- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- A hátsó raktárból érkezhet a Galaxy S24 FE főkamerája
- Bemutatkozott a Redmi 13 4G
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Két marokkal szórja a Realme a GT 6 infómorzsáit
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: a TravelMate sem kerül el az AI-t
ph Az Acer üzleti notebooksorozatába érkező P4 16 és P6 14 sem menekül a CoPilot megjelölés elöl.
-
Az EU-s bejegyzésekkel tréningezi az AI-t a Meta
it A Meta közölte: az AI tréningezéséhez ezentúl az európai közösségi médiás bejegyzéseket is felhasználják.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Race-Face
tag
Meg tudnád mondani a „grafikai munka” azon területét, ahol a gyakorlatban a 8 bit+FRC még kevés, de a natív 10 bit már megfelelő eredményt hoz? Mert én a GYAKORLATBAN azt látom, hogy ez egy kicsit olyan, mintha arról beszélnénk, hogy az asztalos 5 százados tolómérővel vagy ezred pontosságú mikrométerrel mérje az anyagot, amikor egyébként ceruzával rajzolja be a vágás helyét, és a gyártás többi folyamatához bőven elég a mérőszalag pontossága is, a konyhabútor ugyanolyan lesz a falon.
A kalibráció fontos, a panel homogenitás NAGYON fontos! Néhány százaléknyi homogenitás pontatlanság sokkal többet elvisz megjelenített színben, mint amit például a natív 10 bit jelent.
Ha a grafikus nyomdára dolgozik, ezer ponton történik konvertálás, színkorrekció, átviteli pontatlanság, mire végigmegy az anyag a folyamaton, rohadtul mindegy, hogy az elején hány bites volt a monitor színfeldolgozása. Elég, ha csak a végén a nyomólemezen a 4%-os raszterből a festék terülése miatt 6% lesz a papíron... És annyi lesz, nagyjából 10% alatt egy 200 lpi-s rácsnál nagyjából dobókockával dobás kiszámíthatósága lesz a szín pontossága.
Ha simán csak monitorra dolgozik a grafikus, ott is a végfelhasználás szempontjából megint mindegy, hogy a sor elején ő mit látott a monitoron... a felhasználó TN paneles notebookon nézi, vagy túlszaturált OLED mobil kijelzőn, ég és föld.
Élő példa: végzett grafikus hozott nyomtatásra anyagot, fényképek voltak egymás mellett, az egyiken túl piros volt az arc, a másikon túl sárga, a harmadikon meg fakó. Előkészítésnél ezeket a hibákat 3×1 perc alatt javíthatta volna, de ő, végzett grafikusnál ezt nem is látta. Neki a dekor, a kis virágok, a háttérszín volt a fontos, ő azt nézte. És ma 10-ből 9 „grafikus” ezen a szinten áll, egy kis részük talán fejlődőképes. Ők mennek a grafikus csoportokba érdeklődni, hogy milyen félmilliós monitort vegyenek, miközben a szemük és a szakmai igényességük szintjéhez elég egy 50 ezres alap IPS... És nekik is meggyőződésük lesz, hogy natív 10 bit az isten, anélkül nem tudnak minőségi munkát végezni.
Szóval engem tényleg az érdekelne, hogy szerinted a „grafikai munka” melyik szegmense az, ahol kijön a gyakorlati különbség egy 8 vagy 10 bites monitor között.Kelj fel és járjunk!
Új hozzászólás Aktív témák
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Ford topik
- Tőzsde és gazdaság
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nyaralás topik
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Monitor: LG 34UM68 Ultrawide (34", IPS, AMD Freesync, beépített hangszórók)
- SAMSUNG (LU32J590U) 82CM 4K GAMER MONITOR AKCIÓ!
- SAMSUNG (LH85WMBWLGCXEN)FLIP2 Q-LED SMART ÉRINTŐS MONITOR ! AKCIÓ!
- LG UltraGear 49GR85DC-B Gamer Monitor!49"/5120x1440/240hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/HDMI 2.1
- LG (38WP85C-W.AEU) 38" QHD 21-9 GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen