- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- iPhone topik
Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #29020 üzenetére
Ne aggódj, egy 5-ös imbuszt a tolvaj is tud vinni magával. Azzal kb darabjaira szedhető a bringa. Egy átlag A-head villát is ki lehet kapni egy 5-ös imbusszal és akkor még csak példálóztam. Ha lopni akarnak és elég értékes a portéka, akkor az úgyis fájni fog. Még ha csak egy nyerget visznek is el. De most egy komolyabb gépben már a villa is annyit ér, mint egy jobb fajta kerékszett és három belső kulcsnyílású csavar tartja csak a helyén.
Éppen ezért semmivel sem biztonságosabb az imbuszos gyorszár, mint a közönséges karos.(#29023) gyulank
Egy baráti jó tanács: maradj csöndben![ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz sanzi89 #29068 üzenetére
Annyira nem vészes, pl itt van egy video róla. Az elsőt csavarhúzóval (házi barkács ) kocogtatja ki belőle, a másodikat csúszókalapácsos persely kihúzóval (ezzel szépen ki lehet szedni). Gondolkoztam én is amikor építettem a mountimat hogy zárt csapágyas kerekeket veszek, de hogy őszinte legyek szeretek szöszmötölni a kónusszal
szerk.: mondjuk ez csak 2 csapágyas, egy 4 csapágyas cseréje biztos érdekesebb...
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz sanzi89 #29068 üzenetére
Tömített meg gondozásmentes, nekem pl azért tetszik mert nem kell vele elbabrálni és nem kíván olyan sok szakértelmet mint beállítani egy kónuszos agyat. Itt megvan az alkatrész helye amit beszerelsz (más kérdés hogy célszerszám hiányában nehezebb kiszedni az alkatrészt onnan) de ha már hibás a csapágyad akkor jól jöhet a csavarhúzós módszer ha nincs lehúzató. A szervizben ahova járok ott megfelelő méretű dugókulccsal szokták visszaütni a csapágyat a helyére. Személy szerint én beviszem szervizbe aztán kicserélik, úgy működik hogy kiveszik majd elteker valaki a csapágyboltba és hoz megfelelő csapágyat aztán visszaillesztik a helyére az újakat.
-
rii
nagyúr
válasz sanzi89 #29113 üzenetére
persze
sőtde ez nem "boltban" kapható
2-3 éve vettem az apro.bikemag.hu-n, ott volt egy srác, aki csinált utánfutót, majd eladta megint csinált egy msáfajtát .. eladta .... sajnos nincs már meg az elérhetősége, ....ami jó ebben az utánfutóban a boltiakhoz képest, hogy
- jóval nagyobb a raktere
- teleszkópos hátsó kerék
- csak 30.000 volt, igaz van még mit csinálni vele, lefesteni, meg sárvédőami hátrány a boltival szemben:
- a tengelyre való felrögzítés nem túl preciz, nem eléggé átgondolt, anyás csavarral kell összefgni, ami 5 km alatt kilazul. Most kerítésdróttal oldottam meg és esze ágában sincs szétjönni
- eléggé szügletes lett az eleje, ami nem jó ha a kanyarodáskor valamiről le kellene "pattannia", padka vagy bármi
- a tengelyre kapcsolódó rész egy db merev vas, így eltérő tengelytávokat nem tud áthidalni, míg a gyárinál két különböző elemből oldották ezt meg, melyek egy közös tengelyen elfordulnak.szerintem a legjobb módja heggesztetni valakivel egy ilyet, és a felfogatás ne a tengelyen, hanem inkább a vázon legyen kétoldalt a tengely előtt-felett, hogy a tengelyt legalább ez ne terhelje
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
veterán
válasz sanzi89 #29124 üzenetére
Persze, nem az lx-et akartam venni, csak beirtam a keresobe, hogy deore
A bordazottsag miatti tomegcsikkenest lattam valahol irva, talan eppen itt, mint az lx elonyet. Ezert pedig nem igazan fizetnek egy extra ezrestA csapagygolyok merete mm-ben fellelheto valahol? Ez az 1/4" nem sokat mond nekem sajnos
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #29576 üzenetére
+1, sztem jó áron van. Szép az a váz, elfogadnám.
Festék kopásokat meg nem kell nézni nagyon ilyen idős gépeknél.
Amúgy se von le semmit a funkcionalitásából.Nem is értem mit kell csinálni hozzá, hogy így nézzen ki egy féknyereg.
Csúszott pár métert az aszfalton?
Két éve van nálam az enyém és nem keletkezett rajta ez idő alatt újabb leverődés, vagy kopás. Karcok az jönnek, mennek, de az a legkevesebb.Viszont azért egy állapotfelmérés szinte kötelező. Meglepne, ha nem lenne semmi deformáció a kerekekben, fékekben, stb. Ha odaverte a féknyerget, akkor görbülhetett a tárcsa vagy akár a konzol.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz sanzi89 #29579 üzenetére
Ha rozsdás a küllő meg a küllőnanya, akkor már lehet, hogy nem lesz olyan egyszerű centrírozni.
Acél küllőanya tudtommal nincs. Én csak réz meg alu küllőanyáról tudok.
Bringakiegészítőkön nem szokott lenni rozsdamentes csavar, azok csak horganyzottak.
Amúgy kereket fűzetni új alkatrészekből nemigen éri meg. Ha te fűződ, akkor valamivel jobb a helyzet, de teli van az apró új vagy bontott kerekekkel, meg néha nagyon olcsón vannak használtak is. -
nagyúr
válasz sanzi89 #29651 üzenetére
Én mindig alu DT-t használok, az legutóbb 80 Ft volt, így a két kerékre való megvolt 5k környékén. Ha normális felnivel, normális küllőkkel, hozzáértő kezekkel készül a kerék, akkor nagyon ritkán kell hozzányúlni a niplikhez, így esélyük sincs elnyalódni, én semmi ilyet nem tapasztaltam.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz sanzi89 #29657 üzenetére
A hosszú küllőanya előnye, hogy ha picit rövidebb a küllő a kelleténél (mondjuk átfűzöd a kereket másik aggyal/felnivel), akkor azzal tudsz korrigálni, de egyébként nincs rá szükség, csak felesleges tömeg.
Nem tudom, milyen testtömeged van, de minőségi kerék esetében legfeljebb DH-nál tudom elképzelni a 36-os kerék létjogosultságát. Én a 105-115 kilómmal simán tolom mindenen át az FR gépemmel 32-es kerekekkel (Saint agyak, Mavic EX-729-es felnik, DT Champion küllők, niplik), és még nagyon centrírozni sem kellett. A tömeg pedig szerintem mindig számít, főleg, ha a keréken van.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
gergo5991
őstag
-
Narakh
senior tag
válasz sanzi89 #29919 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek. Ezek a hátsó villára szerelhető dolgok sajnos kiesnek, ki nem állhatom, ha a cucc hátrafelé túllóg a villán. Marad akkor a kormányos letámasztás.
Csapi007:
Köszi, én is erre gondoltam, csak kicsit barbár megoldásnak tűnt. Mennyire lehet vajon stabil? Ha kétesélyes, inkább nem próbálkozom, és visszaviszem a kitámasztót.[ Szerkesztve ]
"This was I, a sparrow. I did my best; farewell."
-
hegyimorc
senior tag
válasz sanzi89 #29944 üzenetére
Az igazi nagy csomagos túrákon kívül mikor van valódi előnye a kitámasztónak, azzal szemben, hogy simán csak nekitámasztom valaminek, vagy lefektetem a földre?
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
tatabike
őstag
válasz sanzi89 #30184 üzenetére
Érdekes. Biztos jó, bár kétlem, hogy a sportolók szeretnék, ha ide-oda járna a talpuk alatt a pedál.
Én azt tudom, hogy mikor jó hosszú ideig fociztam, és elég ramaty állapotba került a térdem, a bringázástól helyrejött, és megszűnt a ropogás, meg a fájdalom. Szóval nekem jó így, ahogy van az a pedál. Look-kal tekerek már 10 éve, szerintem az is számít, hogy sima taposó vagy bekötött rendszer. Sima taposóval nem is tudok már tekerni, mert megszoktam, hogy húzok is, főleg emelkedőre, így valószínűleg homlokon térdelném saját magamat...Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #30419 üzenetére
Üdvözítem, még az XC-vel is igen ritka, hogy felváltanék a 42-es nagytányérra. Jellemzően kizárólag dombon lefelé 30 fölött.
Pörgetős embereknek jobb a kisebb fogszám. 30-as középsővel még kevésbé vagyok ráutalva síkon a kistányérra, az megmarad tényleg csak a mászásokhoz, és a combom sem akkora, hogy nyomatékból tekerjek, ellenben sportolás közben 90-es cad alatt nemigen pörgetem, inkább csak felette.
Én megvenném.[ Szerkesztve ]
-
-
imyourfriend
őstag
válasz sanzi89 #30608 üzenetére
Érdekes szabály, mikor 30-al szoktam venni a közel derékszögű kanyart főútról.. ennél azért veszélyesebbnek tartom hogy szálljak le és nézzek körül el nem üt valaki majd toljam át. De ez a legkevesebb szerintem, ezért nem nagyon büntetnek meg mivel ritkán fordul elő. Szerencse engem békén hagynak a rend őrei, közlekedek 30-35-el a főút szélén aztán mindenki békességben halad.
[ Szerkesztve ]
-
tatabike
őstag
válasz sanzi89 #30613 üzenetére
Semmilyennel. Nincs ilyen jogszabály. Ez a kisebb helyi önkormányzatok és rendőrségek területi akciója, aminek semmilyen jogi háttere nincs, ergo nem is büntethetnek emiatt. A Kresz európai érvényű, ha Te a saját telkeden olyan tevékenységet folytatsz, ami járműközlekedéssel jár, még ott is ki kell tenned a megfelelő táblákat, és figyelmeztetni az oda behajtókat, hogy ott a Kresz szabályai érvényesek. Akkor hogyan képzeli azt egy önkormányzat vagy rendőrség, hogy Ő majd közterületen saját szabályokat állít fel? Nevetséges.
Egyszer pár bringás pont ebben a zebrás ügyben írt a Közlekedési Hatóságnak. Erre kaptak egy választ, amiben a kérdéses jogszabályból kiemelt egyetlen mondat szerepelt. Biztos tudod, az a "A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia....blablabla....". Erre a biciklis csapat visszaküldte Nekik az egész jogszabályt, hogy de ez így néz ki, és nem csak ebből a mondatból áll! Tudod mi volt erre a válasz?
Ez: ----------------
Nagy büdös semmi. Ennyit tudnak a saját szabályaikról... most ezek után ki dönti el, ha Ők sem tudják, vagy nem akarják tudni?
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #31790 üzenetére
29"-nek szerintem egyértelműen meg van a létjogosultsága, az tuti nem fog lecsengeni. 27,5" ami vitatható, mivel csak egy kicsit nagyobb a 26"-nál, nem drasztikus a különbség. Én megszerettem a 27,5"-ös méretet, szerintem semmi baj nincs ezzel a mérettel, nekem nem fog hiányozni a 26". Biztos van benne üzleti stratégia is, de amilyen mellszélességgel kiálltak a legnevesebb gyártók a 27,5"-ös méret mellett, én nem gondolnám, hogy nem lenne pozitív technikai adatokkal alátámasztva ez a döntés. Csak a lóvé miatt nem söpörték volna ki a komolyabb bringák közül a 26"-ot és hozták helyette a kevésbé jó 27,5"-öt. Szerintem nincs ezzel különösebb probléma. Jó ez a méret. Aztán meglátjuk mit hoz a jövő, én azt mondanám, hogy 27,5" és 29" fog maradni a mtb piacon, a 26"-tól hamarosan el lehet búcsúzni.
-
imyourfriend
őstag
válasz sanzi89 #31810 üzenetére
Nehéz kérdés amúgy, nekem a KTM ugye fekete és 4 apró karc van rajta de mivel fekete ezért látszik rajta mind. Mindenesetre nem bántam meg hogy fekete vázat vettem, nameg KTM-nél országútiban nincsen fehér a kínálatban. Mindenesetre ha vigyáz valaki a gépre akkor szerintem mind1 hogy melyik színt választja.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz sanzi89 #31905 üzenetére
Na itt vannak a képek róla: [link]
Tudom kicsit homályosak (siettem és semmi fény nem volt) , de a lényeg látszik szerintem, a fehér lapot azért tettem oda, hogy kicsit kontrasztosabb legyen. A 2 fogaskerék természetesen a 44-32 T (középső, legnagyobb)
borix:
Az lehet baj, hogy XT váltóhoz Deore szintű lánc és fogaskeréksor van társítva? A szerelő azt mondja, hogy nem fog soha se tökéletesen váltani, mert alacsonyabb szintű fogaskerék nincs annyira előmunkálva a sima váltáshoz és az XT váltó arra van tervezve. Ebben van ráció?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sanzi89 #32542 üzenetére
Ha eladom akkor jön helyette egy másik. Valami ilyesmi:
YT Industries Capra CF Pro
Canyon Strive CF 8.0 Race[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz sanzi89 #32589 üzenetére
A V fék miatt kétséges, hogy jó lenne. Ennyi erővel inkább nézhetnék 27,5"-os telót, hiszen az már csak fél coll különbség. Ha lenne a környékemen 29" v. 27,5"-ös montival rendelkező, akkor mondjuk 5perc alatt meg lehetne nézni, hogy járható út-e valamelyik.
(#32593) sanzi89: Érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz sanzi89 #32599 üzenetére
Kép az alanyról. A gyári 3db hézagoló gyűrű van kormány alatt és igen, 63mm a teló. Egyébként RST SOFI T8ML7 fémdarab...
"Ha belemenne egy 29-es teló, akkor:"
Az rendben van, hogy a hézagolókat kivenném és így lejjebb kerülne a kormány, de mit csinálok a fejcső szög emelkedéssel? Valószínűleg csak 80mm/100mm úttal rendelkezőt találnék, amit minél jobban össze kéne húzni. -
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #32599 üzenetére
Plusz őszintén egy átlag júzert miben befolyásolja, hogy 2cm-rel magasabban van a kormány?
Nálam speciel még javított is a helyzeten a 80 után a 150 mm. A nyakcső mindkét villán csak 20-21 cm volt, ezért nem tudtam emelni a kormányon. De max telóúttal jelentősen javult az XC geometria kényelmi szintje.
Csak emelkedőn felfelé érezni hátrányát, ott viszont sokat ront a mászási képességen.
De már annyira megszoktam, hogy síkon is kiengedett telóval megyek (U turn), nem csak lejtőzéskor.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz sanzi89 #32757 üzenetére
Ezen felül még az, hogy majd talán egyszer a váz is jobban el fog térni az outi résztől. Eddig még némelyik cyclocross gép váza kecsesebb-vékonyabb, mint egy outi váz. Főleg a lánc és tám villánál lehetett megfigyelni ezt a furcsaságot. Fejcsőnél is többségében csak annyi volt az eltérés, hogy nagyobb volt a távolság az alsó és felső cső találkozásánál cyclocross gépnél. De plusz anyagot ami erősítené a vázat azt nem lehetett felfedezni egy outi-hoz képest.
Új a hajtás, így már nem lehet azt mondani, hogy tisztára outi. Csak kereket cserélek az otthoniban és van egy cyclocross gépem.
Pluszba bejött a tárcsa is, már hidrásban. Igaz ezt megkapta némelyik outi is!
Szerintem a következő az lesz, hogy új kerékméretet raknak a cyclocrossba, mert a 28" az túl nagy terepre és nem elég tartós. Lesz egy 27" mert az még nincs?
Tényleg a fékváltó karokat is újra fel kellett találni. Egy új családot megalkotni, új fejlesztési költségek. Hiszen, csak hátulra kell, de oda 11 sebességet kell tudni váltai és még a féknek is működnie kell.Egyébként nekem ebben a formában már tetszik a cyclocross. Így már pont olyan őrültnek tűnik a gép, mint maga a műfaj. Így már el tudnék képzelni egyet itthonra. Három tányérral kicsit furcsán néztem ezekre a gépekre.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz sanzi89 #33473 üzenetére
Élőben nem, csak felvételről láttam nyomdaipari bemutatófilmen, mikor bevezették a 10.000est
egyébként hazavinném 2 kofferben, 1 milliárd pontosan 50 kiló.[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
beleszólok
senior tag
válasz sanzi89 #33866 üzenetére
Ebben biztos vagy? Majd utánanézek, mert úgy emlékszem, pár éve még az volt. Mindenesetre panaszkodtak egyesek ama rendőri akció kapcsán, hogy a rendőr belekötött a hiányába. Talán a bikemag v. a criticalmass.hu fórumán olvastam róla.
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen