Hirdetés
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
Lazerbait - ingyenes a Steam-en. Jo moka
Tipp: a bal grip gomb-al lehet a palyat arreb huzni ha rossz helyen lenne es bal+jobb grip a zoom (klasszikus harmonikazas mozdulatokkal).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
#54625216
törölt tag
-
chris0000
őstag
A Tomb Raider Dagger of Xian-nak van vmi remakje Oculusra,nem tudom próbálta-e vki,gondoltam bedomom ide.innen le lehet tölteni a demót.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #7912 üzenetére
Egyébként minden UE4-gyel készült játék működik vr-ban -vr paraméterrel indítva?
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #7914 üzenetére
Itt a srác videója alatt ha lenyitod a leírást, azt írta használati útmutatóban, hogy csak ennyit kell hozzá csinálni és megy Rifttel, vive-val is.
Én még nem próbáltam, de ha hazamegyek este megnézem. Annyit még írt a srác, hogy nem az elejétől kezdve van VR-ra tervezve a játék. Ugye engem most elsősorban az érdekelt volna, hogy hogy működik ez UE4-es játékokkal, kb mit kell megvalósítania egy fejlesztőnek, hogy működjön vele. Csak hozzácsap egy libet és annyi, működik ezzel a kapcsolóval vagy azért kicsit bonyolultabb, illetve miben különbözik az, mikor eleve VR alapra is tervezik és miben az mikor csak hozzácsapják modulként a VR lehetőséget.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7915 üzenetére
Ugy csinaltam es el is inditja az Oculus Home-ot ha nem fut startkor plusz atkapcsolja a hangot a HMD-re, de nincs kep. Az csak a monitoron van. Egyebkent alapbol ott a tamogatas UE-nal most mar (az aktiv kamera VR-es lesz es nezegethetsz amerre akarsz), inkabb kivenni kell. Itt is elmeletileg ott a dll a build-ben, de nem megy. Volt olyan idoszak tavaly amikor nalam majdnem minden UE-s cucc a Rift-ben indult. Nem is tudtam kikapcsolni. Aztan valamit javitottak es mar nem volt ugy. A Kite demo-t jo darabig nem tudtam megnezni mert a Rift-ben ment csak
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #7915 üzenetére
Fejlesztési szempontból az UE majdnem, hogy kulcsrakész megoldásokat ad, azaz amikor egy játékot VR-re (is) fejlesztenek, akkor első sorban nem technológiai, programozásbeli feladatokat értenek alatta, hanem game-design problémákat, azaz player mozgatása, interakció a környezettel, kontrollerek kezelése, a világ méreteinek beállítása, motion-sickness problémák elkerülése, stb.
Ez persze csak a prototípus fejlesztésre igaz, ha már több platformot kell támogatni, hardverre optimalizálni, render beállításokat tweakelni (supersampling, stb.), akkor már a programozókat is fingatják a VR-al, de alapjáraton mind unrealben, mind unity-ben meglepően egyszerű vr-re fejleszteni: kb. beállítod, hogy vr támogatás on, melyik api (oculus, steam, google, stb.) és kész.
Az unreal annyival tart előrébb, hogy nem csak a játékodat tudod vr-ben tesztelni, de magának az unreal editornak is van vr módja, azaz a pályákat eleve vr-ben tudod összerakni. -
-
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #7915 üzenetére
"miben különbözik az, mikor eleve VR alapra is tervezik és miben az mikor csak hozzácsapják modulként a VR lehetőséget."
Ez engem is érdekelne, többször is téma volt itt. Elég összehasonlítani pl. a pCARSt olyan címekkel mint a Robo Recall vagy a Lone Echo, amiknek nem csak a koncepciója eleve VR-ra tervezett, de az egész külső designja olyan, hogy alig észrevehetők a mai VR headsetek hátrányai. A irányítás reszponzív, és a képminőség is sokkal jobb, összehasonlítva az utólag patkolt megoldásokkal.
Ezért is fogadom kétkedve az ilyen jellegű megoldásokat: [link], miszerint még több réteget beültetve bármilyen javulást lehetne elérni. Az egységesítés mindig a teljesítmény rovására megy. Pont, ahogy a SteamVR-nál is tetten érhető a teljesítményveszteség a natív Rift támogatáshoz képest.
Na de ha már Lone echo, akkor egy kis gyorskritika:
A játék egyelőre csak és kizárólag az Oculus Store-ból érhető el. Egy FPS nézetű, de lövöldözésmentes kalandjátékról van szó, amiben Jack-et, a Echo szériás karbantartó robotot alakítjuk. Jack egy Szaturnusz körüli pályán lévő bányászűrhajón teljesít szolgálatot, valahol a nem túl közeli jövőben. Egyetlen emberi társa Olivia Rhodes, akivel különleges, baráti(!) viszonyt ápol, és ezt tessék jól érteni
A játék elején megismerkedünk a nulla gravitációs térben való, egészen zseniális közlekedési móddal. Aki szeretné kipróbálni ingyen, az töltse le Oculus Storeból az Mission:ISS nevű ismeretterjesztő anyagot. (Régen volt egy Echo Arena nevű app is, ez a Lone Echo multiplayer moduljának volt a bétateszt idején ingyenesen elérhető verziója . Nem tudom, hogy még mindig működik-e).
A Lone Echoban hasonlóan kell közlekedni, csak annyi különbséggel, hogy az általam ismert első VR anyagként itt végre látszik a testünk is, teljes valóságában. Hatalmas élmény ide-oda szálldosni a térben, főleg, hogy az ISS-szel ellentétben itt a csuklónkra szerelt pici hajtóművek teszik tökéletessé a manőverezőképességünket.
Jack ezen kívül még fel van szerelve egy szkennerrel és egy lézervágóval, amit szintén a csuklónkon lévő gombokkal lehet aktiválni, nagyon intuitív módon. Ennél már csak a szintén szériatartozék sisaklámpa aktiválása jobb: a halántékunkon lévő képzeletbeli gombot kell megnyomniAz ismerkedés után elindul a játék, ami egy váratlan eseménnyel szakad félbe: egy gravitációs anomália jelenik meg a Szaturnusz mellett, ami tönkreteszi űrhajónk több fontos rendszerét is.
Innen indul a Lone Echo, ami egy lineáris kalandjáték, elég kevés kihívással, de annál nagyobb élményekkel bíró VR élmény. Mint említettem, erősen sztoriközpontú, harcolni egyáltalán nem kell benne. A játék nagy részében Jack képességeit használva kell különböző műszaki problémákat megoldani, és közben egyre jobban kibontakozik egy különleges sztoriszál Jack és Liv között, ahogy haladunk előre az anomália felderítése közben.
A grafika csodálatos, pont olyan, amilyennek egy számítógépes játéknak 2017-ben ki kell néznie. Különösen a fényeffektek, és a textúrák minősége az, ami kiemelendő.
Az irányítás, mint videókból is leszűrhető, tökéletesre van polirozva, még arra is figyeltek, hogy Jack ujjai úgy szorítsanak rá a környezetben lévő tárgyakra, ahogy azt bárki elvárná. Az egyetlen negatívum (talán), hogy a játék erősen kívánja a 360 fokos trackinget, hogy a játékos teljesen elfeledkezzen a térben. Ennek hiányában (nálam is ez volt a helyzet), az egyik stickkel kell forogni, kb. 30 fokonként, bár ezt úgyis elfelejti az ember, annyira nagyfokú az beleélésA játék teljes árú, az Oculus Store-ban 40 dolcsit kell leszurkolni érte. Elsőre körülbelül 8-9 óra alatt végigjátszható anyagot kapunk a pénzünkért, ami szerintem maximálisan megéri a pénzét. Szerintem a Robo Recall mellett (ami ugye ingyen jár a Touch mellé), ez az első olyan anyag, amit minden Touch tulajdonosnak be kell szereznie.
Egyszóval: vegyétek, 10/10. A Ready at Dawn magasra tette lécet.
(Ha gondoljátok és tetszett az ismertető, akkor írok még a Mage's Tale-ről is hasonlót, az mondjunk nem ennyire pozitív kicsengésű)
-
speppi
csendes tag
A steam vr-ben hogy lehet kikapcsolni a védőhálót körülöttem?
Az oculus home-ba ki lehet. Tudja valaki? -
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #7919 üzenetére
"Régen volt egy Echo Arena nevű app is, ez a Lone Echo multiplayer moduljának volt a bétateszt idején ingyenesen elérhető verziója . Nem tudom, hogy még mindig működik-e"
Igen, harom honapig a megjelenestol (20.7.) mindenki ingyen letoltheti es megmarad orokre, Intel-es szponzor akcio, tehat oktober kezepeig/vegeig van ido.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
chris0000
őstag
válasz kiskuplung #7919 üzenetére
erre a lone echóra is biztos sor fog kerülni nálam.
tehát akkor 2 szenzor elöl,2 hátul kéne,h legyen a 360-ra.
egybként ha a rendszernek nem elég a v.kártya teljesítménye azt mindenféle jelzés nélkül úgy kezeli,h már alapból alacsonyabb minőségben inditja a játékot?tehát sose tudom meg,h nézne ki maxon kisebb FPS számmal? -
Raymond
félisten
válasz chris0000 #7922 üzenetére
"tehát akkor 2 szenzor elöl,2 hátul kéne,h legyen a 360-ra."
Nem. Egy elol es egy hatul az ellentetes sarokban egyasnak szembe nezve. Vagy ketto elol "standard" egy iranyba nezve ahogy "alapon" is van es egy harmadik hatulra. Ott vagy kozepre egyenesen nezve vagy az egyik sarokba 45 fokban a jatszoter kozepere nezve.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #7914 üzenetére
Kipróbáltam, nekem működik. Csak annyi, hogy a target mögé az idézőjelek után kell tenni a -vr paramétert.
Iszonyatjó lenne, de redditen is olvastam, hogy a remake készítője semmit nem dolgozott a VR részén a játéknak, ez UE4 engine built in opció, csupán engedélyezte a készítő a kapcsolót.
Közel sem tökéletes VR-ban... Már csak azért nem, mert a függőleges kameramozgás kb a hányingert hozza az emberre. Simán megoldható, hogy úgy nem mozgatom egérrel vagy kontrollerrel a kamerát, viszont a menü totál nem látszik VR-ban, csak a fele-harmada. A TAB-bal előhozott inventory-val is ez a helyzet. Natívban még nem indítottam el és kontrollerem sincs, de ha az inventory valami gombbal pörgethető, akkor talán játszható, viszont a dialógusok, felhívások, jegyzetek, játékbeli kommentárok egyáltalán nem olvashatóak emiatt.
Példa.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
#54625216
törölt tag
válasz MlbMatic #7927 üzenetére
A szenzorok száma nem a tracking mértékét segíti (180 vs. 360 fok), hanem a játéktér méretét lehet velük növelni. Ha a játéktér kicsi, akkor elég a szenzorokat átlóba rakni és meglesz a 360 fokos követés.
Nálam a minimál 1.5mx1.5m játékteret simán leköveti a két szenzor átlóba rakva.
2.2-2.5m körül érdemes beszerezni egy harmadik szenzort, 3m fölött pedig egy negyediket. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #7919 üzenetére
Köszi a leírást, jó volt olvasni. Már jó ideje szemezgetek a Lone Echnoval, csak a sok egyéb kiadás (gépház csere, vr-cover, vr-lens) miatt várnom kell vele.
-
veterán
válasz #54625216 #7928 üzenetére
Egyetértek, a kábelek hossza miatt még csak úgy próbáltam hogy mindkét szenzor előttem volt, kb 1,5 méterre egymástól, és még így is sokszor észre se vettem hogy már háttal vagyok nekik, a tracking sokszor még így is teljesen jó volt, kisebb gixerek jöttek csak be. Elvileg ma jönnek meg a kábeleim (2x 10 méteres erősítős usb3, 1x 5 méteres erősítős usb3 + 5 méteres hdmi), úgyhogy kipróbálom majd nagyobban, illetve más szenzor feloszlásban. A cél hogy akkora játékterem legyen, aminél már nem lóg ki a kezem ha széttartom Jó lenne egy 2x2-es
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
válasz Menthirist #7930 üzenetére
"A cél hogy akkora játékterem legyen, aminél már nem lóg ki a kezem ha széttartom Jó lenne egy 2x2-es "
Az a "problema" a nagyobb jatszoterrel hogy akkor meg elereszted magad es megint kicsi lesz Nalam az 1,8x2,0m is sokszor kicsi. Mondjuk ha ugy lenne hogy valahol a szoba kozepen akkor talan kevesebb a problemas, de ugy van behatarolva hogy a ketoldalt polc vagy fal es elol a PC/monitor. Csak hatul van szabad de ott meg nemigen kell. Igy is majdnem elerem a szeleket szettart karokkal es jatek kozben ami hasznal is egy kis teret hamar kocogtatom a polcot vagy a falat. Igy nez ki kb. gyorsan osszedobva Excelben (egy negyzet 10cm):
A ket piros a szenzorok, sarga az asztal a naracs(?) a polc, jobb oldalt ablak, baloldalt ajto. A zold a definalt jatekter ugy hogy lehetoleg nagy legyen, de azert van kb. 10cm a faltol stb.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz Raymond #7931 üzenetére
Tudom hogy minél nagyobb, annál jobb lenne, de a szobám eleve valami 6,xx méterszer 3,xx méter, és ebből vonódnak le a bútorok, az ágyam, stb. Ráadásul az ajtó félbevágja a szobát (a hosszabbik oldal felénél van), tehát tovább limitálja az elhelyezési lehetőségeket. De megoldom valahogy
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Atesz79
csendes tag
Retro kedvelőknek Commodore VR64
[link] -
Atesz79
csendes tag
Azt hiszem ez fogjuk szeretni.
Valami csak beindul.https://www.oculus.com/blog/arktika1-comes-to-rift-october-10-pre-orders-now-live/
Bocs, telefonról nem tudtam link-ként beilleszteni.
-
veterán
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
chris0000
őstag
cmoar VR cinemat használja vki?
elképzelhető,h most egy darabig ezzel fogom nézni a filmeket...hihetetlen mennyire közel áll a mozis élményhez. -
fulton
addikt
válasz Menthirist #7938 üzenetére
áh nekem az nem jön be. Sokkal jobb a mászkálós...mint az Alien. De mégjobb ahol választani lehet.
Nekem valszeg ezért nem lesz megvéve. Pedig grafra jónak néz ki.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
-
Márton
nagyúr
god ray (bár hibásan)
én is azt hittem csak fekete alapon világos dolgoknál lesz majd zavaró, de ott brutál a jelenség, egyábként meg gyakran utólérem játékban is, ha nem keresem akkor is
A Gearvr-nál hogyhogy nincs? Csak azért mert a Rift-en picit nagyobb a látószög? Hát nem tudom, 360-as fotókat nézegetni áldás a Gear-en Rift után. Élesebb, szaturáltabb, kontrasztosabb, godray mentes, kábelmentesEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Raymond
félisten
"A Gearvr-nál hogyhogy nincs?"
Ott sima lencsek vannak, a Rift-nel pedig hybrid fresnel. Nagyobb az eles resz es a latoszog plusz a torzitas is kisebb a szeleken, ami eleg plusz volt ahhoz hogy a God Rays minuszt kompenzalja ugy latszik. Egyebkent hogy ki mennyire latja valaki az egyenfuggo, mert a szemtavolsagtol es az arcformatol is fugg. Ugy latszik nalad kulonosen zavaro mert nagyon latod.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Márton
nagyúr
válasz Raymond #7944 üzenetére
Igaz, nincs túl széles arcom.
Nekem nem torzít a széleken a Gear. A fehér legalábbis. A fekete mindhárom rossz volt, amit próbáltam. Vettem még egy fehéret..Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Joshi
titán
Üdv. Van hasonló program mint az Aircar? Fizetős is jöhet, de azért demóból főleg az ingyenes lenne jó. Köszi.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Atesz79 #7933 üzenetére
Nem hiszed el, de pont itt van bátyám akinek demo-ztam a robo recallt. Befejeztük, erre belekezd a retro témákba, C64, emulátor és társai. Erre felnézek a topikba, és a te hozzászólásodat olvastam el először. Most mindketten nagyot nevettünk bátyámmal.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
chris0000
őstag
az mitől van,h ilyen magasak a játékokban a rendszer memória igények 16-32Gb?
tegnap jelent meg pl.:a Bloody Zombies játék és 32Gb az ajánlott.thx.üdv. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs