Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mennyit érhet most Elon Musk AI-cége?
it A jelentések szerint most 6 milliárd dollárnyi tőkét vonna be az xAI, és 18 milliárd dollárra becsülik a cég értékét.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
Tudtok nekem ajánlani kimondottan kédergumira jó ápolószert?
Igazából munkámból kifolyólag sok mindent be tudok szerezni, már gondoltam ara is, hogy alapos szilikonzsíros bedörzsölés, letörlés jót tehet.
Azt hiszem a kereskedelmi gumi ápolók is szilikon alapúak ugye?
A másik, a karosszéria sok helyen tele van apró "pókszar" szerű pöttyökkel (az is lehet fenyőgyanta). Políroztatni nem akarok, nitro higítóval én nem állnék neki, de be tudok szerezni 96%-os etanolt - ere van valakinek ötlete?
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz GasBang #39191 üzenetére
Én ezzel csináltam, ha hozzáférsz a hőcserélőhöz, akkor jó, közvetlen bele-rá permetezve.
Ózon akkor kell ha büdös és szaga van, egyébként felesleges...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Alapvetően én az összes mikroszálasat a felmosófejekkel együtt 90 fokon 3-4 evőkanál trisóval mosom a mosógépben.
Egyrészt ez a mosógépnek is nagyon jót tesz, másrészt a zsíros esetleg olajos piszkot a trisó abszolút kioldja a rongyokból is miközben az anyagot egyáltalán nem roncsolja.Nekem ilyen mosás után visszatér a még nem kopott kendők akadós, tapadós érintése....
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Drughi #39499 üzenetére
Szerintem a csodafából a black classic verhetetlen! De ez is nagyon szubjektív egyéni ízlés dolga .
A szélvédő helyett rakhatod a szellőztető motor alá, általában van egy műanyag takarólemez alatta, amire rá lehet rakni alulról.
A fácskával az a baj (amúgy az összes illatosítóval), hogy a nyári nagy melegben a forró autóban rögtön kipárolog az összes illékony illatanyag...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Sziasztok, meg kellene végre csinálnom a normális felületkezelést a gépen mert tele van a tető rásült pókszar és fagyanta maradvány pöttyökkel.
Előre tudom, hogy tisztán oldószerrel (ipa vagy etanol) nem fog tisztán menni, biztosan gyurma kell. Ehhez kellene nekem valami segítség, hogy milyen keménységűt, típusút kellene ehhez a folyamathoz vennem.
Üvegfelületen is van belőle (jóval kevesebb), de saját véleményem alapján a karosszéria kényesebb, és hamarabb karcolódik, mint az üveg (így ha oda jó a gyurma, az az üvegre is jó lesz), illetve a gyurma ipával és saját tisztítóoldattal kombinálva szerintem jó hatást fog produkálni.
Szerintem ilyet már itt valaki csinált is, várom az ötleteiteket..
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Peti78 #41938 üzenetére
Gumira (olcsó és jó (elég tartós is), glicerines)
Műanyag ápoló beltérre és kültérre (szép felületet ad, finom az illata)
Beltéri felület tisztító (retekre ne fújd a műanyagápolót)
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Van egy 4 éves Toyota corollám, amit a korábbi gazdája igen ridegtartásban nevelt. A takarításával igen jól haladok, végre egy év után el tudom mondani, hogy az összes gumiperem, műanyag elem, ajtók, illesztések patyolat tiszták és ápolóval kezeltek. Persze csináltattam rajta alváz mosást volt motor mosás, ugyanakkor egy dologgal egyelőre nem tudok/merek mit kezdeni ez pedig az ablaktörlő motor/mechanika és oldalsó sárvédő burkolat közötti rések. A faleveleket, bogarakat már korábban kiporszívóztam, de még akad homokos/szutykos rész. A kérdésem, hogy ide belehet nyúlni nagynyomású mosóval?
Alapvetően nem hülyeségből és sznobságból kérdezem, mert nem akarom, hogy rohadásnak induljon a küszöb vagy a felette a vízelvezető rész dugulásától szutykosodó rész."in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz megalada #42501 üzenetére
Ez mi ez? Valami egyénileg kevert cucc? Ha aceton tartalmú volt az bizony nagy hiba volt rátenni!
Kátrányra és rászáradt gyantára a legjobb a tiszta ipa + karosszériagyurma kombó. Nekem a műanyag és üvegfelületekről is szépen leszedte a pöttyöket, foltokat....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Erre már múltkor is (nem véletlenül) felkiáltottam, nem tudom honnan szetted, hogy simán hígított sósav a felnitisztító!
Nagyobb részt foszforsav, valamilyen szerves sav, (pH erősségtől függőn minimális sósav), inhibitor és detergens keveréke!
Szóval pontosan azért, hogy ne bassza szét sem az acél sem az alu felnit.... persze mindenki azt csinál amit akar....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz freaghill #42638 üzenetére
Ajánlani nem tudok, de mivel kémiai labort vezetek így van némi rálátásom a dolgokra. A gumi és bőrápolók tartalmaznak glicerint (a sima testápoló is), a szilikon szárít ezért nem érdemes sehova fújkodni kenni ami bőr pl. de műanyag és fém felületeket jól ken (nem ápol). Én pl a műanyag nyílászárók tömítéseit, és zsanérjait, redőnysíneket kenem vele, meg a kocsi ajtónyitó mechanika részét (bár erre lehet jobb lenne a teflon spray).
Gumira én pl a prelixnek a kétfillérs ápolóját használom, amiben glicerin a főalkotó, de műanyagápolásra a sonax méregdrága cucca vált be. Én azt vallom, hogy inkább tiszta (vagy ioncserélt) vizes finom szövésű mikroszálassal ronggyal legyen valami áttörölve (belső) megtisztítva és csak nagyon retkes estben legyen használva vegyszer.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz sutszi #42870 üzenetére
Ez az érintésmentes takarítás egy baromság! Próbáltam , de a vége mindig az, hogy a szárazoló olyan retkes, hogy sírhatnékja támad az embernek!
Felrántottam az agyam és vettem autómosó kesztyűt. Alapos veretés után (nyáron egy kis bogároldó is) (400-600 Ft), jön a habosítás (100 Ft), aztán mosókesztyűvel, vastag habbal átmosom, végül ioncserélttel leveretem (200 Ft). Így minimális piszok marad a szárazolón. (megj: mindig arra jutottam, hogy a mechanikus tisztítás egyszerűen megkerülhetetlen)
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Olyan kérdésem lenne, hogy az autó kemény kárpitját (csomagtartó fedél, hátsó ívek takarása) mivel lehet szépen és hatékonyan kitakarítani?
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Sziasztok, olyan kérdésem és problémám lenne amire/vel valószínűleg többen találkoztatok. Az autómon van jó néhány "króm" díszléc, de ugye a hülye is tudja, hogy ez műanyagelem. Kérdésem, hogy ezeket, főleg a csomagtartón lévő körmös finom karcokat ki lehet polírozni?
"in medias res"
-
-
Csabroncka
addikt
válasz Motion_Blur #45141 üzenetére
Így biztosan nem mert a gépbe homogén oldat kerül, vagyis az egész lakkot megmarta volna, nem csak foltokban. Tehát ha pl rászárad a hab (vegyszer) sokáig, vagy ahogyan fentebb írták madárszar, na az tud ilyet.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Majdnem minden ilyen szarra karosszéria gyurmát használok. Folyadéknak sima alkoholos ablaktisztítót, vagy langyos szappanos vizet. A beleragadt paszta kicsit érdekesen viselkedik. Először kicsit áztatni kell, utána mehet körkörös dörgölés és feloldja, kiszedi. Festés után óhatatlanul lesz egy-két helyen szórógitt maradvány, az is így jött le.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz troll81 #45569 üzenetére
Alapos tisztítás után érdemes a teljes gumit valami glicerin/víz alapú cuccal -szivacs, vagy kiszuperált mikroszálas ronggyal- alaposan áttörölni, a futófelületet is nyugodtan (csak ilyenkor), szilikon nem jó!
Én pl a Prelix két filléres gumiápolóját használom, mert jó benne az emulgeáló szer és elég tömény, de a gyógyszertári megoldás sem rossz...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Petyyyyy #45593 üzenetére
Savanyában többen vödröznek, illetve rajtam kívül más is használ a kefés mosó helyett saját kesztyűt az "átdörgöléshez". Eddig senki nem szólt rám sem, de szerintem másra sem - még csap is van külön - ez is jelent valamit.
Valóban normális a társaság még a várakozásból ítélve is...
"in medias res"
-
-
Csabroncka
addikt
válasz eastsider #45916 üzenetére
Nekem csak mínuszokban lép fel ez. Az ablakmosó folyadék alkoholtartalma elpárolog a lehúzás után és a víz vékony filmben kifagy a szélvédőre. Minél jobban hígítod a mosófolyadékot, annál intenzívebb hideg szélvédő esetén a kiválás. Ha ráhúzom az ablaktörlőt akkor eltűnik, mert az alkoholos mosófilmet ismét végighúzza rajta. Ezt viszont csak hideg szélvédő estén csinálja. Sonax télit használok, ezzel elég minimális a visszafagyás és nagy mínuszokban jön csak elő.
Amennyiben meleg szélvédőn csinálja akkor a srácok fenti leírása lapátcserével együtt!
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz eastsider #46673 üzenetére
Vegyél habot, pl.: ilyet. Keresd meg az autódban az evaporátor kifolyó csövet (pl youtube alapján).
1. Vedd ki a pollenszűrőt.
2. Nyomd fel a habadagoló csövét az evaporátorcsőben
3. Adagold a habot egészen addig, amíg meg nem jelenik a ventillátorháznál
4. Ismételd a műveletet kb 3x-ra elég (teljes flakont használd el), úgy, hogy köztük 15 percet vársz és az evaporátor csövet a végén mindig kiüríted és hagyod kifolyni a folyadékká vált habot és trutyit.
5. miután ezzel megvagy a bűzös zacc jó része lejön a hőcserélő alól (ez a lényeg)
6. vegyél hőcserélő fertőtlenítő sprét pl: ilyet
7. Lehúzott ablak mellett, maxra állított klímafokozatnál: A ventilátor szívó részén keresztül (belső keringetés mellett) adagold szakaszosan a fertőtlenítő sprét (teljes flakont használd el).Tiszta a klíma
Toyotánál nagyjából így >>
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Paxker315 #46826 üzenetére
Karosszéria gyúrma (3-4 évre elegendő ez a mennyiség) és izopropilalkohol (ha nagyon dúrva), ha kevésbé ragaszkodóak akkor a sima ablaktisztitó+víz kombó is megteszi.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Második réteg kora este kerül fel! Nem gyurmáztam végig a gépet, viszont víz/etil-alkohol eleggyel fürdetés után csináltam egy dekontaminálást. A felvitele nagyon egyszerű, szépen eldolgozható, egybedolgozható, nagyjából 5 perc után kezd kötni és keményedni. Én különösen sokat várok tőle, mert ridegtartásban van a gép.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Szerintem nem lett rossz, igaz a festésem hagy kívánni valót maga után a 180 ezer felé a rohadt sok autópályás meteorit miatt.
2. réteg előtti dekontaminálás eredménye: XI. kerület, tisztességesen van ülepedő por. Alkoholos vizes ronggyal töröltem végig, szépen siklott a kikeményedett első rétegen.
Erre már érdemes rányitni az ajtót!
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Atis45 #47033 üzenetére
Ablaktisztító + lakktisztító gyurma
Én gyakorlatilag minden makacs lerakódást ezzel szedek/tem le.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Petyyyyy #47077 üzenetére
Hivatkozva erre:#46951 én nagyon meg vagyok elégedve! Ma este mostam a savanyában, totál vér volt a gép eleje és hányadék, gyönyörűen (az eddigiekhez képest lófütty takarítással) lejött a habbal és kesztyűs átmosással a bogaras retek, dobja a vizet rendesen. Kb 700 km-t tettem a kocsiba 5.-e óta, gyönyörűen visszajött a fénye és a sima felület.
Aki most kapcsolódik be, erről van szó!
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
-
Csabroncka
addikt
válasz csiga8 #47147 üzenetére
Ez mi ez ? Szerintem az összes ilyen csodaszerhez, de legjobb az 50/50 Ipa vagy etanol a legjobb átgyurmázni a felületet, azzal szépen minden lejön. kevesen írják, de az ugráló ablaktörlő sem feltétlen a lapát hibája, átgyurmázott szélvédőn a normális lapát leheletfinoman siklik foltmentesen.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen