- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Elnéztük a mai dátumot
- Prohardver app (nem hivatalos)
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raggie
őstag
válasz huskydog17 #37095 üzenetére
Bocsi, a képet nem töltötte be valamiért a hozzászólásodban csak most. Így már világos.
Clint Eastwood FTW
-
félisten
válasz lezso6 #37103 üzenetére
Lehet, hogy az AMD szep lassan atall szoftver renderre, es a csucs Navi mar inkabb a compute-bol oldja meg bizonyos specialis egysegek feladatat es ezert nagy a FP32 szufla.
Deszep is lenne, bilibe log a kezem...Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
stratova
veterán
Pillanat, eddig Vega 20-at tartották (akár) 20 TFlops (FP32?) teljesítményűnek, ez egy tier3 (erre a szintre találgatták eddig Navit) kártyának irgalmatlanul sok lenne, de 64CU-ra vetítve is megdöbbentően magas órajelet feltételezne. De ezt pl. Abu sem kommentálta. Ha maradt az 1 SE-re verített max 16 CU és 4 SE, akkor ezt kizárnám.
Ha Navi 10 az utolsó monolitikus lapka, akkor nál jó eséllyel, megtartották a 4SE felépitést azaz a backend változatlanul 64 blending egységet kaphat. Hogy ezek pontosan (a többi részegységgel egyetemben) mennyit fejlődtek a korábbi megoldásokhoz képest, az persze még nagy kérdőjel.
Órajelben gondolom nem nagyon lépné le Vega 12-t (ezt korábban ~1700 MHz-re páran taksálták és linux driver szerint az abszolút max órajelkorlát ~1900 MHz).[ Szerkesztve ]
-
Én úgy számoltam, hogy a Navi elvileg nem lesz nagy. Ha mégis az lesz, akkor 6 SE, gyakorlatilag egy 1.5x Vega, 1700 MHz körüli alapórejelen 6144:384:96 konfiggal megvan a 20 TFlops FP32. Ezzel kb egy 2080 Ti-t kapnánk.
Szoftverből szerintem egyelőre nem fog renderelni, mert jelenleg is rengeteg helyet foglalnak az ALU-k + vezérlés. Fixfunkciós egységekkel sokkal hatékonyabban kihasználható a hely a lapkán.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz stratova #37105 üzenetére
A Navi tier 3 lenne? Az kb 200 mm2, jóval kisebb, mint a Vega 20 (ami elvileg kb tier 2, kb 300-360 mm2 lesz). Legalábbis az én tier rendszerem szerint tier 1 = 500+ mm2, tier 2 = ~300 mm2, tier 3 = ~200mm2
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
félisten
válasz lezso6 #37107 üzenetére
Igazabol, csak logattam a kezem a bilibe.
Szamomra egy nagy meretu, de alacsony frekis compute-szorny lenne az igazi, hogy blenderben tudjam apritani a frame-eket jo gyorsan. Es mellesleg neha jatszanek is rajta. Igy nekem majd a jovoben egy energiahatekony compute kartya lenne az igazi, de ez csak elmelet, gondolom, nem ugy megy ez.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
-
Yany
addikt
Ha már ilyen elszálltan fantáziálunk: milyen lenne már, ha az RX 690 két RX570 7 nanos változatának MCM megoldása lenne. Az dobna is végre a teljesítményen, a gyárthatósága is fasza lenne, mert nem 1 monstre chip lenne és szinte semmi fejlesztés nem kéne hozzá architektúrális szinten. Nyilván a közös VRAM kérdést meg kell oldják.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
nagyúr
Emulátor.
Mellesleg nem ebbe tört bele az intel bicskája anno?
Pedig anno szépen belógatták ezt a sw only megoldást.
Még Tim Sweeney is elcsöppent hogy milyen fasza lehet így az unreal motor majd a jövőben.
Aztán azóta is csak várjuk... még a low level api is fényévekre érződik onnan ahol járnia kéne.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal inkább ez lehet a jövő dizájnja. [link] - És ettől azért a mai hardverek nincsenek ám messze. A Microsoft szerint a Vegához viszonyítva már csak a wavefrontból írható VGPR_BASE és VGPR_SIZE regiszter kellene. Valószínűleg a Navi már tudni fogja, hiszen ez igazán nem nagy változás hardveresen, tehát a koncepció nem hülyeség, még csak nem is távoli. Persze ez egy új DirectX API-t igényel, gyakorlatilag visszafelé kompatibilitás nélkül, viszont egy rakás ma problémás dolgot alapból megold. Szerintem a kövi konzolt erre építhetik Redmondban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Kell ide már egy kis friss hír.
AMD 3. Negyedéves jelentés (Q3).
A nettó nyereség a negyedévben 67 százalékkal 102 millió dollárra, vagyis 0,09 dollárra nőtt. A nem GAAP szerinti bevételek 44% -kal, 0,13 USD / részvényenként nőttek.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz FollowTheORI #37116 üzenetére
Ja. Aztán lassabb kesz, mint az NVIDIA RTX-szel
Egyébként persze, hogy fasza, csak kicsit merész dolog olyan kártyát kidobni, amin a játékok 1% überfasza, 99%-a meg szar...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
Alapozva a navi=1080@$250 pletykára, én abban reménykednék, hogy (ez) a navi a vega10-nél kevesebb tflopsszal fog rendelkezni. Ez jelentené ugyanis azt, hogy sikerül növelni a hatékonyságot, javítani a tflopsok hasznosulását.
Vagy örülnénk annak, ha (ez) a navi lényegében a Vega10 7nm-es portja lenne?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Kvg
senior tag
válasz Petykemano #37120 üzenetére
A vega 10 úgy jó ahogy van alább ne adjuk. persze a tranisztor szamot nem kéne azzonal 18 milliáriárdra növelni még...
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Na azért amikor GamerNexuson a hogyan tudja megverni a Vega 56 mod (1710/950) a gyári 2070-est videóban meglátod a fogyasztás grafikont, az azért üt. Szóval egyáltalán nem baj, ha Navi 10 kevesebb CU-val, magasabb órajellel tudja hozni ezt a szintet lényegesen kisebb fogyasztással (alacsonyabb peak tflops cserébe minden egyébb részegység magasabb órajelen üzemelhet, ált. kiegyensúlyozottabb lehet a kártya). Az is hogy a 0,1 és 1 % low értékek redre jobbak Vegával mint 2070-nel (ebben az RTX üdvöskét a 1080 is veri), de legyen csak energiatakarékosabb Navi, akkor már van Notebook gamer felsőkategóriás megoldásuk is (az sem elhanyagolható piac).
Simán elővehetnék a már alkalmazott a 10-11 CU/SE konfigurációt (2560:160:64 & 2816:176:64) csak már 1700-1900 Mhz-en.
[ Szerkesztve ]
-
Kvg
senior tag
válasz stratova #37122 üzenetére
RTX 2080 Ti 18 milliárd tranyó val szintén üt. Kb jelenleg nem lehet kihsznalni a tudását. Ok 2070 volt
a tema. A Vega disznó is sokat eszik a sok CU val, de hozza azt teljesíményt tudást a mit bele építettek.1070 nem zabál , de annyit is ér... 2070 kb egy kaptafa szerintem. Memória sávszél hiányban szenved a NV AMD és semmi RTX....
A sem pálya hogy a vegákat gyári túlfeszelt 1200 mV állpotban engedik össze az NV el Innentől kezdve pont nem érdekelnek az ilyen tesztek....
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
stratova
veterán
Itt a kártya kimaxolása volt a tét, ha 1710 MHz-hez kell neki az 1,2 V akkor ez van (megkockáztatom, hogy azért ezt nem tudja mindegyik). Nem kötelező ennyin járatni, be lehet lőni jobb perf/watt arányra <1300 MHz-en. Esélyesen amúgy Vega 20-at is a TDP limit veri le kisebb-nagyobb mértékben, ezek a mai turbók már csak ilyenek.
Ha Naviban a dinamikusan allokálható ALU-kat végre bevezetnék az igen jó lenne, akkor eleve a turbó is még jobban működhetne.
Bár ha a reddites posztban Vega 12 kapcsán feltűnő "Linux max clock hard limit is 1980mhz" megvalósul és nem csak papiron lehet majd találkozni ilyen értékekkel, akkor beszélhetünk órajelben érdemi előrelépésről.
Ha AMD-nek egy kis üzleti érzéke van, akkor azért még kiadja házon belül Vega Mobile-t is az ünnepek előtt, bár ezzel mondjuk még nem lenne meg az Intel számára készített Vega M GH/GL háborítatlan 1 éve (2018Q1).[ Szerkesztve ]
-
ƵøŁĭ
veterán
Sziasztok!
Új széria tagjairól van valami infótok?Rx 580-al szemezgetek de lehet megvárnám az új sorozatot.Valamilyen előrelépés konkretizálva van már? ~Köszi a választ.
(ง'̀-'́)ง(ง'̀-'́)ง
-
#45185024
törölt tag
9% gyorsabb mint 580 /1060
Az ártól függ mi éri meg 120 ezerért veszel vegát ocukon +posta. Ahhoz képest kell majd nézni -
dergander
addikt
válasz #45185024 #37129 üzenetére
Tehát jól gondoltam , az órajel emeléssel a magasabb felbontásokon lesz a legnagyobb difi. Gondolok itt 4K-ra. Jócskán 16%-ot nőtt "csak a GPU" emeléssel a teljesítmény. Jó persze ezt majd játék tesztekbe is jó lenne mérni,de majd hamarosan majd kapnunk kell képet róla.
-
#45185024
törölt tag
válasz dergander #37131 üzenetére
Én teljesen máshogy tenném fel ezt a kérdést.
A Final Fantasy 15 egy leginkább sehogy de NV-re erősen optimalizáltabb játék.
Bár nekünk azt mondták a shader modell 6.0 miatt ugye nagyságrendekkel jobban fog fordulni AMD re a konzol de ugye ha átírják az már a support pénzből fejlesztődik PCre...
Mondjuk nézzünk egy 1920 x 1080, High Quality-t
Ha ebben hasonlítod össze egy 580-nal sokkal erősebb mint 9% de a kérdés továbbra is a miért tennél ilyet ha nem trollkodásból ?[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz dergander #37131 üzenetére
Szerintem az, hogy az órajel emelése a nagyobb felbontáson hozott jobb eredményt, az alacsonyabb felbontáson pedig gyengébb emelkedést, arra utal, hogy nem a számolóegységek (ide értve most mindent, ami az órajellel érintett, compute shader, rop, geometria, stb) jelentik a szűk keresztmetszetet, hanem a memória. És talán annak se a sávszélessége, hanem a késleltetése?
Végső soron látjuk, hogy a ryzen memória elérése is nagyobb késleltetést produkál, mint az intel ellenlábasok. Miért is mo sújthatná ugyanez a gond a radeonokat is?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
dergander
addikt
válasz Petykemano #37134 üzenetére
Ebbe lehet valami, de ez mind a watt/teljesítmény romlásához vezet. Bízok benne hogy az új vagy inkább újabb 590-es nem lesz az a watt-temető. Ha még is akkor a kártya lesz olyan nagy mint egy Vega64 Custom Sapphire. A gyártástechnológia-csökkenés még mindig nem arányos a fogyasztással.
-
Kicsit kutatgattam, azt hiszem feltaláltam a spanyolviaszt. Kicsit VS téma, de szerintem érdekes. Vezérlés, felépítés:
Szóval kezdjük a Fermi-nél, nagyon komoly és hatékony vezérlést kapott. Csak ennek ára van: fűtött, mint a termit. Keplerből ezt komoly vezérlést kiherélték, tehát átkerült a driverbe, szoftverből, CPU-ból ment. Alacsonyabb shader órajel, de 32 helyett bazi nagy, 192 ALU-val szerelt SM, így lehetett előrelépni. Ennek ára az, hogy a Keplerhez elég durván kellett optimalizálni, gyorsan öregedett. A Maxwell-nél is megmaradt a szoftveres vezérlés, ráadásul 128 ALU került egy SM-be, de az inkább 4x32, ami valójában 8x16, ezért jóval hatékonyabb lett. A Pascalnál az SM-ek maradtak (csak a Polymorph Engine kerül ki), viszont megint van hardveres vezérlés, a Fermi óta végre újra Async Compute. Turingnál a struktúra megint változott, lett 4x16 ALU / SM.
Mindeközben a GCN-nél mindig is bonyolult hardveres vezérlés volt, ami folyamatosan fejlődött és fűtött, miközben az SE (= ~GPC) és CU (= ~SM) struktúra nem változott különösebben. 2-4 SE van, max 16 CU egy SE-n belül, és egy CU-ban mindig 64 ALU-t találunk. Lehet ezeket egyszerűen nem lehet kiszolgálni hatékonyan. Az egyes generációknál így néz ki a CU / (ACE + 2 * HWS) arányok: Tahiti: 1024, Hawaii 320, Fury 512, Polaris 288, Vega 512. Anandtech szerint egyébként a Vega előtt 4 SE volt a limit, azóta viszont több, csak gondolom nem fért bele.
A másik érdekesség a Delta Color Compression. Ez NV-nél már 3. generációnál tartott a Maxwellel. Szóval a Fermi óta van. Az AMD a GCN3-nál kezdte, szóval 2 generációval el van maradva. Valószínűleg ezért kell HBM és ezért nem tudnak 64 ROP-nál többet kiszolgálni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#45185024
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz lezso6 #37141 üzenetére
Igen a nevezéktan.
The full product code for the new graphics card:
ASUS Radeon RX 590 ROG STRIX GAMING (ROG-STRIX-RX590-8G-GAMING)
meg a Powercolor doboz ha van kedved keresni rajta mókolást akkor nagyítsd be.,,
Én azt nem értem a történetben hogy az 1060 14nmen maradna magasabb memóriával és harcolna egy 12 nm-es magasabb memóriás 590 termékkel ???
Valami ebben nem kerek Ti nem érzitek ?
Egy finfet emelést meg egy nagyobb memóriát jobban el tudok képzelni.,,[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz lezso6 #37138 üzenetére
gbors korábbi megállípítása az volt, hogy az amd ott rontotta el, hogy össze-vissza kapálózva hozta az architektúrákat, néha többet is mint kellett volna, aztán ezeket nem vezette ki, hanem átnevezgette. TEhát többet is csinált, mint talán szükséges lett volna és több is volt neki egyszerre aktívan üzemben/fókuszban.
Ehhez képest most azt mondtad el, hogy az nvidia az elmúlt néhány évben össze-vissza változtatta az architektúra felépítését, míg az AMD-é alig változott, hozta a "szokásosat". És ennek ellenére sikerült mindig az nvidiára jól optimalizálni, az AMD-re sok-sok éves változatlanság ellenére sem.
Ezzel együtt persze értem, hogy a mondandód lényege az volt, hogy a hardveres vezérlés volt a keplertől-paxwellig nagyjából bezárólag az nvidia előnye.
Én azon gondolkodtam el azon, amit mondtál, hogy a maxwell 4x32 ALU (Turingnál 4x16), az AMD esetén pedig 64ALU/CU. Ha jól emlékszem ezt a témát nagyjából fedi a korábban variable length SIMD ötlet
(Amit én kétlek, hogy a vega tudna)
Valószínűleg innen jöhetett az ötleted: https://en.wikipedia.org/wiki/Pascal_(microarchitecture)#Overview
What AMD calls a CU (compute unit) can be compared to what Nvidia calls an SM (streaming multiprocessor). While all CU versions consist of 64 shader processors (i.e. 4 SIMD Vector Units (each 16-lane wide)= 64), Nvidia (regularly calling shader processors "CUDA cores") experimented with very different numbers:
és akkor itt elsorolják, hogy egy SM-ben hány multiprocesszor van az egyes architektúrákban összesen, de azt, hogy azoknak van-e hossza, az nem.
Fenti ábrán látszik, hogy ennek milyen jelentősége lehet. Ha igazad van, akkor az elméleti teraflopsok az nvidina esetén jobb hasznosulásának oka lehet az, hogy a fenti ábrán szereplő "4x16 SIMD vector unit"-nál az nvidia architekturáinak granularitása legalább a maxwelltől nagyobb.
Egyébként mindenazonáltal érdekes, hogy szoftveres vezérléssel az nvidia jobb eredményeket ért el.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
dergander
addikt
Szia,
A fogyasztást én arra értem hogy nagy hűtő kell rá. Nem pedig ahogy te gondolod, hogy sok villanyszámla lesz. A sok watt sok hőtermelés amit hűteni kell, mégpedig óriási Vega méretű hűtővel.
(#37142) Pepeeeee: A furcsa inkább az hogy még semmi teljes infó róla 15 nappal a megjelenés előtt. Hol vannak a Custom kártyák a honlapokról? -vagy game teszt, jó pár újabb játékkal.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
válasz dergander #37146 üzenetére
Most olyat teszek hogy magam is megbánom , megdicsérem az NV-át
Tökéletesen csinálták ami példaértékű kiadom a kártyákat akár a boltba is.
és a zárt tesztereknek szóló csatornán egy nappal megjelenés előtt kiadok egy drivert
a közönség számára pedig az NDA lejártakor kirakom a főoldalra. Ennyi.
Minek balhézni a renitens KYLE-okkal meg perekkel fenyegetni szerződést nem betartókat ?
Hozzá kell szokni hogy nem fogunk csak előre irányítottan kiszivárogtatásokat látni a továbbiakban,[ Szerkesztve ]
-
válasz Petykemano #37145 üzenetére
Ugyanúgy négy ISA volt mindkét oldalon:
GCN1 (2012), GCN2 (2013), GCN3 / GCN4 (2014 / 2016), GCN5 (2017)
Kepler (2012), Maxwell (2014), Pascal (2016), Volta / Turing (2018)Az AMD-nek szerintem nem volt pénze több lapkát csinálni, ezért átnevezték. Meg amúgy hasonlóbbak, mint az NV architektúrái.
SIMD feldolgozás szmepontjából úgy néz ki a dolog, hogy GCN-nél mindig is 16 utasak voltak, akkor 16 ALU = 1 SIMD, és ugye 1 CU = 4 SIMD = 64 ALU. Egy Wavefront 64 szálas, szóval 1 CU-n tökéletesen fut. Ebben sosem volt változás.
NV-nél eléggé másképp mentek a dolgok:
Ferminél egy SM-ben van 32 ALU. Egy Warp 32 szálat mozgat meg azaz egy műveletet tud végrehajtani 32 elemen. DE! Az ALU-k dupla órajelen járnak és egy SM-ben 2 db 16 utas SIMD van; azaz egy SM-en a Fermi 2 Warpot tud végrehajtani. Ez úgy történik hogy egy Warpot megfelez 16-16-ra, és azt futtatja le egy 16 utas SIMD-en, azaz az SM egyik felén.
A Kepler elég megalomán: egy SM 192 ALU van (2x96-os csoportokban) és fele órajelen járnak. Ezért nincs felezős trükk, egy SM 6 Warpot tud végrehajtani. Azaz 6x32 utas SIMD. De nagyon regiszterszegény volt, ezért egy SM-en 4 Warpnál több nemigen tudott futni egyszerre, csak spec optimalizálással. Nem volt hatékony.
Maxwell felépítése megint bonyolódik, ám messze hatékonyabb megoldás. 128 ALU van egy SM-ben, de 4x32-es csoportokban, azokon belül pedig 2 db 16 utas SIMD végrehajtó van. Egy SM-en ugye 4 Warp tud futni. Hurrá.
Pascalnál SIMD szempontból ugyanaz köszön vissza, mint a Maxwellnél. De ott ugye a vezérlés megokosították, Async Compute powa.
Volta / Turing esetén kis változás: 64 ALU van egy SM-ben, 4x16 csoportokban, azaz egy csoporton belül 1 db 16 utas SIMD van. Ez kísértetiesen hasonlít már egy CU-ra.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Autós topik
- Politika
- Fűnyíró topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nyaralás topik
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Elnéztük a mai dátumot
- További aktív témák...