Felére zuhantak az eladások Kínában

Éves összehasonlításban több, mint 50%-kal kevesebb készüléket adtak el tavaly februárhoz képest, a legnagyobbat az Apple bukta.

A koronavírus nem csak a gyártókapacitást, de a keresletet és az eladási számokat is érinti. Az általános visszaesés legkomolyabb vesztese egyértelműen az Apple, akik mindössze 494 ezer iPhone-t értékesítettek februárban, ami éves összehasonlításban 60%-os visszaesést jelent. Nem csak az Apple könyvelhet el masszív csökkenést, az egész piac érzi a fizikai kereskedelem korlátozottságának és az egészségügyi intézkedések eredményének súlyát.


(forrás: Getty Images) [+]

A Holdújév előtt bevezetett korlátozások jelentős hatással voltak a fogyasztói szegmensre. A gyártók 2019 februárjában 12,72 millió készülékkel zárták Kína legnagyobb, jellemzően ajándékozós ünnepének időszakát, idén viszont mindössze 5,85 millió eszközt sikerült eladni a gyárak időszakos bezárása és a fogyasztók passzivitása miatt. Az IDC és a Canalys végeredményben 40%-os visszaesést prognosztizál 2020 Q1-re, az Apple pedig kénytelen újratervezni az idei pénzügyi célkitűzéseket.

Mi Store Westfield London
Mi Store; Westfield, London

Mindeközben a Xiaomi már az európai boltok nyitva tartását is megfontolás tárgyává teszi, az Egyesült Királyságban ideiglenesen ugyan, de bezárták az egyetlen fizikai értékesítő pontot. A londoni Westfield plázában lévő üzlet határozatlan időre bezárt, a honlap nem elérhető, rendelni pedig a xiaomi.com/uk hivatalos oldalról, illetve a hivatalos viszonteladóktól lehet, amelyek listáját a gyártó később teszi közzé.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés