- Milyen okostelefont vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Yettel topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
Hirdetés
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
B.Ricsike
őstag
Egyáltalán hol keressek olyan programozókat, akik UE4-ben vagy Unity-ben otthon vannak?
-
Márton
nagyúr
picit off, de felteszem, mert többen autóztok itt:
van egy munkám, amihez keresek ford mustang, jaguar xkr és alfa romeo c4 hangokat.
valamelyik játékban szerepelnek ezek az autók, és persze élethűek a hangjai?
tehát ahogy gyorsul az autó, fékez, stb. yt-on csak néhány alapjárat van és benti, tompa hangfelvétel.
nekem több perces hangok kellenének, ezért gondoltam egy játékból felvenniEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
-
B.Ricsike
őstag
válasz tobias88888 #9804 üzenetére
Nekem mindegy, csak találjak valakit!
Kérek ajánlatot mindenkitől, és eldöntöm! Nem a legolcsóbb kell, persze próbálok megoldani mindent, alacsonyabb költséggel, de ki nem? Ha viszont valamire áldozni kell, akkor muszáj![ Szerkesztve ]
-
B.Ricsike
őstag
-
izomman1
senior tag
Minden megy WMR -el még a Revive os (Oculus os) játékok is.. [link]
Na így már nagyon város az új Samsung készülék! :-)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #9808 üzenetére
Tudom hogy feleselegesen "tepem a szamat", de szerintem siman ellehetnel az Oculus-al tavaszig aztan meglatod mi a piaci helyzet. Mert megit az van hogy a sok Odyssey jelentesbol csak azt szurod le hogy "fantasztikus" mert azt akarod hallani, kozbe meg van ott sok problema leirva ami engem meggatolna abban hogy kozel 600EUR-t kiadjak valamiert.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz Raymond #9809 üzenetére
ja, VR HMDt nem veszunk termektamogatas nelkul.
gyakorlatban az Oculus Rift is epp elegge bleeding edge, VRnel meg elsosorban nem a felbontas a necces, meg nem is a screendoor, hanem a kepfrissites folyamatossaga pl. egy timewarpot jol implementalni meg nehez.
beta allapotu driverrel garantalt a behanyas.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#54625216
törölt tag
válasz B.Ricsike #9805 üzenetére
Igazából nem a programozó fizetése a problémás, hanem a tartalom előállítása, majd folyamatosan frissítése.
Ami egy ilyen VR bemutatóterem prototípusához kell (nem a végső termékhez!), ahhoz már egy programozásban kicsit járatos és némileg motívált másodéves "gábordéneses" is meg tudja tanulni az unreal engine blueprint programozást (node kötözgetés kódolás nélkül) ingyenes tutorialokból néhány hét alatt.
Ami igazán költséges:
- környezet modellezése, textúrázása, shading
- ajtók modellezése, textúrázása, shading
- bevilágítás
- játékmechanika kitalálása, fejlesztése, azaz hogy milyen interakciót engedsz meg a usernek és hogyanAztán van az approve folyamat:
- prototípus: azon futni néhány kört, hogy az alapprogram azt tudja, amit kell, úgy néz ki, ahogy kell
- tartalom berakása: ajtók - melyiket hova, jól néz ki, működik az interakció
- az egész rendszer megjelenítő platformra optimalizálása (ehhez már kell a komolyabb játékfejlesztői tapasztalat, vagy annak hiányában idő a próbálgatásra)- majd jó sok tesztelés, hogy ne a usernél hasaljon el a rendszer
De ez idáig még csak "a kezdet vége, nem a vég kezdete".
Feltételezem, hogy nem örökké ugyanazokat az ajtókat árulnád, így kell valaki, aki folyamatosan karban tartja és frissíti a rendszert. Megmodellezi, berakja, teszteli az új termékeket, javítja a később felbukkanó bugokat.
Sőt a közép és hosszútávú továbbfejlesztést is érdemes rögtön az elején betervezni, mert ha a rendszert a jőbeni igények ismeretében fejlesztik, akkor nagyságrendileg csökkennek a későbbi költségek.
Továbbfejlesztés lehet aztán bármi, az ajtó adatainak "holografikus" megjelenítésén túl akár komplett online VR webshop is, már csak rajtad (meg a pénztárcádon) múlik.Hardvernél két dolgot érdemes figyelembe venni:
1. Minél igényesebb az interakció a VR környezettel, annál körülményesebb az ügyfelet "bevinni" a virtuális világba.
Azaz az Oculus Go nem elsősorban az ára miatt lehet jó választás, hanem mert megfogod a HMD-t, felpattintod a vásárlóra és már benn is van a VR-ben.
Riftnél meg állítgatni kell a szijjakat, élességet, aztán megtanítani a touch alapfokú használatára.
Cserébe viszont immerzívebb az élmény: megfoghatja a kilincseket, úgy nyithatja ki az ajtókat, mintha tényleg ott lenne az orra előtt. Ehhez képest az Oculus Go-val meg a telefonos cuccokkal kb. annyi az interakció, hogy ránéz az ajtóra, megnyom egy gombot a kontrolleren, az ajtó meg kinyílik.2. Minél kevesebb a rendelkezésre álló erőforrás (mennyire erős a gép), annál jobban kell ugyanazt a tartalmat az adott platformhoz optimalizálni.
Ez első sorban fejesztési költségekben és időben jelentkezik. A telefonok (és az Oculus Go) hardvere lényegesen gyengébb, mint egy VR-ready PC-é, így a fejlesztéskor komolyan optimalizálni kell a kódot és a tartalmat, hogy zökkenőmentes legyen az élmény.
Az optimalizálás pedig első sorban a fejlesztő tapasztaltságán múlik, hogy már a tervezési fázisban ismerje a célplatform limitációit.
Ehhez képest ha veszel két PC-t és hozzá két Riftet, az kb. 800-900ezer forint, de még így is lehet, hogy olcsóbra jössz ki, mert kevesebbet kell költeni a fejlesztésre és a tesztelésre, mert a fejlesztő ugyanazon a rendszeren fog dolgozni, amin aztán a user a tartalmat nézi és nem kell parázni, hogy mikor futsz ki a polygon limitből, vagy még egy lámpa belefér-e.
Ráadásul már a tervezéskor érdemes végiggondolni, hogy merre szeretnéd, hogy a rendszer kinője magát, mert már a hardver kiválasztása is beszűkítheti a lehetőségeidet. PC-vel gyorsabban tudsz módosítani a rendszeren, Oculus Go-val viszont olcsóbban tudsz - további HMD-k hozzáadásával - növelni a bemutatótermen.Összefoglalva: lehet, hogy egy VR fejlesztésre specializált cég árajánlata brutálisnak tűnik, de érdemes végiggondolni, hogy mennyi munka és kockázat van egy ilyenben, illetve nem csak a protípusig kell tervezni, hanem hosszú távra, úgy pedig lehet, hogy egy profi cég ajánlata már nagyon is versenyképes.
UI:
Nemrég beszélgettem egy webfejlesztéssel foglalkozó ismerősömmel és ő mesélte, hogy szinte minden új ügyfelük eljátssza, hogy amikor meglátja az árajánlatot, akkor eszébe jut, hogy hát van a családjában vagy a haveri körében valami egyetemista, aki szotyiért bevállalja a webfejlesztést.
Majd amikor mindkét fél szembesül a feladat valódi méreteivel, akkor jól összevesznek és a megrendelő végül visszakullog a céghez, csak addigra sokkal kevesebb ideje és pénze marad befejezni a projectet. -
kiskuplung
őstag
válasz #54625216 #9813 üzenetére
"amikor meglátja az árajánlatot, akkor eszébe jut, hogy hát van a családjában vagy a haveri körében valami egyetemista, aki szotyiért bevállalja a webfejlesztést."
Ez még mindig így megy? Azt hittem, ezek a sztorik kb. 10 évesek. Fiatalkoromban, kb. 15 éve PHP-ból szerettünk volna megélni, és már akkor is beletört a bicskánk, mert honlapot mindenki ingyen akar.
Eszembe jutott ez a régebbi blog, szerintem ideillik : Fillérb@sz@s
Na, mindegy, addig is egy kis kutyás kontent : [link]
-
tobias88888
őstag
Megérkeztek az első vélemények az Odyssey-ről iRacinghez és biztatóak. Sokkal szebb vele a játék, screen door effekt sem olyan vészes. Persze minden más esetben nagyon gyengén teljesít (tartalom, mozgás követés, komfort, ár, stb), de ha csak iRacing-hez használja valaki és az ára sem zavarja akkor ez az amit most érdemes venni. Többi szimmel nem tudom működik -e, de iRacinghez már videó is van youtube-on. Noha nem lesz tökéletesen tiszta a kép ezzel sem, de látványos javulásról beszélnek
-
tobias88888
őstag
válasz Raymond #9809 üzenetére
Az iRacing fórumon írnak már az Odysseyről. A képminőség látványosan jobb az Oculushoz képest és a színek is ugyan olyan jók (sok WMR-es eszköznél ugye LCD kijelző van). Szóval iRacing-hez ez már jó választás lehet, ajánlják is páran az Oculus helyett, ha valakinek van pénze, viszont volt olyan is aki szerint nem éri meg. Aki bármi másra akarja használni, annak nem ajánlják, mert a követés sem annyira jó, nem annyira kényelmes, nincs hozzá tartalom, drága, stb...
[ Szerkesztve ]
-
tobias88888
őstag
válasz Raymond #9809 üzenetére
Itt a negatív kritika:
"Well that didn't take long
Got it. Unpacked it. Installed it. Tried it. Going back in the box
If you were like me and hoping this would be a step up from the Rift, well it kind of is but mostly isn't. Before I get into it, here are my disclaimers and VR history so you know where I'm coming from.
I have owned the Rift DK2, which I sent back due to poor resolution. I picked up a CV1 and was happy enough with it that I sold two of my screens and committed to racing only in the Rift. I was reasonably happy with it, but always longed for a more comfortable experience and of course better resolution. I really like the immersion that comes with the 3D aspect of VR, but I never totally got past the terrible resolution. That and the comfort factor ultimately led me back to triple 1440p screens and I sold my CV1.
Now on to the Samsung. As mentioned, I was hoping the bump in resolution would be enough to get me back over the hump there, and I can confirm that it is a noticeable improvement. It is also more comfortable to wear and I think I could use it for longer periods without it being overly bothersome. Sadly, there are other issues. The increased clarity is nice, but there is a very small sweet spot in the center of your view where you benefit from that. As you move your eyes even a little away from center things start to get blurry. It gets extremely blurry and a little warped as you approach the outer edges of your FOV. In addition to that there are noticeable rings (a side effect of the lenses I believe) as you move your eyes off center. These rings are a little hard to describe but they are distortions in the image and once you see them (not hard!) they really look awful. In addition to that there were large cloudy/blotchy areas in my peripheral view. Again I suspect these were down to the lenses but I can't be sure. All in all, I felt the Rift CV1 was a more consistent and better overall experience despite it's shortcomings. I found it a difficult decision to sell my Rift but returning the Samsung is a no-brainer for me.
As should always be advised when it comes to VR hardware, please don't take my little blurb as the final word. This is a very subjective experience and you can only decide for yourself when you have the chance to try it out. If you live near a Microsoft store I would definitely recommend going in and giving one a try before you buy. Otherwise there is always the return policy which I'm about to take advantage of.
Edit: I forgot to mention that the colors do look good so the overall display quality being used is quite good I believe. Also, I tried to confuse the tracking by moving my steering wheel around while in Mixed Reality and it had no apparent effect. I found the tracking overall to be very smooth so I suspect for sim-racing at least we do not need to worry about the lack of sensors."
[ Szerkesztve ]
-
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #9817 üzenetére
Volt itt mar mindefele velemeny a mult het elej ota, teljesen ellentetesek is. Ahogy azokbol es a tobbi MR jelentesbol leszurtem szerintem a fej/arc forma es az IDP nagyon sokat jatszik abban kinek melyik MR cucc jon be. Volt olyan is a mult heten aki azt irta az Odyssey-nel jobb es nagyobb a sweet spot neki mint a Rift-nel, de peldaul azt is irta hogy nagyfeju (heh) es 70mm az IPD-je. Aztan voltak olyanok is akik vegigprobaltak az osszes MR cucot az MS Store-ban es teljesen mas termek volt amelyik passzolt az arcukra. Volt ott Dell, Lenovo es HP is amikre emlekszem. Szoval azert nem olyan egyszeru a dolog. Vagy mint itt is irja hogy hosszutavon kenyelmes lehet, a zome jelentes meg azt irta nem megy hosszutavon, mert negyed/fel ora alatt teljesen beleizzadnak.
(#9814) kiskuplung
Ez még mindig így megy?
Ja, es nem Mo specifikus dolog, mashol is ez van. Foleg webfejlesztesnel.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #9819 üzenetére
Jaja, én pl. Bécsben dolgozom és a renderfarmunk egy halom egyénileg összelegózott PC (kb. 100 db.), ikea fa polcokon (baromira tűzveszélyes), mobil klímákkal, meg odatákolt ventillátorokkal egy poros pincében. Egyszerűen képtelenek vagyunk meggyőzni a tulajt, hogy ha megbízna egy IT konzulting céget, azok megterveznék és leszállítanák nem csak a hardvert, de kapna hozzá normális 24/7 maintenancet a finanszírozáshoz meg elintéznék a lízinget, nekünk csak a havi díjat kellene fizetni, ami pár éven belül már olcsóbbra jönne ki, mint az a kupac sz@r a pincében.
De nem, mert ő ért a PC-hez és tudja mi az olcsó és inkább webshopokból rendelget és felbérel pár egyetemistát, hogy barkácsoljanak. -
B.Ricsike
őstag
válasz #54625216 #9813 üzenetére
Jogos, ezzel mind tisztában vagyok. Nem úgy istenpuffra akartam belevágni, hogy gyerünk 2 hét alatt 15.000-ért csapassunk valamit, ebből már kinőttem! A legolcsóbb megoldást sohasem választom, már csak a szakmámból kiindulva sem.
Tőlem is van olcsóbb, van rosszabb, mégis megélnek ők is. Sajnos sok szabadúszó is van, aki sem üzletet, sem semmit nem tart fenn, és mégis van munkája....mert olcsó. Sajnos, még a legtöbben ott tartanak, hogy ez is ablak, az is ablak, mindkettőn kilát, így miért venné a drágábbat? Bárt talán már kicsit javul a piac, de még mindig ez van többségben.....sajnos. Bele sem gondol, hogy az olcsóbbra nincs garancia, sokszor számla, ami szintén a gari miatt fontos, és lehet hogy 10 év múlva cserélheti újra mindet! Na mindegy, nem untatlak titeket ezzel, csak jelezni akartam, hogy én nem ennek vagyok a híve!Ezért szeretnék először fejlesztőkkel beszélni, egyeztetni, kikérni a véleményüket, mert én ehhez HÜLYE vagyok. Én csak a MM-ban láttam ilyet, és látok benne fantáziát. Most jutottam el ide, mégpedig úgy, hogy kibéreltem egy 2. kis irodát, amit nem tudtam volna esztétikusan berendezni, és hívtam egy belső építészt, aki azt tanácsolta, hogy ne zsúfoljam tele a helyet. Ő projektort említett, hogy azzal ki lehetne váltani szinte mindent, jó PowerPointokkal, jó Prezikkel bemutatni a termékeket, és fizikailag csak minden termék metszete lenne megfogható.
Na ezt gondoltam én tovább, hogy akkor már inkább egy még különlegesebb, még érdekesebb világ felé kellene nyitni, amiben van potenciál, amiben rengeteg kiaknázatlan terület van, és amivel itthon, egyedülállóak lennénk. Sőt, szerintem nem sok ilyen bemutatóterem van még a világon sem. Így jött az ötlet, hogy Virtuális Valóság!
Ekkor kerestem rá a fórumra, és tettem fel a kérdésemet.
Szóval a dolog még gyerekcipőben jár, de valahol el kell indulni. Most keresem azokat a cégeket, fejlesztőket, akik otthon vannak a témában, hasonló területen vagy akár konkrétan ezen a területen dolgoznak. Hál istennek, úgy látom, vannak páran, akik már otthonosan mozognak a témában.
Most ott tartunk, hogy volt egy megkeresésem, és írtam 2 cégnek.
Leírom nekik, hogy mit várok el a programtól, grafikától, és esetlegesen mit kell majd a jövőben bővíteni, fejleszteni, alakítani, éppen az igények megváltozása miatt.
A következő lépés, hogy ha ezt meg tudják valósítani, akkor személyesen konzultáljunk, kikérjem a véleményüket, hogy melyik eszközt érdemes erre a célra, és a jövőre való tekintettel megvásárolni, és mire kezdjék el fejleszteni a programot.
Szóval nem dirr-durr akarok belevágni, hanem végigjárni, kiértékelni, és mások, nálam jártasabb emberek tanácsaira alapozva, felépíteni az általam elképzelt világot.Viszont, mivel nem dolgozom kormányközeli cégeknek közvetlenül, így a pénzünk is véges, tehát a lehetőségeinkhez mérten, sajnos biztos kénytelenek leszünk 1-2 kompromisszumot kötni, de a minőségből nem szeretnék engedni.
Bocs a hoszzért!
-
izomman1
senior tag
válasz tobias88888 #9817 üzenetére
Szemüveges az illető? Sajnos nem derül ki olvastam teszteket ahol meg azt írták szemüveggel nem oké a Samsung.. (nincs elég hely a szemüvegnek) Támogatásról meg annyit, hogy még a Robo Recall is jól megy rajta Revive al ami azt jelzi, hogy nem igen lesznek "nagy" gondok a játszhatósággal ( hátra is lehet nyúlni benne) Én bizakodó vagyok egy újabb előre lépés lesz szerintem.. 2 nap és steam hivatalos támogatás is jön ..... tömkelegével lesznek Samsung Odyssey videók tesztek szerintem hamarosan a youtube on is..
Lencse szerintetek Oculus tipusú lehet? képekről nekem ugy tűnik.. szerintem a Rift lecséje jobb mint a Vive lencséje még akkor is ha nagyobb a Godray benne.. Mert egyfajta plusz mélység érzetet ad és a pixeleket kissé elmossa ezáltal csökkenti a screen door hatást... Körcentrikus lencsék úgy láttam minden más WMR headsetben van mint a Vive ba... Szerintem a Samsung felhasználta a tudást amit az Oculustól kapott és onnan koppinthatta a lencséket.. Az meg hogy a lencsék szélén torzít nem nagy cucc a nagy Pimax 8K is torzít és még a Vive is.. homályos a széle elég rendesen de engem az se zavart mert 95 % ban a lencsében előre meredten nézel és a fejedet használod nézelődésre..[ Szerkesztve ]
-
evitiguF
senior tag
Sziasztok,
én is vásárlás előtt állok (Oculus Rift), és inkább előtte tájékozódom, mint utólagosan mérgelődjek.
A programmal ellenőriztem a gépemet, az [USB-n] kívül minden megfelel, vagy megüti a szintet.
Az összefoglalóban ajánljátok ezt a bővítőkártyát, viszont itt meg arról írnak, hogy ezekkel csak a gond van.
Most akkor melyik?
Illetve a hosszabbító kábel az mi célból? Milyen hosszú alapból, hogy meg kell toldani?Köszi!
-
kiskuplung
őstag
válasz B.Ricsike #9821 üzenetére
Kíváncsi vagyok majd a végeredményre, írd meg feltétlen, hogy mi lett a vége!
Én nagyon örülök minden ilyen kezdeményezésnek, még ha (mint ahogy írtad is), elég gyerekcipőben jár ez a VR biznisz.
Amúgy rádkerestem most, és Facebook szerint van egy közös ismerősünk.
@evitiguF : Azt nem tudom miért írta, de az Inateck kártyát szerintem mindenképpen vedd meg az Oculus-szal együtt. Az a 6-7 ezer Ft semmi a Rift árához képest. És nagyon megéri, nem fog vacakolni, eldobin a szenzort, nem fog akadozni a követés, stb. stb.
A hosszabbító átlagembernek felesleges. Én 1,5m * 2m -es területen nyomom és simán elég, még sok is a hozzáadott kábel. -
válasz B.Ricsike #9821 üzenetére
ja, ez igy leirva nagyon erdekes otletnek tunik, kivancsi vagyok mi sul ki belole.
emlekszem amikor kijott a DK1, hiretelen a fel user interaction csoportunk irodajaban ott figyelt es nekik nem jatekra kellett, ill max serious games teruletre. plusz en magamnak is kikapcsolodas mellett hobbiprojektezni vettem meg.
kiskuplung: miota atalltam roomscalere azota pont az a fel meter hianyzik a vegebol, bar egy elforditott pcvel megoldhato.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#54625216
törölt tag
válasz B.Ricsike #9821 üzenetére
Két dolgot érdemes rögtön az elején tisztázni, mielőtt belevágsz, mert ezekre a profik is ritkán kérdeznek rá:
1. A VR-be fektetett pénz honnan fog visszajönni?
Mi az az üzenet, ami VR-ben jobban átjön, mint hagyományos médián keresztül?
A legtöbbször azon csúsznak el az ilyen projectek, hogy sem a megrendelő, sem a kivitelező nem látja igazán az összefüggést a project és a végső cél, a nagyobb bevétel között.
Pl. lehet a VR amolyan “prémium” élmény, azaz lehet az a cél, hogy a vásárlók a drágább, minőségi termékeket válasszák.
De lehet amolyan interaktív tervező játék is, azaz az ügyfél variálni tud a méretekkel, díszítéssel, kilincsekkel, stb. Így nagyobb eséllyel rendeli tőled az cuccot, ha nálad találja ki, hogy mit is akar.
Bármilyen koncepció működhet, de a kivitelező nem fogja helyetted megmondani, hogy melyik legyen, ha meg ráhagyod, akkor a neki kényelmesebbet választja.2. Már az elején tisztázni kell, hogy nem csak az alaprendszer fejlesztése a meló, hanem a rendszer karbantartása is. Megoldást kell adniuk arra, hogy hogyan lehet új termékeket bevinni a rendszerbe, kivenni, átmenetileg elrejteni, stb.
Egy kivitelezőnek az is tök jó üzlet, ha lead egy rendszert, aztán minden módosítást teljes áron kiszámláz. Fontos tehát, hogy a támogatás (ami nem összekeverendő a garanciával) is része legyen a dealnek. -
Joshi
titán
válasz B.Ricsike #9821 üzenetére
Arra gondolsz, hogy bemegy a megrendelő az irodádba, majd ráraksz a fejére egy HMD-t és prezentálod a jóságokat? Nem tudom, szerintem ez kicsit túl direkt formája a katalógusokhoz és személyes kontaktusokhoz szokott társadalomnak. Biztosan lenne akinek tetszene, de fordítva sokkal több ügyfél gondolná úgy hogy ez most mi? Ha úgy gondolod hogy ebben úttörő lennél akkor hajrá, én drukkolok neked.
ui.: a Virtuális Valóság hajnalán ezzel még az lenne a gond, hogy a VR miatt elterelnéd a figyelmet a valós tartalomtól ami egyébként a szándékod lenne. Tehát a sok user nem a termékeidre lesz kíváncsi, hanem hogy hol lehet VR cuccot kapni. Persze ez is csak jobb esetben, mert lennének akik az öledbe hánynának és feljelentenének hogy milyen sz@rt aggattál a fejükre.
[ Szerkesztve ]
-
B.Ricsike
őstag
Azóta is ezen agyalok, hogy jó-e ez így? De eddigi tapasztalatom alapján, az emberek 80%-a emailben kér ajánlatot, illetve Interneten tájékozódik a termékek iránt. A legtöbb bemutatóterembe ha bemész, egy sablonos, átlagos ablakot látsz, vagy ajtót, és maximum 3-4-5 fajta van kiállítva mindből. Ugyanez a kiegészítőkre (kilincsek stb) is igaz. Tehát amit te akarsz, az biztosan nem lesz kiállítva. Nem is lehetne, hiszen mindenből van sokféle variáció.
Én értem azt is, hogy sokan szeretik megfogni a termékeket, ezért tervben van, hogy legalább mindenből 1-1 darabot kiállítsak, hogy fizikailag is ki lehessen próbálni, de nem érzem, hogy a későbbiekben, ne lenne elég, ha virtuálisan látja, hogyan is néz ki minden. Pl. a fal színét ha lehet változtatni, és ahhoz belőni az ablakok és beltéri ajtók színét, mert sokan nem tudják elképzelni, csak akkor, ha látják valahol, vagy jelen esetben, bemutatom nekik a virtuális térben.Másik dolog, hogy a fejére tenni ezt a szerkezetet, hát igen, lehet hogy furán hangzik, vagy idegen még ez a dolog, de bízom abban, hogy az emberek látják a hasznát és az előnyét, és nem idegenkednek tőle.
Természetesen egy nagy TV is lesz az ilyen esetekre, ahol tudom prezentálni azoknak is a termékeket, akik mondjuk nem teszik vagy nem akarják feltenni a fejükre a szerkezetet.Inkább ez amolyan hosszú út, amin most el akarunk indulni, és szeretnénk, ha pár év múlva eljutnának az emberek is arra a szintre, hogy ez a dolog már hétköznapivá és megszokottá válna, ha látnák benne az előnyöket, és elhinnék, hogy amit látnak, az a valóságban is az lesz!
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
B.Ricsike
őstag
válasz tobias88888 #9832 üzenetére
Ez a szleng még nekem nem megy sajnos. Nem tudom mi az a wmr.
-
Raymond
félisten
Nem ugy nez ki hogy jon mashova mint Daydream valtozat, Lenovo lesz nyugaton: [link]
Egyebkent ugy latszik a Snapdragon 835 a "weapon of choice" ezeknel, a HTC es a Lenovo is ezt hasznalja es az Oculus Go-ban is ez van jelentesek szerint.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
Újabb akciókra lehet felkészülni : [link]
-
-
kiskuplung
őstag
válasz B.Ricsike #9831 üzenetére
Esetleg itt? VR-játékterem nyílt Budapest belvárosában
-
tobias88888
őstag
Sikerült leszednem egy hosszabb kisfilmet, kiváló minőségben. Deo VR-al meg Skybox VR video-val próbáltam lejátszani de mindkettővel szaggat. Ha simán csak lejátszom, akkor semmi baja. Elvileg nem lehetne gond mert közel sem megy fel maximumig a cpu / gpu használat. Ezek a programok bénák vagy valami más áll a háttérben? Korábban szedtem le 18+os videót (mivel más tartalom nincs), ott nem szaggatott a 60fps-es videó pontosan ugyan ilyen minőségben (5408x2704, 60fps, 30000kbps)
Ahogy néztem a VLC fogja majd tudni a VR videók lejátszását, de csak a 4.0ás verziótól (youtube videó van róla), most meg 2.2.6nál járunk
Szóval a lényegi kérdés: van valami normális lejátszó Oculushoz?
-
őstag
válasz tobias88888 #9840 üzenetére
A film készítői mit ajánlanak hozzá?
-
Zsohi
őstag
Sziasztok,
A segítségeteket szeretném kérni tanácsadás és egy kis okítás céljából.
Azt mindenekelőtt érdemes elmondanom már találkoztam a VR-rel korábban, ami egyben életem egyik legnagyobb pofára esése volt ami a techvilágban ért. Annak idején mikor a hype vonat még teljes gőzzel pöfögött én is felszálltam rá és szerencsére mielőtt még pénzt is áldoztam volna a témára egy ismerősnek köszönhetően kipróbálhattam a dolgot egy GearVR + S7 edge párosnak a segítségével. A gond az volt, hogy az amit kaptam és az amire számítottam nem egészen fedte egymást... A virtuális valóság számomra akkor még "virtuális valóságot" jelentett, szóval nem azt amit a GearVR nyújtott, amit csak úgy tudnák leírni egy szóval, hogy mozi... Azután egy nagyon felületes ismerkedés rávilágított a számomra igen csúfos valóságra, hogy az amire én vágytam az még jóval odébb van, a teljes látómező lefedése, szóval a 'mintha ott lennék' feeling.
Most egy jó év elteltével újra fellángolt a vágy bennem és ugye jönnek a fekete pénteki akciók, meg egyre több a tartalom is, na meg a korábbi élményemnek köszönhetően most már tudom, hogy nagyjából mit is kaphatok, így a dolgokat is átértékeltem magamban. Szóval a ma elérhető legjobb VR élményt keresem amit egy ilyen eszköz nyújtani tud, a lehető legtöbb tartalommal, persze tisztába vagyok vele ez a két dolog elég ritkán társul egymással, így ebben az esetben én inkább a tartalmat preferálnám. Az elérhető eszközöket röviden átnyálazva nekem a PS VR tesztik a legjobban, nem mellesleg mivel rendelkezem egy alap PS4-gyel és a GT Sport bitang jól néz ki. A másik oldalt a Rift ami ahogy olvastam teljesebb, jobb élményt nyújt, de az, hogy nem PS kompatibilis elég fájópont a tartalom miatt(gép az adatlapomon megtalálható). ...és majdnem elfelejtettem, elsősorban a játékok miatt érdekelne a VR.
Melyiket?
Előre is köszönöm.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Joshi
titán
A mobilos VR köszönőviszonyban sincs a PC-és VR-el. Ezt fontos leszögezni azonnal. A másik pedig az, hogy próbáltad-e az Oculus vagy HTC VR megoldását? A harmadik pedig az, hogy a látótér teljes lefedése(FOV) egyelőre csak a Pimax 8K megoldása próbálja visszaadni, de ugye abból fene se tudja hogy mikorra lesz kézzelfogható termék. PC-én sokkal jobb autós szimek vannak: Assetto Corsa, Project Cars(2 is), Dirt Rally.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
Sajnos még nem volt lehetőségem kipróbálni egy 'igazi' VR eszközt és nem is tudom hol tudnám, így ebbe vakon kellene belerepülnöm, de jó hallani, hogy megvan a különbség. Végül az elérhető tartalmat átböngészve, már az Oculus felé hajlok, de ezzel kapcsolatba is lenne egy kérdésem, ha ezt a csomagot veszem meg, ehhez kellene még valamit vennem?
A Pimax tetszetős, de egy kézzel fogható már kész terméket szeretnék, szóval majd egyszer talán.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Raymond
félisten
Az jo lesz ahhoz mar nem kell semmi, de lesz az US BB-ban Black Friday akcios 350USD-ert, a Kanadaiban nem hirdetik hogy lesz?
Egyebkent a GT Sport VR nagyon nem ugy nez ki mint a "sima" es csak 1 on 1 verseny van benne par kivalasztott palyan. A PC-den sokkal jobb elmeny leszvaz egesz a PC-s jatekokkal. A megfelelo geped megvan hozza.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
tobias88888
őstag
válasz Németh Péter #9841 üzenetére
Oculus-t
-
-
tobias88888
őstag
Assetto Corsában én nem láttam recenter hmd gombot, iRacing-ben van. Többi sim hogy áll ezzel? Nyilván nem életszerű hogy verseny közben kinyúlok a touch-ért, átmegyek az Oculus menübe és beállítom középre. iRacing-ben nekem simán ki van dobva a kormányra egy gombra és kész
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #9849 üzenetére
AC-ban a bal CTRL (vagy CTRL+SPACE) a recenter, en ezt mappoltam a Logitech programban az egyik kormany gombra.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs