probléma, ott leverik a tüntetőket.
Ezekből az anyagokból nagyságrendekkel többet kell kitermelni, jobban szennyezik a környezetet, évente milliókat rendeznek el tüdőrákkal
Te ezt mondod, meg van olyan tanulmány is ami ezt állítja? A másik meg mást mond. Én nem hiszek ebben. Egy rakás dololgról állítottak régen egészen mást, mint napjainkban. 30-50 év múlva garantáltan mást fognak mondani, szóval szart se ér egyik se a környezet meg tönkremegy az emberek meg hullanak mint a legyek az ipar hülyeségei miatt. Naívitás elhinni a leírt szép dolgokat, miközben kint a természetben meg látod hogy más van.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Alkoholista nevelde
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- 3D nyomtatás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Lenovo P1 Gen2, 15,6" FHD IPS, I7-9750H CPU, 32GB DDR4, 1TB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10, Számla,
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen