- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Mobil flották
Hirdetés
-
Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
ma A Lite verzió már itthon is megvásárolható, az alap- és Pro modell pedig június 12-én érkezik Párizsba.
-
Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
ph A Steel Nomad egy Light verziót is kap az igazi platformfüggetlenség jegyében.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
Bent van a hátizsákomba hogy beviszem egyik szerelő haveromnak, csináljon vele amit akar, ő régen nagy bringa átalakító, könnyítő volt.
Felkaptam rá a vizet, nem tudtam megoldani hogy ne csússzon le..
Két lehetőség volt, vagy recsegett a cső, vagy csúszott befele folyamatosan, olyan 10km -> 5mm becsúszás.
Próbáltam az elején zsírt, aztán szárazon, modell lakkal (na ez megfogta de úgy recsegett hogy a saját gondolataimat nem hallottam.. ), aztán 2 féle fogkrémmel, polír pasztával, durvább polír pasztával (na ez újra megfogta, de megint úgy recsegett hogy az nem hétköznapi..).
Próbáltam még tovább gondolni a dolgot, bilincs nélkül lötyögött kicsit a nyeregcső a vázban, gondoltam ki kéne bájlagolni a vázat kisebb átmérőre, de nagyon vékony alu szalag épp nem fért be mellé..
Aztán mivelhogy mentünk a versenyre, meg már valamit kellett vele kezdeni, levettem a 23 grammos gyorszáras bilincsemet, felkerült egy kb 3 szor olyan súlyú, brutál erős szorítású bilincs, egy dirt vázról.
Na ha ezzel meghúztam, akkor nem csúszott le. Viszont észrevettem valamit.. hogy ahol a váz meg van vágva, ahol össze húzza a bilincs, ott a vágatot belehúzta a csőbe a bilincs, szóval a karbon csőbe nyomott egy egyenes részt, tehát a kör keresztmetszetű cső, a szorításnál egy 40 foknyi részen elvesztette a kör alakját, és lett benne egy egyenes rész. Tehát szerintem nem is igazán a szorító erő növelése fogta meg a csövet, hanem ez a torzult állapot. Ami veszélyes, mert ezen a helyen iszonyat stressz pontot kapott a karbon cső, és akármikor kigyengülhet elszakadhat benne szál, aztán eltörik. Na most ez nem biztos, lehet nem törne el alattam soha, de minden esetre idegesített, meg hogy a bilincset is le kellett cserélni.
Tehát egy másik bilincset mindenképp kellett volna venni. Na de igazából nem is ez volt a döntő ok a cserére.
Szóval a másik dolog..
Ez egy olyan cső, aminek a feje is karbon. Mert a legtöbb karbon nyeregcső olyan, hogy csak egy cső, és bele van ragasztva egy alu fej a bilinccsel. Na de itt a fej is karbon, és csak a bilincs alu.
És ez újabb problémát indított el, ugyanis annyira rugalmas ez a karbon, hogy a feje is mozog, viszont az alu bilincs alkatrészei nem mennek vele, mert a két csavar szorítási pontja fizikailag nem ugyan úgy viselkedik rugalmassági szempontból, ennek az a következménye hogy megnyílik a bilincs, elengedi azt hiszem elől a nyeregpálcát, pl egy döccenőn, és olyan érzeted van a fenekeden keresztül, mintha most tört volna el a hátsó tengely...
Na erre én meghúztam jobban a bilincs csavarjait (nem veszettül, 6-7Nm el..), aminek az lett a következménye, hogy a bilincs felső része elgörbült, utána ment a két csavarnak.. mert a középső része annyira bután volt megtervezve, hogy nem volt semmi tartó ereje ilyen irányba.. kellett volna, mert a csavar a feltámasztás után húzta a bilincset...
De a meghajlás miatt nem is fogta igazán jobban a nyerget, tehát ugyan így megnyílt, csak most már az a kockázat is benne volt hogy a bilincs is eltörik..
Szóval ezért került ki a bicikliből.. és kapta meg ezt az alu csövet, ami egy megbízható, minőségi termék.
Még volt egy olyan feltevésem a becsúszásra egyébként, amit leírok, mert szerintem érdekes, és egyben megmutatja hogy kicsit veszett ötlet ez a vékony karbon csövet fogassuk be az alu vázba sztorit..
Szerintem nem feltétlen azért csúszott be a nyeregcső mert lakkozott felület és nem szorul bele a vázba..
Hanem mert ahogy a rugalmas csőre ráülsz, vagy kap egy nagyobb terhelést (döccenő..) a keresztmetszete megváltozhat feltevésem szerint.. tehát felvesz egy ovális formát, és ez nyitja meg a bilincset-vázat, majd mikor lemegy róla a terhelés akkor újra kerek alakot vesz fel, és eközben csúszik be. Mert amikor lakk tartotta, akkor végig hosszan lehetett érzékelni a recsegést a vázban, szóval végig az egész cső torzul..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Diablo IV
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- PlayStation 5
- Crypto Trade
- Xbox Series X|S
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen