Tény, hogy az Apple új szettel, több kamerával és az alapmodell esetében kedvezőbb árazással mutatta be az iPhone 11-es szériát, az elemzők ettől függetlenül szkeptikusak az almás telefonok ázsiai és indiai fogadtatását és sikerét illetően. Pedig az Apple-nek stratégiailag és gazdaságilag is prioritás a folyamatosan gyengülő kínai és indiai pici pozíciók megerősítése. Általánosságban az sem aratott osztatlan szimpátiát, hogy az iPhone 11 olcsóbban nyit, mint az iPhone XR, az 11 Pro pedig annyiba kerül, mint az XS. Igen kedvezőtlen helyzetben találta magát, aki mostanában ruházott be a tavalyi modellek egyikére.
Apple iPhone 11
A Counterpoint elemzője szerint a legnagyobb probléma ezzel együtt még mindig az ár. Az ázsiai piacokon hozzászoktak a vásárlók a komolyabb tudású és felszereltségű, de kedvező árú modellekhez, ami a konkurenciával szemben aligha mondható el az Apple készülékeiről. Ezt tetézi az 5G kompatibilitás hiánya ezen az árszinten, amitől kevésbé időtállónak érzik a készülékeket, illetve a kínai-amerikai gazdasági és politikai feszültségek, amelyek a Huaweinek kedveznek hazai pályán.
Kínában az 5 dolláros AppleTV+ előfizetés sem motiváció, tekintve, hogy a szolgáltatás nem elérhető az országban. Az IDC indiai szakértője szerint a világ második legnagyobb piaca sem fogja kedvező irányba terelni az Apple eladási statisztikáit a térségben. Az indiai piacon kevésbé prioritás a legújabb iPhone birtoklása, pont kielégítő a júzereknek, ha egy-két évvel ezelőtti modellt birtokolnak, pláne nem plusz egy kamera és olyan funkciók miatt fognak váltani, amelyek régóta elérhetőek a konkurens gyártók eszközeiben, jelentősen kedvezőbb áron, illetve a csökkentett árú XR lesz a vonzóbb alternatíva.