- iPhone topik
- Megérkezett az Apple iPhone 14-es szériája
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Teasüti #2681 üzenetére
Azért ahhoz jól be kellene dönteni. Bár lehet azt használják kitámasztó helyett.
Viszont egy rövidebb kanalas verziót tényleg tehettek volna rá.---
Ígérem, utoljára:
Aki a bikewagonos közös rendeléshez csatlakozna, keressen fel minél hamarabb. Eddig 4-en lennénk.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz Teasüti #2697 üzenetére
Maxxis DY-NO-MITE! nem jön be?
Könnyű és jól tapad.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #2703 üzenetére
Hóhó a Gumisprint (Rubena forgalmazó) fél óra alatt válaszolt is nekem a v95-re, míg a Swinn Csepel napok óta baszik válaszolni a Kendával kapcsolatban.
Ráadásul 6500-ért adnák a Rubena darabját, ami kiváló ár.
(Neten eddig egy helyen láttam és ott is már 40 dodó körül ment, meg még egyszer ennyi szállítás.)Akkor asszem talán véget is ér a tipródásom.
1.95 120tpi Kenda SB8 nem elérhető, Rubena v95 meg szintén megtetszett és még a szürke csíkos megy a vázamhoz is.
52 mm széles, és 50-ig jó vagyok táblázat szerint, 54 már bizonytalan. Akkor gondolom nem lesznek problémáim az 52-vel talán. -
raczger
őstag
válasz Teasüti #2703 üzenetére
Pont múlt héten raktam fel Conti Race King-et, 2.2-es annyira széles, mint a többi gyártónál (Speckó, Maxxis stb) a 2.0, terepen még nem teszteltem (egyelőre csak hátul van), de aszfalton nem volt nehéz vele menni.
A fő baj, hogy eléggé ellentétes dolgokat is leírtál, ha egy gumi jól teljesít terepen, valószínűleg egy puhább keverékből van, ami biztosan gyorsan fog kopni aszfalton. Egy jó terepgumit zabál az aszfalt. Persze stílustól is függ, hogy bringázol, szoktál-e farolgatni, mert akkor van esélye annak, hogy fél év alatt elkopjon egy gumi hátul. Nálam rend szerint elől 2, hátul 1 évet bír (évi 5k km, többnyire terepen).Egy hét múlva tudok egy bővebb véleményt mondani a Race Kingről, ha még aktuális lesz.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Teasüti #2703 üzenetére
Eléggé ellentétes igényeid vannak.
Terepen jó<->aszfalton se rossz.
A kiszemelt Rubena v95 szerintem nem lesz túl nyerő aszfalton. Nem hinném, hogy ezt nevezik sűrű mintázatnak.
A már említett Race King mellett ott van még a Vredestein Tiger Claw XC, 500 g körüli tömeggel.
Én a drótos, XC nélküli verziót szoktam használni és a laza talajt vagy sarat leszámítva egész korrekt. Döngöl utakon van egyébként igazán elemében.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
raczger
őstag
válasz Teasüti #2714 üzenetére
Itt írja a méreteket.
Ajánlom, hogy vegyél slicket is és ha olyan időszak van, hogy inkább aszfalton mész akkor azt használod, ha meg inkább terepen, akkor terepgumi. Vagy ha nagyon ragaszkodsz, hogy csak egy gumi elgyen, akkor próbálj ki Ritchey Speedmax-et. Ezt sokan szeretik, ha nem olyan durva a terep állítólag jó, aszfalton is jól használható (saját véleményem szerint ez olyan, mint a téli-nyári gumi, sehol sem jó).
Ha terepig csak 5-10km-eket mész, akkor jó a sima terep gumi, akármelyik amelyik jó terepen, annyi aszfaltot az összes kibír. (Félterep gumival, 20.000km erős túlzás, kétlem, hogy annyit kibír egy montira tervezett gumi, max 10.000 a hihető szvsz.)
A súly se legyen szempont, a könnyű guminak pont az a hátulütője, hogy jó eséllyel gyenge az oldalfala és sok defektet lehet összeszedni vele (én most emiatt félek a Race Kingtől).
Az a baj, hogy egy gumi személyében mindent akarsz, de csak a fele szempontnak fog megfelelni, akármit is választasz.
A legjobb külső, ami eddig nekem tetszett, az a Maxxis Larsen MiMo 2.0 (sajnos már nem gyártják), kb 600g, amíg el nem kopott nem kaptam vele defektet, száraz talajon és sárban is nagyon jól lehetett használni, ballonos és aszfalton se volt vészes a gördülési ellenállása (de ennél a guminál is van három negatívum, gyorsan kopik, ebből adódóan aszfalton nem a legjobb és kicsit nehéz).www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #2756 üzenetére
Milyen kerékpárod van és jelenleg mennyit mutat a mérleg alatta?
Értem az érvelésed és el is fogadom, viszont egyéb más tényezők sokkal inkább számítanak -mondjuk egy versenyen- mint az hogy 20 dekával könnyebb éppen a gumi vagy nehezebb.
De ha jól emlékszem pont veled volt egyszer egy vitám a mozgó tömeg lendületével kapcsolatban?! (29 vs 26 kapcsán)
Most viszont had írjam én azt, hogy a nagyobb tömeg -előnyét élvezve- a lendületet visszakapod mondjuk lejtmenetben."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
hoffman_
nagyúr
válasz Teasüti #2771 üzenetére
Ha utánuk mentem, akkor már éreztem az adrenalint, ami gondolom nem szerencsés.
ez relatív. egyrészt baromi jó érzés, másrészt van, aki pont azt kergeti aztán ott van az is, aki nem szeret határon menni, teljesen érhető okokból.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #2771 üzenetére
Persze, nyilván szempont a kerékpár súlya minden esetben.
Én úgy gondolom, hogy azt a -tegyük fel- 1 kg súlytöbbletet te nem fogod megérezni 30-50 és 100 km-en sem.
Ha mondjuk naponta mész 100 km-eket, akkor valószínűleg a 4-5 nap után lenne mit a kerékpár súlyára fogni.Cáfoljatok, ha nincs igazam, de nem gondolom, hogy egy-két kiló mérvadó lenne amatőr szinten.
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Teasüti #2800 üzenetére
Most komolyan azzal próbálod bizonyítani a könnyebb-nehezebb külső elméletét, hogy 2 bringát hozol fel példának amik között 5(!) kg különbség van?
---
A továbbiakban ne jelentkezzen senki a bikewagon-os rendelésre. Így is lecsúsztam 2 jó ajánlatról is míg vártam a fórumtársak válaszára.[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Teasüti #2802 üzenetére
Ok, komplett bringa tömegről van szó. De kiemeled pl hogy a CST-k darabja kg körüli, míg a Maxxis-ek a fél kilót sem érik el.
Alapvetően nem az a lényeg, hogy ekkora különbségnél és különböző adottságú bringáknál van-e különbség. Ez teljesen nyilvánvaló.
Azt kellene tesztelni azonos körülmények között, hogy mondjuk két azonos bringa esetén, amik csak kerékszettben térnek el mondjuk 500g-mal, mennyire érezhető?
Nem kell egyből harapni.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #2800 üzenetére
Akkor én a laikusnál is laikusabb vagyok, nekem nincs különbség, ha üres kulaccsal megyek, ha telivel, ha 5kg hátizsákkal megyek, vagy anélkül. Tehát a bringa súlya is irreleváns nekem. Jó példa erre a két bringám, amik közt szintén van pár kg eltérés (Kelly's Quartz és Merida Speeder T3D), de mindkettővel tudok 32-33-as átlagot, persze a meridával 34-35 körülit is, de azt a nagyobb, vékonyabb keréknek tudom be leginkább. A jelenlegi 93-94kg-om mellett 3-4-5kg ide vagy oda számomra nem érezhető.
Nyilván van különbség, mert a nehezebb bringát ugyanolyan átlaggal hajtani több energiát igényel, ergo a könnyebbel nagyobb átlagot tudsz hosszú távon. Azért egyszer kipróbálnám a 18kg bringádat, azzal is tudok-e 32-33-as átlagotLive fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz Teasüti #2800 üzenetére
Jelen esetben pontosan tudom miről is beszélünk.
Van egy abus bordom a vázon,ami nagyjából 1kg-ot nyom.Ezt edzésnél sosem veszem le. Versenyen viszont mindig anélkül megyek. Nem érzem a különbséget.
A műanyag-fém kombinációjú tartóját -ami 10dkg körül lehet- még versenyre sem szoktam levenni. Nem gondolom, hogy számítana...Sokkal többet számít pl. a gumi kopottságának mértéke, a helyes nyomvonal vagy féktáv megválasztása, vagy a hőmérséklet eltérése a kb. 20-22 fokos optimálishoz képest, nem beszélve a jól megválasztott étkezéstől és folyadékbeviteltől.
Ezeket pl. egyenként fontosabbnak érzem, mint 10-20 dekát, vagy akár fél kilót ide, vagy oda."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Xantomas
őstag
válasz Teasüti #2806 üzenetére
Hát bizony, átestél a túloldalra. Nem baj, mindenkivel megtörténik, Ludsimon is kezdi kinőni
Ezeknek az adatoknak, csak pszichikai ereje van, a gyakorlat mást mutat, mert egy idő után a kopás következményen gyönyörűen megváltozik minden tulajdonsága. Egyszerűen az emberi szervezet ennyire rugalmas, hogy onnantól, hogy megszoktad, nem fogod érezni a különbséget, csak akkor, mikor frissen váltasz egyik alkatrészről a másikra.
Ha a sokadik ilyen-olyan könnyített, számítások alapján nagyon is előnyös gumit próbálgatod, egy idő után úgyis ott kötsz ki, hogy a defektek elkezdenek zavarni, és kínodban teletömöd defektgátló folyadékkal a belsőt, vagy teszel bele még egy plusz szalagot, felfújod még jobban, hogy ne üssed fel, vagy váltasz tubelessre, vagy szingó, és a bokrok mellett varrod a kiszakadt oldalfalat.
Ugrik a kényelem, ezt kompenzálod másik nyereggel, másik markolattal, elkezdesz játszadozni a telóban az olajak viszkozitásával, és a végén elveszik a bringázás szeretete, mert ki lesz a micsodád azzal, hogy ráz, kemény, kopik, defektet kapsz, meg különben is, minden autósnak a könnyű erkölcsű mesterségű anyukáját.
(#2805) Cathfaern: Azért ez nem igaz, mert felfele, pláne minél meredekebbre, nem egyenletes sebességgel mész. Minél könnyebb a kerék, annál többet veszít a lendületéből, mikor nem hajtod, és emelkedőn, bizony nem sokan tudnak teljes köríven azonos erőt leadni, spd pedálban, ergo, negyed-negyed fordulatnyi, összesen fél fordulaton adod le impulzus szerűen a nyomatékot, ami az alkatrészek életkorának sem tesz jót.
Felfele sokszor én emiatt érzem előnynek a 29-es kereket, a 26-os ellenében a felfeléken, pláne terepen, mert ott hatványozottan érződik az, hogy az akadályokba nem akad bele, nem veszt a lendületéből akkorát, mint a kisebb, könnyebb kerék.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #2902 üzenetére
Hogy gondoltad a fejkendőt? A sisak és a fejem közé? Szerintem úgy még melegebb lenne A sisakot majdnem mindig hordom biciklizésnél, nálam ez már túlzott elővigyázatosság. Ha nincs rajtam sisak amikor tekerek, nem is érzem jól magam.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #3021 üzenetére
Szerintem nem érdemes ilyen hibrid, home made megoldásokkal kísérletezni. Teleszkóphoz teleszkóppumpát kell használni és kész. Egyedül csak azzal lehet pontosan belőni a nyomást benne. Többször lefutottam ezzel kapcsolatban a köröket, én se szívesen adtam ki erre 6k-t, de megérte.
Esetleg ha valaki nagyon spórolni akar, akkor kölcsönkér valakitől, vagy bemegy egy bicikliboltba és felfújják neki.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #3026 üzenetére
Szerintem kár ezt ragozni, egy ismerősöm egyszer próbálkozott egy levegős tagot sima pumpával felfújni, amikor abbahagyta a pumpálást le is eresztett. Gyorsan belepumpáltál párat majd lekaptad róla a pumpát és maradt benne valamennyi nyomás, de nem elegendő. Aztán vett telópumpát.
A benzinkúton a kompresszor meg amennyit belefújt, az semmire se volt elég.[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Teasüti #3026 üzenetére
A nyomáskiegyenlítés sokkal, de sokkal precízebb. Amikor leveszed, meg rárakod a pumpát, nem ereszt annyit mint egy hagyományossal. Lehet ereszteni is finoman egy gombbal a nyomást és sokkal aprólékosabban lehet növelni a nyomást, mert sűrűbb a beosztása, mint a sima pumpának.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #3528 üzenetére
Akciósan kell megvenni, 25 centbe került, azóta se használtam
cekkk: dehogy jön le a váltó a kerékkel együtt! A vázra egy váltótartó fület rögzítenek (ez a zöld színű alkatrész), és erre szerelik a váltót. Ennek az egyik előnye az, hogy a váz kialakításának nem a váltók rögzítéséhez kell igazodnia. A másik, sokkal nagyobb pedig az, hogy a váltótartó fül egyszerre védi a vázat és a váltót: ez veszi fel az esetleges ütés energiáját és törik el/hajlik meg, nem a váz sérül, és a váltó is kisebb valószínűséggel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Sirandrish
legenda
válasz Teasüti #3664 üzenetére
Egyelőre azért csinálom mert:
1. szórakoztat
2. rettentő mód ellustultam az utóbbi néhány évben és a testmozgást is hanyagoltam úgy cirka 10évig
3. van mit ledolgozni pocakbólViszont szeretnék idővel fejlődni, és azért érdeklődöm hogy mennyire kell erőltetni, de akkor ezek szerint hagyni kell a szervezetnek is időt.
Nincsenek nagyravágyó terveim..nem akarom körbetekerni a Balatont, bár ha 5 év múlva tudnám az nem lenne rossz Egyszerűen az erőnlétemet szeretném kicsit javítani, full hobby az egész nekem.
Sajnos cigarettázom is így gondolom még nehezebb, viszont azért sokat segít a bicaj, mert már most (alig néhány km távlatából) érzem a tekerés jótékony hatásait.
Mondjuk a tegnapi "túra" kicsit durva volt még nekem, biztos vagyok benne hogy sokan fel se vették volna azokat az emelkedőket de nekem a végemet jelentették
Ezért is kérdeztem hogy kell-e pihenni, mert tegnap picit túlvállaltam magam..legalábbis a combom nagyon azt súgjaZebu Ezt megsasolom, köszönöm
[ Szerkesztve ]
Every game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Teasüti #3662 üzenetére
Igen, outi. Azért nem birok ennél többet menni, mert soha nem állok meg pihenni. Legfeljebb kulacsot töltök, vagy megeszek egy müzliszeletet, de hosszabb időre már csak akkor állok meg, amikor már tényleg nem bírom tovább. Utána már szenvedés tekerni. Főleg a derekam szokott fájni, nem is a lábam.
A Balaton kerülést pedig 12-14 óra alatt terveztem végigvinni.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Zoli133
őstag
válasz Teasüti #3748 üzenetére
Begyűrődik az első fogaskerekek és a váz hátsó része (láncvilla?) közé, majd ott is marad, amíg ki nem rángatom...
Szerk: Valószínű tudnék szerezni egy használt, de hibátlan XT-t az Altus helyére egész jó áron, azt hiszem meg kellene fontolnom....
[ Szerkesztve ]
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Zoli133
őstag
válasz Teasüti #3767 üzenetére
Alsó szakaszon történik, már amennyire sikerült megfigyelnem, menet közben ez nem volt egyszerű. ( de szerintem írtam is )
A hajtókarok áállása az végeredmény sajnos, mert megakad a lánc, tehát elivleg tekerés közben váltok és annak ez a következmény.Bocsi a macerás körbeírás miatt, sose mentek a hibaleírások egyszerűen.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs