- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- iPhone topik
- Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Computex 2024: a TravelMate sem kerül el az AI-t
ph Az Acer üzleti notebooksorozatába érkező P4 16 és P6 14 sem menekül a CoPilot megjelölés elöl.
-
Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
it Végrehajtotta a világ első „magával ragadó” telefonhívását a Nokia vezérigazgatója. 3D-s hangélményt ígér.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Race-Face
tag
válasz Dr. Akula #24 üzenetére
Nem véletlenül kértem gyakorlati példát. Most épp egy HDR OLED kijelzős notebook előtt ülök. Kipróbáltam, hogy készítettem egy RGB (tehát natív 8 bites), homogén képet, majd csináltam egy másik képet, ahol mindegyik csatorna értékét növeltem 1-gyel. Tehát valójában 3x1 bit különbséget csináltam a két szín között. Elkezdtem a kettő képet váltogatni a képernyőn, és mocskosul nem látok semmi különbséget. Ha csak csatornánként 8 bittel számolunk, akkor ugye 100/256, azaz 0,39% különbség van két szomszédos érték között. A 10 bittel annyi történik, hogy ezt a 0,39%-ot osztod el további 4 részre. Erre mondtam, hogy valahol már felesleges, főleg ha valaki nyomdára dolgozik, ahol a CMYK csatornák csak 100 értékre bontódnak.
Ezzel ellentétben egy monitor homogenitás eltérése simán több százalék még drágább monitoroknál is. Akkor most melyik a fontosabb szerinted egy monitornál, hogy a 0,39 %-ot bontsuk még négy részre egy natív 10 bites színmélységgel, vagy dolgozzunk a több százalék eltérést mutató fénysűrűség-homogenitás vagy színhőmérséklet-homogenitás javításán?
Az FRC villogásával az a helyzet, hogy ha abba kötünk bele, akkor a monitor nem csak grafikai munkára alkalmatlan, hanem általános használatra is. De az a helyzet, hogy 8 bit + FRC-nél már olyan közel van egymáshoz a két váltogatott szín, hogy gyakorlatilag nem érzékelhető a villogás. Azért ne keverjük a 6 bit + FRC-vel, ott sokkal nagyobbak a lépcsők (négyszer akkorák).
Szóval részemről nagyobb az öröm a BenQ homogenitás javítási szándéka miatt, mint a bánat a 8 bit + FRC miatt, hiszen könnyedén belátható, hogy előbbi sokkal látványosabb eredményt hozhat (ha valóban működik), mint az utóbbi valós, érzékelhető szűkössége.
Arról nem beszélve, hogy ha valaki sima, csatornánként 8 bites RGB képekkel dolgozik, annak egyébként sincs semmi extra látnivaló egy natív 10 bites panelen...Kelj fel és járjunk!
Új hozzászólás Aktív témák
- Monitor: LG 34UM68 Ultrawide (34", IPS, AMD Freesync, beépített hangszórók)
- SAMSUNG (LC27G75TQSUXEN) 4K GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
- LG (48GQ900-B) 48" OLED GAMER MONITOR ! 120HZ! AKCIÓ!
- SAMSUNG (LU32J590U) 82CM 4K GAMER MONITOR AKCIÓ!
- LG UltraGear 27GR95QE-B Gamer Oled Monitor!27"/2k/240hz/0,03ms/HDMI 2.1/Konzolhoz is
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen