Az alkalmazáson belüli vásárlások

Az ingyenes alkalmazásokon belüli vásárlások világszerte a fogyasztóvédelmi és versenyfelügyeleti szervek figyelmének középpontjába kerültek, hiszen sok esetben a felhasználókban nem is tudatosul, hogy valamilyen funkció aktiválására pénzt áldoztak. Az Apple nemrég az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságával került szembe egy fogyasztóvédelmi perben, ahol teljes jóváírást ajánlott fel a károsultaknak. Hasonló problémák miatt az Európai Bizottság is az Apple és a Google együttműködésével szeretné biztonságosabbá és egyértelműbbé tenni az alkalmazáson belüli vásárlásokat, hiszen a szegmens forgalma néhány év alatt 63 millió euróra bővülhet.

Az Swrve tízmillió felhasználó aktivitásán alapuló januári elemzése arra is rámutatott, hogy az ingyenes szoftverek felhasználóinak mindössze 1,5 százaléka vásárol prémium bővítményeket, ráadásul azoknak is csupán a tizede, vagyis az összes játékos 0,15 százaléka generálja a teljes pénzforgalom 50,8 százalékát. Az Swrve beszámolójából az is kiderült, hogy a vásárlások 60,8 százaléka az első napon történik, vagyis általában az újdonság hevében döntenek a kiegészítő funkciók aktiválása mellett.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés