- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- iPhone topik
Hirdetés
-
The Last of Us: Part II - Kész lenne már a PC-s kiadás?
gp Vajon a készítők megvárják az új kiadást a TV sorozat új évadának indulásával?
-
Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
ph Az új fejlesztésű dizájn teljesen a TSMC-re épít, és a mobilgépeket célozza meg.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok,
idővel szeretnék VR headsetet használni (Oculus Rift S/Quest vagy HP Reverb tetszenek jelenleg). De mivel MacBookom van és amúgyis egyre több szoftver miatt Windowsra kell átállnom, szeretnék összerakni egy PC-t is mellé.A Prohardver illetékes fórumában egy ilyesmi konfig kiindulására lyukadtunk ki végül: [VR ready konfig]
1 x ASROCK B450M Pro4-F
1 x AMD Ryzen 5 3600 3.60GHz AM4 BOX Wraith Stealth hűtő ventilátorral
1 x G.SKILL 16GB Aegis DDR4 3200MHz CL16 KIT F4-3200C16D-16GIS
1 x TOSHIBA P300 1TB 3.5" 7200rpm 64MB SATA3 HDWD110UZSVA
1 x WD 500GB Blue M.2 SATA M.2 2280 WDS500G2B0B
1 x COOLERMASTER MasterBox Q300L ablakos fekete+ + MWE 500W tápegység
+ használt GTX 1060-6GB az aprórólSzerintetek a GTX 1060-as kártya még hosszú ideig megfelelő lesz VR-ra? Illetve Ti láttok valamit így első blikkre a konfiggal kapcsolatban, amire mindenképp érdemes lenne figyelnem? Kb 200-250k a keret rá.
Köszi előre is!meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Dyingsoul #29314 üzenetére
Sziasztok,
köszönöm mindenkinek a tippeket. GTX 1070-es kártyával fogok indítani végül, nem az 1060-assal.
Ezzel kapcsolatban az a kérdésem, hogy videókártyából melyik lenne a legalkalmasabb, mert pl. az ASUS, MSI stb. is címkézi ezeket a GPU-kat. Pl. ez milyennek számít amiatt, hogy csak egy ventije van?
https://www.arukereso.hu/videokartya-c3142/msi/geforce-gtx-1070-8gb-gddr5-256bit-pcie-gtx-1070-aero-itx-8g-oc-p362110383/#termek-leirasVan kimondottan kerülendő GTX 1070-es kártya?
meg
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok, aki Radeon RX580-as videókártyát használ és hozzá Rift S/Quest/Reverb bármelyikét, az rám tudna írni privátban? Köszi!
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Geradossz #29970 üzenetére
Szia,
én mostanában 360 fokos felvételekkel is dolgozom, illetve a különböző virtuális túrákkal kísérletezem. Utóbbiak összeillesztett 360 fokos képeken nyugszanak különböző áthatásokkal. Ezek együttesen tudnak hasonló térérzetet adni, mintha tényleg az adott helyiségben mozognál a valós fizikai térben. Hasonló elven működik a Google Street View is amit említettél.
Több szolgáltató is van, aki ilyen túrák létrehozását lehetővé teszi (pl. kollégák által jelzett Krpano, Matterport is). Nagy része fizetős, általában a hozzáadott feature-ökkel arányosan. Kezdésnek én ajánlanám ezt a videót, ami szerintem alaposan összefoglalja a főbb jelemzőit az elérhető szoftvereknek.Ez hátha kiinduló pont tud lenni ahhoz, amit pontosan szeretnél.
[ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok!
A kérdésem teoretikus, de ha Steamen veszem meg pl. a Beat Sabert akkor az Oculus Quest 2-n fog menni? Tehát ha a PC-vel kábelen vagy vezeték nélkül összekötöm fog-e futni? Vagy csak ha az Oculus Storeban töltöm le? A Steamen a támogatott eszközök közt csak a Valve Index, Htc Vive , WMR és Rift van.
meg
-
peugeotmate
őstag
Ha már itt járok újra, akkor megkérdem hogy egy sima AC 1200-as router jó lehet Oculus Quest 2-höz és a Virtual Desktop Oculus App-hez? Elég gyors lenne?
meg
-
peugeotmate
őstag
-
peugeotmate
őstag
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok,
most hezitálok kicsit, hogy érdemes-e Quest 2-t vennem, vagy elég a Quest 1 is. Egy ideje Unreal Engine-ben próbálgatok dolgokat és VR-ban is megnézném a fejlesztés eredményeit. Meg kipróbálnám a vezetéknélküli VR-t is, 1-2 játékot is megnéznék persze. Ez a konfigom:
Ryzen 5 3600 | Gigabyte GTX 1660 OC | MSI B450M PRO-VDH MAX | G.skill Aegis 3000mhz cl16 16 gb KIT
A videókártyán fejlesztenék egy RTX 2060-ra kb, de biztos hogy nem azonnal, inkább fél vagy 1 év múlva. Sokáig biztos voltam benne hogy a Quest 2 kell nekem, de ahogy olvasom a fórumot meg a redditet, lehet a videókártyámhoz jobban passzolna a Quest 1 a kisebb erőforrás igénybevétel miatt. Támogatottsága végül is megmarad, csak értelemszerűen a játékok pl egyszerűbbek lesznek, nem? PC-n összekötve a felbontáson kívül milyen hátrányai vannak egy Quest 2-vel szemben?
Nem elsődleges szempont nekem hogy a játékok óriási felbontásban fussanak.meg
-
peugeotmate
őstag
gulasoft és a2d2
Köszi a válaszokat. Én is 80-90 ezer közé lőttem be az irányárat, amikor még megérheti a q1.
Szerintetek ha bedöglik az akku évek múltán egy Questen, akkor indítható lesz még PC-re dugva? Netán aksi nélkül is kap elég áramot majd akkor? Persze a kérdésem teoretikus, de érdekel hogy vajon kuka lesz-e az összes vagy nem.meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #36589 üzenetére
Neked Quest 1-ed van?
Igazából nem vagyok egy nagy gamer, sőt. Különböző tér-relációk érdekelnek inkább a virtuális térben. Kísérleti projekteket készítenék. Ezeket próbálgatnám Unreal Engine-ben, viszont empirikus síkra lesz muszáj most már helyeznem a dolgot. Emiatt szeretnék VR szemüveget. Amilyen szinten tartok jelenleg, még biztos eltart egy ideig amíg nagyfelbontású textúrákkal dolgoznék. Ha meg jól optimalizált dolog van terítéken, akkor gondolom nem is nagy baj ha kisebb processzorra optimalizál az ember.
Bécsi Media Marktból kb 130 ezerért tudnám megszerezni a Q2-t és 85 ezerért tudnék jó állapotú használt Q1-et szerezni.[ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #36592 üzenetére
Értem és köszönöm a szempontokat!
Ha a szemet lényegesen jobban kíméli, akkor az mondjuk elég fontos tényező. Akkor már sokkal jobban megéri nekem is a felárat a Q1-hez képest. A 90Hz-et meg ahogy nézem a Beat Saber meg több közvetlenül rá telepíthető alkalmazás is tudja már.[ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz peugeotmate #36712 üzenetére
Elhoztam a kábeleket ma az Alzából, beállítottam a Quest 1-et és PC-re kötöttem. A 3+2 méter együtt 2,2 gbps-ot présel ki magából. Úgy hiszem jól működnek!
USB repeater 3 méter
USB-C 2 méteres kábelmeg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #36729 üzenetére
Igen, egyelőre most indításnak szívesebben költöttem HMD-re csak ennyit, a mobilitás pedig fontos volt így mindenképp a Questet szerettem volna. Nagyon szép állapotban van, tényleg mintha új lenne. És még Amazon gari is van vész esetére. Nekem tökre jó most a felbontása is, HTC Vive-on bohóckodtam az elmúlt egy évben viszonylag többször. Ahhoz képest nagyon részletgazdag és szép képe van.
Jinxb1rd
Hát most 1-2 órát próbálgattam, Google Earth VR-t meg egy kis Elite Dangeroust. Utóbbi végére kicsit most inkább meg is pihenek. Ez idő alatt atomstabilnak tűnt. És bocs, 5 méteres a repeater, igen.
Könnyű kihúzni a fejesből az USB-t. Nem érzem nehéznek. Kondiban sem voltam egy ideje, szóval még csak az sem.meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #36733 üzenetére
Köszi a tippeket, kipróbálom. Magától frissített szó nélkül a Quest, de csekkolom hogy egyáltalán mire. Illetve nem tudom mennyire konfig függő ez a beállítás.
Most még a Side Questet szeretném egyelőre kábelen összehangolni normálisan, mert akitől vettem, azt mondta hagyott rajta külső telepítőket a Questen és azokhoz szeretnék hozzáférni és törölni őket. Egyelőre ezen leírás mentén indulnék majd el: [link]meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #36747 üzenetére
Nyomtam egy factory resetet is ma a biztonság kedvéért. A v23-as update-tel így kicsivel több mint 50 gb tárhelyem maradt.
A SideQuestet is beüzemeltem. Most jöhet az Unreal Engine kapcsolat Linken keresztül. Illetve gondolkozom hogy a Jurassic Parkot vagy a Beat Sabert érdemesebb-e megvenni először.meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #36754 üzenetére
BS-t be is szereztem, nagyon jó! Főleg a 360-as pályák. Látom hogy lehet kívülről majd zenéket és pályákat is hozzáadni, az úgy nagyon tuti lesz.
Összehangoltam az Unreal Engine-t és a Questet is, szépen telepítette is a projectet amit gyorsan összeraktam. A telepített appok közt ott a sajátom és hibátlanul indítja is azt.
Viszont VR preview-ra itt nincs lehetőség? Tök jó lenne ha nem kéne mindig kiírni a Questre. Plusz a monitoron is lehetne nézni közben mi megy a szemüvegben. Nemrég egy (nem saját) HTC Vive-hoz egy (nem saját) PC-re telepítettem az Unrealt ahol automatikusan ment szépen a VR preview. Itt csak egy ablakot dob ki a PC-re ha elindítom, de se a szemüveg mozgatására, se semmire nem reagál. Szemüvegben sincs nyoma hogy a preview futna.[ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Hack3er #37368 üzenetére
Az Oculus Rift CV1 és Rift S-hez is kell FB account, nem csak a Questhez.
Én Quest 1-et vettem nemrég, fél év Amazon garival, nagyon újszerű, patika állapotban, 85 ezer forintért. Szerintem ár/érték/felbontás arányban a Q1 elég jó. Ja, és a vezetéknélküliség elég sokat ad még pluszban, szvsz.meg
-
peugeotmate
őstag
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok! Ma hosszabban is kiprobaltam a Half life Alyx-et az adatlapomon lathato konfiggal. Tudom hogy a videokartyam nem a legacelosabb de igy is folyamatos volt a jatek es nagyon lenyugozott.
A jatekon belul kb az osszes beallitas High-on volt. (Egy rovid ideig az Ultra-t is kiprobaltam, de hamar beszaggatott szoval visszaraktam kb mindent High-ra.) Olyan anomaliam volt, hogy magatol kilepett a jatek, arra hivatkozva hogy megszakadt kapcsolat a Steam Vr-ral. A PC-n felajalnlotta a SteamVR-bol valo kilepest vagy ujrainditast. Oculus Linkkel volt rakotve a Quest1 a gepre. Ha ujra dugtam a kabelt es ujrainditottam a StemVR-t akkor mar jo volt. Hasonlo anomalia volt masnal? Legkozelebb a jatekon belul lehet mindent visszaveszek mediumra. Mit erdemes meg beallitanom hogy ne forduljon elo ilyen? Es mondom, ugy lepett ki hogy nem akadozott a kep elotte meg semmi hasonlo. Furcsa volt.meg
-
peugeotmate
őstag
válasz gulasoft #37864 üzenetére
Anno HTC Vive-on próbáltam a Dutch Design Weeken három és fél éve, akkor is ígéretes volt viszont a technikai korlátok nagyon zavaróak voltak még. De már akkor is a kiállításon ez volt a legmaradandóbb a random piffpuff és felhőkarcolóból leugrós játékok mellett. A felbontás is zavaró volt még rajta illetve kézkövetés gyötrelmes volt és szaggatott is.
Quest 1-en első blikkre ezek már megugrották nálam a használható szintet.
Formatervezőként tanultam és dolgozom részben még most is, szóval ez a fajta immerzió nagyon új és izgató.meg
-
peugeotmate
őstag
válasz izomman1 #39357 üzenetére
Nekem is nagyon nehezen ismeri fel a PC-m mostanában a Questemet kábellel (Oculus Linkkel) használva. Nem tudom mennyire butaság amit írok, de mintha teljesen "visszabutult" volna az összes alaplapi kimenetem USB 2-re. Az Oculus Link is USB 2-s kapcsolatnak látja mikor rádugom kábellel a szemüveget a gépre. Pedig tuti hogy USB 3-as a kábel. Viszont nekem problémáim vannak más, külső USB-s (ezek is már USB 3-asak) adattárolókkal is, azok legtöbbikét fel sem ismeri már a PC-m. Olvastam hogy bizonyos Win10 frissítéseknél ez simán benne van és vagy végtelen driver reszelés kell neki, vagy újratelepíteni az egészet. Utóbbi egyszerűbbnek tűnik nekem még mindig. Barátnőmnél is mentünk egy ilyen kört nemrég.
[ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Sati1984 #39240 üzenetére
Letöltöttem én is a Virtual Desktopot Oculus Questre, mert az Oculus Link teljesen hektikusan működik és ha megy is, egy idő után kilép magától. Az utóbbi két szoftverfrissítés óta nagyon sok időbe telt már csatlakoztatni kábelen a géphez. A PC-t teljes értékűen többször újratelepítettem, de így is ugyanaz történik. Lehet a kábel sem jó (alzás szett), de nincs kedvem már ezzel küszködni most.
Picit szaggat a VD, de amúgy baromi menő hogy egyből működik és nagyon jól esik nem a kábellel küszködni. Vodafone modem/routerem van (CBN fekete, újabb típusú), PC-vel kábellel csatlakoztatva. Azt hol tudom beállítani, hogy csak a quest használja az 5 GHz-et és minden más a 2,4-et?
Köszi![ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Gigi01 #39634 üzenetére
Raymond
Köszönöm, megnézem a router beállításaiban!Gigi01
Már jó ideje küszködöm vele én is. Szerda éjszaka viszont rászántam magam a gép újratelepítésre. Azóta túlvagyok négy szűzi oprendszeren és újratelepítésen, mindegyik után katasztrofikusan működött kábellel a Quest 1. Úgy gondolom, mondhatom ezek után hogy egy f*s az Oculus Link a jelenlegi legújabb frissítések mellett. Korábban ezzel a kábellel egyből ment az Oculus Link és Steam VR is, akkor még csak annyi volt, hogy kb fél óra mászkálás (pl. Alyx, Google Earth) után általában megszakadt a kapcsolat kábelen. Most jutottunk el oda hogy alig akar elindulni kábelen bármi.[ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz peugeotmate #39636 üzenetére
psszt, de utóbbi idők legjobban elköltött 20 dollárja volt a virtual desktop számomra!
meg
-
peugeotmate
őstag
Quest 1-en valakinél van már AirLink?
meg
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok, van itt esetleg olyan, aki Pico G2 4K-ra fejlesztett korábban vagy jelenleg Unreal Engineben? Android buildnél elakadtam kicsit. Privátban is írhat aki igen, köszönöm!
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #40227 üzenetére
és proci985
Köszi a visszajelzéseket!Bővebben az elakadásom oka:
Most frissítettem az Unreal Engine-t a 4.26.2-es verzióra és szükséges lenne a legújabb verzión is buildelnem app-eket a Picora. Elég körülményes még eleve a 4.26.2-es környezet, de sikerült mindent beállítani, elindul a build és le is fut. Azonban Picon ha indítom az appot, akkor csak egy "vásznon" látom a képet, mintha 2D-s appet exportálnék ki. Én is az általad linkelt manualt követtem, viszont én letöltöttem pdf-ben és abban a FAQ rész nincs benne. A TEST az egy jó tipp lehet, mert természetesen benne van a projekt nevében, mondjuk másik szóval összekötve.
Amit én ultimate megoldásnak gondolnék és írják is, az az enable “FullScreen Immersive on KitKat and above devices”. De ez ki van pipálva nálam is. A 4.26.2-es Unrealből Quest 1-re megy szépen az export, ott rendes 360-as app az eredmény.meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #40230 üzenetére
Igen, a projekt target elvileg stimmt. De csinálok egyet még új elnevezéssel az este, mert ez simán lehet problémás.
Olyan triviális hibának tűnik pedig, mintha az Android buildnél nem lenne egyértelmű hogy egy VR headsetre exportálom a projektet.Igazából a Questnél tök biztonságban érzem magam, hogy hatalmas supportja van, plusz egyre többen fejlesztenek rá. Így ott előbb-utóbb lesz megoldás. A Picot használó réteg nagyon szűk, Discord közössége még talán a legnagyobb ahova találtam meghívót, de ott is inkább apró neszek vannak illetve a Neot használják a legtöbben.
[ Szerkesztve ]
meg
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #40230 üzenetére
Sikerült egyébként közben a dolog 4.26.2 alatt is. Unrealben az összes VR plugint ki kell kapcsolni, csak a Pico sajátjai maradhatnak. Az Avast vírusírtó is elég problémás, érdemes legalább build alatt kikapcsolni. Plusz az Intermediate fájlok közül az Android mappát érdemes folyamatosan törölni. Ezek nagyjából már jó eredményre vezetnek.
Köszi a tippet még egyszer.[ Szerkesztve ]
meg
-
-
peugeotmate
őstag
válasz Raymond #40570 üzenetére
Ráéreztél, mert nem tűnik tisztának a kép a szélén. A Quest komolyabb lencsét használ szerintem. Ebben nem találtam szoftveres állítást sem az IPD-hez. Alul viszont jobban ki van maszkolva az orr részen, így kevesebb fény jut be a szivacsnál a gyári Q1hez képest. Ez inkább Oculus Go felépítménynek tűnik, de az csak rövid ideig volt rajtam még régebben így ahhoz nem tudok érdemben viszonyítani sajnos.
meg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs