- Azonnali mobilos kérdések órája
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
Hirdetés
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
Üdv!
Szigetszentmiklóshoz ( Pest megye) nem túl távoli helyen tudtok ajánlani alváz és üregvédelemmel foglakozó normális munkát végző szakembert
2011-es évjáratú B7 Passathoz? -
csiga8
senior tag
-
csiga8
senior tag
Üregvédőből van ajánlott márka?
Közelben Mannol [link], Motip [link] van a Kauffernél, vagy Sikagard 6220 a ZS+U-nál. [link]
2003-as Seat Ibiza, 2004-es Octavia2-be lenne fújva.
Motipból tán vagy 1 vagy 2 flakon itthon, de ha nem túl jó, veszek mást. ( 1999-es Suzukihoz lett véve, megmaradt)
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Üdv!
K2 kerámiabevonatot mennyire ismeritek? Jó?
Nálunk helyben ( Pest megye) 70K pénzért viszik fel polírral együtt, nekem gyanusan olcsó, de attól lehet még jó.
-
csiga8
senior tag
Nézegetem a szélvédő-lámpa polír videókat.
Lámpabúrát már csináltam saját eszközökkel, nekem Radex durva, lözepes, finom pasztám és hozzávaló korongok vannak.
Nézem ezt a videót: [link] és itt is hagyományos pasztát használ.
Miben különbözik a szélvédőhöz való paszta? Normál pasztával próbállkozott már valaki?
Ablaktörlő okozta csíkok a probléma. Ebben a videóban is egy ebayes port használ csak: [link]
-
csiga8
senior tag
Üdv!
Belső kárpit, ülés tisztításához keresek elfogadható szert, ami hosszan tartó jó illatú is. Ha az illatosító külön van, akkor úgy érdekel.
-
csiga8
senior tag
Üdv!
Autó kárpittisztításához keresek gépet. Van 3 autónk, évente egyszer kéne takarítani őket.
Helyben - közelben - 20-30K egy kárpittisztításos belső takarítás, ezért megpróbálnám magam.
Az épp akciós Lidl-s gépet elkapkodták, mire meló után odaértem, már nem volt.
-
csiga8
senior tag
-
csiga8
senior tag
Új autó illatban a K2 deocar ( [link] ) nem jött be.
Olyasmit keresek, mint a wunderbaum new car. Tipp valakinek?
-
csiga8
senior tag
Üdv!
Finiselő finomszemcséjú pasztát keresek, ami szép fényt ad.
Az ajánlottak közül a Menzerna 3500-at és 3800-at néztem, ( láttam itt) nem tudom melyik lenne a jobb itthoni felhasználásra. ( 4 db autó) Esetleg más is érdekel, ha tudtok ajánlani.
Másrészt kérdésem, hogy árban jóval olcsóbb [link] Koch Chemie P1.01 miben másabb, mennyivel rosszabb?
A helyi autósboltban volt Radex 3 vagy RDX3 talán, az 6.900 Ft/l. Ismeri valaki? Sokkal rosszabb lenne, mint a Menzerna?
Novol szivacsaim vannak, egyszerű - régi- Einhell polírozó gépem van, most rendeltem [link] Yato 82200-at. Komolyabb eszközeim nincsenek.
-
csiga8
senior tag
válasz szabi325 #46979 üzenetére
Köszi a választ.
Autók: B7 Passat(2011), Seat Ibiza (2003), Octavia2 (2004), Swift2 (1999)
Nem mindenhol van rajtuk gyári fényezés.
Még egy kérdés. Van vagy 10+ éves - de még működik- Radex RDX2 ( közepes) és Radex RDX3 ( finom, de kevés, ezért keresem utódját) pasztám, olcsó, helyi boltban kapható szivaccsal ( Novol)
Mivel a közepes RDX2-ből még sok van, ezért nem is gondoltam a cseréjére, de lehet érdemes lenne?
Sajnos nics előtte fotóm, az 1999-es "sokat látott" melós Suzukin egész látványos lett a javulás.
A kutyakaparás nyomok megmaradtak ugyan, de "falura", ingyen - szerintem- , meg ahogy kinézett előtte..., jó lett. ( ok, házi barkács, nem vagyok fényező)[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz AXisBOLD #47003 üzenetére
Érdemes lekenni azt a pöttyöt ( fém részt) inkább passzíválóval.
Ilyenekre epoxy alapú Brunoxot használok, ami 2 óra múlva száraz, csiszolható, 2K festékkel szórható. OT-sek is használják, meg a komolyabb alvázvédelemmel foglalkozó műhelyek.
( vízbázisú passziválót inkább ne)
Nem olcsó, de tényleg jó. Kisebb felületek esetén alapozóként is használható. Fedőfesték kell rá, UV-re érzékeny. Jól tapad, vízzáró réteget képez.
-
csiga8
senior tag
Sok (autópolás) fórum olvasgatása, majd sok vásárlás után ma kipróbáltam a Koch Chemie RRR [link] röprozsda eltávolítót.
Kicsit szkeptikus voltam vele szemben. Az autót kétszer aktívhabos lándzsás mosás után mikroszálas itthoni Sonax samponos követte, majd Colomix szilikon eltávolítóval próbálkoztam a maradék, fényezésen lévő pöttyökkel. Valamennyit vitt le, nem volt az igazi.
Jött az IPA kb 80 %-ban. Az is vitt le, de még szemmel láthatóan maradt. Gondoltam most villanthat a röprozsda eltávolító. Villantott is... Egy fotót dobok fel, mi dzsuvát talált még. ( körbe mindenhol ilyen)
A cucc tényleg jó, a kérdésem az lenne, hogy van-e esetleg ár/érték arányban jobb, vagy olcsóbb, de még jó ebből a röprozsda eltávolítóból?
Ilyet találtam, ez 1L és olcsóbb, de nem tudom jó-e. RRC Deironizer [link]
-
csiga8
senior tag
válasz Csabroncka #47149 üzenetére
Írtam, próbáltam szilikon eltávolítóval, majd 80% IPA-val. Ezután jött próbaképp a röprozsda eltávolító. Én is meglepődtem ám.. Most már ragaszkodom a cucchoz.
Holnap jön még egy mosás, ( ma volt lámpapolír + Soft99 rá) gyurma, majd egy menzerna 3500, aztán Sonax Xtreme kerámia, csak legyen kegyes az időjárás.
Nem mertem képet betenni, de nem régen políroztam át a Passat szélvédőjét.
Volt lakatos műhelyben az autó és tele ba..szták szerintem szikrával, amikor valamit csináltak mellette. A szélvédőn a lapát úgy karcolt, mintha egy marék homokot szórnék rá minden törlésnél. A jobb első sárvédőt is políroznom kellettFinoman, mosogatószeres vízzel 000-ás fémszivaccsal viszonylag sok kijött, de a lapátkarcok még ott voltak.
A hátsó üvegen kezdtem próbaképp a polírt, akkor még nem volt csak sima filc korongom, azóta már vettem Rayon korongot szévédőhöz. ( az én filcemhez képest durvább, keményebb, de még nem próbáltam élesben )
Próbáltam autóhoz való féldurva pasztát+ kemény szivacsot, ami kb arra elég, hogy a vízkövet leszedd az üvegről, arra viszont jó. A filckorong+szélvédő pasztával ( kb 3-szoros paszta mennyiség, kb 3 szoros idő) az 1200-as vízpapír nyomot gond nélkül el lehet tüntetni, csak türelem és nagyobb nyomó erő kellett. Egyszer vízszintesen, egyszer függölegesen kell végig csiszolni.
Szarul fotóztam ki, belülről kellett volna előtte-utána. Olyan jól sikerült, hogy a többi autón is megcsinálom. )
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz grizlisandor #47154 üzenetére
Köszönöm!
Csak a kezdet nehéz! Érdemes nekiállni. Én is most políroztam előszőr szélvédőt.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Csabroncka #47156 üzenetére
Ok, köszi, de holnap megy vissza gazdihoz ( ismerős) az autó.
Nem lesz idő még egy rétegre. Majd a sajáton. ( Csak legyen időm...)
-
csiga8
senior tag
válasz Petyyyyy #47165 üzenetére
1., Aktívhab+nagynyomású mosás a helyi mosóban , ez kétszer egymás után
2., körecset+ greenstar kb 1:20-1:30 arányban, kilincsek, falcok, rések, ablakok, stb. ( Szegezdi videójában láttam) Öblítés.
3., Nem kétvödrös, de mikroszálas+Sonax sampon
4., szárazolás, majd Colomix szilikon eltávolító+ mikroszálassal próbálkozás, ahol láthatóan pöttyös volt ( nem dörzsölve) A Colomix ugyan vitt le dzsuvát, de max 20-30%-t
5., . Ugyanez IPA-val kb 80%, az is hozott le, szerintem jobb, mint a szilikon eltávolító
6., Sonaxos mikroszálas mosás, megszáradt magától.
7., Szállórozsda eltávolító. Az igen jó cucc, kaptam linket akciósból, rendeltem is négyet.
( karc, dörzsölés, erőlködés nélkül igen sok dzsuvát levitt!) Öblítés.8., Sonaxos mikroszálas mosás.
9., KB 50% IPA-val spricnivel+mikroszálassal finoman körbetöröltem. (A mikroszálason teljesen tisztta madadt)
10., Maszkolás, polír. Novol puha szivacs ( ez volt itthon) + Menzerna 3500. Hagyományos ( Einhell, 1200W) polírgép 2.000-es fordulat. A géptetőn kénytelen voltam 3M fédurva + kemény szivaccsal is ( 1.700-as fordulat) végigmenni, ahhoz már kevés volt a finish polír.
11., Maszkolás le, Sonaxos mikroszálas mosás.
12., 50%-os IPA+ mikroszálas egymás után kétszer.
13, Sonax kerámia spray. Eőlször csak 2 elemet kentem be ( kínai) applikátorral, majd mikroszálassal visszatöröltem. ( ekkor már késő este volt, fejlámpával csnáltam)
Teljesen száraznak tűnt, és a dobozára sincs írva, hogy várakozási idő kell a két lekenés között, csak annyi, hogy lehet újrakenni. Egyből újrakentem.
Itt már kb az autó harmadát lekentem, úgy kezdtem visszatörölni. Ilyenkor már teljesen száraz volt, de gond nélkül törölhető. ( szerintem így volt jobb)
Az eredményt másnap fotóztam.
Igyekeztem pontosan leírni a menetet, ahogyan én csináltam.
Más.
Vettem ugyan nemrégiben excenteres Yato 700W-os polírgépet kofferban [link] , de nem jött be.
Az itthoni ( vastag, nem púpos) szivacsomról letépte a tépőzárat, mert lerezgette az excenter. ( 5-ös fokozat).
Aztán próbáltam a saját púpos szivacsával is, de egyszerűen nem haladtam vele. Valószínűleg másképp kell vele polírozni, ki kell ismernem, tapasztalnom. Hülyeállónak tűnik, de nem is lehet vele úgy haladni.A kezemet bizsergeti. Kb félóra után letettem. Most keresek hozzá szivacsot, hátha az volt a baj, de még keresem a hiba okát. ( nem kizárt a saját hiba sem, nem vagyok fényező )
Amit kihagytam, az a felni. Azzal kezdtem. Mannol felntisztító+ecset, mire körbeértem, utána öblítés. Aztán második kör ugyanez. Másodikra jó lett, olcsó, melósabb, de működik.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz WiZARD #47167 üzenetére
A mi B7 Passatunkat elvittük kerámiázni. Reggel 9-re vittem oda, délután 16 órakor telefonáltak, hogy kész. 90 pénz volt, de nem ajánlom. Ennyi idő alatt - szerintem - egy normális előkészítés, maszkolást lehet megcsinálni.
Maszkolás nélkül polírozták, órákig takarítottam utánuk. Ahol azt mondják kb 2 nap, én oda vinném ( most már)
Emiatt is álltam neki magam gyakorolni. Ok, lassabban megy, meg a kerámia felvitele azért még gyakorlást ( próbát) kér.
Annyi szerencsém van, hogy kertes házban lakom, ( sajnos garázs nincs) és van min ( melós Suzuki) gyakorolni.
A melós 1999-es Suzuki próbáltam a körbe polírt ( 3M féldurva, Radex finom paszta)
és tettem rá a Soft99 Fussot. ( sokat bogarásztam azért itt a fórumot)Előtte képem sajnos nincs. ( A volt gazdija már visszavenné , igaz sok mindent megcsinltam már rajta. Küszöbök drótkorongozva, Brunox rozsdaátalakítóval lekenve, alapozva, színre fújva, gólyalábakat kiszedtem és így az összes dob átvakarva, lekenve, komkplett belsejét kiszedtem és a padlólemez drótkorongozva, rozsdapassziválva, alvázvédve, felniket lefújtam, fékeket szétszedtem, csiszoltam, stb.., /
Szóval inkább a drágább, de jobb helyre vinném. A Facebookon a Herti autókozmetikára keress rá, egész szép munkái vannak. Az ilyen munkáért érdemes fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz JHONNY 79 #47177 üzenetére
Szia!
Valamikor úgy 15 évvel ezelőtt, alufelnit políroztam ismerősnek segítségképp.
Akkor 115mm-es filckoronggal csináltam, abból maradt egy tiszta.A már meglévő 135 mm-es Rayon korong mellé tettem, lefotóztam neked.
Hogy a Rayon korong hozzá képest mennyivel harap nagyobbat, még nem tudom, tapintásra érdesebb.
Mivel kicsi, 115mm-es szinte befért a sarkokhoz is.
Nyomóerőből, pasztából, időből is kb háromszor annyi kellett, mint pl az autó polírnál. Spricnibe tettem deszt. vizet, azzal ködöltem a korongra. Kell hozzá! Érezni mikor kéri.
Nem excenteres géppel 1300-1400 rpm-en toltam. Az üveg kb kézmeleg volt a legmelegebb helyen, kültéri hő kb 20-25 C fok volt.
Időben a maszkolással, takarítással együtt (+ volt kísérlet is az autó pasztával és koronggal) kb 7 óra volt így elsőre. Gondolom a Rayon koronggal jóval rövidebb idő lenne...
Oldalanként kb 1-1 óra, az első hátsó szélvédő kb 1,5-2 óra. A mozgási sebességem picivel gyorsabb volt, mint pl Ocdaddy Zsolt excenteres géppel csinál a videójában. Óvatos voltam ( és gyakorlatlan) de így nem tettem semmiben kárt.
A szélvédő nagyon kemény, sok türelem és paszta kell!
Amire vigyázni kell, hogy ne billegtessd a korongot, mert az élével beleváhtasz az üvegbe. Autópolírnál picit lehet billenteni a szivacsnál, itt nem. Lapjával, telibe.
A nagyon mély karcokat engedd el. Az a sok kicsi körkörös karc és a lapátnyom ki fog jönni.
-
csiga8
senior tag
válasz newmoonlight #47180 üzenetére
A doboza ok, esetleg a kupak színe is ugyanez?
Van másik 3M is, de annak a kupakja nem felnyitható, hanem felhúzható és a színe is más a kupaknak. Szinte tele van, kár lenne érte, mégha 10+ éves is.
-
csiga8
senior tag
válasz newmoonlight #47183 üzenetére
Köszi, akkor lehetséges, hogy finom paszta. Ennyivel előrébb vagyok.
-
csiga8
senior tag
válasz newmoonlight #47188 üzenetére
Tegnap próbáltam autón, nagy valószínűséggel finom paszta lesz, igen. Köszi a segítséget.
-
csiga8
senior tag
Ma kipróbáltam a 130 mm-es Rayon üvegpolírozó korongot a romon karcos kis Seatunkon.
előzmény: [link]
Tapasztalat:
Az előző (115mm) filchez képest nagyobbat „harap”. A nem excenteres polírgéppel sehogyan sem bírtam vele, pattogott. A legalacsonyabb 1000 rpm és 1400 rpm között próbáltam, de hiába a sok paszta, hiába a víz, egyszerűen pattogott. Szerintem nagyot fog és nagy az átmérője. Sima polírgéphez ez valamiért nem jó. ( nekem nem ment)
A Yato 720W excenteressel már ment a móka, de itt is észnél kellett ám lenni! Minimum fordulatos szétkenés után a 3-as, később 4-es sebességen csináltam. Nagyon sok víz kell és jobban kell figyelni , mint a 115 mm-es sima filckorongnál.
Az excenteres után a sima géppel régi filccel a széleket még igazítottam kicsit. Kb 1,5-2 óra volt, de a széleken, és egy két helyen rövidebb karcok ( karcfoszlányok) még maradtak. Azok eredetileg - szerintem - nagyon mélyek lehettek és/vagy még egy órát csiszatolnom kellett volna. Kívülről jónak tűnt, de igazából belülről lehet jól ellenőrizni HA olyanok a fényviszonyok. Meg sajnos belülről is van karc….
( szép hosszú vízszintes, mint amikor a párát törlöd és a gyűrűd a szélvédőhöz ér. Asszonyé az autó...)Összeségében nagyon látványos lett, a sok kis körkörös karc teljesen eltűnt a lapátkarcok kb 90-95%-ban eltűntek. A felkelő-lemenő nap, valamint éjszaka a szembejövő jármű lámpafénye sokkal kevésbé zavaró.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Morris #47266 üzenetére
Ha vízkőfolt, szárazon a kontútja valamennyire látszik, az sima autópolírral is lejön ( pl kemény szivacs, féldurva paszta). A 000-ás fémszivacs mosogatószeres vízzel, spricnivel óvatosan "átsimogatva" is kipróbálható.
Ha szilikon, akkor pl Colomix márkájú ( mobihel "zs" kategória, de olcsó) szilikon eltávolító ( kb 2.000 Ft/l festékboltban, de bármilyen márkát nézhetsz) szoktam használni.
Viszont - szerintem- a 100% IPA jobb. Valószínűleg segíteni fog, mert az EGR / és féktisztítók/ tisztítók is valamilyen zsíroldók.
Mondanám a szélvédőpolírt, - ha van hozzá géped - az tényleg mindent visz. A saját 4 autónkon már megcsináltam.
-
csiga8
senior tag
A kerámia bevonat felhordásakor / próbálkoznék, gyakorolnék saját célra egy egyszerű K2 lite-al, leírása szerint egyszerű halandóknak készült [link] / az applikátorra tett kendő helyettesíthető valamivel? pl szemüvegtisztító mikroszálassal? [link]
Szokott itt valaki kerámiázni? Egy-két kérdésem lenne, ha tudna válaszolni, megköszönném.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ebben a videóban 6.00 perctől [link] valamivel lekeni a fekete műanyagot, amitől nagyon fekete lesz.
Mi lehet az? Valami hasonlót tudtok? -
csiga8
senior tag
Ezt itt jól értem, hogy a védőfóliát lekerámiázza? ( 2 perc 15 mp-től) [link]
-
csiga8
senior tag
válasz szabi325 #47404 üzenetére
Vettem én is ilyet, meg kerámia konzerválót is [link], de a Fusso - egyenlőre- jól bevált.
Lusta voltam - vagyok - egyik autón a lámpáról leszedni a Fussot és ezt feltenni.A konzerválóval az autót kentem át eddig egyszer. Konzerválóból ott van még a Sonax is, [link] sose fognak elfogyni
Talán tavasszal kipróbálom. Ha addig lesz tapasztalatod vele, kíváncsian várjuk!
-
csiga8
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen