Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • WestBam

    senior tag

    válasz Csabee. #26644 üzenetére

    Mindenképp érdemes szárazolni, viszont ehhez egy jó minőségű "vileda" kell ami nem csak tologatja a vizet. És szárazolni csak tisztára mosott autót érdemes, így a koszt nem tolod, nem karcolsz vele. Mikroszálas rongynál érdemes tőben levágni a gyári cimkét, az is karcol.

    Üdv mindenkinek!
    Gyorsan bemutatkozom, most találtam ide, nem tudtam, hogy van ilyen topik is de a topikgazda topikban láttam, hogy ide is került egy segítő. A kis ezüst franciám szoktam én is kényeztetni amikor csak tudom, hogy minél szebb legyen. Még most is olyan az állapota, mint mikor kijött a szalonból (persze nem, de kategóriájában már igen), ezt anno minden alkalommal megkaptam autós talikon is, hogy épp a szalonból hoztam ki. Találtam itt jó pár okos ötletet, remélhetőleg én is hozzá tudok járulni idővel az itteni közösség autószépítő munkájához valamivel. Az autóiparban melózom és van is autómosó a melóhelyen. Ha jól tudom ott a daerg chimica termékeit használják, polírozásra a 3m termékeit. Én gyorswaxolni szoktam minden mosás után de annak nem tudom a típusát, kb. annyit is ér. Pár napig jó, aztán lehozza az eső, a mosás. Hirtelen ennyi, aztán ha majd úgy látom akkor még írok ide is.
    Lenne is egy kérdésem hozzátok:
    Eddig a szélvédőre rain-x-et használtam. Most fogyott ki a flakon, kérdés mit ajánlanátok ami jobb de nem sokkoló az árazása? Ez is bevált tökéletesen, de hátha van valami titkos szuper anyag amit megérné kipróbálnom.
    Üdv,
    WestBam

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Formaster #27326 üzenetére

    Általában igen, mindent eláztatnak.
    Van kivétel is, akik kiveszik az üveget, de rájuk több volt a panasz idővel, így a sajátom is sima fóliással csináltattam meg. Előtte persze átbeszéltük, így én mindent kiszereltem. Ajtóban egyébként nem gáz a víz, mert gyárilag is jut oda bentre, le is van szigetelve minden rendesen, még a hangszóróknál is szokott vízterelő lenni, hogy ne jusson oda. Kárpitot általában nem rondítják össze, max a tetejére jut a szmötyiből. Szerintem amúgy samponos vizet használnak.
    A gáz a hátsó és ha bevállalod akkor az első szélvédőnél van. Én a kalaptartót kipakoltam előtte teljesen, csomagtartóban pedig lefóliáztam az erősítőt, kárpitokat. Első szévédőre nem tetettem, mert 1: szabálytalan, 2: láttam már pár éves autót aminek volt a szélvédőn is, gázul nézett ki, ott több az "igénybevétel".

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Formaster #27329 üzenetére

    Az ajtóba bejut a víz + lecsapódik a pára is a lemez és a kárpit közt. Nem véletlen, hogy van fólia a kárpit alá ragasztva. Ha azt balga módon kiveszik és eldobják utána az első combosabb eső után megy a matekozás, hogy mitől vizes a szőnyeg. :DDD
    Fóliázástól nem kell félni, én is évekig halogattam pedig tudtam, hogy esztétikailag is sokat emel az autómon. Aztán rászántam magam, 10 év garit adtak rá, kaptam műbizonylatot, meg minden vackot. Igazából elég sötét, de ha most tetetném fel újra akkor egy fokkal még sötétebbet rakatnék rá. Tolatásnál kicsit jobban kell figyelni este, de erre találták fel a tolatóradart. Nappal semmi hátránya nincs, teljesen jól kilátni. Az, hogy enyhén sötét, vagy tök fekete ilyen téren már nem sokat befolyásol, de a hátul ülő gyereknek még komfortosabb lenne ha picit sötétebb lenne. Most már mindegy, ezért nem fogom leszedetni és újra kifizetni.
    Én mikroszálassal szoktam áttörölni, sima vizet rápermetezve. Gyerekeket be kell idomítani, hogy az ablak nem játék, nem matchbox pálya és a szemünkkel nézünk ki, nem az ujjunkkal. Szerencsére felfogták, csak néha kell rá szólnom, hogy ne piszkálja, kb. havonta szoktam áttörölni.
    Házi felrakásra meg azt mondom, hogy sok az a 70 euro ha mégsem jön össze. Akik nálunk szokták feltenni (ezek házhoz is kimennek, nem csak a saját műhelyben csinálják meg) azoknak is majd 2 óra egy autó B oszloptól hátra. Szerintem számolj legalább dupla időt, némi kihullott hajat, plusz a 70 eurót a kukába. Biztosan megéri?

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Doki16 #27556 üzenetére

    Bocsánat, hogy ennyire kézenfekvő dolgot írok ide, de ecet + mikroszálas rongy. Nem kell sikálni, csak óvatosan áttörölni. Aztán sima vízzel leöblíted. Ha marad akkor meg kell ismételni. Ha megvagy vele utána mosd le az autót samponnal, kész.

    No megelőztek, de ezek szerint nem vagyok teljesen hüle :B

    [ Szerkesztve ]

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Predator2 #27659 üzenetére

    Szia!

    Lámpát polírozni (gondolom borda nélküli műanyagról van szó) géppel érdemes csak. Első lépésben finom papírral át kell az egészet csiszolni, hogy a felületi repedések eltűnjenek. Aztán kell visszapolírozni az egészet, szinte hibátlan víztisztára. Harmadik lépés a lakkozás a megfelelő adalékkal ellátott lakkal. Ez azért fontos, hogy a műanyagon rendesen megtapadjon, különben lehámlik róla. Vékonyan megfújod vele és hagyod megszáradni. Ha minden ok akkor 1m-ről olyan lesz mint az új.
    Ezzel a metódussal tartós(abb) javulást érsz el. Kézzel teljesen felesleges nekiállnod.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    Nagyon nem szeretnék belevau, de mikor még tanuló voltam anno nem egy és nem is kettő autót karosszériáztunk (abban a szervizben mindent kellett csinálni) dinitrolos alvázvédelem után. Az üregvédelmük is megért egy misét, kb. mindenhová csak bepacsmagoltak egy kicsit, nem kapott teljes összefüggő felületet a karosszéria belső fele. Nem akarom leszólni, mert lehet azóta már normális anyaggal dogoznak, de akkor kb. ölni tudtam volna a készítőket, mivel szop*s levakargatni onnan, ahol odatapad rendesen. Viszont ezt sok helyen nem tette meg és alatta légbuborékok alakultak ki, "feltáskásodott" pár év után.

    Mondom, hogy mi hogy csináltuk:
    - kárpitok lebontva ajtóról teljesen, utastérből részlegesen.
    - ajtókra nem kellett lyukat fúrni, vannak rajta szép nagy lyukak gyárilag is a kárpit mögött
    - küszöböknél vannak duplán lemezek hajtva profilra, ott elöl-hátul a nem hozzáférhetőt meg kellett fúrni, természetesen gumidugózni kellett utána
    - alvázvédelemnél kapott sok minden, de pl. a motor felső része nem, nem releváns pl. a zárhíd rozsdásodás szempontjából
    - doblemezek, kerekek nyilván leszerelve
    - teljes autó lemaszkolva, a küszöbnél sem olyan bonyolult egy maszkoló szalagot elejétől a végéig kihúzni, akkor nyíl egyenes lesz, nem lesz benne nyeklés-nyaklás
    - a fékek kapnak, sok olyan helyre is jut az anyagból, ahová nem igazán kellene, de mi pl. a fékcsöveket bepapíroztuk, az gumi felület maradt utána is. Csak a gumi fékcsöveket és a fém részét (alja, teteje) nem, mert a tartó konzolok előszeretettel rohadnak.
    - az alvázvédő kb. két nap alatt szárad meg teljesen, az első napon lakkbenzinnel le kell törölgetni minden felesleges részről szépen, ez is majd egy napos meló.
    - az üregvédő, ha kap rendesen anyagot ahogy kellene, akkor (mivel kúszóviasznak is nevezik) az csöpögni is fog. Ha jó az üregvédelem akkor forróbb nyári napokon (csak a forrókon, mert viszonylag alacsony a dermedési pontja, viszont meg még -20°C-ban sem tud fagyni) csöpög, még 8-10 év után is, de a befújt felületről "lefolyni" szóval teljesen eltűnni soha nem tud, max a szálló por ami beletapad "megköti", de itt már tényleg 10 év távlatáról beszélünk, nos ekkor kell revíziót csinálni az üregvédelmen, nem évente, az csak lehúzás, megint kap egy kis pacsmagolást :W
    - az üregvédelem nem csak kiemelt elemekre, nyilván az egész autóra vonatkozó kell legyen, hiszen sok helyre csak a befújt forró anyag tud bejutni, ha bejutott utána viszont a már kezdődő korróziót is megállítja, mert nem jut levegőhöz és annak páratartalmához a korrodáló felület, az pedig kellene neki a továbbterjedéshez. Ez undorító trutyi, igazából a jól elvégzett alváz és üregvédelem után max. szag kell maradjon egy kicsi, de az is kiszellőzik 1-2 hét alatt az autóból.

    Mi anno teljesen elhatárolódtunk a dinitroltól mint anyagtól és mint technológiától is. Pár éve néztem és itthon sok kész alternatíva sajnos nincs, ahonnan anno mi vettük az anyagot (TVK) az ipari felhasználásra lett tervezve, nem kisiparira, viszont már jó régen nem lehet kapni, talán a gyártást is beszüntették vagy 15 éve. Az üregvédő még nehezebb eset, mivel régen külföldről ilyeneket behozatni nem két kattintással lehetett, szintén ipari felhasználásra tervezett és ami a legnagyobb gondot okozta és nem is vettek miatta rendeset kb. sehol az országban tudomásom szerint, hogy ezekből kis tételben nem volt kiszolgálás. Ha jól rémlik talán 2 vagy 3 db 200l-es hordó volt a minimális vásárolható mennyiség. Ebbe nem igazán fektetett be senki pénzt, mivel ez a mennyiség sok-sok évre és autóra elegendő, cserébe áll benne a pénz míg el nem fogy, de úgy is mondhatnám, hogy pár évig amit megcsinálsz vele az csak az árát hozza vissza, a haszon évek múltán kezd termelődni, ez pedig az itthoni felfogással kb. teljesen összeegyeztethetetlen, főleg kisipari szinten.
    Mint írtam is, nem tudom jelenleg a dinitrol technológia hol tart, milyenek az anyagok amiket használnak, de én nem adnék ezért egy fillért sem az is biztos. Gyorsan rákeresve elérhető pl. impa alvázvédő szinte biztos, hogy tökéletes, illetve üregvédő viaszból van sika, würth, ezekkel nagyon nem lehet mellé lőni. Persze van sok alternatíva ezeken kívül is, de ezeket kb. bemész a boltba és leveszed a polcról, nem rendelgetős, nehezen beszerezhető anyagok mint pl. több amcsi alváz vagy üregvédő. Itt a probléma a kis kiszerelés miatti ár és megtalálni az embert, aki felviszi a felületre ezeket tisztességesen.

    No kb. ennyit szerettem volna leírni ezzel kapcsolatban.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz z123456789 #28175 üzenetére

    Nincs cég, apám csinálta, de már befejezte pár éve az egészet, nyugger lett :DDD
    A Rusztikához semmi közöm, soha nem is volt, nem is tervezem, hogy valaha is lesz.
    A dinitrol értem, hogy svéd, értem, hogy nagy múltú cég, de akkor ha nem az anyag a sz*r akkor talán el kellene mondani a forgalmazóknak, hogy akkor mi is a technológiai sorrend. Egy országban, ahol minden vacakon spórolnak, ha 10 fillért nyernek akkor is, ott hiába mondod el, hogy 1-2-3-4-5 a sorrend, ha a végeredmény hasonlít 1-3-5 anyagok felhasználásával is. Nyilván hasonlítani fog, de ha nem tapad oda valami miatt, akkor azt kenheti a hajára, mert ha elválik akkor utána szépen feltelik a légzárvány vízzel, párás levegővel és mivel kiszáradni igazán sosem fog tudni ezért épp ott fog elrohadni legelőször, ahol "le lett kezelve" a felület.
    Az általad említett cég lehetséges, hogy lelkiismeretesen dolgozik és tényleg betart minden technológiai előírást, de amennyi dinitrolt én lekapartam autókról tizen-huszon éve, annyi anyaggal szerintem pár évet ellennének, ha újra fel lehetne fújni, számomra az egész egy mumus amiben ez a szó szerepel.
    Az, hogy neked kell az autót letörölni az meg szimplán pofátlanság. Hogy adhat ki valamit a keze közül, hogy itt van, fejezd be a munkát? Tudom, hogy sok időt elvesz, nem fizeti ki senki, ezt be kell építeni az árba. Nem az alváz és nem az üregvédelem visz el sok időt a folyamat során, hanem az előkészítése az autónak és a felületeknek, illetve a végén a "nyalogatás", kapirgálás, törölgetés, mosás, átnyálazás. Lefújni alvázvédővel pár óra ha nagyon alapos, az üregvédelem szintén, a kettő megvan egy nap alatt. Legalább egy napot kell csöpögni hagyni az üregvédőt, akkor nem történik semmi, nem keres egy fillért sem az ember. Lebontani és előkészíteni a felületet ha új az autó akkor 1-2 nap rámegy, ha már megkezdte a rozsdi akkor pár nap rámehet simán csak az előkészítésre is. Ilyenkor jön a tulaj a kérdéssel, hogy ő nem látott rozsdát rajta, mi tart ennyi ideig, miért fizet érte pluszban? Rá lehet fújni bármilyen felületre, de nem nehéz belátni, hogy ha megfelelően előkészíted, rozsda nagy része eltávolítva, lekezelve, lealapozva, megszáradva, csak utána lehet kezdeni az alvázvédelmet, hogy valóban tartós is legyen. Mi 10 év garit adtunk rá anno, nem volt panasz a munkára egyszer sem. Olyan volt, hogy talán skoda jött vissza 10 éven belül, hogy kilyukadt a sárvédő, de az sem a kezelt felületen, hanem a tetején ahol gyárilag ragasztva volt pontosan a ragasztás felett ette meg a rozsda, ott kilyukadt. Mondjuk halkan súgom, hogy a teljes alváz és üreg nem állt meg 70e Ft-ban, mintha ilyen szám rémlene picit fentebbről.
    Az, hogy az autód előtte kókler elrontotta épp elég baj, nekik egy dolguk lett volna, amennyire lehetséges eltávolítani a nem megfelelő bevonatot. Az szemét meló nagyon, sok idő rámegy és össze-vissza cseszed vele magad, nyakig mocskos leszel tőle és természetesen nem akarja (fogja) senki kifizetni. Viszont ha ráfújsz a vacakra, attól nem lesz egyáltalán jó a végeredmény. Ha én egy swiftet lefújok BRG színűre attól még swift marad, nem lesz belőle MG, hogy értsd a hasonlatot.
    Azt nem mondtam, hogy mindenki szarul csinálja, hiszen nem ismerhetek mindenkit és mindenki munkáját sem, mivel az autóipar "tiszta" részében dolgozom már több, mint 10 éve, csak a saját és a család autóit szoktam javítgatni, szerencsére régen nem találkoztam ilyen melóval, gyakorlatom alatt viszont bőségesen volt benne részem.
    Egyébként meg nem kell félned, lehet én csak a végletekkel találkoztam pont, a lényeg az, hogy van a gyárin felül is korrózió védelem az autódon, így várhatóan még sok-sok évig rozsdamentesen fogod tudni élvezi a használatát :K

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz z123456789 #28180 üzenetére

    Igen, ez az egyik legszemetebb meló az iparban, nem csak koszos és büdös, a felhasznált anyagok, a belőlük kipárolgó gőzök kellően károsak is az emberre.
    A 120e körüli ár reálisabban hangzik, mondjuk ha 4 nap alatt készen lettek vele akkor még talán sok is, figyelembe véve, hogy mint írtam a program kb. így néz ki:
    1. nap: szétszerelés (kárpitok is), alvázmosás, száradás.
    2. nap: alváz kezelése amennyiben szükséges (nyilván új autónál ez nem releváns, mert ott nincs felületi rozsda sehol), alapozás, száradás, maszkolás a teljes karosszérián. Ha már valahol nagyon gázos akkor karosszéria javítása, ez akár több nap is lehet állapottól függően, mivel akár a teljes belső kiszerelése is szükségessé válhat, ha a padlólemezen van gond. Ha ez megvan akkor ott is alapozás, száradás és utána a maszkolás.
    3. nap: alvázvédelem, üregvédelem. Az egyik alulról történik, a másikhoz le kell engedni az autót mert csak akkor férsz hozzá és úgy folytatni. Alátálcázni, a kifolyó üregvédőt fel is kell fogni, mert rengeteg visszafolyik a forró viaszból.
    4. nap: csöpögés, mellette el lehet kezdeni a maszkolás lebontását, ilyenkor illik leszedni a nem kívánt melléfújásokat is, mert ekkor még könnyen lejön némi lakkbenzinnel.
    5. nap: összeszerelés, ellenőrzés, után javítás amennyiben szükséges. Ha belefér, mert ügyes voltál és nem azt a két speckó patentet törted el akkor tudsz is vele végezni, nem kell alkatrészt rendelgetni és érte menni. Utána a kasztni teljes tisztítása, mosása, üvegek ellenőrzése, a még kifolyt trutyi eltávolítása.

    A technloógiai sorrend az anyagtól is függ.
    Üregvédőről nem tudok extráról, szóval azt csak be kell fújni, kibamagas nyomással, hogy tényleg bejusson az utolsó kis sarkocskába és illesztéshez is. Fontos, hogy az anyag szinte forró legyen, mert minél inkább folyós, annál jobban bejut az illesztések közé is, márpedig az egyik legfontosabb az, hogy ezek közé jusson anyag, mert ott könnyebben nekiáll rozsdásodni, ha gyárilag nem megfelelően kezelték az illesztéseknél, vagy a ponthegesztéseknél. Az ilyen flakonos verziók általában túl vannak hígítva illékony oldószerrel, jó is, meg nem is. Jó, mert legalább folyékony mikor kifújod, rossz, mert kifizetsz egy csomó cuccot ami eltűnik belőle, nem túl gazdaságos nagyobb tételben. Nyilván ez is sokkal jobb megoldás, mint a semmi! Biztos láttatok már zsírspray-t, az is ilyesmi elven működik.
    Az alvázvédő más tészta, sokféle módon lehet felvinni, van aminek nincs szüksége semmire, csak tiszta felületre, van aminek kell saját alapozás, szóval ebben nem tudok nyilatkozni, mert nem ismerem mik vannak most piacon. Én egyikre sem mondanám, hogy jobb, mint a másik, mert mindnek megvan az előnye-hátránya. A dinitrol egy összefüggő, gumis felületet képez. Jó, mert tényleg véd alulról. Rossz, mert ha nem lett jól előkészítve, mint írtam is fentebb feltáskásodhat, alatta ha víz vagy levegő jut be akkor szépen rejtve kezd rohadni, mert nem látszik az összefüggő felülettől.
    Egyébként ha jó minőségű "rücsit" fújsz az autód aljára megfelelően tiszta felületre azzal is sokat segíthetsz, mert az is megvédi. A lényeg a megfelelően előkészített felületben rejlik alvázvédelem esetén is. Ha tisztességesen le van tisztítva akkor odatapad rendesen a festék és onnan kezdve már csak a festék minőségén múlik, hogy mennyi ideig fog megfelelően hozzátapadni és meddig bírja repedezés nélkül.
    A bitumen bázis azért terjedt el, mert még télen is megtartja rugalmasságát, nem köt ki teljesen, nyáron a melegben egészen fel is tud puhulni. Nyilván sokat fejlődött a technika és az üzemek újabb és újabb kémiai összetételeket képesek gazdaságosan előállítani. Mi a sika anyagaival nagyon elégedettek voltunk, azokat használtuk és azok bizonyítottak is nálunk sok-sok éven keresztül.

    Most néztem mit talál a net faterról. 1981-ben már 4 év garit adott az alváz-üreg védelemre. A 10 év lehet csak utólagos sárvédő dobbetét beszerelésével együtt volt érvényes, mikor azok is gyártásra kerültek itthon.
    Egyébként ti lehet nem is hallottatok még a vegyszermentes alvázvédelemről: werling.hu
    Ma már széria minden autóban a kerékjárati dobbetét, de régen ilyen nem létezett, érdemes megnézni ezt a videót, hogy honnan is ered az egész.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Pardise #28185 üzenetére

    Az üregvédelem hosszú távon fontos, felesleges 1 éven aggódnod, ha jövőre tutira megcsináltatod.
    Ha csak a gyári gumidugóknál fújnak be az viszont nem feltétlenül előnyös, mert fentebb írtam is: sok helyen van gyárilag több lemez összeillesztve, vannak belül olyan helyek, pl. a küszöbnél, ahol csak az egyik feléhez férsz hozzá, a másikhoz ha tetszik, ha nem meg kell fúrni a karosszériát. A lengőkarokkal ne foglalkozz, addigra mire azok elrohadnak már a műanyagok is elporladnak az autódban. Az a másik fele, hogy mostanság az alsó talpascsapszeget előszeretettel gyártják a lengőkarral egybe, az meg nem bír ki annyit, hogy legyen ideje a rozsdának jelentősen megdolgozni a lengőkart. Alapvetően magát a szigorúan vett alsó lemezeket kell védeni, azokat is első sorban az illesztéseknél, nagyon ritka, hogy a semmi közepén kezdjen el rohadni. Az ilyenek oka általában valami sérülés.
    A gyári védelemre visszatérve: alapvetően mindenhol csak annyit használnak, amit a tervezőmérnök előír és az őt ellenőrző mérnök is jóváhagy, se többet, se kevesebbet. Minden fillért megfognak, és az alapvető feladata annyi, hogy a garancia időt kibírja, utána már jelzés értékkel dolgozhat a rozsda is, venni kellene újat helyette.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Pardise #28191 üzenetére

    Ha nem szedik le a kárpitot akkor nem tudnak mindenhová befújni -szerintem.
    Illetve az ajtó valahogy így néz ki ha leugrik a kárpit:

    Na ha ebbe belefúj, akkor a fólia ragasztása és a lemez belső fele közt szépen telenyomja, kis zárványok jönnek létre. Én ettől nem lennék kifejezetten boldog.
    Főleg akkor nem, ha valamit szerelni kellene a későbbiekben az ajtóban, mikor meg leveszed a fóliát akkor tiszta trutymó lesz minden tőle. Akkor a családodból sokan fognak csuklani, mert a szerelő nem lesz rád tekintettel, ezt garantálom, mivel neki kell lemosni onnan mindent :DDD
    Az ablakemelő is szeretni fogja, hogy a kis sín amin csúszkál fel-le jó ragacsos lesz. Persze nem baj, meg tud vele küzdeni, fél év alatt valószínűleg le is koptatja róla teljesen. De ettől függetlenül én így nem csinálnám. Nyilván nyernek vele időt és anyagot is, mert így csak cső bedug, telefúj, aztán 'jóvanazúgy, jöhet a következő. No de kérem hogyan ellenőrzi? Vagy valami baromi nagy nyomással dolgozva szinte gőzzé tudja porlasztani az üregvédőt -meglepődnék? Esetleg sima spray-ből nyomja bele? Mert azt meg te is meg tudod tenni otthon, magadnak, igaz tudni kell hozzá, hogy hová nyúlj, hogy jusson a szükséges/kritikus helyekre :K

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Kornel #28336 üzenetére

    Ez igaz, de azt elfelejtetted hozzátenni, hogy merciből egy kategóriával kisebbet kapsz ugyanazon az áron :DDD

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Predator2 #28468 üzenetére

    Szerintem a wax nem lett visszatörölve, alacsony volt a csákó aki csinálta, vagy magas az autód. Próbáld meg egy mikroszálassal letörölni, szerintem menni fog, ha nehezen is, mert már ráégett valószínűleg. Baja nem lesz tőle -szerintem.
    A lámpát jó vacakul csinálták meg, eléggé kezdő lehet, ha ilyen karcosan visszaadta. Kellett volna még rajta dolgozni, nem keveset, de legalább nem így nézne akkor ki. A trehány kifejezés tökéletesen helytálló.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz z123456789 #28448 üzenetére

    A fotókon én nem látom pontosan, de az üregvédőnek az ajtó függőleges lemezein is ott kellene egy filmrétegben végig lennie. Ha hozzányúlsz akkor érzed, hogy ilyen ragacsos-taknyos nyúlós ott is?
    Harmadik képen az illesztések közt sem látom, hogy ott állna az anyag. Ha viszont igen, csak nekem nem jön át mert áttetsző és nem makró a fotó, akkor rendben van :K

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz tibbike01 #29229 üzenetére

    Ezt kasztnira is lehet használni? :DDD

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz jozsi252 #29234 üzenetére

    Tudom, vacak poén volt? :(

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz j.bravo #29522 üzenetére

    80 felett lesz az igazi rendes esőben, nem akkor mikor szitál. Nekem is ilyen alacsonyabb sebességnél. Most rain-x-et nem kaptam, valami másik csodát fogok ma felkenni, holnap már tudok referálni róla :)

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz jozsi252 #31850 üzenetére

    Sajnos ismerem a fajtájukat, amit ők polírozásnak hívnak azt máshol waxolásnak.
    Karcokat még csak érintőleg sem szedik ki, pedig polírgéppel szaladnak végig az autón, de tényleg "szaladnak". Csillogós lesz a végeredmény, de a karcok maradnak, egy autó kb. 2-3 óra alatt van meg ilyen helyeken.
    Normális polír az én tudomásom szerint is 30e körül kezdődik, egy napos meló, de nyilván állapottól és embertől is nagyban függ az idő és a végeredmény.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Formaster #34842 üzenetére

    Kollégámnak pont egy kormánybőröző haverja mondta, hogy sima natúr niveával kenje a kormányt évente 2 alkalommal, hogy ne tudjon a bőr "kiszáradni". Szerintem valahol 15 éves körül lehet az S40-ese, kevi vagy 12 éve mióta megvette, tökéletes állapotú a gyári bőrös kormány :)

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Uzmany #36851 üzenetére

    Matrica leolvad róla, csak fényezés. Nekem volt, hogy a kupak kiolvadt, igaz nem közúton, de ott is forrósodik ha kicsit sportosabbra veszed. :K

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz tandrej #36960 üzenetére

    Ahogy látom jó mély, szóval leszek én a rossz hír hozója, szinte biztos, hogy ez már fényezés lesz.
    Ha a körmöd megakad benne akkor a polír nem hozza ki. Kép alapján ez alapozóig van karcolva.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz Drughi #37327 üzenetére

    Szerintem teljesen gagyi a fém keret.
    Reklám mentes fekete keretet tegyél rá, kb. 1000Ft.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz gaster #39118 üzenetére

    Ha jól látom a tükör bevonata adta meg magát, ezt csak tükörlap cserével tudod orvosolni. Szerencsére az nem olyan drága, cserébe sok évre letudva a gond.

    Upsz, szóval +1 a felettem szólónak.

    [ Szerkesztve ]

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz pècsimunkás #39435 üzenetére

    Elég nagy flottát kezelek, van merítésem üveg témában is. Az utóbbi 5 évben kb. 4-5x több szélvédőt cserélünk kavicsfelverődés miatt. Nem járnak az autók offroad, simán városi környezetben mennek, mint eddig is, de ami eddig lepattant az most már kagylót csinál. Mondjuk régebben volt kb. 100e, most meg 400e az új üveg. És ezek is könnyen karcolódnak. Biztosan nem véletlen :U

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

  • WestBam

    senior tag

    válasz polonic #39463 üzenetére

    Én üvegre való mikroszálas enyhén (víz)nedves kendővel szoktam az enyém. Ennél kíméletesebb módot nem sikerült kitalálnom. Nincs baja, bírja.
    Egyébként a többi ablakot is le lehet ilyen módon takarítani szépen és vegyszermentesen.

    ⭐⭐⭐ https://elemlampablog.hu/linkek ⭐⭐⭐

Új hozzászólás Aktív témák