- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Íme az új Android Auto!
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
chopin42
őstag
válasz zolikaDB #49101 üzenetére
Nem lenne rossz, rosszabb esetben kap ilyen lökhárítót, az első lámpáit visszaállítom gyárira, és kap egy komplett fényezést 2-3 részletben, karosszériamunkával. És persze alufelnit, ha minden patent. Az lesz a korona. utána szerintem nem használom majd, mert annyira fogom félteni )
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
j.bravo
addikt
válasz Petyyyyy #49099 üzenetére
+1, roppant dühítő, meg persze (ha bevonjátok) akkor a biztosító is macera, de őszintén kívánhatjuk, hogy ennél nagyobb baj sose történjen.
Ilyesmi a legfigyelmesebbekkel is megeshet, megoldjátok(bocsesz, Chopin42-nek címeztem, csak a te hsz-este fűztem rá)
Whatever.
-
AIex
tag
válasz kelly7 #49104 üzenetére
30-60s-ig képes gőzt adni, utána újra fel kell forralnia a vizet. Emiatt annyira nem jó, szerintem. Azok a gépek, amik folyamatosan tudnak "gőzt adni" árban többszörös szorzó. Bőrnél amúgy hatásos ha felgőzölöd, szövetnél én nagy előnyt nem érzek, sajnos ott a gépi kárpittisztitó megkerülhetetlen. szerintem.
-
AIex
tag
válasz zolikaDB #49106 üzenetére
Árkategóriában hobbi gép, de talán pont nem a hobbistáknak való.
Jó polirozó egyik alap funkciója az, hogy terhelés alatt tudja tartani a beállitott fordulatszámot (*konstans elektronikával rendelkeznek), kis túlzással nagyjából mindegy, hogy mennyire nyomod rá, vagy mekkora felületen érintkezik a szivacs a karosszériával.
Ezek az olcsó gépek nem rendelkeznek konstasns elektronikával, a fordulatszámszabályzó csak egy potméter. Beállitod mondjuk 4-esre (fordulatszámot felesleges irni, mert sokszor adott fokozatban nem is egyezik az üresjárati fordulatszám, az adattáblán feltüntetettel), jónak tűnik a sebessége, majd amikor a szivacs érintkezik a felülettel, akkor visszaejti a fordulatot. Ilyenkor elkezdhetsz játszani a potméterrel, hogy megtaláld azt a fokozatot, amikor a gép érdemben dolgozik, de nem forog túl gyorsan ahhoz, hogy túlmelegitsd a fényezést, és kárt tegyél abban. A hagyományos rotációs gépek amúgy sem feltétlenül ajánlottak kezdőknek (mondjuk nem tudom, hogy az vagy-e), mivel sokkal több odafigyelést igényel, mint egy DA-s gép. Szóval alapvetően lehet ezzel is dolgozni, csak nem jó vele, meg sok rutin kell hozzá. Ha mindenképpen ebbe az irányba mennél, akkor én vennék bontoba 1-2 bontott elemet, és azon gyakorolnék, hogy szerezz némi rutint, és kiismerd a gépet, majd csak utána próbálnám élesben. Ezen felül, bár az alapgép ára csábitó, de számold hozzá azt is, hogy meg kell venned a szivacsokat, plusz a pasztákat, ami olyan 20-40e Ft-os nagyságrend.
*konstans elektronikával rendelkeznek
Konstans elektronika lényege, hogy a villanymotor forgorészén van egy jeladó, ami alapján a gép folyamatosan figyeli a fordulatszámot, és ha azt érzékeli, hogy nagyobb mértékű eltérés van az előre beállitott értéktől(terhelést kap a gép), akkor kvázi egyre több "áramot" enged a motornak, hogy képes legyen tartarni a fordulatszámot, ha pedig csökken a terhelés, akkor automatikusan kevesebb áramot "ad" a motornak, hogy ne lépd túl az előre beállitott értéket. Kicsit sarkitva, de pepitában ua. mint a tempoat.Rotációs vs. DA.
Nem tudom, hogy ismered a két gép közötti különbséget, és bár van róla részletes leirás az összefoglalóban, de egy picit kitérnék erre is, legyen valamennyire teljes ez a hsz.Szóval a sima rotációs polirozók. Ezek a gépek egy sarokcsiszolóra hasonlitanak a legjobban, tulajdonképpen mondhatjuk, hogy az is, csupán kevesebbet forognak. A DA-s gépek egy fokkal összetettebek, mivel azok nem csak forgó mozgást végeznek, hanem közben a pad egy excenter pályán is mozog. Mivel a DA-s gépeken a pad nagyobb utat jár be, igy ugyan azon leválasztási képességhez sokkal kisebb fordulatra van szüksége, mint egy hagyományos rotációs gépnek. Mivel alacsonyabb a fordulata, ezért a fényezést is lasabban melegiti fel, illetve heviti túl, ha az ember figyelmetlen. Bár jól polirozni nem egyszerű, de a korábban emlitett technológia különbség miatt, jól polirozni, sima rotációs géppel talán még nehezebb, mint sima DA-s géppel, illetve biztosan több odafigyelést igényel, hogy ne hevitsd túl vele a fényezést.
[ Szerkesztve ]
-
-
JHONNY 79
aktív tag
A K2 Roton reprozsda eltávolítására is használható?
-
Sza_Sa
senior tag
Srácok,
üveg belső felülete + a tükör párás állapotban vagy tisztításkor tele van a felületre ragasztott cetlik (mindenféle infós öntapadós matricák) nyomával. Az autó új, már egy fél éve próbálom eltüntetni, eddig sikertelenül. Szárazon nem látszik, de azért engem bosszant.
Mivel lehetne ezt eltüntetni? Ragasztó eltávolítót (Tesa) használtam, nem csinált semmit. Igazából nincs is rajta ragasztó, csak valahogy nyomot hagytak az üvegen.
Kellene valami profi cucc..."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Jött még egy gondolat: gyurmából milyen gyártót érdemes vennem?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Louies
tag
Sziasztok!
Úton útfélen szembejön a Lotus márka polc. Milyen minőséget képvisel a piacon? Árban ahogy nézegetem van ami olcsóbb ,de vannak elég drága szerek is.
valakinek van tapasztalata?''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
lenrok
tag
Sziasztok
Szélvédőt lehet políroztatni, hogy eltűnjön vagy is inkább csökkenjen a karcok mennyisége? Érdemes ezzel valami kozmetikát felkeresnem? Nem lesz hologramos? -
Peti78
őstag
válasz Louies #49125 üzenetére
Wax: nem tudom, én a fusso-val kezdtem, maradok annál amíg van belőle. Amit többen dícsérnek az a tonyin graphene. Két helyen lehet venni az országban a legjobb tudomásom szerint. AZ egyik webshop az ÖF-ben benne van. AZ a jó benne, hogy nyugodtan bekenheted az egész autót és utána is el lehet kezdeni visszatörölni, nem lesz baj. 3-6 hónapot bír, nyilván előkészítéstől függően.
Műszerfalápolóból az elite milk dressinget használom, nekem tetszik.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Peti78
őstag
válasz NZ POLÍR #49129 üzenetére
Ha bepakolod a kosárba a terméket, kiszámítja avégüsszeget. Végül nem rendeltem, mert érdekes bug van másfél hete. Beraktam a kosárba a termékeket, rámentem a fizetésre, kilogoltatott az oldalról. Felvettem az ügyfélszolgálattal a kapcsolatot, megerősítették hogy nem nálam van a hiba. Pár napra rá jött a valentin nap, 10%kedvezmény, és 50 font feletti vásárlás esetén gtechnic sampon ajándékba. Jeleztem, hogy azért én kihasználnám ezeket a lehetőségeket, de nem tudom. Mire biztosítottak, hogy ezeket később, ha megjavul az oldal ugyanúgy megkapom.
Ami sürgős volt, az a Bilberry, és két gyeon q2 tire, ezeket megrendeltem az ahifiről.
Kíváncsi vagyok a Bb felüthetőségére.Végül nem kizárólag a kérdésedre válaszoltam, de ez már így alakult.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Louies
tag
Sziasztok! Zongoralakk műszer falat mivel/milyen szerrel érdemes felújítani?
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
Formaster
Topikgazda
válasz lenrok #49133 üzenetére
Tapasztalatom szerint, inkább csak a koszt, oxidációt szedi ki, esetleg valamit tompít a karcon. Láttam már olyat, hogy veterán autónál pótolhatatlan, vagy csak kifejezetten egyedi gyártással pótolható szélvédőt profi üvegpolírozó szakember segítségével políroztak, de nem tudom elképzelni, hogy nem volt optikai torzulás. Annyit igen, hogy mivel profi csinálta kevésbé zavaró és/vagy az autót szökőévente egyszer jár az utakon, így kibírható.
-
őstag
Sziasztok!
Autómosás után szeretném először használni a Soft99 Rain Drop waxot (Fusso után)
Netes videók alapján mosás után felviszik, majd letörlik, viszont itt többen irtátok hogy öblítés után vizesen viszitek fel, várni kell majd újra öblítés és szárazolás. Mindkét módszer jó? -
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz koxkids #49139 üzenetére
Én nem szoktam leöblíteni ráfújás után.. Ráfújom, aztán úgy törlöm vissza. De szerintem ez meg már csak a saját igényed, ha úgy van. Nem vagyok fanatikus és az autóra is ráfér egy polír már, így nem izgat hogy ráfújom és letörlöm, vagy ráfújom, öblítek majd letörlöm.
Szerintem próbáld ki 1-1 elemen hogy a hatásosabb[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Carpro perl 1:1, előtte gyeon tyre cleanerrel megtisztítva a gumi. Jó vastag csokibarna habja volt a gumitisztítónak pucolás közben. Bírja is, már a harmadik mosáson vagyok túl és még mindig szép egységes a felület. A kép még frissen készült a felvitel után nemsokkal. Ettől független a következő rendelések egyikében ott lesz egy carpro darkside is, nagyon kíváncsi vagyok rá.
Rendszeres felnitisztításhoz (a gumit is tisztítja) ajánlom a P&S Brake Bustert, a gallonos kiszerelés (3,79L), 33 eur és ez is hígitható, akár 1:10-es arányban is, plusz használható habosítós permetezőben is és van benne korróziógátló adalék. Hátránya hogy itthon nem kapható, de nem véletlen szeretik kint annyian. Fontos hogy rendszeres tisztításhoz, tehát nem az évtizedes beleégett szennyeződésekhez való.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
Peti78
őstag
A kemikáliát nem tudom, de feltételezem semmi extra nincs benne, mindössze a mozdulatsor az ecsettel közösen képezi ezt a "habot". Jól néz k, de szerintem gyakorlati haszna nincs. Mármint a habnak.
A belső műanyagra, szövetre, bármire akármelyik APC jó, persze a megadott higítási arányban használva. Bőrre meg normális bőrtisztító.
Én kerülöm a 2in1 termékeket.Ecsetből tökéletes bármilyen, nyilván az érzékenyebb felületekre puhábbat érdemes alkalmazni. Praktiker, festékbolt jó beszerzési forrás.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
d4d
tag
válasz -secret- #49142 üzenetére
Beltérre én ezeket használom,
- Koch Chemie Pol Star
- Carpro Inside
- P&S Xpress Interior CleanerMindhárom tud ilyen habzást produkálni, mint a videóban.
Ritkábban Koch Chemie MZR, ami mondjuk ugyanúgy pH 12.5 mint egy Green Star csak jobb az anyag kompatibilitása beltérben. Meg jobban néz ki (neon zöld) és jobb az illata. A legolcsóbb megoldás nyilván valami apc, de pl a Pol Star, ami mégiscsak biztonságosabb és kifejezetten beltérre való, is csak 3-4 ezer ft körül mozog (1l), ebből minimum, a legerősebb koncentrációban 6 liternyi szer jön ki. Magánfelhasználásra ez szerintem több mint elegendő mennyiség.
Ecsethez is adnék tippet, Bauhaus (máshol nem láttam ugyanilyet), piros nyelű műanyag körecset, többféle méretben is kapható, párszáz ft. De mondjuk zongoralakk felületekhez ne használj ilyesmit, oda még a 6 ezer ftos detail factory ecsetek sem elég gyengédek bármennyire is ezt állítják.
Peti, megmondom a tartósság nem annyira szempont, szerintem bármit kenek fel az úgy is rövid időn belül veszít abból a látványból ami nekem kell. Most a perl három mosás után még jól néz ki, de azért nyilván tompult a fénye. De nem került még olyan állapotba hogy felfrissítsem. Sokmindentől függhet a tartósság, lehet hogy a gumi anyaga is befolyásolja, ott van az előkészítés is, mennyire tiszta a gumi felülete ápolás előtt, időjárás stb. De az biztos hogy a dark side tartósabb lenne. Eleve a perl vízbázisú.
Nagyon bevált egyébként a perlhez az a kis körecset amiről korábban tettem fel képet is, az a baromi sűrű és finom sörtés érdekes formájú ecset.[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
Peti78
őstag
TUlajdonképpen igazad van, 3-4 mosás után úgyis felrakom ismét. A lényeg, hogy addig bírja a lehető legjobb kinézettel. MOndanám, hogy adok egy esélyt ismét a Perl-nek, de még van fél liter PSS és másfél üveg Gyeon. A PSS-t télen, a Gyeon-t nyáron használom. Viszont egy darabig nem akarok rendelni semmit, mert megint nagyon felgyűltek a cuccok.
Jut eszembe, szerdán megjött az ahifiről a csomag. Nem fotóztam, de ugyanoyan igényesen és törésmentesen volt csomagolva mint maiket te fotóztál korábban.
Vasárnap este adtam le a rendelést, szerdán kézbesítették.A Bilberry volt most a lényeg, le akartam tesztelni különböző higításokban.
50 ml BB+400 ml víz
50 ml BB+150 ml víz
50 ml BB+ 250 ml vízAzt kell mondanom, hogy aki rendszeresen takarítja a felniket, tökéletesen elég neki az 1:8 higítás. 16 ezer volt 5 liter, ha hozzászámolom a deszt. víz árát, akkor is bőven a legolcsóbb megoldások között van.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
d4d
tag
válasz Peti78 #49148 üzenetére
Nálam is elszalad a ló néha, jobban oda kell figyelni a mennyiségre. De amikor valamiből pl a nem egész fél literes kiszereles 10 eur, míg a gallonos 25 akkor inkább az utóbbit veszem, mert még ha a fele a nyakamon is marad valamiért, akkor is jobban jártam.
Én is néztem a Bilberryt, de nem jutottam még el a kipróbálásig, pedig az 1 literes tervben volt. Ilyen keverési arány mellett brutális mennyiség az 5 liter. Ha minden nap beugrasz a mosóba, akkor is 300 napig elegendő ezzel az 1:8-as keveréssel számolva, 150ml/alkalommal kalkulálva. Egy darabig megoldottad a kérdést.elemlampa.blog.hu
-
Arcképgyáros
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs