Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz sysrq #25344 üzenetére

    Az az úgynevezett biztosítás kb arra jó, hogy gördülékenyebbé tegyen egyes vitás helyzeteket a saját szabályzatuk alapján.

    Egyéb, rendes nyomkövetős esetben azért a paypalra általában lehet számítani, ha valamiért a gearbesttel zátonyra futna az egyezkedés. Csak ott is fontos az, hogy érthető, rövid és lényegretörő, emellett udvarias hangnemben írjon az ember. Ez mindig sokat segít.
    Ha túlbonyolítjuk, akkor félreértik, mert mondjuk a kínai ügyintéző a gearbestnél nem beszél angolul, hanem fordítót használ. A paypalnál is megeshet, hogy egy indiai ügyintéző bírálja el a kérdést. A gorombaságot pedig elutasítják mindenütt.

    Azért láthatóan többen bepróbálkoznak az ár visszatérítésével (ingyen szerezni a cuccot), akár tudatlanságból, akár szándékos ügyeskedés céljából, ezért is próbálnak ők is mindenféle kibúvókat meg sablon válaszokat küldeni alapból. Csak persze ez pont a valóban elveszett küldemények panaszosainak dolgát nehezíti meg.

    Ráadásul a kínaiaknál az ott élők szerint ez kultúrális kérdés is, ott illendő alkudozni, eladóként és vevőként is. Szóval nem kell csodálkozni, hogy mindig alkudoznak. Ahogy példul indiainak nem érdemes eldöntendő kérdést feltenni, mert illetlenség nemet mondania. Simán igent mond, ha azt kérded a 8as vágányról indul-e a vonatod, hiába tudja, hogy 9esről :D
    És persze az is igaz, hogy bizonyos mértékig az is a kínai kultúra része, hogy ha egy kisebb stiklivel pénzt lehet keresni, akkor teljesen normális, hogy ügyeskednek ezért. Ahogy itthon is így megy ez. Talán történelmi okok miatt van hasonlóság.

    Érdemes megnézni néhány ott élő, tapasztalatokkal rendelkedő nyugati ember videoblogját, hogy ne nézzünk bután, amikor furcsa dolgokat tapasztalunk :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák