- Realme GT Master Edition - mestermunka
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
it Miközben az EU-ban 1,84 milliárd eurós, trösztellenes bírság ellen fellebbezett az Apple, addig a Kongói Demokratikus Köztársaság ügyvédei új bizonyítékokkal szolgáltak arra vonatkozóan, hogy az almás cég konfliktuszónákból szerzi az ellátási láncnak a nyersanyagokat.
-
Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
gp Napokon belül indul a negyedik évad, amely ismét számos újdonsággal érkezik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
t-bali3
senior tag
Na, azt megint nem tudom megvannak-e az általad leírt rögzítési pontok, az agyről pedig végképp semmit. Ha nincsenek szemek, akkor nem kell többet görcsölnöm rajta, de ha vannak, akkor drága egy olyan kerékagy?
Ha esetleg hátul nincs rögzítő, elöl lehet, vagy ilyen nem szokott előfordulni?Jorus & (#5916) fi:zi'k?
Lehet, hogy hátul kevésbé hatékony, de többet használom a hátsó féket azért gondoltam hátra. Persze még meggondolom, feltételezem a szerelő is javasol majd ezt-azt, lehet akár le is beszél...(#5917) Phvhun
Akkor nincs itt semmilyen zavar. Egyébként sokan dicsérik azt a BB5-ös féket.(#5918) M_o_g_y_i
Így már megint nehéz eldönteni mi legyen. Kikérem majd a szerelőm tanácsát. Mit javasol, cseréljek pofákat vagy féket vagy biciklit (nyilván azt fogja javasolni)(#5919) ---Lasali---
Meg akartam nézni a fékkarokat is milyenek, de nem volt ráírva semmi...
Fényképező pedig nem volt nálam, nem hordom biciklizni a telefonom, félek, hogy elesek és annyi lesz neki.[ Szerkesztve ]
-
t-bali3
senior tag
Akkor legközelebb tényleg lefotózom. Sajnos kedden látom újra, addig csak annyit tudok róla írni, hogy Wheeler Cross 6400c vagy 6500c a brinyó emlékeim szerint. A gond az, hogy semmit nem találok a neten róla, még képet se, hogy beazonosítsam. Nem egy mai darab.
(#5926) fi:zi'k
Az a szokásom, hogy először a hátsóhoz nyúlok mindig, majd idővel bevonom az első féket is. Többnyire mindig mindkettőt használom, csak a nagyon kis fékezéseknél hanyagolom az elsőt. -
---Lasali---
Közösségépítő
Azért én láttam már rá példákat.
Bele szakított légtelenítő csavar, elhagyott O gyűrű, becsípett tömítés, ásványi olaj helyére DOT fékfolyadék.. kicsúszott dugattyú, olajba áztatott fékbetét, múltkor jött egy srác, elkezdte szerelni a fékét otthon, ketté szedte a féknyerget! Hajam égnek állt, elfolyatta az összes olajat, ketten 1-2 órát szarakodtunk vele mire feltöltöttük újra.
Mondjuk a shimano -t a legegyszerűbb légteleníteni, általában elég csak végig tolni rajta az olajat, és jó is lesz, légtelenítő adapter se kell, mivelhogy az maga a légtelenítő csavar szóval első légtelenítési kísérletkor talán az elsőre hamar sikerülhet is. Shimano olajat nem árt hozzá megvenni. Meg a tisztításhoz féktisztító spray -t nem árt beszerezni.[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
A kép linkében is benne volt az RC3+még az órán is,de most nem esett le.
És van olyan verziója,amiben nincs GPS?Az is gondolom van vagy ~40e.
Csak mert lehet,h vennék már én is egy pulzusmérőt,és ha jól emlékszek Lasali azt mondta,h a Polar a jó,a Sigma nem.Csak azért pont a Sigma,mert nekem olyan órám van(bc 1609) a bicajon és én teljes mértékben meg vagyok vele elégedve és nem gondolta volna,h másban annyira nem jó...
És tizenegykétezerért van egy normálisabbnak tűnő Sigma pulzusmérő óra(Sigma PC 15.11) és annyit még rá is költenék,de 20-at meg többet már nem igazán.És lehet,h Polarokban az igazán jók csak ott kezdődnek,amiket megéri megvenni. -
fi:zi'k
nagyúr
Nem kell újat venni csak kissé drága az elemcsere.
A gyártók elég optimistán szoktak becsülni.(#6091) t-bali3
Gondolod végig hogyan lehet inverz a számlap (vagy jelenesetben inkább kijelző).
(Hint: nem a kirajzolt pontok adják az információt, hanem azoknak a "hiánya".)96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
fi:zi'k
nagyúr
Lehet rosszul emlékszem, de úgy rémlik a volt csapattársaktól, hogy arra panaszkodtak, hogy egy egyszerű elemcsere a Polarnál 4-5E Ft volt. Vmi spec szerszám kellett hozzá, hogy szétszedjék.
Azért egy FT1 nem az RS800 kategóriája.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
vendingo
veterán
Sokallom, főleg városba.
Nem fog felütni komolyabb erdei úton?
Nem akarok komolyan terepezni vele mert turista ösvényeken járnék, de azért vannak olyan részek ahol elég durván vannak gyökerek, vízmosások, nagyobb kövek. Na meg lehet 1-2 helyen rövidítenék az útból ott viszont lehet akármi.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Manitou
addikt
Big kvescsön:
Én pl azt se értem a 2x 10-es rendszrnek mi értelme van, amit megspórolnak tányért elöl, azt súlyban hozzáteszik hátul a kazettán. pl van alapból egy 9 vagy 10-es 11-32-es kazi hátul + van elöl egy 3 tányéros hajtómű (pl XT ) Ezzel szemben ott van egy 28/42-es XT-h.mű pl. + hátra teszünk egy 11-36-os kazettát, de csak tegyünk egy 11-34-et, akkor is kb azonos súly jön ki a két rendszernél.
Elsőváltó + elsőváltóhoz kar mindkét esetben kell, az 1x 11-nél mondjuk legalább ezek lejönnek, de cserébe a hátsó kazi elég nehéz, mondomn ezt úgy hogy jobban nem néztem rá a 11-es rendszerre.[ Szerkesztve ]
-
fi:zi'k
nagyúr
Maratonon és XC is előkerül a 2x10-es rendszer.
(#6579) vendingo
A kis tányért leszednéd és tennél fel nagyobbat? Nincs nagytányérod? Mert ha van akkor max fogszámot tudod növelni még kicsit, pl 42->46, ha az átdobó "megeszi".96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
Cathfaern
nagyúr
Azért az kemény, hogy az egész hátsó sort egy darabból alakítják ki
Egyébként nekem nagyon szimpatikus az első váltó nélküli megoldás. Ráadásul számolgattam, pont annyi áttétel különbség van egy 1x11-el, mint az én 2x10-emmel... ha lenne 42-es hajtómű, akkor ugyanolyan áttételek lennének elérhetőek, mint a mostani rendszeremen (csak nyilván nagyobb ugrásokkal). Remélem mire odaérek(2-3-5 év), hogy teljes váltás+hajtás csere, addigra már alsóbb kategóriába (jobb ár/érték arány sávba) is lekúszik ez a megoldás
Szerk:
Számolgatáshoz kerestem egy használható képletet, ha más is akar számolni, akkor ne kelljen keresni:
sebesség [km/h] = (hajtómű fokszám)/(lánckerék fokszám)*(pedál fordulatszám)/60*(kerékkerület[1])*3,6[1] méterben, 26" esetén 2.075, 28" 2.234, persze egyedi méréssel lehet finomítani
Manitou:
Szerintem nem feltétlen (csak) a súly a lényeg itt. Nekem pl. sokszor úgy jön ki, hogy a két első tányér "határán" változik a megfelelő áttétel. Szóval vagy váltogatom folyamatosan az első váltót (ami messze kényelmetlenebb, mint a hátsó), vagy keresztbeváltással használom. Utóbbi nem biztos jó ötlet ha ~1 órán keresztül megy így. Persze tudom ez totál hely, erőnlét, stb. függő, illetve átvariált hátsó sorral meg is lehet oldani. De lényeg a lényeg: kényelmesebbé teheti a váltást.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Értem, köszi!
XC felninél törvényszerű a kicsi szélesség? Jellemzően 19 mm-eseket találtam, pedig még a 21 is kevés lenne táblázat szerint az átlagos 54-es külsőhöz.
Vagy az XC-sek tényleg ilyen vékony gumikon közlekednek és csak én akarok már megint különcködni?[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Durvább sziklás részek mellett én megemlíteném a magyar utakat is... környéken van 1-2 hely, ahol ha nem figyeltem, akkor spd nélkül lecsúszott a lábam a pedálról.
Illetve további előnye, hogy mindig az ideális pozícióba tartja a lábat (nekem rendszeresen előrecsúszott a lábfejem).
Plusz a direkt biciklizésre való cipőkben sokkal kényelmesebb tekerni a keményebb talp miatt (bár ez nem közvetlenül az SPD előnye, de sokan SPD-vel együtt vesznek biciklis cipőt) -
fi:zi'k
nagyúr
Ha hegynek mész akkor előbb-utóbb le is jössz onnan.
Én is úgy értettem, hogy le-fel menetben is előny.(#6733) Vasinger!
Ezek már teljesen normális/reális értékek.(#6737) Teasüti
Nekem bringán 205 (vagy 208) volt eddig a max pulzusom és nem hiszem, hogy menne 210 fölé.---
Ma reggel voltunk Zoli133-mal egy kis élménybringázáson. 7 körül találkoztunk az Árpád-hídnál és 8:40-kor váltunk el. Akkor már durván ereje volt a napnak.
Azt hiszem a nyár hátralévő részében reggelente fogok járni, mert sokkal(!) emberibb a hőmérséklet, mint mondjuk este 7-8 körül és jóval kevesebben is vannak.
Egyedül a reggeli ébredés a hátrány.96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
albert8
addikt
Szép lehetett
Tudnátok ajánlani valami jobb markolatot? MTB-re kellene, lehet akár csavaros is.
Nézegettem Specit meg tesztbike-ot. Nem sok jót találtam. Inkább gumis érdekelne nem habos.
Eddig ezt a kettőt találtam ami tetszik:SRAM, SPECI, SPECI 2Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
xylevi
tag
en Schwalbe Big Apple 2.35-os gumikkal szinte vegig a rakparton, vegig bringauton, Albertfalva, Lagymanyosi hid, Arpad hid, Graphisoft park utvonalon (15.5 km) megyek 22es atlagot kb...az jo vagy rossz? most nyaron kezdtem ujra bringazni nehany ev utan, Budapest teljesen uj terep nekem biciklivel...egy GT Ruckus 1.0-assal tolom
[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
Nem akarok a szabályos közlekedés megmondóembere lenni, de pontosan ismerem az említett lépcsősort. Ha te ott tempóval mész, majd ugratsz, hogy térsz ki pl. egy olyan gyalogos elől, aki éppen szeretne fellépkedni a hídra, és baromira nem számít arra, hogy a meredek lépcsősoron egy biciklis fog lefelé repülni. Én ilyenkor, illetve több más esetben is azért megpróbálok a másik fejével gondolkodni. Mondjuk jövök fel a párommal és a apró gyermekünkkel a lépcsőn és szemből érkezik egy ilyen "állat". Mert ahhoz hogy normálisan fogj talajt tempó kell. Még ha nem is lesz baleset, úgy ahogy van veszélyhelyzetből adódóan nem kérdeznék semmit..."Szundi-bundiba" küldeném a bringást az biztos. Utána meg vállalnám amit tettem. Ha pl tökös, és képzett is, és nem megy le rögtön, akkor még egy jó kis utcai ütközet is lehet belőle, és mivel senki se Duncan MacLoud benne van a kétesélyes kimenetel, de egy ilyen szituban bármikor vállalom.
Ilyen ugratásokat lezárt, biztosított lépcsősorokon szoktak csinálni, vagy óvatosan belátható módon lecsorogni, nem veszélyeztetve másokat, de amikor tempóval leröppensz, kétlem hogy tudsz annyit korrigálni hogy elkerüld a bajt. Biztos én is csinálok hülyeséget, nem akarok pálcát törni feletted, félre ne érts, csak azért a lépcsőkön való lezúzásokban ez benne van, hiszen senki sem számít rád. Ha gyalog jönnék fel hiába vagyok biciklis (is), én sem számítanék rá.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Ok. Biztos meg lehet oldani ésszel is. Csak azért írtam, nehogy valaki kedvet kapjon ezekhez a mutatványokhoz városban. A beláthatóság a legfontosabb, de nem kiszámítható az érkezés, és megállás, mivel általában a lépcsősorok meredek ejtésűek, és ha pont oldalról belép egy gyalogos, kétlem hogy az elkerülő manőver minden esetben megoldható lenne. Ez pont olyan amikor hegyről döngetsz lefelé, és váratlanul egy turistautat keresztezel. Ha peched van, és éppen kilép eléd valaki keresztirányból, hiába látod, sok lehetőséged nem marad. Elkerülő manőver, bicaj elfektet, turista elüt, stb.
Mivel 12 éve motorozom van összehasonlítási alapom, mit lehet megtenni bringán tempó közben. Motorhoz képest töredékét. Nem a 20km/h tempóra gondolok. De amikor döngetek lefelé a Gellért-hegyről 40-50km/h között, azért ott lehet olyan helyzet, amit nehéz megoldani.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
vendingo
veterán
Köszi a kimerítő választ.
Úgy döntöttem, hogy kipofozom az 1000 éves MTB-m.
Az új bringán cserélem a váltókat, váltókart. Az alkatrészeket meg átrakom a régi mtb-re.
A bike positive cuccok milyen kategória?
A régi montin b+ felnik, agyak, v fékek, fékkarok vannak.A váltókat+váltókart, hajtókart kell cserélni rajta, illetve kell valami olcsó használt alu váz és lesz egy teljes értékű frankó biciklim amit annyira nem kell félteni.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen