Az LG G4 egyik legnagyobb újítása, hogy az elődmodellhez képest a kamerához sokkal több szoftveres beállítási lehetőséget kapunk, immár nem csak alap és egyszerű, hanem kézi üzemmód is választható, ahol számos dologgal babrálhatunk. Ilyen az expozíciós idő, ismertebb nevén záridő. Az expozíció fénytanban a megvilágítás és az idő szorzatát jelenti, vagyis ez az érzékelőt érő fény mennyisége. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy amilyen hosszú záridőt állítunk be (általában másodpercben megadva), addig van nyitva a lencse, vagyis folyamatosan ereszti be a fényt, nem véletlen, hogy erős napsütésben lehet, de nem sok értelme van ezzel játszani.
Az LG csúcsmodellje a manuális beállítások között lehetőséget biztosít arra, hogy 1/6000 és 30 másodperc közötti expozíciós értéket adjunk meg fényképezéskor. Egyértelmű, hogy ilyenkor az ISO-t (érzékenységi skála), és témától függően a fehéregyensúlyt is konfigurálni kell, ami szintén megoldható a gyári szoftveren keresztül. A fenti két kép esetében az ISO 50-re volt állítva, ám az első fotónál 1/8, a másodiknál 1/2 másodperces záridőt adtam meg. A különbség szemmel látható, az alsó metrós képnél látványosabban elmosódik a mozgó szerelvény, viszont a természetesnél jóval világosabb lett az alkotás, nem véletlen, hogy a fényviszonyokra is szükséges figyelni.
Ugyanez a helyzet a mozgólépcsőről készült képek esetén, a beállítások a metróssal megegyezőek, így a fotók sem szolgálnak más eredménnyel, bár ebben a helyzetben a második tesztkép sem annyira égett ki, mint a metrósnál, mivel itt kevesebb ledes fénycső zavarta meg a fényképezést.
Még tovább feszítve a húrt, már két másodperces exponálási idővel készült a fenti két fotó, az ISO továbbra is a legalacsonyabb, 50-es értékre volt állítva. A oroszlános szobrot is magában foglaló alkotásnál a hosszú fénycsík egy autó lámpájából származik, ami elsüvített a mobil előtt fényképezés közben. Az alsó fotó még jobb lett volna, ha nagyobb a forgalom, ám még így is jól kivehető a kocsik lámpáinak vonala, mind az egyenesben, mind pedig a hídról lekanyarodó négykerekűek esetében. Tényleg, ha sok jármű lett volna az úton, akkor lehetett volna igazán látványos felvételeket lőni.
Ha viszont valóban szemkápráztató képeket szeretnénk, akkor teljes sötétségben érdemes játszani fényes eszközökkel, gyufával, öngyújtóval, és a fent látható eredmények születnek majd. A mozgó, vagy olyan tárgyak, melyek nem bocsátanak ki fényt, azok nem fognak látszódni a felvételeken, maximum az elmosódott részletekben lehet megfigyelni például a karomat is. Nyilván ilyen fotókhoz már mindenképpen használni kell valamilyen állványt, mivel egy kis bemozdulás is homályos képeket eredményez. A fényfestés már inkább a mókás, mint a hasznos kategóriába tartozik, de mondjuk csillagszórókkal, vagy hasonló tárgyakkal egész művészi alkotásokat lehet készíteni.