Hirdetés
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
ma Csak a szokásos: globális piac, másik brand, új név, de a készülék ugyanaz.
-
Mobilarena
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
Sziasztok,
Kis tanácsra lenne szükségem kormánycserével kapcsolatban. Jelenleg DFGT-m van (korábban volt már G25 is évekkel ezelött), de fúrja a kiváncsiság az oldalam, hogy milyen lehet egy szíjas kormány. Ezzel ki is lőttem a Logitech vonalat.
Thrustmaster-eket nézegetem (Fanatec árban nagyobb odébb lenne). Érdemes T150-eket nézegetni? Hibrid hajtás mekkora előrelépés lenne? Vagy ki kellene hagyni ezt a lépcsőt és T300 felé kacsintgatni (T300-nak mindjuk elég rossz híre van)? T150 is hajlamos túlmelegedni, elhalni? Pedálokból elfogadhatók az alapok T150/T300 vonalon? Ezeket elég gyengusznak írják... Vagy T150 Pro és T300RS GT-t kellene megcélozni, amikhez T3PA pedált adnak alapból?
Kuplung pedál, shifter nem kell nekem, 99%-ban F1 szimmel nyomulok mikor időm engedi.
T150 Pro 65k körül van újonan, T300RS GT meg 115k. Megérheti az 50k-s felárat a full szíjhajtás?
-
Géjza
őstag
válasz Danecay #34687 üzenetére
Nem tudom milyen sűrűn jön szembe a Pro/GT verzió ezekből használtan. Külön venni hozzá pedált sem lenne túl gazdaságos, ha csak sima verziók jönnének szembe. Mondjuk nem muszáj most azonnal végrehajtanom a cserét.
Pedál: ahogy te is írtad lentebb, pont emiatt akarom elkerülni az alap verziókat és mennék rá a Pro/GT-kre.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Köszi mindenkinek a tanácsokat, véleményeket!
Akkor ahogy eddig látom:
- T150 Pro:
. megbízható
. jelentősen olcsóbb
. DFGT-hez képest is jelentős előrelépés lenne- T300 GT:
. megbízhatósági problémák (főleg túlmelegedés) . Kérdés, hogy a forced cooling-gal ezek kordában tarthatóak-e avagy nem. Garanciális kormányt - pláne ilyen drágát - nem fúrnék-faragnék és moddolnék szét.
. jelentősen drágább
. sokkal jobb vezetési élmény, még a T150-hez képest isJózan ész a T150-et venné, a szív (és a kiváncsiság) T300-at. Nem egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Remélem, hogy így lesz. Azt már eldöntöttem, hogy újonan nem veszek T300 GT-t. De gondolom nem túl sűrűn hírdetnek 300-ast, pláne 300 GT-t.
T150 Pro-ból most van fent egy sok garival, de rég volt upolva, lehet már elment. Ebből újba is beleugranék.
Hardveraprón, jófogason kívül hol fordulhat elő ilyen kormány?
-
Géjza
őstag
Helyzetjelentés: lenne egy 2 hónapos (még 22 hónap gari) T150 Pro 45ért (ez elég csábító ajánlat), meg egy T300 Ferrari Alcantara 90k-irányáron (1 éves, gari nélkül, T3PA-val).
Utóbbi verzió inkább hátrány lenne a sima T300 GT-hez képest. Biztos nagyon jó a nagyobb alcantara kormány, de kesztyüzni kellene (macerás, meg asszony is biztos kiröhögne :D), plusz a gombkiosztása sem lenne ideális nekem.
-
Géjza
őstag
És nem lesz ronda, nagyon zsíros?
Gombok: jelenlegi DFGT-n a 2x4 gombos csoport nagyon jó, néha majdnem kevés is. F1 2019-ben sokmindent kell baszkurálni ve rseny közben, kellenek a gombok. Első ránézésre a Ferrarin csak a bal oldalon van négyes gomb, többi az el van szórva. Még nézegetem.
-
Géjza
őstag
Úgy fogom meg, hogy mennyi pénzt érdemes ráfordítani. Nem vagyok és nem is leszek hardcore szimes, de szeretek jókat vezetni, ha időm engedi, ami hetente pár óra.
Emiatt 100k fölé nem akartam/akarok menni.
Ha azt mondjátok, hogy a dupla ár megéri a 300-asért, akkor elengedem a 150-est.
-
Géjza
őstag
Ok, vágom, akkor nem kell bexarni, annyira nem kényes, viszont annál jobb.
Meg mondjuk igazi autó miatt amúgy is van minőségi bőrtisztító/ápoló szettem, amivel korábban már tisztítottam velúr bőr cipőt remek eredménnyel, alcantarához is jó lehet talán.
Igazából a lényeg az, hogy azt a kevéske időt amit a család mellett szimezésre tudok fordítani, a lehető legjobb élményt adja (ésszerű keretek között). FormulaDaninak nem kell fosnia, nem fogom letaszítani az F1 2019 trónról
-
Géjza
őstag
igen, ez az
Fékpedál tövében mi az a gyűrődés (vagy micsoda)?
https://hardverapro.hu/dl/uad/2020-03/4628454/06676aa9-6510-429e-9fa2-c7039fdaf696.heic
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Nem az alumínium részről beszéltem, hanem a pedál tövéről, ahol a talppal találkozik. Fekete gumi van begyűrődve. Gázpedál tövében szépen áll, féknél nem.
Amúgy a fóliát miért jó visszatenni? Fékpedál arrébb van téve, arról biztos le volt szedve már egyszer.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Megvettem ma az alcantarás T300-at. Kis takarítás ráfér majd. Próbával várok pár napot a biztonság kedvéért.
Kérdés: gázpedál nem tűnik túl keménynek. Csereszabatos a kuplung és a gázpedál rugója? Simán kicserélhető a kettő? A kuplung jóval fickósabbnak tűnik.
-
Géjza
őstag
Persze, először kipróbálom, aztán utána meglátjuk mi és hogy lesz. Kézzel benyomva tűnt elsőre könnyűnek, legalábbis keményebbet vártam. Fék az jónak tűnik, plusz ehhez van gyári mod is ügye ha kellene, kuplung pedál meg nem kell.
TM 2.5kg, 10kg (moddal 15-25kg) és 5kg-ot ad pedálonként sorban. Ezért ha 2.5kg valóban kevés lenne, akkor a kuplung pedál ereje lehet épp megfelelő lenne (ha rugócsere működik, mert ez relatíve egyszerű megoldás lehetne, ha csereszabatosak).
Na de először menni kellene vele.
-
Géjza
őstag
Ha T150 Pro mellett teszed le a voksod, akkor ezt ajánlom, 45-ért odaadja az illető 22 hó papíros garival (pár napja még meg volt):
https://www.jofogas.hu/budapest/Thrustmaster_t150_pro_2ev_garancia_101338281.htmT150 messze nem annyira problémás.
-
Géjza
őstag
T300-as tulajok, ilyennel találkoztatok?
https://youtu.be/PDvzZ3Dti3cKommentek alapján a megoldás tápcsere lett gariban.
3 napja vettem használtan a kormányt, biztonsági 3 napot kivártam, ma összeraktam és ezt produkálja, mint a fenti yt videón...
-
Géjza
őstag
Nem, a venti áll. Bevilágítottam, megnéztem. Tápegység búg ha 220 rajta van és be van dugva usb-be és a pc ki van kapcsolva. Illetve akkor is így hangosan búg, ha be van kapcsolva a pc. Másik usb aljzatba átdugva is ugyanezt csinálja. Hangosabb a kormány, mint a pc-m... nem vicc.
Asszem szólok eladónak és sztornót kérek. :(
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Órákig nem használom, majd vezetnék, bedugom a 220-ba és már búg is (venti nem megy), PC-hez még nem is nyúltam.
30-as firmware és 2.10.10.0-ás driver van fent hozzá, ezek a latest verziók.
Meglátjuk mi lesz vele.
Pedig finom darab, kis próbálkozás után már időben ott vagyok, mint az előző kormánnyal, sőt már pár tizeddel rendszeresen gyorsabb vagyok a szektorokban mint elötte, csak még 1 igazán gyors kört nem raktam össze. Könnyebb vele vezetni, pontosabb, mint a DFGT és hát nincs középállás környékén az a fránya ffb lyuk. Csakhát ez a búgás...
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Köszi , tudom hogy kell forced coolingra kapcsolni. Ismétlem: most kikapcsolom, kihúzom a falból, kihúzom az usb-t, holnap reggel bedugom 220-ba és bedugom az USB-t és búgni fog a tápja. Gépet be sem kapcsolom. Csont hideg minden. Nem tudom mi köze lenne ehhez a forced coolingnak. De most bekapcsoltam és ugyanúgy búg a tápja. Ahogy forgatom, úgy változik kicsit a búgás tónusa, gondolom ahogy terhelődik a táp.
Használt a cumó, kéz alól, ezért 3 napig nem használtam (nem kezdtem el végig fertőtleníteni, főleg nem az alcantarát), inkább vártam. Ma kötöttem rá először gépre. 3 napig a dobozában pihent.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
És a driverben mi a vsync beállítás? Szerintem az ON-on van, hiába kapcsolod ki game-ban. Nem lehet mindkét helyen off-on, különben 120 fölé menne az fps. Tudtommal Gsync/FreeSync önmagában nem limitálja az fps-t, ezért lehet tearing ha csak ez van bekapcsolva.
Ha az fps a monitor képességein belül van, csak akkor működik gsync és szinkronizál vsync nélkül is. Ha fölé megy az fps, akkor kikapcsol és jön a tearing. Na ide kell a vsync, ha nem akarsz tearinget.
-
Géjza
őstag
válasz pokmky #34914 üzenetére
Gond a túl magas fps is. Ezt még az nvidia control panel is írja a gsync beállításoknál az alján.
"If you’re playing a game at such high settings that you can’t consistently keep your frame rate within the monitors variable refresh rate range, then the experience won’t be positive. If your game does run within that variable refresh rate range, though, it should be a smooth experience without stutter or tearing. "
[link]Amúgy F1 2019-ben nem csak vsyinc on/off van, hanem van egy vsync interval beállítás is mellé. Ez nálam 2-esen volt, elvileg ennek feleznie kellene a játékban a monitorhoz beállított refresh rate-et, ez nálam 143Hz. Csakhogy nálam nem 72Hz-en ment ekkor, hanem 143-on, így ment 1:1-ben a Hz és az fps. Átállítva ezt 1-esre, na ekkor annyi fps-t tolt ki, ami a csövön kifért, 143fps fölé ment. Vsync ügye on, és gyönyörű remek, tearing mentes a játék. Nvidia control panelen alkalmazásban beállított vsync van használatban.
Még tesztelgetek, hogy tearing és lag mentes lesz-e, ha kikapcsolom vsync-et mindenhol (játék+driver) és a játékban 144-re állítom be a max fps-t.
-
Géjza
őstag
Kormány tápegység elhalálozása esetén vihet magával mást is? Pl. vezérlőelektronika, motor, stb.? Ahogy írtam korábban nemrég vett használt T300-asom tápja nagyon hangosan búg, zizeg (gariban cseréli ezeket TM) és gondolkozom valamit kellene vele csinálni, nehogy nagyobb baj legyen (gari úgy néz ki nincs az enyémre). TM 120 euróért cserélné ki (paid RMA).
De van rá más megoldás is: kidobni belőle a beépített tápot és egy csatit beépítve esetleg 19-20V-os (90W körüli) laptop adapterrel vagy pontosan megfelelő 24V-os 72W-os adapterrel meghajtani (24V-os a gyári táp kimenete). Mindkét verzió aprópénz lenne TM-éhez képest (~tizede).
Így moduláris lesz, igényesen meg lehet csinálni, nem fogja fűteni a base belsejét a táp és a helyére akár még egy halk ventit lehetne tenni (a gyárit is ki lehet cserélni sokkal halkabbra), túloldalán meg pár furattal jobban meg lehet nyitni a házat, hogy még hatékonyabb legyen a szellőzés.
-
Géjza
őstag
De, igen, viszont funkcionálisan hibátlanul működik, "csak" búg a tápja. Csak attól félek, hogy egyszer csak beáll és nehogy vigyen magával még valamit.
Ha van rá gari (ha megtalálja az eladó a számláját), akkor intézem TM felé én a garis javítást. Ha nem találja meg, akkor a külső tápot kifizettetem vele, mivel tökéletesnek volt hirdetve a kormány és nem az.
Maga a belső-külső táp átépítés nem okoz nekem gondot, minden eszköz, tudás adott ahhoz, hogy szépen, szinte gyári minőségben meg tudjam csinálni.
De sztornózni nem akarom (főleg a mostani helyzetben ugrálni, jönni-menni, újat levadászni, stb.) és az alcantara tényleg jó dolog.
-
Géjza
őstag
T150-ből érdemes a Pro-t venni, T300-ból meg a GT verziót.
Ezeknél alapból jár a 3 pedál (T3PA), ami a bölcsek szerint sokkal jobb minőségű, mint a gagyi(bb) 2 pedálos verziók.Itt az aprón is érdemes körbenézni, ha használt is szóba jöhet. Ez pl majdnem új rengeteg garival:
https://hardverapro.hu/apro/elado_t300_rs_gt_edition/friss.html[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
válasz zsolt008 #35206 üzenetére
Szerintem vadássz le egy használt, de bőven garis kormányt 40-50k körül (ennyiért már nem gagyit kapsz, ami tönkrevághatja a dolgot, T150 Pro/TMX Pro is szokott lenni ennyiért, ami kezdésnek tökéletes lehet). Ha mégsem jönne be a történet, akkor bukó nélkül ki tudsz belőle szállni.
Ha tetszik, akkor később lehet feljebb menni komolyabb kormányra (T300, Fanatec, stb.). Kezdésnek újonan 100k körüli kormányt nem vennék. Ha mégsem jönne be, instant 10-20k-t buknál (esetleg visszaküldöd webshopba 2 héten belül bukó nélkül, így csak postaköltséget buksz).
-
Géjza
őstag
válasz Dzsidzsi32 #35236 üzenetére
ez a lényeg
-
Géjza
őstag
Valaki csinált már hasonlót?
-
Géjza
őstag
válasz SzabóTamàs90 #35267 üzenetére
Amire érdemes figyelni, hogy 3 pedál esetén nem tudod ezeket normálisan összehajtani (ha ez is szempont), mert elakad a fékpedálban.
Ez a koncepció jobb, ha fontos a méret és az összehajthatóság, valamint sokkal stabilabb is, ámde 2x annyiba is kerül:
https://www.mall.hu/gamer-versenykormany/next-level-racing-wheel-stand-kormanykerek-tarto -
Géjza
őstag
válasz Mike Farrel #35302 üzenetére
Akkor te vetted meg innét apróról az alacantarát. Tápja nem zizeg, búg hangosan neked?
Igen, a conical adaptere állítható.
-
Géjza
őstag
válasz Mike Farrel #35304 üzenetére
Az jó, maradjon is így.
-
Géjza
őstag
válasz tobias88888 #35313 üzenetére
Enyémnek sajnos nagyon hangosan búg a tápja...
De lassan befut minden alkatrész és vágom is ki belőle a beépített tápot és full moduláris külső tápra váltok, belülre még kap venti tuningot, mert ha bekapcsol (magától vagy forced cooling-gal) annak is porszívóhangja van és akkor a base rendben lesz.És igen, nekem is moddolt DFGT-m volt elötte, aminek a moddal jobbak voltak a pedáljai, mint a t3pa-nak alapból. Ezzel is kell kezdenem valamit. A kuplung pedál ereje pont jó lenne gázpedálnak (talán kompatibilis a két rúgó és kuplungot amúgy sem használom). Gyári conical mod-dal jobb lett a fékpedál.
-
Géjza
őstag
Valakinek T300 alcantara perec?
https://hardverapro.hu/apro/thrustmaster_ferrari_599xx_evo_30_alcantara_editio/friss.htmlMinap hírdette az F1-es kormányát is az illető, az azért leharcolt volt, így kihagytam. Ez valóban újnak tűnik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen