Miért váltanak a felhasználók operációs rendszert?

Az amerikai PC magazin feltett egy egyszerű kérdést a felhasználóknak: Akik váltanak vagy váltottak, miért cserélték az Androidot iOS-re vagy fordítva? Az eredmény a 2500 fős minta alapján kutatásmódszertanilag határozottan reprezentatív, nem mintha közelebb jutottunk volna az igazsághoz. A válaszlehetőségek között szerepelt néhány opció, mint a jobb felhasználói élmény, a több alkalmazás, kedvezőbb árak, fejlettebb funkciók és/vagy dizájn, az eredmény pedig az lett, a statisztikai hibahatárt és az érvénytelen válaszokat is beleszámolva valószínűleg majdnem fele-fele arányban, hogy a jobb felhasználói élmény miatt.


[+]

Ebből meg pont annyit lehet leszűrni, hogy az úgynevezett felhasználói élmény legalább annyira szubjektív, mint az esztétikai minőség megítélése. Tehát nagyon. Érdekes viszont, hogy valamivel többen, a válaszadók 18%-a váltott iOS-re Androidról, míg fordítva csak 11%. 71% pedig teljesen jól van úgy, ahogy van és esze ágában sincs ezen változtatni. Az utóbbi kérdésre válaszolók fele egyébként iPhone felhasználó, 27%-uk viszont Samsung mobillal rendelkezik.


(forrás: Escalesolutions) [+]

Kár, hogy az aktuális felhasználói felülettel elégedett, tehát váltani nem akaró felhasználókra vonatkozóan csak a Samsungot emelték ki az érékelésben: androidos készülékből azért van még bőven kínálat más gyártóktól is. Kifejezetten érdekes lenne az összes androidos márka összesített eredménye. Az Androidot futtató készülékekre való váltás legfőbb indoka a kedvezőbb árak. Ez valahol talán evidens, az Apple régebbi készülékei is kifejezetten értéktartóak, az új modellek pedig magasan prémium árkategóriásak.

A platformok háborújának statisztikailag 2016-ban vége lett.
A platformok háborújának statisztikailag 2016-ban vége lett. (forrás: Escalesolutions) [+]

További erős érv az Android mellett az alkalmazások elérhetősége és érdekes módon, a jobb vevőszolgálat. Noha utóbbiak a kanyarban nincsenek az első három meghatározó momentumhoz képest. A fejlettebb funkciók (kameraképességek, dizájn stb.) miatt nagyjából ugyanannyi ember vált Androidra iOS-ről, mint fordítva, az eltérés nem igazán szignifikáns, de az iOS-t ugyanezen okból 1%-kal többen választják.

Bemutatkozott az iOS 12
Bemutatkozott az iOS 12 [+]

Ehhez képest, maga a szoftver és felhasználói felület pont nem tűnik relevánsnak a válaszadók körében, amikor készüléket vásárolnak. Mindössze 19% állította, hogy az OS miatt választ egy adott eszközt. Az erősebb érv természetesen az ára, ami a vásárlók 33%-át befolyásolja elsősorban, illetve a brand, ami 27%.-kal előzi meg az operációs rendszer milyenségét. Az Apple esetében mondjuk, ezt a kettőt azért nehéz elválasztani, de a számok azt mutatják, hogy ennek ellenére sem ez a fő szempont.

A legfrissebb Android 9.0 - Android Pie
A legfrissebb Android 9.0 - Android Pie

A kutatás kitért arra is, hogy alapvetően miért cserélnek készüléket a júzerek. 56%-a azoknak, akik operációs rendszert is váltottak, egyáltalán nem ragaszkodtak hozzá, hogy a készülék a legfrissebb modell legyen. A készüléket és OS-t is cserélő, vagy azt fontolgató vásárlók 34%-a kizárólag akkor vált vagy váltana, ha a lejár a hűségidejük, 17%-uk pedig csak akkor vesz új telefont, ha a réginek betörik a kijelzője. Erre ránézésre sokkal több példa van, mármint a kijelzőtörésre, mint amennyien valóban vesznek is egy ép telefont. Hétköznapi megfigyeléseink alapján elég sokan mászkálnak törött, de még funkcionális mobillal.


(forrás: Counterpoint Research) [+]

Az összes megkérdezett több, mint a fele, számszerűleg 53%-a nyilatkozott úgy, hogy csak abban az esetben vesznek új mobilt, ha az aktuális eszköz összetörik, ami az early-adopterek viszonylag szűk csoportját leszámítva reálisnak tűnik a globális piaci folyamatok alapján is. A legnagyobb piacok is jó esetben stagnálnak, de inkább visszaeséssel kell számolni, éves összehasonlításban Kínában 12%-ot zsugorodott a mozgástér, Európában 6,3%-os csökkenés volt megfigyelhető az első negyedévben még úgy is, hogy a kelet-közép európai szállítmányok átlagosan 12,3%-kal növekedtek, amiben Oroszországnak vastagon része volt. Nem véletlen, hogy a gyártók újabban ezekre a piacokra fókuszálnak.

Előzmények

  • Samsung Galaxy Note9 - stylus-szimbólum

    Semmin nem változtattak, de a dizájn és az S Pen képességei fejlődtek, az akkumulátor pedig nőtt. Ráncfelvarrás, de egy ennyire működő koncepción oktalanság is lenne módosítani.

  • Megérkezett az Android 9 Pie

    Nem borsmenta, hanem szimplán csak pite lett a legfrissebb, az eddigieknél is hamarabb befutó Android főverzió neve. A Pixelekre már elérhető, ám kérdés, mikor fog széles körben elterjedni.

Hirdetés