Mindent összeadva 139 millió okostelefont szállított le tavaly a Huawei, a Mate 9 phablet, a P10 és a P10 Plus is pozitív kritikákat (és Mobilarena plecsniket) kapott, ugyanakkor ilyen remek mutatók mellett sem engedheti meg magának egy óriásvállalat, hogy kisebb-nagyobb ügyekbe belekeveredjen, bár a Huawei-é nem hasonlítható például a Samsung Galaxy Note7 elfüstöléséhez és visszahívásához. Pár napja számoltunk be arról, hogy több Huawei P10 é P10 Plus felhasználó jelezte: az AndroBench belső tárolót vizsgáló teljesítményteszt alapján többféle chip lapul a friss Huawei csúcskészülékekben, amelyek között főleg írási sebességben lehet nagyobb különbség. Akkor a Huawei úgy reagált, bár valóban többféle beszállítóval állnak kapcsolatban (és mint kiderült, UFS 2.1-es, 2.0-s és eMMC 5.1-es tárolók is fellelhetők a modellekben), "a készülékek egyetlen komponensének teljesítménye nem tudja pontosan tükrözni az egész okostelefon rendszer teljesítményét, így ezek a pontszámok nem alkalmazhatók tényleges használat esetén."
A Mate 9 szerintünk remekül sikerült és villámgyors volt, most mégis érintett a tárolóügyben [+]
A Reuters ugyanakkor megjegyzi: a szintén érintett Mate 9 termékoldalán korábban pont azt lehetett olvasni, hogy a benne található UFS chip 100%-kal gyorsabb az eMMC technológiánál. Ez a bejegyzés a tárolóügy kirobbanása után lekerült a termékoldalról és a Huawei (alighanem kínai) alkalmazásboltjából még az AndroBenchet is eltávolították. A vállalat csütörtökök azt válaszolta a Reuters megkeresésére, hogy erre ideiglenesen került sor a bizonytalanság elkerülése érdekében, amíg vizsgálódnak, minden Mate 9-ben UFS 2.1-es lapka van-e. Ez újabb elégedetlen visszajelzéseket szült, úgyhogy Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója billentyűzetet ragadott, és írt egy levelet a munkatársainak, amelyet weibós közösségi oldalán is közzétett.
A Huawei P10 Plus az egyik érintett csúcsmodell a tárolóügyben [+]
Ebben a vezér megjegyzi: a tárolóügy figyelmeztetés a vállalatnak. A levél a felhasználóknak adott választ arrogánsnak nevezte és hozzátette: alázatosabban kell az ilyen ügyeket kezelni. Yu megígérte: létrehoznak egy felhasználói visszajelzésekre szakosodott csoportot, és saját üzleteiket is meg fogják látogatni, hogy több időt töltsenek és többet kommunikáljanak a vásárlókkal. Mr. Yu kéri a Huawei Consumer Business Group tagjait: figyeljenek oda a felhasználók visszajelzéseire, hogy ezzel is javítsanak a munkájukon és hozzáállásukon. A Reuters megjegyzi: rendkívül nagy a kereslet a gyors tárolók iránt a mobilpiacon, és a rendelkezésre álló készletek szűkösek a gyártósorok kapacitásának korlátai miatt. A legnagyobb beszállítók közül a dél-koreai Samsung és az SK hynix is jelezte: ez az egész idei évre hatással lehet, a publikáció pedig hozzátette: az Észak-Koreával egyre inkább kiéleződő nemzetközi konfliktus is befolyásolhatja a gyártást. Arra vonatkozóan a Huawei egyelőre nem tudott a Reutersnek választ adni, hogy tervezik-e az eltérő (lassabb) tárolós mobillal rendelkező felhasználókat valamilyen formában kompenzálni.