Hirdetés

WP blog: Megvan a legnagyobb diák startup vállalkozás

A Microsoft régóta szereti segíteni a fiatal fejlesztőket, melynek nyomatékosítására elindították az Imagine Cup elnevezésű technológiai megmérettetést. Az Imagine Cup 10 éves múltra tekint vissza, és ebben az időszakban 190 országból csaknem 1,65 millió tanuló próbálkozott, ötletet merítve egyebek mellett az Egyesült Nemzetek Szervezetének millenniumi fejlesztési céljaiból, vagy saját országuk problémáiból, A versenyen három; Játék, Innováció, Segít a technológia kategóriában mutathattak be innovatív alkalmazásokat. Ezek az applikációk egyébként Windows 8-ra, Widows Phone-ra és Windows Azure-re lettek fejlesztve. A küzdelmet végül az a PlanB Labs csapata nyerte, így ők képviselhetik hazánkat a szentpétervári döntőn. A zsűri egyébként az informatikai és gazdasági szektor jeles és elismert tagjaiból állt, többek között részt vett a bírálásban Elise Sass, a redmondi cég kelet-közép-európai startup programokért felelős vezetője, Kádas Péter, a Startupdate.hu bloggere és a Brandvocat ügyvezető igazgatója, Papp István, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Simó György, a Day One Capital ügyvezető partnere, valamint Záboji Péter, a European Entrepreneurship Foundation alapítója és elnöke.

A PlanB Labs által fejlesztett Learninvisible a kezdő nyelvtanulóknak nyújt sok segítséget egy adott idegennyelv nehezen elsajátítható szavainak elsajátításában. Az igazi attrakció a grafikai megoldásokban keresendő, melyekbe különböző nyelvtanuló trükköket építettek. A slusszpoén a multitouch érintőkijelző funkcióinak teljes kihasználása, hiszen a felhasználó egyszerű mozdulatokkal tud így szavakat megtanulni. Az ötlet egyébként nem volt újkeletű, ugyanis a csapat korábban fejlesztett játéka, a ThinkInvisible adta az egész program alapelgondolását.

A dobogó második fokára a StatzUp léphetett fel, aminek tagjai a labdarúgást szeretőknek kedveskedtek egy statisztikai alkalmazással. Az app segítségével a kedvenc csapatoknak és annak játékosainak teljesítményét lehet valós időben nyomon követni. A bronzérmet a MediFrame szerezte meg, ők az autista gyermekek és nevelőik számára adnak nélkülözhetetlen segítséget azáltal, hogy a modern technológiák felhasználásával újraértelmezi az „Én könyvet”, amely az autisták számára oly nehéz önismerethez segíti hozzá felhasználóját.

A verseny döntője idén júliusban lesz Oroszországban, Szentpáterváron. A megmérettetésre több száz diákot várnak az egész világból. Az idén megrendezésre kerülő Imagine Cup igazi specialitása az, hogy a nyertes fejlesztők először kapnak jelentősebb, összdíjban mérve 300 ezer dollárnyi pénzösszeget a jövőbeli terveik megvalósítására. A különböző kategóriákban első helyezést megkaparintó csapatok 50 ezer, a második helyen végzett teamek 10 ezer, a még éppen dobogós fejlesztők pedig 5 ezer dollárnyi pénzjutalmat kapnak.

Óriási elismerés számunkra, hogy az Imagine Cup döntőjébe juthattunk, és ott mi képviselhetjük Magyarországot. Az alkalmazás ötletét már több hónapja dédelgettük, és nem titkolt szándékunk, hogy a nemzetközi versenyen is előkelő helyezést érjünk el, így a nyereményt újabb alkalmazások fejlesztésébe, majd annak népszerűsítésébe fektethessük” – mondta el Bodor Adri, a PlanB Labs csapat tagja.

Hiszünk abban, hogy az Imagine Cup a Microsoft és a diákok életében nem egy egyszerű verseny, hanem annál jóval több. Célunk az, hogy olyan kreatív gondolkodásra ösztönözzük a fiatalokat, amely révén a technológiát használják fel a leghétköznapibb problémák megoldására. Sikerünket bizonyítja az erős mezőny, amelyben a dobogósokon kívül még olyan érdekes alkalmazások indultak, mint például az otthonok energiafogyasztását csökkentő intelligens konnektor, az IntelliPower, a kulturális kiállításokból látványos show-t varázsolni képes Luminaerum vagy a külföldi ösztöndíjas diákokat aktuális állásajánlatokkal segítő Student@Work” - fogalmazott Grósz Judit, a Microsoft Magyarország új technológiák meghonosításáért felelős igazgatója.

Előzmények