Hirdetés

SE blog: Az arc külseje

A dizájn mindig is a telekommunikációs iparág egyik legizgalmasabb pontja volt. Nem egy és nem is két olyan készüléket láttunk már, melyeket gyakorlatilag csak a dizájnjuk adott el, ha pedig végignézünk a piacon, sokszor láthatjuk, hogy a rókabőr definícióját rengetegszer használják a gyártók ezen a módon; ugyanazt a készüléket adják ki, amit már egyszer kiadtak, csak kicsit átszabják a külsejét.

Tegyük hozzá, ez abszolút nem ártott az Xperia brandnek. Az X1 a maga idejében egy nagyon különleges és szép eszköz volt, de az X2 már minden szempontból rókabőr hatású volt. Az előző generációs androidos modelleknél az X8, az X10 mini és az X10 mini pro abszolút felhasználóbarát külsőt kapott, ám a "szép" jelző helyett inkább az "aranyos" az, ami leírja a bumfordi kis modelleket. Az X10 sem volt egy világbajnok, pontosabban jól nézett ki,de semmi egyediség vagy különlegesség nem volt benne. Nem úgy az Xperia arcban.

Sony Ericsson blog ide vagy oda, ha nem találnánk szépnek az Xperia arcot, akkor nem írnánk le azt, hogy szép. De ahogy a tesztben is megtettük, most is megtesszük; az imént kértem Bogot, hogy pár jelzővel illesse a készüléket. A következő szavakat kaptam válaszul: kecsesen ívelt, légies, könnyed, finoman elegáns. A 8,7 milliméteres "vastagság" önmagáért beszél, a hátlapban lévő ív viszont teljesen egyedi és egyben nagyon jól is néz ki. Tény ami tény, ebben az évben jelenleg az arc viszi a szépségkirálynőnek járó díjat. Hogy ezt a tisztelt olvasók is így gondolják-e, az a jobbra lévő szavazásból ki fog derülni. Adaléknak pedig íme egy interjú az arc formatervezőivel, Martin Wezowskival és David de Léonnal:

Humáninterfész-tervezőként számodra mi volt a legizgalmasabb az új XPERIA arc készülékkel kapcsolatban?

A hatalmas kijelző fantasztikus „játékteret“ biztosított nekünk, tervezőknek – bár kicsit máshova kellett helyeznünk a hangsúlyt, új háttereket és színeket választanunk, hogy mindent olvashatóbbá és könnyebben érthetővé tegyünk.

És az okostelefon szívét adó Timescape-pel mi a helyzet? Nehézségeket okozott számodra és csapatod számára a program evolúciója?

A Timescape-t szinte alapjaitól átterveztük. Fogtuk az összes beérkezett visszajelzést, és ezek alapján elölről kezdtük a tervezést – a kihívást az jelentette, hogy meg kellett tartanunk a jellegzetes, 3D görbét formázó dizájnt és az előző Timescape egyedi élményét, ám növelni az áttekinthetőséget és a teljesítményt – és úgy hisszük, a sok éjszakázásnak meg is lett az eredménye. Egyszerűen annyival szórakoztatóbb végigböngészni az ember kommunikációjának összefésült folyamát a Timescape-pel, mint a többi elérhető alkalmazással. Hatalmas előnyt jelent az az új lehetőség, hogy az egész üzenet elolvasható egyetlen lapon – most gyorsan teljes áttekintést kaphat az ember saját társasági életéről.

Az új XPERIA arc felhasználói felületének mely részei változtak a legtöbbet az előző modellekhez képest?

A Home (Kezdőlap) – a felhasználók itt rengeteg fantasztikus újításra bukkanhatnak, például össze lehet csípni a képernyőt, hogy áttekinthessük valamennyi widgetet, foldert és más holmikat. Ez a felhasználó kezdőlapja, innét indul el napjában többször is – most jobb, mint valaha. A médialejátszót is átterveztük. Ezúttal az albumok borítóira és az egyszerűségre koncentráltunk. Azt akartuk, maga a média legyen a felhasználói felület – elég ügyes vizuális és technikai megoldásokat találtunk ahhoz, hogy egyszerre legyen lenyűgöző és egyszerűen használható.

Felismerhetjük az új XPERIA arc készülékben a valódi Sony Ericsson mobiltelefont?

Továbbra is követjük a névjegyünknek számító művészeti iránymutatást, a jellegzetes háttérrel, melynek igen jó volt a fogadtatása. Fontos, hogy valami egyértelműen megkülönböztesse, és a Sony Ericsson eléggé kiforrott ahhoz, hogy érezhető legyen a különbség, amikor a látvány és az érzet kerül terítékre, a figyelem pedig a részletekre irányul. Ezúttal kicsit visszafogottabb lett – sötétebb, felnőttesebb és kifinomult, ám erős, jellegzetes külsővel.

Melyek az első lépések egy telefon tervezése során?

A lehetőségek feltérképezésével kell kezdenie az embernek. Mit tudunk létrehozni, ami jelentős előrelépést jelent felhasználóink számára, ami a legjobban kihasználja az elérhető technológiát, és ami lehetővé teszi számunkra, hogy elmondjunk egy érthető és vonzó történetet? Meg kell találnunk azt, ahol ezek az elemek egyensúlyban vannak.

Honnét merít inspirációt egy új terv számára?

Inspirációm az átlagos, hétköznapi emberi viselkedés apró részleteiből ered, és abból, hogy kényszeresen elemzem a formatervezett tárgyakat, és igyekszem rájönni, mitől működnek. Inspirálnak azok az okos és kreatív emberek, akikkel együtt dolgozom, és az, hogy lelkesen olvasok a legkülönbözőbb témákról. A jó történetmesélés is inspirál, ahogy a varázslat és a humor is.

Mennyire befolyásolja a technológia bonyolultsága a tervezési folyamatot?

Nem vagyok technológiai szakértő, de olyan szerencsés vagyok, hogy interdiszciplináris csapatban dolgozhatok, olyan zseniális emberekkel, akik viszont a szakértői. A tervezési folyamat során az én feladatom alkalmazni az új technológia lehetőségeit, és használhatóvá és egyszerűvé tenni azt az átlagemberek számára.

Mire számíthatunk a termékfejlesztésben a következő néhány évben?

Egy dolog biztos, hogy egyre többen birtokolnak majd egyre erősebb és bonyolultabb készülékeket. Sokkal többre lesznek majd képesek, ám sokkal kevésbé tolerálják a rosszul tervezett eszközöket. A sikeres termékek és szolgáltatások jellemzően lényegretörőek, pontos és világos koncepcióval rendelkeznek majd, valamint elegáns és szép kivitelezésűek lesznek. A jól tervezett tárgyaknak egyéniségük van, ám nem állnak a felhasználó útjába.

Bocha

 

Azóta történt

Előzmények