Az elmúlt negyedév eredményei

A Gartner piackutató statisztikái alapján 2007 júliusa és szeptembere között összesen 288.934.900 mobiltelefon talált gazdára, mely az előző év azonos időszakához képest 15%-os emelkedést jelent. Az összes értékesített modell 38,1%-a azaz 11.177.800 készülék a Nokia műhelyéből származik, mely nem csak minden idők legnagyobb piaci részesedését jelenti, de az átszervezett működésének köszönhetően közel kétszeres profitot is termelt a finn gyártónak, annak ellenére hogy az egy telefonra vetített vételár 90 euróról 82 euróra csökkent. A csökkenés elsősorban a rendkívül olcsó készülékek piacán való előretörésnek tudható be.
A Nokia agresszív reklámhadjáratát és prémium modelljeinek sikerét sínylette meg a Motorola. Az amerikai gyártó az elmúlt év azonos időszakában még 20,7%-os részesedést tudhatott magának míg idén már csak 13,1%-os piacrésszel büszkélkedhet, ráadásul kénytelen volt a dobogó második fokát átengedni az egyre törekvőbb Samsungnak. A Gartner elemzői szerint habár a RAZR 2 széria kétség kívül sikeres, de csak egy jobban átgondolt termékpaletta segítheti vissza a gyártót a képzeletbeli dobogó második fokára.

A Samsung töretlenül halad előre. Az Ultra Edition II széria sikere 14,5%-os globális és 21%-os nyugat európai piaci részesedést hoztak a gyártónak. A Sony Ericsson kisebb lépésekkel de szintén halad előre, az elmúlt három hónapban 8,8%-os piaci részesedést ért el, vagyis 1%-kal lépett előre az elmúlt évhez képest. A gyártó kiegyensúlyozott termékpalettája számos régióban egyre kelendőbbé teszi a modelljeit.
Az LG 20,5 millió készüléket értékesített mellyel 7,1%-os piacrészt tudhat magáénak. Az 1,1%-os növekedés igazából nem jelent veszélyt a Sony Ericsson pozíciójára azért sem, mert a gyártó elsősorban a CDMA piacon tudta erősíteni eladásait. Az év utolsó negyedére a verseny kiegyensúlyozott folytatását vetíti előre a Gartner jelentős helyzeti változások nélkül.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés