- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Amazfit GTS 4 Mini - bármely csuklóra
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
Hirdetés
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
-
Kereplő
csendes újonc
válasz Shodan #37837 üzenetére
Igen, teljesen valid, ma már nem cserzetten érkeznek a bőrök, hanem pigmentbevonattal (az, hogy mennyiben is tekinthető egy "bőr" egyáltalán tényleges bőrnek és nem darálékból készített bőrkészítménynek, azt most hagyjuk :-) )
A dolog ott fogható meg, hogy amikor egy bőrfelülethez érünk, nem tudjuk megállapítani szemre, hogy van-e és ha igen, milyen minőségű bevonat rajta.
Mennyire kopott, esetleg akár foltokban hiányzik a bevonat, vagy már semmit nem véd?Ezért némi óvatossággal kell a bőrhöz közelíteni - egy enyhe APC-s vagy egyéb tisztítószeres áttörléssel gond nem lehet, ha kijön minden, akkor a bevonat működik, ha meg marad valami, akkor jöhetnek a speciálisabb bőrkezelő szerek, tehát tényleg nem érdemes rögtön a drága dolgokkal kezdeni.
-
Formaster
Topikgazda
válasz Shodan #37837 üzenetére
Nekem a következő a véleményem a bőrről. Először is, vannak jó és rossz bőr belsők, láttam olyan, hogy bármit csinálsz vele hullanak (Volvo, bocs Ferrari1 ) illetve olyat is, pont a családban, hogy most 11 éves az autó, végig csillag garázsban állt, 1 éves kora óta a gazdájánál van, sosem ápolta, sosem tisztította mégis olyan mint az új (E280, perforált változat). Én mégis úgy gondolom, hogy alapvető higéniai kérdés, hogy legyen tiszta amin ülünk, de ezt nem kell túlzásba vinni, ha viszonylag tisztán is tartjul. Tehát évente 1x max 2x legyen a bőr kitisztítva, viszont az ápolás megfelelő szerekkel nem árt 3-4 havonta, legkésőbb fél évente. Oké, hogy festett, oké hogy darált, oké hogy bevonatozva van, de ha a darált bőr is szárad, zsugorodik, majd repedezik. Szerintem egy tisztességes ápolóval és tisztítóval nem árt az ember, ha nem minden hónapban használja.
-
RP1980
tag
válasz Shodan #42882 üzenetére
Ha jól láttam nem 125mm-es tányér jár hozzá. A 150mm szerintem túl nagy egy 650w os excenterre. Ezt ha teheted cseréld le. Padek közül már többször írtam és most is csak ismételni tudom magam a sonax piros és sárga excenter padjei a legjobb ár/érték arányt képviselik. A liquid elements és a chemical guys padek sem rosszak az olcsóbbak közül. A menzerna nem rossz, de mocskosul fog porzani, így mindent jól maszkolj. Oldalüvegek aljánál tud nagyon beülni és rémálom kimosni.
Pasztában ha nem ragaszkodsz a menzernához ajánlanám a Koch H8 vagy 9 és az m2 vagy M3 pasztáit. -
RP1980
tag
válasz Shodan #42887 üzenetére
Hobby szinten rengeteg ideig bírja. Ha pár alkalommal használod évente, akkor hosszú évekig bírni fogják.
A lényeg, hogy alaposan ki legyen pucolva használat után. Legobb mód ha egy apc-s (esetleg szappanos) vödör vízbe dobálod az elhasznált/"megtellt" padeket és ha kész a mű, akkor egy üres vödör aljába dobva egyenként kicsapatod magasnyomásúval őket. Szárítás meg megporgetve a dinon és utána száradni hagyni őket. Azt tudd, hogy egy pad kb 2 elem után tele lesz. Így vagy mosod, vagy beruhazol pár darabra.
Második része a kérdésednek: csak azt ne!!!!!
A pad mindíg , mindíg és mindíg legyen minimum akkora mint a tányér! Ideális esetben pár milliméterrel nagyobb is. -
RP1980
tag
válasz Shodan #43358 üzenetére
Szia!
Szerintem tökéletes! Ha nem valami extra puha festésű autó és nem lakk fekete, akkor a koch pad akár el is hanyagolható. Sokan alá becsülik az autó karcosságát és túl a paszták erejét. Egy excenterhez és szivacs padhez az esetek 80% kell a vágó paszta (nálad fg400). Szóval nagy eséllyel elég lehet a sonax pad páros az fg400 + menz 3500. 2500 at akkor vennék és zárnám azzal, ha ezüst vagy fehér a verda.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Shodan #43362 üzenetére
Ha puha (nagyon), és nemrég csinálták, akkor valóban nem kell a 400. HA sötét szín is, akkor nagyon nem lesz egyszerű menet. Lehet befejezni inkább egy perfect finish, vagy egy essence jobb választás lenne és persze akkor már kell a puha korong. Mivel fekete, akkor még a polír utáni zsírtalanítás során is érhetnek meglepik, ugyanis az IPA is tud csíkozni. Szóval sok szerencsét, mert úgy fest a játékot rögtön a főellenséggel kezdted
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Shodan #43367 üzenetére
Ennél szerintem azóta akad már a sonax palettán modernebb szer is, de persze működhet ezzel is. Én azért paszták közül a profiline termékékből csemegéznék. A perfect finish szinte minden nagy detailer polcán ott figyel. Ja és ha soka PF ára az ex04-06 majdnem azt tudja kevesebbért.
[ Szerkesztve ]
-
Petyal
tag
válasz Shodan #43369 üzenetére
RP1980 kollégával értek egyet. Megint. A puha lakkos autó nehéz ügy. Ezt és ebben a sorrendben tenném a helyedben:
Nagyon alapos samsponos mosás, kétszer.
Nagyjából leszaritanam.
Utána reprozsda oldás, majd szárazolás után katranyoldas.
Utána megint egy alapos samsponos mosás, majd alapos szárítás.
Utána megneznem, hogy mennyi, milyen karc van rajta. Ha nincs Scangrip lámpád, akkor napon. Ha nincs nagy gáz, akkor egyből a Menzerna 3500-zal inditanek puha koronggal, és egyenletes, a Te géped esetében alacsonyabb fordulaton kezdenék közepes nyomassal. Az eredménytol függően a nyomáson nem valtoztatnek, a fordulatot emelném. Addig poliroznam az adott részt, amíg a pasztabol csak egy enyhe, egybefüggő zsíros szerű réteg marad.
Fontos, hogy a puha lakkot a nem profi mikroszálasok karcoljak, amikor a paszta maradványt letoroljuk. Tehát a jó rongy követelmény.
A Carpro Essence jó tipp a Menzerna 3500 helyett!
Fontos 2: puha lakkot nem gyurmazunk! Össze fogja karcolni.
Ha több lépcsőre van szükség, zsirtalanito anyagot se polírozás előtt, sem pedig a lépcsők között nem használnék. IPA-t pedig egyáltalán nem, mert megmarhatja. Fontos 3: a műanyag elemeken a lakk még puhább szokott lenni. -
Petyal
tag
válasz Shodan #43373 üzenetére
A Gyeon kendőket szvsz hagyd meg a bevonatokhoz. Abszolút prémium kategória, nagyon rövid szálú, fenyesiteni ideális. Kár teletömni Menzerna pasztaval. Puha lakkra pasztát visszatorolni ár/minőség arányban nekem nagyon bejott a LE allround kendő. Az 5-ös csomag kerül majdnem annyiba, mint a Gyeon-ból egy db.
-
Varshi
aktív tag
válasz Shodan #43367 üzenetére
SONAX POLIR ÉS WAX XTREME3: nekem ilyen elég régóta van, többször próbáltam használni. Gyakorlatilag hajszálnyi karcok eltüntetésére alkalmascsak. Olyanokra, amikre ha megvonod a válad, akár úgy is hagyhatnád, mert csak Te tudod, hogy ott van...
Nekem csalódás volt.Nem egy kategória egy 3M Fast Cuthoz képest mondjuk, amit 3-ból 4 fényezőnél megtalálsz.
-
-
d4d
tag
válasz Shodan #43499 üzenetére
20+, nem millió, éves, de, ha nagyon el lennék eresztve akkor sem sok új autó férne be a top10-be, ami csak nyolc igazából, a maradék két helyhez kéne még egy kis gondolkodási idő.
Honda NSX-S (2001)
Toyota Land Cruiser (J70-es széria) bármilyen karosszéria változat megfelel
Nissan Skyline GT-R (R32) V-Spec II (1994)
Nissan Skyline GT-R (R34) V-Spec II Nür (2002)
Toyota Century (G50) 5.0L V12 (2017)
Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0 Widebody
Alpina B12 5.7 (E31) (1996)
Tatra T815-7 8x8[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
RP1980
tag
válasz Shodan #43503 üzenetére
Dehogy csak ezek a szerek működnek! Simán tiszta lesz az autó egy vödör mosogatószeres víztől, egy fürdő szivacstól és egy törölközőtől is. A kérdés az, hogy hosszú távon mennyire lesz karcos. Persze itt megint csak felmerül az a kérdés kinek mi a karcos? Mert lehet, hogy valaki egy mosókarcokkal teli autóra (ami olyan mintha egy gigantikus pókhálón hajtott volna át) is azt mondja, hogy hibátlan fényezésű. Az emberek 99%-nak a karc az az, ha nekimész valaminek, vagy megkulcsozza egy ...... a kocsit.
Az ide írók zöme a maradék 1%. Nekünk a mosókarc is karc és igyekszünk tartani, vagy vissza állítani a szalon állapotot.
A másik, hogy kinek mi a tiszta? Itt megint lehet, hogy az utolsó apró résbe is szeretjük, ha nem marad kosz ahol egy "átlag autós" soha be sem nézne. Ehhez viszont kellenek a jobb minőségű cuccok. Nem muszáj, hogy a legdrágábbak legyenek, lehet jót kapni szolid árakon is, de van egy szint ami alatt maradhat akár a fent említett mosogatószeres víz is.
Természetesen itt már többek között az egyéni ízlés is bejátszik a dologba. Milyen a marketingje, a szaga, a csomagolása, stb. hisz számunkra ez egy hobbi, egy kikapcsolódás és ugye ott általában az élvezet a lényeg nem az ár.Itt annak a belga apácák szőtte rongynak a birtoklása és a használata jelenti az örömöt, mint pl. egy bor rajongónak egy drága bor kóstolása. Szerintem ott meg mi nem tudnánk megállapítani, hogy a már jó de megfizethető és az exkluzív borok között mi a különbség. De számos területen is így működik a hobbi.
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Shodan #43508 üzenetére
Félre ne érts, egyáltalán nem sértődésből írtam amit...
Azt gondolom van a Wörthis közeg (magam is előszeretettel érdeklődök eziránt a dolog iránt) és veteránosok, ami autósok stb. Akik valóban egy dédelgetett "kincset" ápolnak. Szerintem ott nincs is más alternatíva, mert nem akarnak öngólt rúgni azzal, hogy a sok ezer euros zonderlákírungban egy rosszul megválasztott ápoló kárt tegyen.Aztán van akinek maga a pucolás lett a hobbija. Fent róluk/rólunk beszéltem. Itt vagy megvan egy/a dédelgetett hobbi autó, vagy volt és megmaradt a beidegződés, vagy csak álmodunk egyről egy tök átlag verda mellől. Szóval ezeknek az embereknek (nekünk) a tisztítás ad örömet, ha "csocsi-ragyi" lett egy, vagy ne adj isten több nap után a verda.
Természetesen tudunk adni (szoktunk is) tippeket olyanoknak is akik csak picivel szeretnének hatásosabb munkát elérni a vasárnapi autómosás során és nem egy kisebb afrikai ország költségvetését költenék a 1-2 millás autójuk tisztán tartására.
Magam részéről sem egy sokmilliós autóval járok és ha nem a hobbim lenne ez a téma, akkor egy szélmalomharccal érne fel , ugyanis egyrészt csillaggarázs Bp-i 4 sáv mellett, másrészt nem szeretném az összes megtakarításom az utcán tárolni
Így csak ez van :
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Shodan #43740 üzenetére
Gumis topikba(katt) megírtam, hogy mit ajánlott ismerős. Megvettem az Aldis AutoXS felnitisztítót:
-
j.bravo
addikt
válasz Shodan #44455 üzenetére
Köszönöm! Hasonló kategória lehet valóban.
3 autó van a családban amire ráfér a polír; úgy már nem vészes a költség se (igaz a másik kettő jobb állapotban van), még úgy se hogy bár nyilván tudtam hogy több keménységű szivacs kell ill többfajta paszta, de nem számoltam h mibe kerülnek[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
WiZARD
addikt
válasz Shodan #45057 üzenetére
thx, címet nem írtam, Bp...
Lotust néztem, csak nem tudtam hol kapni, rémlett hogy benzinkúton mintha lenne, de elmúlt 1.5 évben talán ha 2x voltam benzinkúton amikor asszony autóját tankoltam, nekem szerencsére nem kell
Milyen kútnál érdemes nézni?[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ArthurShelby
addikt
válasz Shodan #45714 üzenetére
Ők már túl profik, ergo túl drágák, a kocsi sajnos nem ér annyit (viszont valószínűleg tényleg megbízhatóan minőségien dolgoznak). Nem taknyolást akarok, de nem sokkal nagyobb az igény...
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
BigBlackDog
veterán
válasz Shodan #46196 üzenetére
Pasztákból a három Menzernával (400, 2500, 3800) indulnék, ami van itthon. Szivacsból elég lenne egy féle (pl. ezek közül mi lenne az ajánlott)? Egy autóra hány szivaccsal illik számolni? Minőségi mikroszálasból van egy nagy doboznyi, abból még nem kívánok újat beszerezni.
[ Szerkesztve ]
-
Benir8
senior tag
válasz Shodan #46196 üzenetére
Hm. Elgondolkodtam ezen. Lehet inkább egy szakira bíznék rá a polírozást autókozmetikába egyszer. Utána már magamnak is megtudom csinálni a kocsi tisztítást, ápolást. Egyszer kell felpolírozni jól, onnantól már csak a rendszeres wax-olásal meg lehet őrízni a kasznit. Jól mondom?
Fusso-val szeretném majd felhordani a kocsira. -
dirtyred
csendes tag
válasz Shodan #46848 üzenetére
Nagyjából én is így képzeltem el. Alkalmazkodni fogok a helyzethez és megpróbálok naplemente körül menni. Olyankor már kevesen vannak, a tömeg általában munkából hazafele szokott kialakulni délután 4-6 óra között. Esetleg átgurulok a szemközti MOL kúton levő mosóba, ott még sor sem szokott lenni.
Arra is gondoltam, hogy veszek szivargyujtós merülő vízforralót és a helyszínen a szűrt hidegvizet felmelegítem. Ha valaki kötekszik, főzhetek neki nyugtató teát is
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs