Hirdetés
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Albus_D
aktív tag
"Az NV ugye eladási darabszámban -19.7%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 53,9%-kal csökkent.
Eközben az AMD eladási darabszámban -47.6%-ot esett éves szinten, miközben bevételben a PC gaminget magába foglaló Gaming szegmens eredménye éves szinten 14%-kal nőtt."A baj csak az, hogy nem éves szinten, ahogy írtad, hanem negyedéves szinten, vagyis 2022 Q2-ről 2022 Q3-ra....
"Overall GPU unit shipments decreased by -10.3% from last quarter, AMD shipments decreased by -47.6%, Intel’s shipments rose by 4.7%, and Nvidia’s shipments decreased by -19.7%."
-
Yany
addikt
"Ilyen formában az egész RTX IO nem létezik, mert egy szimpla név maradt belőle, semmit nem ad hozzá a szabványhoz. Nem is kell külön támogatni, mert nem történt semmi változás. Olyan, mintha a többi gyártó elnevezné az implementációt jucuskának, és innentől kezdve jucuska technológiaként hirdetnék, de közben működésben nem módosul semmi a szabványhoz viszonyítva."
Itt most a FreeSync-ről beszélsz?
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A FreeSync az egy hitelesítő rendszer. A monitorgyártók fizetnek azért, hogy az AMD hitelesíti a termékeiket még a kiadás előtt a VESA-féle Adaptive-Sync FreeSync implementációjára. Ezért a pénzért cserébe kapnak valamilyen plecsnit, aminek megfelel a kijelző, és azt a plecsnit használhatják.
Ugyanúgy működik a G-Sync Compatible is, csak kevesebb kijelzőt hitelesítenek, de ennek is van pénzügyi vonzata, és ezért cserébe a gyártó kirakhatja az NV-nek a logót.
Még annyi, hogy az NV-nél hivatalosan engedélyezett a matricázás is, tehát egy megjelenő kijelző később is megkaphatja a plecsnit, amit a már legyártott dobozokra nyilván rádobnak egy matricával. Az AMD-nél ez nem lehetséges, ők utólag nem hitelesítenek, ha a gyártó a termék megjelenése előtt nem adta le az igényt erre, akkor így jártak.
A plecsnik alapvetően az NV-nél és az AMD-nél is azt szolgálják, hogy ha egy kijelzőn ez megtalálható, akkor garantáltan jól fog működni az adott implementációval. Ha nincs meg valamelyik plecsni, akkor a VESA-féle Adaptive-Sync ugyan engedélyezhető, de az NV vagy az AMD nem tudja garantálni, hogy hiba nélkül működni fog. Ennek azért van értelme, mert ha esetleg az évente érkező sok száz kijelző közül esetleg beesik egy olyan, aminek gondja van valamelyik implementációval, akkor az NV vagy az AMD tudja mostani a kezét, hogy miért nem vettél olyat, amire ők garanciát is vállalnak a hitelesítési rendszerükkel. Persze ilyen távlatban ennek kicsi az esélye, általában már plecsni nélkül is jól működik a VESA-féle Adaptive-Sync, de nyilván az NV és az AMD egy cég, nekik biztos jogalap kell arra, hogy más hibáját ne kelljen lenyelniük.
Az RTX IO a fentiekkel szemben nem hitelesítés. Azt eredetileg arra tervezték, hogy ne kelljen a rendszermemóriát használni, ugyanis az volt a cél, hogy olvassa be az adatot a GPU közvetlenül az NVMe adattárolóról. Ez látszik is az eredeti, két éve megjelent képen. A mostani működés ezt teljesen visszavonta, mert nem lehet ezt a problémát megoldani az AMD és az Intel segítsége nélkül. Az AMD és az Intel pedig rohadtul szarik az NV VGA-piaci igényeire, ők nem módosítják a CPU mikrokódot, hogy valamilyen NV technológia működjön. Ebből pedig az lett, hogy az RTX IO már csak egy brand, mert a működése pontosan megegyezik a DirectStorage API működésével, nem másol semmit sem direkten a GPU-ba az NVMe meghajtóról.
#58749 Petykemano : Nem vásárolnak már annyi wafert a GlobalFoundriestől, hogy gyártani tudják a Polaris 23-at. Valószínűleg amúgy lenne erre anyagi keret, hiszen erős negyedéveket produkáltak az utóbbi időben, de úgy látják, hogy nem éri meg ebbe erőforrást fektetni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
az RTX I/O te is tudod, hogy nem ennek indult , cserébe a szoftveres részét nyílttá tették a Microsoft felé és ez lett beépítve a Dx12 be ami a Directstorage alapját adja...Most az hogy szarik rá Intel lehet pár embernek boldogság,de vagyunk páran akik Nvidia kártyát használnak , pont mindegy minek hívják, ha szabványosítva ,de működik.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezen a képen világosan látszik, hogy minek indult:
Na most végül nem ilyen lett. Az RTX IO a DirectStorage-et akarta optimálisabban megoldani, mert amúgy tényleg be lehet ám olvasni közvetlenül az NVMe meghajtóról az adatot, és akkor nem kell tenni kitérőt a rendszermemóriáig, de ahhoz, hogy ezt megtegyék a gyártók, szükségük van egy olyan CPU mikrokódra, ami támogatja azt, hogy a GPU a CPU mellett NVMe parancsokat hív meg. Erre kell egy szinkronizáció, mert szar dolog, ha a CPU és a GPU nem tud egymásról, miközben ugyanazt az adattárolót kezelik. Erre CPU mikrokódot az AMD és az Intel tud kiadni egy új BIOS formájában, de ezt nem tudta elérni az NV, mert nem érdeke egyik cégnek sem az, hogy az NV-nek az egyedi igényeivel foglalkozzon. Valószínűleg amúgy maguknak meg fogják csinálni, és ha az NV akar, akkor ahhoz a mikrokódhoz alkalmazkodhat, ahogy például a ReBAR implementációjuk is alkalmazkodik az AMD és az Intel mikrokódjához. Csak úgy nem is olyan hatékony, mint amilyen implementációval házon belül elő lehet állni.
Ha meg a GDelfate-re gondolsz, az csak egy formátum, amit a Microsoft alapértelmezetten beépített. De nem kötelező azt használni. Sőt, az első DirectStorage játék egyedi formátumot fog használni. A GDeflate-hez hozzá sem nyúl. Ez azért van, mert a Microsoft lehetővé tette azt is, hogy a fejlesztők egyéni formátumot is definiálhassanak. Nem egyet, hanem akármennyit.
Ez a DirectStorage formátumkezelése:
enum DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT {
DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT_NONE = 0,
DSTORAGE_COMPRESSION_FORMAT_GDEFLATE = 1,
DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 = 0x80
} ;Ebből a DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 teszi lehetővé egy egyedi formátum használatát. És ahány egyedi formátum van, annyiszor kell ezt definiálni, tehát így: DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0, DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 + 1, DSTORAGE_CUSTOM_COMPRESSION_0 + 2, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Albus_D
aktív tag
És mi lesz az amd SmartAccess Storage-el? Azt kukázták?
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Matrox Millenium G450 PCI 32MB VGA/DVI retro videokártya
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- ASUS RTX 4060 ProArt OC 8GB // AQUA garancia 2027.04.24-ig
- NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER 8GB GDDR6
- AIO Vízhűtéses NVIDIA RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak itt!! - Beszámítás: OK