- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Íme az új Android Auto!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Vettem egy fekete autót...
Na szóval adott egy fekete Leon, amit nem szeretnék gépi mosóba hordani, korábbi autóimat csak gépibe vittem, de ez meg fog kapni mindent. Nagykanizsán vagyok, van normális mosó, de pár dolog kellene még:
- szárító törlő, gondoltam veszek egy mikroszálas törölközőt, jók azok erre? Például
- gumikéder ápoló
- bőrápoló a kormányra
- műszerfalápoló
- valami wax, amivel mosás után bekenem
- valami, amivel a waxot eldolgozom, de gondolom erre egy sima 40x40-es mikroszálas kendő is jóArra gondoltam, hogy Lild-ben ha lesznek W5 cuccok, akkor azokból bevásárolok, mennyire ajánlottak ezek?
-
Varshi
aktív tag
válasz diegho #45953 üzenetére
Volt Leonom több is, a gyári fényezés nem rossz, sajnos a fekete szín a "rossz".
Nekem a W5 cuccokkal nincs jó tapasztalatom.
Kicsit olvasgass vissza, nézd meg az Összefoglalót! A feketén szép eredményeket lehet elérni, bármelyik viasz mutatós(max nem tartós), bár valszeg egy polírozás is sokat dobna (előtte). Tényleg olvasgass sokat, ahogy ragad rád a tudás, sok kérdést magadtól meg fogsz válaszolni! Most úgysincs jó idő, várj a vásárlással, ne vegyél meg egy csomó gagyit, ami ráadásul sose fogy el. -
Petyyyyy
addikt
válasz GabN73 #45958 üzenetére
Attól függ milyen állapotok uralkodnak.
Ha nem egy olajkazán, akkor elég lehet egy snow foam+ecsetelés vagy spray bottle és a kedvenc autósamponos keveréked is. Öblít, kompresszorral vagy mikroszálassal szárít, pimpel műanyagápolóval.
Durvább helyzet estén brigéciol is bevethető - abból is a szolidabb, talán D3 verzió. Fogkefék, nagyobb fogkefék kellhetnek.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Sterilzona
senior tag
Sziasztok
2021 van
Ho es nulla fok korul vagy eppen kicsivel nulla alatt.
Lakotarsam letakrja a par eves auto elejet ( BMW ), a hutot. Valamint, allo helyzetbe 10 - 20 percet melegiti a motort.
Mi a velemenyetek ?
Felorat jart a kocsi.
Igy kell ? Mert en eddig nem jartam igy el, de ha azt mondjatok ebbe nincs semmi kulonos es kovetendo pelda, akkor nincs mese kovetnem kell[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Sterilzona #45962 üzenetére
Nem szabad(na) annyit járatni, illetve fölösleges is. Én annak a híve vagyok hogy reggelente mikor nagyobb mínuszok vannak, illetve alapból is amikor nincs hideg akkor 2 max 3 percet járatom majd amíg be nem melegszik addig max 2500-ig engedem forogni a motort.
De az se gond aki 1 percet vár, jellemzően ha nem valami brutál "vastag" olaj van benne, akkor a motorolaj ezalatt az 1 perc alatt eléri az összes kenési pontot.
Sokkal gyorsabban melegszik be a motor ha elindul vele, nem pedig alapjáraton forog 20 percet.
Szóval ne tegyél/tegyetek így hogy 10-20 percet járatjátok.iPhone 13 Pro Max
-
Drughi
addikt
válasz Sterilzona #45962 üzenetére
Gondolom dízel.
A letakarást úgy érted, hogy járó motornál? Lehet így hamarabb felmelegszik, bár a melegítés inkább a kenésnél fontos, akkor meg ugyan mindegy hogy a ventillátor mikor fúj meleg levegőt az utastérbe.
A 20 percet sokallom, én a benzinest 1-2 percet melegítem.[ Szerkesztve ]
Pixel 7a
-
diegho
nagyúr
válasz Sterilzona #45962 üzenetére
Én ha nincs mit takarítani rajta, akkor beülök, elindítom. Bekötöm magam, bekapcsolom az ülésfűtést, ha kell akkor szélvédő fűtést és a klímát is az ablakra irányítom és kitolatok a helyemről, nyomom a távirányítót, nyílik a kapu és megyek. Ha van mit takarítani, akkor a takarítás közben jár a motor, klíma megy, ülésfűtés megy. Ennél többet szerintem felesleges járatni, sőt nem is tesz jót a motornak.
-
runner 125
nagyúr
válasz Sterilzona #45962 üzenetére
Ha az a célja, h hamarabb kopjon a motor, akkor jó úton jár.. Nyilván fasság így csinálni.
Lusta vagyok leírni, inkább itt van két cikk, nyomd az orra alá:
[link] , [link][ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
nagyúr
válasz Drughi #45964 üzenetére
A hűtőrácsot takarja le, hogy a menetszél ne hűtse a motort.
10 km alatti utak esetén, teljesen jó, ha montírozni tudja pontosan a víz hőfokot.
2 percnél többet felesleges járatni.
Az első kilométeren meg nem szabad pörgetni 2000-2500 fölé."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Sterilzona
senior tag
Harminc valahany percet jaratta kocsit.
Majd leallitotta.
Itt a lenyeg, hogy ezt azert csinalta mert abba a hitbe van,hogy jot tesz a kocsinak.
En csak azt akartam kideriteni, hogy van e ertelme. -
nagyúr
válasz Sterilzona #45968 üzenetére
Lenne értelme, ha közben legalább 1600-as fordulaton tartaná a motort.
Alapjáraton -10°C-on közel annyi hőt termel a motor, amennyit a környezete elvon, így kb 40-50°C-nál feljebb nem emelkedik a hőmérséklete az olajnak. A hűtőfolyadék közben eléri a 60-70°C -t, amivel a mutató már középen áll. De ennyitől a szelep még nem nyit ki, így a nagy hűtőkörben még -10°C-os a hűtőfolyadék."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Tin
veterán
válasz Sterilzona #45962 üzenetére
Állandóan nem tesz jót a motornak, 15-30 mp a javasolt nyáron/télen. De múltkor én is 30 percet járattam, mert belülről is befagyott az ablak, és azt másképp nem tudom leszedni.
-
szabi325
tag
válasz Sterilzona #45962 üzenetére
Ha a lakótársad elolvasta volna a kocsi kezelési útmutatóját benne van hogy ezt kifejezetten tilos csinálni. Amúgy így nagyon jól lekokszolja az EGR-t, szívósort, szívócsatornát mivel a dízelnél ha nincs terhelés akkor van nyitva az EGR szelep
-
szabi325
tag
válasz Sterilzona #45974 üzenetére
remek, ezért kár volt autót venni.
-
d4d
tag
válasz Petyyyyy #45979 üzenetére
melyik oldalról?
mosós kérdésre, fentebb kérdezte valaki, nem egy ismert mosó hálózatról van szó, egy Frundi Kft nevű cég telepítette (nem is helyiek), de valami olasz felszereléssel dolgoznak. Úgy tudom hogy 120 bar körüli nyomás van a pisztolyokban és bár nincs infóm arról mennyi vizet mozgat meg percenként de nem lehet rossz, ha 2 perc után lerohad a karod tőle
elemlampa.blog.hu
-
Varshi
aktív tag
válasz Dluinet #45967 üzenetére
> A hűtőrácsot takarja le, hogy a menetszél ne hűtse a motort.
Így van.
> 2 percnél többet felesleges járatni.
Így van. Sőt, amint az olajnyomás felépült, és "körbeér" az olaj rendesen, szépen el is lehet indulni. Semmi, de semmi érdemi különbség nincs a 0°C-os olaj és a 2 perccel később legfeljebb 0,5°C-os olaj kenőképessége között.
> Az első kilométeren meg nem szabad pörgetni 2000-2500 fölé.
Valójában nagy gázt nem szabad adni neki, és nem szabad alacsonyan elváltani!
Akinek automata váltós autója van, pl. DSG, az azt veheti észre, hogy hidegen feljebb váltja el a fokozatokat a gyorsabb melegedésért!
Amúgy se tesz igazán jót a motornak állandóan "nyomatékból autózni", de hidegen ezt fokozottan kerülni kell. Inkább legyen 3000-ig forgatva kis gázzal, mint 1500-nál padlózva. -
CharlieDrop
veterán
válasz Sterilzona #45962 üzenetére
pár éves BMW-t minek takar le?
Ha dízel van benne kiegészítő fűtés, elég gyorsan bemelegszik. a DPF-nek nem tesz jót, se a katalizátornak, se semminek se.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #45984 üzenetére
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
6030D
Ármester
válasz Zoli-bácsi #45987 üzenetére
Bizonyos körökben a sírt is letakarják paplannal, hogy ne fázzon a khmm.. nagypapa.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz Zoli-bácsi #45987 üzenetére
Szerintem megy is vele.
kb 10 kilométerig teljesen jó 0 fok alatt"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #45991 üzenetére
Nem az utastér fűtéséről van szó, hanem a motor melegítéséről.
Ha nem takarnám le télen a hűtőrácsot, akkor az autóm hűtőfolyadék hőmérséklete 8 km után lenne 40-50 fokon.
Letakart hűtőráccsal 8 km alatt éri el a 70 fokot. Ami még mindig nem az ideális 80-80 fok.
Az állófűtés még a BMW-nél sem alap.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #45993 üzenetére
Szerintem teljesen másról beszélünk.
Nem az utastér melegítés a téma.
Motor üzemi hőfok eléréséről beszéltünk."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz CharlieDrop #45991 üzenetére
#nincsbennetarcsi
-
7Sony7
addikt
Srácok, ha mosóban lévő aktív hab jut a kocsi aljára is, és nem tudom onnan leöblíteni, az mennyire probléma? Úgy értem, nem tudom milyen anyag van benne, nem rozsdásít, vagy valami hosszú távon? Ezt a sós koszt akarnám lemosni, de nem tudom, hogy mi van, ha rajta marad alul.
-
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #45995 üzenetére
Ha úgy lehet melegíteni, hogy előre programozható, hogy mikorra legyen meleg, akkor rendben van.
Ha legalább 3kW teljesítményű a hűtővíz melegítő és nem előre programozható, akkor az valóban sokat ér. De ha csak 1kW - 1,5kW teljesítményű, abban az esetben nem sokat ad hozzá, csak annyit, hogy az utastér fűtése ne hűtse a motort."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Egy kicsit off a dolog de gondoltam leírom. Kértem a 3 éves Yarisomra árajánlatot állófűtésre a Webasto-tól, és 600k mindennel együtt. Egy kicsit kevesebbre számítottam azért, de ez van. Amúgy a 230V-os megáll kicsivel több mint 300k-ból. De ugye az max akkor jó ha a garázsba parkolok itthon mert akkor van áram, de bárhol máshol szívás..
iPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Peugeot, Citroën topik
- Autós topik
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Wuthering Waves
- Monitorkalibráló eszközök
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen