- Honor 90 - modellalkat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: Kingston mindenhol
ph A mesterséges intelligencia futtatásához sok RAM kell – és ez nem kerüli el a Kingston figyelmét sem.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
És mi lesz pl. az Intel Ivy Bridge/Haswell IGP-ivel? Azok is OpenCL kompatibilisek elvileg, és elég sok gamer-gépben dolgoznak vagy fognak dolgozni. Azokat nem lehetne befogni CPU-segítőnek, mint majd a Kaveri IGP-jét? Nyilván nem lenne PS4 szint, de itt ott lehetne mellette a dedikált GPU, ezeknek csak a CPU-val közös munkát kellene csinálni, ahol a PCI-E késleltetése nem lenne megengedhető....
-
HSM
félisten
válasz FireKeeper #6664 üzenetére
Persze, ez hátrány, de nem gondolom komoly problémának, mivel bár nem egységes a címzés, de igen "közel" vannak egymáshoz, közös a memóriavezérlő, közös a memória, közös az IB esetén 6-8MB L3, tehát lényegesen gyorsabban tudnak elvileg adatot cserélni, mintha a PCI-E vezérlőn keresztül kéne ide-oda másolgatni.
Ilyen szempontból szerintem az Intel GPU-ja még jobb az AMD jelenlegi APU-inál is, amiből a közös L3 kompletten hiányzik. Persze, az ideális megoldás a közös címtér, ahol akár a CPU, akár a GPU azonnal hozzáférhet a szükséges adatokhoz, ez vitán felüli, de én azért némi fantáziát látok az Intel-féle megoldásban is. Egyébként a közös címtér esetén is előfordulhat, hogy egymásra várnak, a kölcsönös kizárást szükség esetén ugyanúgy biztosítani kell, csak a másolgatást lehet megspórolni ezzel.
Kérdés még, mennyire átjárhatók a különböző OpenCL megvalósítások, úgy értem mondjuk egy AMD GCN-re fejlesztett OpenCL kód egyáltalán lefut-e hibátlanul mondjuk egy Intel HD4000 GPU-n külön tesztelés, debuggolás, és esetleges átírás, vagy külön optimalizálás nélkül... Ezt szoftveresen tovább bonyolítja, hogy mi a helyzet akkor, ha van mondjuk a gépben egy Intel IGP OpenCL-el, és mondjuk mellette egy szintén OpenCL képes GCN VGA....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz radi8tor #6686 üzenetére
Azért egy erős 384bites memória interfészben bőven van még tartalék... Szvsz előbb fogy el a Tahiti GPU ereje, minthogy érdemben limitálja a sávszélesség mondjuk 1500Mhz-es ramórajellel... Simán rakhatnának mondjuk 7Ghz-es modulokhoz már egy erősebb GPU-t, megéreznénk. Na, nem mintha a Tahiti nem lenne brutál erős így is, csak nem a memória rajta a szűk keresztmetszet szvsz, és emiatt van hova fejlődni, nem a busz lesz visszatartó erő.
Amúgy én se vennék Titant, de azért hosszútávon szerintem nagyságrendekkel életképesebb konstrukció, mint a GTX690 lesz... Ahogy felettem is írták, rendes ram mennyiség, no MS, komolyabb általános számítási kapacitás... Ezek a termékek sose az ár/érték arányról szóltak amúgy....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"semmi több egy vga zabáló hanyagolható látványelemért"
Ennyi erőbel mindenki játszon 800*600 minimum grafikán, minden más úgyis csak hanyagolható VGA-zabáló látványelem... ( )Az a hanyagolható látványelem igencsak sokat dob a játék életszerűségén, még a maga tökéletlen formájában is.
-
HSM
félisten
Nem tudom, NV fronton milyen az optimalizáció, de nekem a 7950-en tuning nélkül, röhögve élvezhető sebességet produkált FullHD maxon, bekapcsolt hajjal, és 2X-es SSAA-val. Értsd 25-50FPS. Ha nem erölteti valaki az SSAA élsimítást, ami -30% sebesség azonnal, ráadásul 1300 helyett azonnal 1800 környékére ugró memóriaétvággyal, akkor gyengébb vasakon is frankón elfut. Szerintem itt semmi baj az optimalizáltsággal.
És ahogy (#6723) fatallerror írja, neki a nem éppen izomkártya 7770-el is elboldogult a hajjal... Szval annyira nem lehet rosszul optimalizált. Ha neked a GTX580-on nem fut jól, akkor szidd az NV-t, vagy valami más baj van a masináddal, mert elméletileg annak reggelire meg kéne ennie egy 7770-et....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egy számítógépes program nem így készül. Először megcsinálják, aztán debuggolják. Mivel AMD szponzorált, így azért nem meglepő, hogy kiadáskor ott volt 100% a játék, és NV-n még kellett kis idő, mire jó lett. Ugyanezt anno fordítva is megkaptuk radeon tulajok a TWIMTBP programnak hála. De legalább az AMD nem alkalmaz olyasmiket, mint ami anno a Crysis 2-ben volt szupertesszelált tenger a város alatt az 5800-as radeonok megfingatására meg hasonlók...
-
HSM
félisten
válasz fatallerror #6938 üzenetére
A sima 7900-ak kifújós refi hűtése azért elég combos, brutálisan tud hűteni, ha kell. Ellenben ilyenkor megsüketülsz mellette. Így ránézésre itt inkább arra mentek rá, hogy halkabban működjön. Ettől függetlenül nekem se tetszik, úgy ahogy van.
Ellenben méretileg nekem ez túl kicsinek tűnik egy 7970-nél acélosabb karihoz, dehát majd meglássuk. -
HSM
félisten
válasz ViiiiktorOC #6943 üzenetére
Na, ez a szépen össze van sűrítve, ez nem más mint igénytelenség és spórolás! Nem fogok ebből itt flame-et indítani, de nagyon nagyon örülök neki, hogy a 7900-akról még nem spóroltak le mindent, amit csak lehetett, hanem azért a tuningot, élettartamot, hűthetőséget is szem előtt tartották és nornális méretű NYÁK-ra tették, normális elrendezéssel.
-
HSM
félisten
válasz radi8tor #6972 üzenetére
"A játékok szándékosan vannak úgy megírva, hogy véletlenül se legyen élvezhető max részletességgel az aktuális csúcs kártyával."
Ez azért nem biztos, hogy baj. Persze, a fizetett, direkt gépzabóló effektek tényleg bosszantók, mint pl. a világ legnagyobb geomaetriai részletességű, agyontesszelált betontömbjei a Crysis2-ben kifejezetteb a HD5800-as széria megfingatására és hasonlók.
Egyébként nagyon sok játék van, ami minimálisan butított grafikával minimum dupla sebességgel fut, a látvány meg szinte változatlan. Én nem sokkal a megjelenése után vettem egy refi 5850-et, 3 évig mindennel tudtam vele játszani max közelben.... Végül elsősorban a hangja miatt került ki a gépből, mert már sokkal halkabb megoldások is kaphatók voltak.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz radi8tor #6975 üzenetére
A Crysis-t simán vitte maxon, a WH-et is. Sőt, a Crysis2 is simán ment, az alap kiadás, nem a direkt HD5800 ellen kiadott HD texture meg tesszelálós verzsön.
Egy játék volt, ami azért itt-ott csúnyán megfogta, az a Metro2033 volt, a gyári 725/1000-ről fel kellett húzzam 850/1150-re, és még így is csak AAA-val és ADOF nélkül vitte maxon DX11-ben. Igaz, az ADOF nem hiányzott, szerintem kifejezetten rontotta a játékélményt, teljesen szürreális a DOF effekt játékban, illúzióromboló, nem is értem, ki és miért találta ki, mert marhaság.
Ezt írtam 3 éve: [link][ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #7019 üzenetére
Az NV 700 sorozat az pár szteroidos GK104 és egy atomdrága gk110, ott még annyi se volt a fejlődés... Szerintem itt inkább ők vannak lemaradva. Amúgy elvileg ráncfelvarrós illetve egy kicsit nyers teljesítményben rágyúrósnak néz ki ez az új széria. Az megint más kérdés, mit főz az NV a boszorkánykonyhájában, azt nem tudni előre.
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #7023 üzenetére
A GK110 azért egy kakukktojás, mert nyers erőben nagyon durva, de ugyanakkor ennek tranzisztorban komoly ára van, nem egy gazdaságosan gyártható darab, abból nem igazán lesz olcsóbb kiadás. Ahhoz képest, hogy alig több, mint a fele egy 7970, nem annyival lassabb. Ezen (is) akar változtatni az AMD, hogy kiadnak egy frissített, felszteroidozott frissített csúcs-GCN-t a csúcs-kepler ellen. Megtehetik, de nyilván ha abban is ott lesz a rengeteg plussz tranzisztor, akkor az se lesz olcsó, és ez megmagyarázza, miért marad a Tahiti a portfólióban, és ez miért jön árban jóval feljebb. A Tahiti-nek van bőven jövője, mert ALU-ban jóval erősebb, mint ahogy bizonyos tesztekből kitűnik, szvsz még sokáig ki fog tartani a teljesítménye, jó kompromisszumnak tartom azt a csipet a jövőtállóság, a jelenlegi teljesítmény és a gazdaságos gyárthatóság (tranzisztorszám) között.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #7027 üzenetére
Igen, én erre számítok.
A Bonaire (az első frissített GCN) is a jelenlegi portfólióba került 7790 néven, szóval már a 7000-es széria se teljesen homogén, ami a generációkat illeti.
Bár úgy tudom, a Pitcairn helyett valami más fog jönni, bár nem tudom, a friss tervekben is így van-e még....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Haha, ez jó!
Mondjuk lehet, rosszul értelmezem, de egy munkafolyamat maga a grafika, és akkor még kettő marad mindenféle más compute-nak. Gondolom, ennek legfeljebb nagyon sok párhuzamos munkafolyamat ráengedésénel lehet némi negatív hatása, hogy nem tudod egybe ráengedni a 20 munkafolyamatod, hanem csak 3 nagyobb munkafolyamatba sűrítve, ami nyilván némileg kisebb teret ad az OoO logikának és némileg rosszabb átbocsájtóképességet eredményez. De ez nem tűnik egy komoly hiányosságnak így első ránézésre.Ráadásul ha jól értelmeztem, ACE blokkonként 3 folyamat, tehát mondjuk egy Tahiti esetén az már összesen 6 folyamat. Azon már elég sok tevékenység mehet egymás mellett. Persze, nyilván minél több, annál több a lehetőség, és jobb a hatékonyság.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
De ezek a dolgok úgyis az APU-n futnának, nem a diszkrét VGA-n, a PCI-E busz késleltetése miatt... Tehát végülis, ha valaki PS4 portokat szeretne, elvileg úgyis mondjuk egy Kaveri APU-n fog menni a sokszálú compute, és a VGA "csak" a megjelenítésért fog gelelni, mint eddig is, tehát nem lesz baj a kevés munkafolyamat miatt. Jól gondolkozom? Nyilván így is vélhetőleg butább lesz az API miatt, de azért nem annyira, mintha közös címtérű APU se lenne.
-
HSM
félisten
válasz leviske #7081 üzenetére
"szóval még talán GTA4 szintű borzalmaktól se kell félni."
Azért rossz példa, mert CPU-ból kellett csak alá brutál erős a maga korában, egy akkor középkategóriás, olcsó 1GB-os 4850-en szuperül elfutott, konzolos verziót magasról alázó képminőséggel, ha volt alá minimum egy húzott Q6600....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Most lehet én vagyok a hülye, de miért akkora tragédia, hogy "anélkül már egyre több játék "plusz" opciói elérhetetlenek lesznek"?
Eddig is minden játék vagy ezen a platformon, vagy azon volt szebb. Az exkluzív címekről nem is beszélve.... Én itt erős túlzásokat látok, ami azt illeti több oldalról is.Arról nem is beszélve, hogy még februárban tök jól lehetett játszani egy akkor 3 éves 5850-el is, ami aprón akkor olyan 25 000-es tétel volt.... Egy 3-4 éves négymagos Intel proci is még majdnemm mindenhova elég.
Persze, nyilván előbb utóbb mindenhol eljön a fejlesztés szüksége, de régen sokkal többe került és gyakrabban is volt rá szükség, javítsatok ki, ha tévedek.
-
HSM
félisten
Nem a Te hsz-edre gondoltam, hanem arra, hogy sok portál a laikusoknak úgy adta le a dolgokat, hogy úristen, mekkora gáz van, miközben semmi új nincs a nap alatt.
Bár az tény és való, hogy komoly koncepcióváltozások vannak kilátásban, ami a PC-s játékot illeti, ha tartani akarják a lépést a konzolokkal. Emiatt talán érdemes most egy fél évig, évig nem vagyonokat költeni gépfejlesztésre, hanem kicsit várni, mi fog kisülni az API illetve APU vs dGPU helyzetből. Nekem most van egy nem túl drága I5 3570K + HD7950 kombóm, én ezzel már kihúzom a következő két évet, aztán meglátjuk, merre fejlődnek a dolgok...(#7107) leviske: Maxon az 1GB 4890 se bírta, de még az 5850-em sem. De ugyanakkor medium textúrákkal (ugye max ez fért be 1GB-ba), 70% látótávval és detail distance-el, a többi dolgot feltekerve teljesen jól ment a 4850-en, igencsak pofás grafikával. Viszont proci kellett alá, minimum 3,2Ghz-en kellett hajtanom szegény Q6600-am, hogy bírja az iramot, pedig az abban az időben elég morcos proci volt...
A 4890 alá pedig már az I7 920-am is 3,7Ghz-en kellett járatni, hogy a 80-as látótávot bírja...(#7108) Firestormhun: Az 5870 alá is főleg proci kellett, ha az nem volt meg, jöttek a lagok... Főleg maxon. Maximum medium textúrák, és olyan 80-85-ös látótáv, amit fel lehetett vállalni egy 4Ghz-es I7-el és 5870-el, szigoróan HT OFF-al.
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #7113 üzenetére
Meglátjuk. Szerintem a jelenlegi GCN Radeonok is elég bitangok a 7800 sorozattól és felfelé...
A puding próbája az evés, úgy tartják, nekem jelenelg teljesen jó, ami van, aztán majd ha valamiért kevés lesz, majd akkor váltok. Addig meg minek izguljak? Nem hat meg, ha van erősebb, amíg elég erős az is, ami van.
Az adatlapod alapján nálad se lehet túl égető probléma a gépfejlesztés.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz leviske #7119 üzenetére
Szerintem az eredeti állításom megálja a helyét ennek tükrében is. [link]
Talán annyit írhattam volna bele, hogy ésszel beállítva. Mert az egyetlen igazi baja a játéknak ez volt, hogy gondolva a jövő hardvereire, a maximum grafikát a maga korában elérhető hardvereknek messze fölé vitték. Szerintem nem mondhatjuk rá, hogy "borzalmas port", amikor:
-rendesen testre szabható a játék grafikája, lebutítva megfelelően futott már akkor se túl erős PC-vasakon is
-rendesen meg volt csinálva PC-s kezelőszervekre az irányítás
-az első egy-két hét bugjai után már teljesen jól működő volt a játék PC-n
-kihasználta a PC nagyobb kapacitását, nem konzol grafikát kaptunk, hanem lényegesen, látványosan jobbat
Igzából, nem is értem, mit kéne még tudjon egy PC-port ahhoz, hogy jónak legyen tituálva?A GCN2.0 téma... Sanszos, hogy ha játémeneti GPGPU számításhoz kell a compute, az APU-only lesz, mert ugye ott figyel a busz késleltetése a sima GPU-n, tehát arra nem lesz ideális, hiába GCN2.0. Persze, más szempontból lehetnek ennek előnyei, más területeken.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Hopp, mégegy fontos dolog lemaradt... Ugye "hivatalosan" nem is engedte a játék, hogy pl. a VGA memóriájánál magasabb beállítást használj (a korabeli elterjedt 512MB-os kártyák idejében ez elég komoly megszorítást jelentett) így majdnem mindenki a korlátozás "saját szakállra" kiiktatta, utána meg ment a sírás-rívás, hogy nem megy jól a játék.... Szóval azért itt a userek keze is bőven benne volt a dologban, hogy olyan híre lett a játéknak, amilyen.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #7178 üzenetére
Pedig egyszerű a probléma. Az ideális újgenerációs csúcskártya lemos minden konkurenciát, miközben olcsóbb a jelenlegi belépő modelleknél is.
-
HSM
félisten
válasz adamssss #7199 üzenetére
Miért, mi baj van egy 7950/70-el, amit már elég pofátlanul olcsón megkapni? Attól a 25-30%-tól, amivel a platykák szerint jobb lesz a hawaii, mi lesz jobb? Szerintem a jelnelegi 7900-akról nem sok értelme lesz váltani. Bőven van lóerő ezekben a karikban, amit az idei top címekben remekül meg lehetett csodálni. Én igen jó eséllyel jóideig meg fogom még tartani a jó kis 7970 OC-m...
-
HSM
félisten
válasz radi8tor #7206 üzenetére
Oké, de egy Dell 2312 nem 4K, csak FHD.... Illetve, a 4K felbontáshoz nagy monitor is fog kelleni, különben értelme sincs, szóval csak oda lyukadunk ki, hogy Hawaii oda fog kelleni, ahol már nem oszt-nem szoroz a Hawaii GPU ára (akár többé sem) a rendszer többi részéhez képest.
FHD-hoz meg elég lóerő van a Tahiti-ben, pláne a jövőre prognosztizált magasabb ALU-igényű játékokhoz, mivel ALU teljesítményben igencsak el van eresztve....
-
HSM
félisten
válasz adamssss #7209 üzenetére
Azért a 300K túlzás. Egy okosan összeválogatott gamer gép röhögve kijön 200k-ból, egy 7950-el, használtan még jóval kevesebből... Jó, nyilván drágább, mint a konzol. Ilyen szempontból nem lennék a helyedben, nem könnyű döntés épp most. Mondjuk amiket én játszok, az csak PC-n jó (konzolra meg nincs is), úgyhogy szerencsére nekem a konzol nem opció, így nincs min gondolkodjak.
-
HSM
félisten
válasz radi8tor #7330 üzenetére
Azért okos vásárlással remekül el lehet lenni PC-s körökben is 2-3 évente megejtett fejlesztésekkel... Persze, ha mindenből a maxnál is jobb kell, az zsebbenyúlós. PC-n a usernek kell Ultra-high-ról mediumra tekerni, míg konzolon letekerik neked low-ra, ha akarod, ha nem.... Én inkább PC-n maradok, és fejlesztés helyett minimálisan butítok a grafikán.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
A lineáris részt én értem, de ahogy írod is, hiába van, ha a csatolás lassú, tehát mégis kell az igp, ami fel van készítve a cpu-val való gyors adatcserére, és csak grafikára marad a dGPU.
Az IGP meg grafikára lesz mindig csirke, mert a jelenlegi memóriaszabványokkal elég drága lenne mondjuk 16gb 250gb/sec sebességű ramot tenni alá, hogy a méret és sebesség is meglegyen.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Mekkora hülyítés, beszarok. Már az Audigy2-m 2003-ban olyan audiót tudott, hogy besza-behu... Most meg újra felélesztették az egyszer már kihalt irányt? Persze, térhangzás stereoban, persze... Van még olyan hülye, aki ezt el is hiszi?
Kajak el akarják velem hitetni, csak belekezdett... Ez kész... Na halljuk... XD
....
Persze, hogy a szokásos hülyítés, miért is nem vagyok meglepődve...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ricshard444 #7428 üzenetére
Azt mondta, mekkora stereo lesz 3D-ben, és nem, stereo maradt a stereo. Mondjuk meglepődtem volna, ha nem így lett volna. Azért az Audigy2-vel jöttem, mert egy Audigy2 ZS-em volt 2003 körül, és akkor utána még volt egy csomó játék, ami szuperül használta rajta az EAX-ot, és akkoriban volt hozzá 4.1 hangcuccom, és nagyon állatul szóltak együtt. Amúgy most ami van karim, az egy X-fi, de az csak 2009 óta van meg, és nem is nagyon volt semmi, ami kihasználta volna, pedig igencsak komoly DSP van benne, bár nyilván nem 5Tflops....
Én amúgy marhára sajnáltam, hogy kihalt ez a hang-irány, mert nekem nagyon bejöttek az EAX-HD-s játékok, amiket az Audigy szépen meghajtott.Ugyanúgy, ahogy szerintem magasságot se fogsz hallani, amíg nincs néhány hangfalad alul-felül. Esetleg akusztikailag pontosan előre kiszámolt helyiségben játszva a visszhangokkal, de otthon a nappalidban biztosan nem.
Amúgy pedig rendesen meghajtva egy sima Audigy 1 már porigaláz hangminőségre bármilyen alaplapot, az X-firől nem is beszélve.
Ja, ahogy halad a slide, kitalálták újra, amit kitalált a Creative lassan egy évtizeddel ezelőtt....Annak viszont örülök, hogy talán így lesz pár játék, amikben jobban odafigyelnek a hangokra az átlagnál.
(#7431) djculture: Az alalapi DSP-k kb. az égvilágon semmit nem tudnak. A processzorral számoltatnak ezt-azt, de egy nagy-nagy nullák, kb. egy végfok. Az Audigy meg egy elég nagytudású Audio jelprocesszor. Nem érdemes egy lapon említeni sem őket.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz ricshard444 #7438 üzenetére
Nekem az Auzen X-fi Prelude egy "kicsit" jó mindenhez is, és jóáron vettem. Amíg találok hozzá lapot és drivert, marad. Olyan tiszta, szép, élettel teli, részletes, pontos hangzása van, hogy hajmeresztő.
Azon röhögök tíz perce, hogy hogy kötik az ebet a karóhoz, hogy hogy offload-olja a CPU-t... Érdekes, mikor az EAX kihalás szélén volt, mindenki azzal jött, már nincs rá szükség, hogy offloadoljuk a CPU-t. MegaLOL.
(#7443) Malibutomi: A demóhoz minek kellett volna telepítsem? Abban elvileg megmutatták, mit tud. Hát engem nem nyűgöztek le. Az X-fim meg az Audigy-mnek még addon se kellett, még a mikrofonra is tudott effektelni realtime lejátszásba....
(#7444) TESCO-Zsömle: Rosszul láttad. A 270-en meg a 290-eken lesz, volt valamelyik "dián".
(#7450) aAron_: Tényleg hihetelen uncsi, csak a TrueAudio agyonhype-olásán röhögök, miközben a háttérben megy a videó és értelmesebb dolgokat csinálok. Olyan sebességgel beszél, hogy 3 mondatot írok le, amíg ő elmond egyet. XD
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Úgylátom , ezen a TrueAudio-n nemcsak én hökkentem meg: [link]
Maximálisan így gondolom én is, mégha én nem is tudtam ilyen szépen leírni.... -
HSM
félisten
Hát ez az...
A drasztikus Litecoin javulásban nem reménykedek, a géped alapfogyasztása marad, és a Tahiti-nek is inkább a fogyasztása volt a baja, mint a teljesítménye. Szerintem itt az csak rosszabb lesz, rengeteg nem számítási célú új egység került bele, ami csak a fogyasztást növeli pl. bányászatnál.
(#7489) janos666: Nem a gépházadban megy a kábel, hanem a gép végében van a hangkártya csatija... Halkan megjegyzem, kristály tiszta hangzás érhető el közvetlenül onnan is, nem kell ehhez HDMI, csak jó hangkártya.
"Nem vicc, hogy némely 2010+ játékokban rosszabb a térhangzás, mint az ~5 évvel régebbiekben, mert akkor még használták az amúgy messze nem tökéletes EAX valamelyik verzióját, ami már jobb volt, mint ma egy WISEAudio, ami kb. szétszedi neked a hangforrást a legközelebbi hangszóra, és azt hiszi ez jó dolog (ahelyett, hogy 2D-ben, vagy akár 3D-ben modellezné a hangzást, aztán próbálná minél ügyesebben leképezni a fizikai hangszórókiosztásra)."
Abszolút egyetértek, jók voltak nagyon ezek a régi DSP-k... De látod, el lettek felejtve, főleg, hogy a windóz kiszedte alóluk a támogatást.
A GPU-gyorsítással még nem is lenne bajom, de jelenelg ez a rendszer csak bizonyos AMD vasakon működne. Nekem amúgy a régi EAX 5 szint is megfelelne, nagyon jól szóltak ám azok a játékok.
A másik, ami nem tetszik, ez a néphülyítés, hogy megveszed ezt az AMD vasat, és bármilyen hangfalon elámulsz majd a térhangzástól, mert ez mese. Pláne ez a kép: [link].
Persze, bármilyen vacak 2.0 hangrendszeren, integrált hangkarival, ott lesz aztán élmény...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz janos666 #7500 üzenetére
Azért van a hangkarin mindenféle szűrés. Nehogy azt hidd, az erősítőd a konnektorból nem kap mindenféle elektromos zajt.
Nekem egyáltalán nem jön be a HDMI-s móka, de érthetőek az érveid. Amúgy nem hiszem, hogy HDMI-vel olcsóbban megúsztam volna, a jelenlegi hangkarim 4 éve szolgál, 26 000-ért vettem, és kitűnően meghajtja az 5.1 hangfalam, és a 2.0 fülesem is. Ennyi pénzből tuti nem lennék itt HDMI-ből.
"akkor egy modern CPU-ból nem kéne egy mag teljesítményének a fele sem, hogy visszahozzák ezt a szintet szoftveres DSP-vel"
Passz, de ennek amúgy én is örülnék.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz janos666 #7502 üzenetére
Az 5.1-em aktív természetesen (egy Genius 6000-es), a 2.0 az a fülesem, az csak rá van direkten dugva a hangkarira. (Utóbbi sajnos átmenetileg csak a front panelre, gyűjti is a zajt ezerrel a belső kábel, de ha a karira közvetlen dugom kristály tiszta, abszolút semmi zaj.)
Aztán majd várjuk a teszteket, kíváncsi leszek, mit szólnak majd a vájtfülű teszterek a Radeon TrueAudio Soundcardhoz.
-
HSM
félisten
válasz FollowTheORI #7524 üzenetére
Az összes ilyen "átmenetjavító" eljárás után ami a képből marad, az egy kalap kutyagumi. Nem tudod kitalálni a hiányzó részeket.
-
HSM
félisten
válasz FollowTheORI #7539 üzenetére
"Azért azt pl szerintem te is elismered hogy egy szögletes körnél/vonalnál jobb a simított... és ez tény."
Ez állatira nagy tévedés, nempedig tény. Egy szögletes vonal, ha eredetileg szögletes volt, akkor szerintem igenis úgy jobb. Márpedig az ilyen szuper algoritmusok akkor is le fogák neked kerekíteni, ha ott halál szögletes volt eredetileg. Ez itt a baj, ténylegesen.
Amit nem akarsz elfogadni, hogy a mintavételezés olyan dolog, hogy utólag már nem állapítható meg, mi volt ott, ahol nem vettünk mintát. Lehet, szögletes volt, lehet gömbölyű. De lehet, egy egypixeles zöld folt lett volna két barna között. Se te nem fogod soha megtudni, se a legokosabb képprocesszor.
Sajnos nekem is ez a sokéves tapasztalatom, jobb a "szögletes" valódi, mint a mosott, gömbölyített, utófeldolgozott, valótlan. Mégha első pár ránézésre vonzóbbnak is tűnik a mű...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FollowTheORI #7556 üzenetére
"Mellesleg ez számomra beismerése tőled is hogy így jobban néz ki az anyag, mint eredetijében..."
Ha következő mondatot is elolvastad volna...
-
HSM
félisten
válasz janos666 #7575 üzenetére
A Mantle-ről.... Annak idején a Glide is azért terjedte el, mert többet lehetett vele nyújtani az aktuális API-knál, amik le voltak maradva a hardver képességeitől. Pontosan a mai helyzet vs GCN. Ez egy szükséges rossz, hogy továbblépjen az API és a konkurencia, és ha utol lesz érve aMantle API, ugyanúgy ki fog halni, mint az elődei. De én nem vagyok emiat szomorú. Ilyen a világ.
(#7578) janos666: A CF szerintem is egy borzalom, mégis sokan szeretik. Engem nem zavarnak vele, tehát nem izgat a dolog. Mivel nem tetszik, nem építek magamnak.
Ami az alaplapokat illeti... Akár AMD akár Intel platformon ott vannak a fullos 16/16 lapok. Sokkal mélyebbre kell nyúlni a pénztárcában, mint egy 8/8-as lapért, főleg Intelnél, de nem mondhatod, hogy nincs erre megoldás.
-
HSM
félisten
válasz TESCO-Zsömle #7583 üzenetére
Nemcsak ezen múlik, játékfüggő is a dolog. Mondjuk nekem 3.0-s slotban nem volt mérhető difi a 8X-és 16X-os mód között, mikor két 7900-asom volt azokkal a játékokkal, amikkel próbáltam. Ugyanakkor, többen számoltak be jelentősebb lassulásról 2.0-ás 16-os portból 8X-ra történő váltásnál ilyen karikkal a topicjában.
-
HSM
félisten
válasz Malibutomi #7585 üzenetére
Pontosan. Viszont ezekszerint a 2.0 16x is elég neki, míg a 2.0 8x itt-ott már nem ideális a helyzet. Szerintem jó hír ez a régebbi rendszert használóknak, hogy 16-os slottal nem maradnak le semmiről.
-
HSM
félisten
válasz radi8tor #7596 üzenetére
Most az, hogy 5500-on megy a RAM, vagy 6000-en... Szvsz édesmindegy ~1Ghz GPU környékén.
Tuningnál meg megint mindegy, mert nyilván abban is lesz kis tartalék... Viszont kis csalódás, hogy a sima Tahiti XT GPU megy csak rá, úgy tűnik semmiféle refresh nem lesz. Végülis, legalább jobban megmarad a két 70-esem értéke.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.