Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
(#49980) Jorus
Azért kerestem a válasz gombot egy kicsit.
Nos, hát szerelő srác nem panaszkodott a kerekekre az átvizsgálás során, jónak kell lennie azoknak.
Blokkolni nem igazán szoktam, így terepen semmi hátrányát nem érzem.A blokkoláskori pattogás mégis miért lenne féktechnikai hiányosság a bringás részéről?
Hányféleképpen lehet kereket leblokkolni?
Ugyan én nem tartok még ilyen szinten, de úgy tudom a hátsó blokkolásával is rá lehet segíteni egy kanyarvételre, vagy irányváltásra, szóval nem egészen értem mire akarsz célozni.Amúgy ma pont eszemben volt ez a beszélgetés tekerés közben és megvizsgáltam közelebbről a jelenséget.
Olyan látványosan nyúlik a kerék, hogy még rá se kell ülnöm csak behúzott fékkel kicsit kézzel rátolok a nyeregre hátrafelé és a kerék a kerületén nézve máris majdnem 1 centit elforog az álló tárcsa mellett. Pedig csak pár kilóval nyomtam meg a nyerget.
A pattogást se úgy képzeld el, hogy aszfalton konkrétan ugrál a kerék, mint egy kenguru!
Csak nem egyenletes a csúszás, olyan, mintha mm-es huplikon húznám át a gumit és hol erősebben tapad, hol kevésbé. Ennyit lehet észrevenni a jelenségből menet közben.
Első kerék ugyanilyen nyúlós, de ott ugye a nagyobb terhelés miatt jóval kiegyensúlyozottabb a rugalmas alakváltozás. Elsőnél nem rángatják a küllők a gumit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Javíts ki ha tévednék, de a tanulmányaimból úgy rémlik, hogy az alu fajlagos hőtágulása nagyobb az acélénál, így a melegítéssel csak annyit érsz el, hogy az alu nyeregcső csak még jobban beleszorul az acél vázba.
Ennél még az is jobb megoldás, ha lefagyasztod az egészet úgy ahogy van. Az alu kisebbre húzódik össze, mint az acél.
(Ha jól emlékszem, hogy alu nyeregcső és acél váz a téma és nem fordítva. )MÁS:
Na bakker most jön a vihar, ha vasárnapig nem szárad fel ki a föld, akkor megint elnapolhatom a kiírt túrámat.
Pedig már úgy mennék spd-vel terepen is!Őőő csak az én térdemet bántja az spd?
A futós topikban már kisilabizáltuk, hogy vmi Iliotibiális szalag szindrómám van és erősítenem kell meg nyújtani.
Viszont nem csak ott fájdogál, ahol kéne neki, hanem több helyen is.
Van vmi tippetek, hogy hogyan kéne edzeni egyáltalán arra, hogy már a tekerés magában ne készítse ki a térdem?
Spd óta sokkal érzékenyebbek, már néhány km után előjönnek a nyavalyáim, míg platform pedállal 50 km-ert is letekertem rideg terepen, mire megfájdult.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tomi_Sci #127 üzenetére
Jah eddig csak egy pesti üzletről tudok, ahol tudnak ilyet.
Egyik pécsi üzletről sem hallottam még hírből sem hasonlót.Bár az is igaz, h magamtól esélytelen beállítani, hisz azt se érzem, h hol a hiba.
Egyáltalán hol van ez az Alpinebike? Messze a Keleti pályaudvartól? Már így hasraütésre is kb egy 10k-s kiadás lenne felutazni bringával egy ilyen beállításra +szolgáltatás ára.(#125) dunc
Téged is még látni?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egy 11 kg-os merev vázas full xt.
Mondjuk megvenni könnyebb volt, mint üzemben tartani.
Vagy az ára felét elköltöttem már a vásárlás óta, hogy felszereljem, meg szervizeltessem.
Képem nincs róla, csak alkatrészenként premier plánban még az eladótól. Azok meg annyira nem mutatósak.Te még a cross-szal nyomulsz?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egyet mégis találtam, de nem vmi jó kép.
Ez pár hete volt, mikor bringával a vállunkon másztunk hegyet.(#138) dunc
Jéh ezt a linket most láttam vhol. Visszaolvasok.
Király gép!Van egy FB csoportom pár haverral, amit most csináltam a túrák szervezésére.
Elég amatőr dolog, rajtam kívül majdnem mindenki játékbiciklikkel tolja.
Két túrán vagyunk túl, eddig Jakabhegy-Égervölgy jött be annyira, hogy oda vissza-visszajárunk zúzni.
Ha van kedved, majd jöhetnél.
Most vasárnapra van kiírva egy kisebb karika, bár sztem elmarad az eső miatt.
Az egy Tettye-Remeterét-Jakabhegy-Teca mama lenne.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #159 üzenetére
Van olyan ember, aki ilyenre rá meri ültetni a gyerekét?
Az a villa is megér egy misét. Néhány gübürc tart egy lemez darabot egy csőhöz ami még csak le sincs fenekelve.
A rozsda meg megette a fél bringát.
Ez méhtelepre való, nem (fehér) gyerek alá. -
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #205 üzenetére
Mi lett a karbon nyeregcsöveddel?
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #222 üzenetére
Akkor nem tartok igényt a leszuperált nyeregcsövedre.
Az új akkor kevésbé értékes (jobb kifejezés híján)? Mert gondolom azt nem lehet így lazán rámondani, hogy jobb az egyik, mint a másik.
Minő véletlen, éppen passzol a bringa színvilágába.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Pszihonaranc #285 üzenetére
Berner zsírspray ("Nagyteljesítményű kenőanyag") még jó cucc, ezt is sokan használják elégedettséggel.
2000k körül kapható az 500-600 ml (a 600-as limitált kiadás).Elvileg ez a legjobb az általános kenőanyagok közül bicikli láncra minden körülményekre. Ennél jobb már csak az a szertartás, hogy leszereled a láncot, kimosod és forró, olvadt zsírban fürdeted - ami utána beleköt. De mivel ez macera, meg szerelni kell és patentszem kell hozzá, ezért marad a zsírspray.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #410 üzenetére
Axon D-RL van az enyémben, csak szeretnék Epicon-t.
Vagy egy normális Axon-t...
Ha már szóba került, mi a különbség az Epicon és Axon között? (Azonos típusok esetén, például mindkettő RLD.)Amúgy ez se rossz kis gép, a szerelék kicsit fiatalabbnak tűnik, mint az enyém, de az enyémen viszont M761-es tárcsafékszett van.
Alexrims az jó minőség amúgy? Vagy mit gyárt? Nekem is ilyen márkájú felnijeim vannak és semmit nem tudok róla.
MÁS:
Ezekről a rendszerekről lehet tudni már vmit? Kereskedelmi forgalomban vannak már? Mennyibe fájnak?
Mert pont szóba hoztam ezt az ötletet pár hete és most meglepetten látom, h már megvalósították illetve dolgoznak rajta. -
Teasüti
nagyúr
válasz Auratech #413 üzenetére
Háhá akkor én ki se próbálom azt a lötyit.
Viszont brigéciol túl durva lenne, még kioldaná a láncról lecsepegő trutyi a hajtás többi elemét.
Szóval mit kéne belerakni, ami jó a dzsuvára, de nem bántja a kenőanyagot annyira?
Nem szeretnék váltógörgőket meg váltót zsírozni, ha nem muszáj.Vagy bakker rögtön kettő láncmosó kéne, egyikben a mosó, másikban az öblítő.
-
Teasüti
nagyúr
Létezik egyáltalán olyan lencse, ami nem torzít egyik irányból sem?
Sztem ez fizikai lehetetlenség. Még csak nem is egy pontba kell fókuszálnia a lencsének, mivel a szem lencséje is forog. És akkor a különböző emberi arcokról, a szem eltérő helyzeteiről, távolságáról nem is beszélve.
Nem hinném, h az árhoz sok köze lenne, a 40k-s Adidas sport napszemüvegemben is mellé ütöttem a teniszlabdának, meg a 15k-s Ozzie-ban és a Lidlis cserélhető lencsés noname-ben is.
Végül szemüveg nélkül kellett játszanom.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Beszélgettem erről egyszer egy optikussal, mikor volt ingyenes bevizsgálás.
Az ő véleménye az volt, hogy csak a ratyi festett UV védelem kopik le.
És ilyen is jellemzően régen volt az üveg lencséken (az üveg önmagában csak olyan 300-350 nm-ig átlátszatlan az UV tartományban - nem tudom pontosan).Az anyagában UV védő hatású lencse nem kopik el.
Ilyen pl. a polikarbonát, már maga az anyaga is átlátszatlan az UV spektrumban. Kicsivel 400 nm felett van ez a határ az anyagnál.
Ilyen lencséken nincs is külön UV védőréteg. És manapság majdnem minden lencse polikarbonátból készül. A vásári párszáz forintos is talán.Az Adidas-omat vagy 6-7 éve vettem már és asszem tavaly vizsgáltattam be csak úgy kíváncsiságból (karöltve az összes többi fellelhető szemüveggel a családban). Evidens, hogy megfelelt, ahogy az összes többi UV400-as is.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
De ez milyen butaság már?! Ha vmi a fény adott spektrumán egyszerűen nem átlátszó, akkor később sem lesz az.
Mondom ez csak a felületre felhordott UV védőréteg esetén volt igaz még régen, mikor ilyenek léteztek.
Azok tudtak kopni, töredezni és valóban leépültek még az sugárzás hatására is idővel.
De mára elvileg kikoptak ezek a gagyi szemüvegek.
Meg az üveget szokták ellátni még külön UV védelemmel, hogy megfeleljen az UV400-nak.
De napszemüvegben az üveg elég ritka dolog.Igen, sokan nincsenek is tudatában a sugárzásnak.
Nálam a napszemüveg négy évszakos dolog és időjárástól független majdnem.
Na jó, fekete felhős viharos időben azért nem hordom.Rám is szoktak sokan csodálkozni. A kedvenc beszólásom "na mi van, süt a nap b...meg?!".
Ezen eléggé fel tudom idegesíteni magam, de már nem veszem a fáradtságot észt osztani.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Persze, ezzel egyet értek. Menjen el mindenki, vizsgáltassa be, tájékozódjon!
Én olyan 6-7 szemüveget vittem el egy akcióra és semmi meglepetés nem ért, pedig tökéletesen vegyes volt a felhozatal mind minőségben, mind életkorban. Volt nemrég vásárolt köztük és volt 10+ éves is.
Volt budget és volt 40k-is is. -
Teasüti
nagyúr
Szvsz ez is olyan mint a nyereg, kinek mi.
Menj el pár üzletbe és próbálgass!
Nem hinném, h a kifejezetten bringás szemüvegek és a bringás gyártók saját márkás szemüvegei bármivel is jobbak lennének a kommersz sportnapszemüvegeknél. Cserébe viszont nincs polcon egy optikusnál sem, nagyon maximum pár bringás üzletben látni néhányat elég szűk választékkal.Egy észrevétel részemről:
ha közlekedtek is vele forgalomban, akkor kerüljétek el a teljes keretet és inkább félkeretest vegyetek!
Teljes keret csak akkor jó, ha nem kell forgatni a fejed és nincs szükség a perifériára. Vagyis fent a hegyen, ösvényen.
...mondjuk odáig el is kell jutni vhogy.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #476 üzenetére
Mi a különbség egy noname és egy ilyen közt, ha amúgy mindkettő műszakilag kifogástalan?
Pont ugyanakkora erők dolgoznak mindkettőnél, ha a méretek megegyeznek. A noname sem hinném, hogy kevésbé lenne merevebb.
Kereskedő is lebeszélt róla engem, mint lelkes vásárlót a Deore-ról, hogy a logón kívül semmi különös az 1500 Ft-os Altrix-hoz képest.Mondjuk egy párhuzamosított XT V-fék azért más, de csak az extra funkcionalitás miatt sztem.
Mondjuk ezért nem adnék ekkora felárat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #480 üzenetére
Mondom, hogy úgy értendő mind a kettő műszakilag kifogástalan.
Az enyém is teszi a dolgát, tudok vele satuzni, izomból meg szoktam tépni a csavarokat is rajta, a rugó is még erős 10+ évesen, a szar bovdenezést is visszahúzza ~1 m behajtogatott bovdenházon keresztül.
És mikor gondoltam fejlesztek mondjuk egy Deore-ra, akkor a kereskedő nemes egyszerűséggel lebeszélt róla.(#481) Jorus
Műszaki beállítottságú ember lévén engem most főként elméleti síkon érdekel a dolog. Értem én, hogy érzetre más, de hát az érzések azok nem egzakt dolgok.
Mert műszaki szemmel ezek faék egyszerűségű eszközök, nem látom indokoltnak egy V-fék esetében ezeket az árakat. Még csak nem is spéci ötvözetből készülnek. Olyan különleges megmunkálást sem igényelnek, lényegében egyetlen precíziós méret vagy felület sincs rajta, amíg drágítaná a gyártást.
Egy rugó, egy alu öntvény (esetleg kovácsolják talán?), meg egy bovden az apróságokat leszámítva.
Mégis miben különbözhetnek ezek, amik indokolják a többszörös árat?
Én elég sokat figyeltem az én fékjeimet is (néha szeretem csak úgy nézegetni a gépeket ) és soha nem tapasztaltam, hogy hajlana a pillangó. Szemmel nem látható legalábbis.
Na most mi kellhet még ennél több? Ennél hova tovább lehet még fejlődni műszakilag?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #484 üzenetére
Néha megyek a Neuzerrel is 50-60-as tempókat aszfaltos lejtőkön és meg tudok állni, ha akarok.
Meg is szoktam.
Épp ezért még mindig nem értem a dolgot.
72 kg vagyok és 18 kg a bringa. Ilyen sebességeken is igaz izomból, de tudom satuzni a hátsó kereket száraz aszfalton súlypont babrálása nélkül. Tehát ülve. Első fékről nem nyilatkozom, azt életemben nem satuztam még.
Helyesbítek: meg tudom csúsztatni a kereket (elvégre azért mégsem kell azonnal állóra fékezni ahhoz, hogy elérjem ezt a jelenséget).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #486 üzenetére
Én nem védem a noname fékemet, csak mondom, hogy épp ez is kifogástalanul működik és nem értem mi többet nyújt egy prémium V-fék.
Hát akkor a kíváncsiságom megint kielégítetlen marad.
Ebből azt veszem le, hogy nektek sincs fogalmatok róla, h miért, csak egyszerűen jobb.Amúgy én is jobbnak tartom a felniféket:
1. Nagyobb a "tárcsa" tömege, ezért nem lehet elégetni.
2. Olcsóbb megvenni, üzemeltetni és könnyű karbantartani.
3. Merevíti a kereket:
- nincs az a nyúlós rugalmasság, mint tárcsánál, hogy a küllők engednek egy kicsit és továbbfordul a felni az agyhoz képest;
- ráfogva a felnire a kerék ként ponton fixálódik, ugye az agynál és a féknél, így ellenállóbb az igénybevétellel szemben.
- ezekből adódóan nincs kitéve a kerék szélsőséges erőknek úgy, mint mikor az agyat fékezik le a tárcsával.Tényleg csak a nedvesség az egyetlen rákfenéje, meg a nyolcas.
Viszont a hidrós tárcsa vitathatatlan előnye, hogy nem fárad el a kezem a húzásától.
(#488) Jorus
Jó, aláírom, én is biztos jobbnak érezném akkora felárért cserébe.
De én ugye az érdeklődési körömből adódóan szeretem megérteni is a dolgok működését.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #491 üzenetére
Ezt is értem én, de én most itt papírforma szerint szeretném látni a különbséget!
(#493) raczger
Ha olyannyira húzod neki, hogy több száz fokot melegszik, akkor első körben csak a felületét égeted meg, ami egy lilás színfuttatásban mutatkozik meg. Majd az egész tárcsa kilágyul és eldobható.(#492) Jorus
Hát igen, ilyen tapasztalattal a hátad mögött elhiszem, hogy tudod miről beszélsz.
Csak nekem annyira nem beszédes a "műanyagos érzet", meg hasonlók.
Bár minden szakmához jár a hozzá való zsargon is, hifi-s korszakomból is olyan audiofil kifejezések maradtak meg, hogy egy laikus ember hülyének tartana, hogy színekről, hőmérsékletekről, meg képekről beszélünk a hangzásvilágot tekintve.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hát nemtom' én húzom erőből a noname V-t és megállok. Az egy dolog, hogy a fékkart tépni kell, meg darabosan mozog a bovden, stb, de megállok!
Aztán húzom neki az hidrós XT-ket és ugyanúgy megállok, csak kevésbé kell húznom a kart és finomabban is mozog amaz.
Kb ennyi különbséget véltem felfedezni érzetre, pedig ha vmi, akkor e kettőt tényleg egy szakadék választja el egymástól.Mindkettővel meg tudok állni ha akarok, átlagos körülmények között (száraz idő, jó tapadás).
Bár van egy sejtésem, hogy ti arról beszéltek, hogy az első féket izomból tépve fejre áll-e a bringa, vagy csak intenzíven fékez és, hogy ekkor elegendő-e a fékerő, vagy sem.
Nos én itt még nem tartok technikailag, hogy egyáltalán be merjem húzni izomból az első fékeket.
Pedig zúztam le már Mecsekről is az XC-vel és soha nem kellett úgy Istenesen megtépnem az első féket.
Nem is tudnám mi történne.
A noname V-t se kellett még soha teljes erőből betépnem kormányig, még vészhelyzetben sem.
Talán ezért is nem értem miről beszéltek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Na mondjuk a beállítás nálam az elég patent, ez tény.
Tizedes hézagok vannak csak a pofák és felnik közt, és nem épp 500 ft-os pofákat használok, hanem 2-3 komponensűt.De én ugye alapvetően a pillangók közti különbségen rugózok. Most gagyi betétet és szar beállítást a párhuzamosított XT-ken is tudok alkalmazni...
Szóval a rendszer minden változója ugyanaz, csak épp a féktestek különbözőek.
Kérdéseket lásd fent!(#501) simon7012
[link]
Itt megtalálod a legelső vélemény alatti hsz-ben minden hozzáfűznivalómat.
Amúgy rugós. Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív.
Egy lejtőn kiállva fékezve ténylen nem marad semmi rugóútja, kvázi merev villaként viselkedik.
A lassú mozgását meg a kőmerev csillapításnak köszönhetjük. Szóval úgy szar ez a villa, ahogy van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz simon7012 #501 üzenetére
Jah én ráadásul még külön megszívtam ezzel a villával,
mert úgy kb 2-6 centivel lejjebb kerül a középcsapágyam is - ülve/kiállva a bringán - és elég sokszor leér a pedálom.
Igaz nem tudom mekkora a beépítési magassága a vázamnak, de következő villámat 100-ason fogom használni, XC ide vagy oda.(#507) hoffman_
Hát azért na!
Szted elhanyagolható fékerő kell ahhoz, hogy egy ugrásból érkezésnél megfogd a bringát egy keréken, aminek nem szabad elforognia?
És teszem azt ha nem a kerék földhöz közeli kerületén érkezik le, hanem mondjuk egy magasabbra eső kerékíven?
Ahol ugye a fellépő erőkar már nagyságrendekkel nagyobb áttételt eredményez a kerék elfordításához.
Én úgy vélem nem véletlenül használnak hidraulikus V-féket.
Ne tévesszen meg, hogy nem 70-ről kell állóra fékezniük a bringát, hanem "csak" ugrásból kell satuzni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #507 üzenetére
Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
De egy sikeres ugrás, egy trükk, vagy az egyensúly igenis ezeken a pillanatnyi dolgokon múlik, hogy a kerék fixálva van-e, vagy képes volt elforogni pár szögpercet, mert nagyon nem mindegy szerintem. -
Teasüti
nagyúr
válasz simon7012 #512 üzenetére
Ha nem mozog egyáltalán, akkor vagy le van zárva a csillapítása és épp tönkre vágod az erőszakos próbálkozásokkal, hogy mozgasd.
Vagy már eleve problémás benne vmi és azért nem mozog.
1-2 centit lezárva mozog nálam.Itt miröl is van szó?
Elmagyarázom.
Méretezés alatt a rugó erejét értem, azt az egységnyi erőt, ami egységnyi rugóhossz változtatáshoz szükséges.
Pl: 300 Newton (~30 kg) egy méternyi összenyomáshoz. A linearitás azt jelenti, hogy a rugó teljes hosszán azonos erő szükséges az összenyomáshoz, míg a depresszív rugó karakterisztika annyit jelent, hogy a rugó összenyomásra "fellágyul", vagyis csökken az az erő, ami a további összenyomáshoz szükséges. Ennek az ellentéte a progresszív karakterisztika, ami meg azt jelenti, hogy a további összenyomáshoz egyre nagyobb egységnyi erők kellenek (ezzel már biztos találkoztál, de legalábbis köztudott, hogy mondjuk a levegős rugóstagok felkeményednek az összenyomásra).
Konyhanyelven annyit tesz ezaz egész, hogy szerintem túl gyengék a rugók a villában, mintha gyerekek alá lenne tervezve.A SAG:
"Első és egyben legfontosabb a SAG(beülés). Ezzel kell kezdeni minden rugóstag beállítását. Ez határozza meg a negatív rugóút mértékét, amire akkor van szükség, ha egy egyenes úton haladva hirtelen eltűnik az út alólad, azaz gödörbe hajtasz. Ilyenkor a tag úgymond belenyomja a kereket a gödörbe így nem az egész bicaj huppan egy nagyot. Értelem szerűen a beülés a teljes rugóútból vonódik le. A SAG mértékét a rugó cseréjével illetve az előfeszítésével lehet maximum 3-5 teljes fordulatig! Ha még ez is kevés lenne akkor biza erősebb rugó kell."Ezt a nyergen ülve be tudom lőni arányosan, de megborul az egész, amint kiállok a nyeregből -> túl gyenge a rugó.
Épp ezért SAG-től függetlenül a legnagyobb előfeszítésen használom, hogy legalább a teljes rugóútból visszakapjak néhány mm-t.A kőmerev csillapítás meg megkoronázza az egészet. Ennél még egy rugós villa is jobb lenne sztem csillapítás nélkül.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #526 üzenetére
Én mintha úgy hallottam volna, hogy ha igénybevétel után már pár perccel - ha megnyugszik a légzésed - a pulzusod nem áll vissza a nyugalmi értékekre vagy ahhoz közel, akkor azonnali hatállyal ki kell vizsgáltatni magad, a szíved.
-
Teasüti
nagyúr
Bár én fiatal vagyok (24), nekem visszaáll hamar.
Itt olvastam erről a kockázatról.
Nos nekem Szakbarbárnál a csökkenés üteme lassabbnak hat a cikkben írtaktól, ha egy óra után is még magas. -
Teasüti
nagyúr
Cikk még szigorúbban írja, mint amire én emlékeztem. Már rögtön a terhelés utáni első perc végén mérni kell.
25 1/perc ütemmel kellene legalább csökkenie a pulzusnak, ebből nekem az következik, hogy pár perc alatt vissza kell állnia.
Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés.
Kisebb terhelések után ha nem esik vissza, akkor az viszont probléma. -
Teasüti
nagyúr
A váznak nincs beépítési magassága, csak a villának.
Áh köszi!
Vázhoz is előírnak egy optimális villa beépítési magasságot, ugye?
Hogy tudnék ennek utána nézni? Google még a vázamra se dob semmi értékelhetőt.
Még honlapot se találok a Mistral márkához.Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak.
Akkor szvsz túl feszesre van fűzve a kerék. Nem megmozdulnak, csak nyúlnak rugalmasan.
Képzelheted hogy milyen hatalmas erőket kell felvennie a küllőknek, mikor a kereket fékezed és a felni "szeretne" elfordulni az agyhoz képest, amit csak a küllők akadályoznak meg. Viszont a forgatónyomaték eredő erőjének a hatásvonala szinte merőleges a küllőkre, a küllők viszont csak "küllő irányú" húzó erőket tudnak felvenni.
Az eredő erő küllő irányú komponense óriási lehet, ami húzza azokat, megnyújtva őket.
Már egészen apró nyúlások is elegendőek - tized mm-ek a küllő teljes hosszában -, hogy a felni el tudjon forogni egy minimálisat.
Én inkább azon csodálkozom, hogy mégse jelentkezik ez a jelenség látványosan minden keréknél.
Ezt én csak úgy tudom elképzelni, hogy eleve olyan feszesre vannak húzva, hogy kvázi már nyugalmi helyzetben is meg vannak nyújtva, így a menet közben keletkező erők a töredékét képezik az előfeszítési erőknek, így a kerék nem torzul látványosan.Szerintem.
(#547) Stauffenberg
+1Leszámítva ezt a butaságot:
"De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni."Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak!
Inkább nekem lenne kedvem tankkal közlekedni és erőszakkal érvényesíteni a Kresz által rám ruházott lehetőségeimet: átmenni minden elém kerülő idiótán.
Megint a hatalmukba kerítenek azok az érzések, hogy gépfegyverrel akarjak kimenni az utcára és ámokfutni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Gyalogosnak is feltétlenül!
Hihetetlen ez a közöny, amit tanúsítanak.
Engem kisiskolásként közlekedésre is neveltek és a szüleim úgy megruháztak, ha nem néztem körül a zebránál és leszaladtam, mint annak a rendje.
Most meg azt látom, h a szüleim generációja bambul főként az úttesten.
Ez mi?!
Olyan példát tudnék statuálni a birkákkal, h rögtön bevezetnék Magyarországon a kivégzést miattam!Na jól van, vmit kezdenem kell magammal és nem itt tobzódni a fórumon.
Mondjuk megyen játszok egy kicsit a Carmageddon-nal, vagy a GTA-val.(#556) Gyufaaa
Egy pulinak több esze van, mint ennek a sok birkának a városban.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz belaazallat #561 üzenetére
De ha tanulta és van róla vizsgája, legalább azt tudni fogja, h mit nem tart be.
(#564) Bici
[link](#566) Muton
Használt autót is fórumon áraztatnál be?
Ezekhez mind személyes megtekintés és szakértés szükséges.Mondjuk én értem a problémátokat (akik azon rugóznak, h nem segítőkészek a topiklakók),
sokan kitérnek az árazós válaszok elől ezzel az indokkal és nagyon kevesen adnak laikus számára használható válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #587 üzenetére
Én is pont ebben látom a felnifékek adta előnyöket, elégséges hozzá egy kevésbé masszív kerék is.
Tárcsánál oda kell figyelni a felnifékes kerékhez képest a megnövelt szakítószilárdságokra az agyperemen, a küllőkön ás anyákon, ezek menetein és a felni furatain, a szegecseken, stb.
Míg felnifékes rendszernél a kerékben az agy és a küllők csak a bicikli tömegét tartják, míg tárcsaféknél a tömegen túl fel kell venniük a fékezés okozta nyomatékokat is.(#577) Phvhun
Ne haragudj, de ezeket a sorokat én sem tudom értelmezni.
A felni keresztmetszete kör formájú lenne? Mi van??
A féktárcsa meg forgásirányban hajlik? Hogyan??
A síkjából kihajlani tud maximum a nyomásra.
De ez is kiküszöbölhető, ha húzásra van beállítva a tárcsa, bár így most fejből fingom sincs, hogy milyen irányban szerelik a féktárcsákat, hogy a "küllői" húzást, vagy nyomást kapnak-e.
Eddig merev testként tekintettem a féktárcsára, azért itt megjegyezném, hogy a küllők alkotta kerék nagyságrendekkel rugalmasabb egységet alkot egy féktárcsánál. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Én a keresztmetszet szó érdekes használatát furcsállom egy mérnök tanonctól.
Én először rögtön a felni szelvényének keresztmetszetére asszociáltam, mert hogy ez evidens egy gépésznek.
Még soha senki nem metszett el még elképzelés szintjén sem egy kereket a síkjában.
Annak nem látom értelmét.Meg éppen háromszoros a szorzó, ez hogy jött ki?
Én direkt nem vagdalózom számokkal, elegendő csak nagyságrendileg elgondolni.(#631) Phvhun
Ez melyik egyetem? Csak kíváncsiságból. Mifelénk szakmai angolt szokás tanulni kiegészítésképp, nálatok akkor meg szakmai magyart kéne tanítani?
Mondjuk a view és a cross section az angolban is két össze nem téveszthető fogalom.
Nem kekeckedek veled, tényleg kíváncsi vagyok.(#623) Phvhun
Amiket a képen látunk (nem szó szerint, hanem már belegondolva, hogy te ebben a nézet síkban akarsz metszeni?), azok nézetek, nem metszetek, főleg nem keresztmetszetek.A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége.
A felnié igen, de a keréké már nem annyira. Gondolj egy a felnin és az agyon két ellentétes irányú forgatónyomatékot!
Mi fog történni? A tárcsa szvsz vajmi keveset jelent ebben a rendszerben, a küllők okozta torzulás nagyságrendileg nagyobb következményekkel jár.A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
Csak ugyanarra a terhelésre. Nem te mondtad, hogy a tárcsa és a felnifék esetén eltérő szorítóerők dolgoznak?
Jah meg mérnöktanoncként kell legyen némi belelátásod az anyagismeretbe is, és csak azt ne mondd, hogy ugyanabból az anyagból és -minőségből készülnek a felnik és tárcsák!
Elég megvizsgálni már két feltérő típusú felnit is -> nem hinném hogy egy fékező felületes felnit ugyanúgy terveznek, mint egy tárcsafékes felnit, elvégre más igénybevételeknek kell megfelelniük.A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
A szálirányt az anyag szálirányára érted? Bár nem tudom milyen eljárással gyártják a féktárcsákat, de nagy valószínűséggel ha a küllők száliránya nem egységes, akkor a tárcsa száliránya sem folytonos.Nem kell konyhanyelven fogalmaznod.
Gondolom akkor abban egyetértünk, hogy a tárcsafékes kerekek blokkolt tárcsa mellett is elfordulnak egy minimálisat.
És részemről innen indult az egész, hogy véleményem szerint amelyik kerék nem így viselkedik (nem torzul látványosan), azon a küllők túl feszesek lehetnek (nem jelenthetem ki tapasztalat nélkül, hogy ez vmi törvény lenne, mert nem tudom, hogy nem-e így a helyes és az én kerekeim lazák).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Exactly.
Konkrétan nullánál nagyobb, mert felnifék ha egyszer besatuzik, főleg egy magura hs33, akkor gondolom ott közel nulla elfordulás van.
És napokkal ezelőtt jött fel egy olyan kérdés, hogy az normális-e, ha a blokkolt tárcsa mellett a kerék továbbforog egy kicsit.
Én erre mondtam, h igen, ilyen van nálam is, sztem nem hiba.
Jorus mondta, hogy az ő kerekei semmit nem engednek és hogy ez lehet hiba.
És ez a jelenség okozhat továbbiakban olyan következményeket az eredeti kérdező megállapítása szerint, hogy a hátsó kerék blokkolásakor elpattog az úton - a rugalmas alakváltozás okozta "rángatás" miatt, amennyiben levesszük a terhelést/súlyt a hátsó kerékről (az én hozzáfűzésem).
Ennyire nem jelentős a dolog az én esetemben, én csak arra lettem figyelmes, hogy blokkolt tárcsa mellett is tudom hintáztatni a gépet előre-hátra. Sőt, pár kilós tolásra a nyergen hátrafelé (gép mellett állva) már elég nálam ahhoz, hogy a kerék a kerületén nézve egy centit is továbbforduljon.
26x1.95 méret mellett ez az egy centi pedig 1,8°-os szögelfordulást jelent.
És a végső kérdés pedig az ezen a hosszas elméleti fitogtatáson túl, hogy ez normális-e.(#647) fpeter07
Ahh király , remélem vizsgálja a fékezési közben fejlődő hőmennyiségek abszorbeálását is, vagyis hogy a szakaszos teljes intenzitású fékezés miért jobb (állítólag) a kis intenzitású folyamatos fékezésnél! (Ez is régi felvetésem)
Mindjárt bele is vetem magam![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #658 üzenetére
Én keresgéltem akkoriban, nem találtam erről tanulmányt, cikket, vmit.
Én meg kevés vagyok hozzá, h levezessem.
A visszahűlés sebessége az, amit nem tudok kifejezni.
Én úgy gondolom, hogy ha diagramban ábrázoljuk a hőmérsékletet és az időt, akkor a két technikával történő fékezéskor a vonal alatti területek megegyezőek, vagyis sztem ugyanaz az eredmény.
A gyakorlat pedig úgy tartja, hogy szakaszos fékezéssel elkerülhető a túlmelegedés.
Erről nem találtam infót.Kivéve a gépjárműveknél tanított példákat, de ott ugye nem a tárcsát és/vagy a betétet/pofát égetjük el, hanem a gépjárműveknél a hidraulika olaj forr fel és azért megy el a fék.
Biciklinél nem megy el a fékhatás, csak tönkretesszük az alkatrészeket. -
Teasüti
nagyúr
válasz szaszayanou #702 üzenetére
Szerszám attól függ milyen típusú csapágyad van.
Ha dobsz egy fényképet erről, akkor meg tudjuk mondani.(#704) Jorus
És mennyibe kerül hozzá nem értőnek maradni?
(Jó) Szerszámba fektetni sosem pénz kidobás.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz JHONNY 79 #753 üzenetére
Azóta nem viszem szervizbe a gépem, főleg nem a sport gépem, de még a Neuzert se adom ilyenek kezébe.
Kell találni a környéken egy profit, aki ért is hozzá és fel is van készülve az érdemi munkára.
Szerencsére én is találtam egy Lasalihoz hasonló fiatal srácot, aki keni vágja a témát és pikk-pakk megcsinálja nekem, amit kell. Eddig hibátlanul.Mikor körbenéztem a háztáji műhelyébe csak ámultam, bámultam, mert a szerviz ahova hordtam nem volt ilyen durván berendezve.
Meg ott álltak sorban a sokszázezres gépek, szóval vmit tudhat a srác.
(A város legjobb szervizében dolgozik btw, csak maszekol is mellette. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz galaktikus #762 üzenetére
Yep.
-
Teasüti
nagyúr
Ezt mondani könnyű.
De ki szedi szét a bringát ott helyben, h leellenőrizze?
Erről csak úgy lehetne bizonyosságot szerezni, ha végignézed a munkájukat.
De ez meg kivitelezhetetlen és nem mutatnak rá semmi hajlandóságot.Inkább a garancia az, ami ilyen esetben biztonságot jelenthet.
Jobb helyeken fél éves szerelési garanciát adnak a munkájukra.Meg ilyen tapasztalatok után már erősen gondolkodom rajta, hogy fényképpel igazolom magam a beadás előtt és után és jegyzőkönyvet készítettek az elvégzett munkáról.
Mint egy jobb gépjármű szerelő műhelyben is, meg úgy az iparban általában.
Melyik bringaszerelő készít jegyzőkönyvet a munkájáról?
Részemről itt kezdődne a komoly és felelősségteljes munka.Én eddig még egy nyamvadt bizonylatot se kaptam soha szervizben, h egyáltalán átvették a gépemet és én azt rajtuk számonkérhetem.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ezt lessétek meg! Éjjeli bringázáshoz, szkinek kátyúkat kerülgetni!
-
Teasüti
nagyúr
Már egy olyan bagatel dolgot, mint a csapágy beállítás és zsírzás sem tudod leellenőrizni szétszedés nélkül.
Meg nekem már kevés, ha annyit mond a faszi, hogy "jó", ha megkérdezem milyen állapotban vannak mondjuk a csapágy csészék, stb. Mivel nem kellően szakmai hozzáállással beszélgetnek, ezért csak úgy tudok megbizonyosodni sok mindenről, ha a saját szememmel látom.A srác akihez hordom a komoly masinát, ő meg szaktársam, gépésznek készül ő is.
Ő olyan válaszokat tud legalább adni, amit értek is.
Megkérdezem mi a helyzet, akkor tud érdemben mondani is vmit.
Nem úgy egy átlag bringaszerelő, aki szinte szóba se áll velem és leráz a fenébe pár szóval, csak menjek már.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem is hordom szerelőhöz, csak a nagy értékű gépet.
Én meg otthon mivel nem vagyok szerelő, ezért a trial and error módszerrel csinálom és egy csapággyal akár negyed-fél órát is elbaszakodok, meg három kéz kéne hozzá, stb.Egy kerékcsapágy beállítását nem tudod megállapítani kellően a kerék beszerelt állapotában.
Csak az egetrengető nagy hibákat. De a finom tized milliméteres hézagokat csak a tengelyt kézzel forgatva érzed. Amit a zsírzás követően kialakuló filmréteg is elcsesz, és akkor még a hőtágulásból eredő ráhagyást nem is említve.
Ezt ellenőrizd le a kerék kivétele nélkül!
Vagy akár egy próbakörrel.
Hallgatlak. -
Teasüti
nagyúr
válasz superecneB #786 üzenetére
Hacsak nem vmi szuper anyagből készül, akkor ez butaság.
(#788) superecneB
Köszörült bovden és mindenből teflonosat.
BBB bovdenházakat ajánlották nekem, Jagwire-nél kicsit jobb állítólag.
ÉS kenőanyag nélkül, szárazon (ha víztől szigetelt).
Ha víznek ki van téve, akkor lehet kenni vmi teflonos cuccal - de csak a korrózióvédelem miatt, ha indokolt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Politika
- KODI (ex-XBMC) Android alapokon, Androidos media-boxok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Háztartási gépek
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest