- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #14257 üzenetére
Nem jó, más a bowdenhúzása a shimanonak. Sram hátsóváltóhoz csak sram váltókar jó, olyan aminek 1:1-es a bowdenhúzása, csak azért írom, mert létezik/létezett shimano kompatibilis sram váltókar is.
Sram terhelésre jobban vált, mint a shimano. Váltani szerintem mindkettő pontosan vált, ha jól van beállítva. Szerintem is a sram jobb, ennek ellenére shadow XT-t használok, váltókarban jobban bejön a shimano rapidfire-je, mint a sram trigger, de szerintem meg tudnám szokni a sram karját is, csak idő kérdése. Volt első szériás sram váltóm még 97-ben, mai napig tökéletesen működik munkábajárós bicajomon. Olyan brutál erős a hátsó váltó rugója, hogy a láncvillát nem nagyon szoktam hallani csörömpölni
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #14334 üzenetére
Bár csak lenne ilyen egyenletes terep a velencei-hegységben, de szinte minden út vízmosta, nehéz élvezni, mert ha beletévedek a vízmosta vájatba, azonnal pofára esés a vége.
Azért van egy pár jó szakasz is, de mondjuk 40km-t egy 2-3km-es szakaszon körözni nem nagy élmény.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #14366 üzenetére
apropó ugrás:
Újra meg kell tanulnom bunny-zni, mert mióta lefogytam, egyszerűen nem tudom megemelni a bringa elejét
Besz.rás, de míg 110-120 kiló körül/felett voltam, addig nem volt gond, feltételezhetően a nagy tömeg súlypontjának áthelyezése kerek-perec megoldotta a dolgot
Mióta 90 alatt vagyok, azóta egyszerűen nem megyMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #14465 üzenetére
Meg mertem volna esküdni, hogy a szélességjelző még az 1989-es kresz zsebkönyvben is benne van, de abban pl a világítás fényeit taglaló ábrát sem látom (autón vagy kadmium sárga, vagy fehér világítás lehet, vegyesen nem), szóval azt valami nagyobb könyvben láthattam. Viszont van egy 1994-es bringás könyvem Dr. Nagy Sándor tollából:
Szélességjelző Van a biztonsági eszközöknek egy olyan csoportja, amelyik angliai kísérletek szerint arra készteti a gépjárművezetőket, hogy előzéskor 5-15cm-rel nagyobb távolságot tartsanak a járművük és a kerékpáros között, feltéve, hogy ezzel nem veszélyeztetik saját biztonságukat. ez az eszköz egy zászlócska, ill. egy vényvisszaverő tárcsa, amelyet egy kb. 40cm-es vízszintes műanyag kar rögzít rugalmasan a csomagtartó vagy a váz bal oldalához.
Létezik egy olyan változat is, amelynek közepén vényvisszaverő prizmával ellátott propellert találunk. Ez a körülmény jelentősen szaporíthatja a jövőben az éjszakai ufóészlelések számát. Ugyanilyen megdöbbentő élményt jelenthet a Flash Flag nevű forgó zászlócska látványa is, amelyet a hátsó tengely táján rögzítenek.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #14468 üzenetére
Itt van pl ez ... épp csak nincs raktáron
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
szjoci
őstag
válasz Teasüti #15650 üzenetére
Piroson én sosem mentem még át és nem is áll szándékomban. Olyan volt már hogy siettem és piros volt a lámpa, felpattantam a járdára majd átmentem a zöld jelzésű zebrán tovább. Ha nem lett volna járda akkor kivárom a sorom, akár van forgalom akár nincs. Persze ez sem szabályos -mert ugye a járda a gyalogosoké-, de a két rossz közül a jobb megoldás. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #15650 üzenetére
"Mint mikor gyalogosan átszaladok a zebrán piroson néha napján."
Ez Rotterdamban népszokás.
Ott azon csodálkoztam, hogy a majdnem fagyos novemberben is bringával mentek az általános iskolások
Azon meg röhögtem, mikor a kerékpárúton (ami nem mellesleg kiépített út volt, járdaszigettel elválasztva az autóktól ) a bringást ledudálta a robogós, illetve mikor a kanadai kollégát simán elcsapta a bringás, mert úgy gondolta, hogy neki van elsőbbsége a bringaútonItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
TripleB
senior tag
válasz Teasüti #16567 üzenetére
Első kerék benn maradjon, vagy nem?
Nekem ilyen van.
Thule freeride 532"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
-
fireproof
őstag
válasz Teasüti #16604 üzenetére
Nekem hátul ilyenem van. Jó erős fénye van és oldalról is jól lehet látni.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Teasüti #16604 üzenetére
Legolcsóbb konfig:
SolarStorm X2: [link]
Töltőnek ebay oem töltő (nem linkelek, mert nekem régebbi modell van, kérdezz utána zseblámpás topicban hogy az új is olyan jó-e)
Akkunak pedig bontott laptopakkuból ipari cellák (pl Samsung)Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #16615 üzenetére
Ez a gumizós megoldás vajon elég stabil? Én jobban szeretem a bilincses megoldást, nekem is hasonló kínai "utánzat" van. Henger alakú, Cree xmlT6-os leddel, abban 1 db led van, elég jó fénye van. Viszont én inkább a bilincses verziót választottam.
Attól tartanék, hogy menet közben ez a gumizós lámpa elforog és állandóan baszkurálni kell. Na attól megőrülnék.[ Szerkesztve ]
-
pengemetal
aktív tag
válasz Teasüti #16859 üzenetére
Edzésen kívül soha nem ütöttem meg senkit. Viszont ha olyan helyzetbe kerülnék tudom hol vannak a k. o. pontok. Iszonyú agresszívek az emberek a közlekedésben, autósok is, nem egyszer láttam olyat, hogy kiszallnak és tükröt törnek, ütik a kocsit. (az ülés alatt ezért tartok egy orosz tábori vas baltát :-)
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #16861 üzenetére
Régebben túlerőltettem a dolgot, avagy feljebbváltottam még 1-2-vel hogy elfáradjak mire hazaérek. Pedálfordulat mérőm nincs, beállítom a tempót és hátra se kell nézzek hogy milyen fokozatban van a gép, általában úgyis a 19-17-en van a lánc. Most már többet van 17-esen mint régebben. De 19-est szerettem a legjobban csak az kezd elkopni, emelkedőn már volt hogy elugrott. De nem akarom még lecserélni ezt a sort. 3. lánc van rajta szóval még bírnia kell, viszont van egy olyan érzésem hogy ez az új lánc leölte a soromat. Majd idővel beszerzek egy pulzusmérő+pedálfordulat mérős ketyerét a géphez aztán kiderül én is csak 90 körül pörgetek és úgyhiszem hogy 110. Nem hiszem hogy fáradtság miatt venné lejjebb a fordulatot az ember, én ha 200km-t megyek is szeretek így menni, nem szeretem amikor alacsony fordulaton hajtanak a lábaim.
(#16863) pengemetal: Fel vagy fegyverkezve.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Teasüti #16869 üzenetére
Első évemben hasonlóan tekertem, aztán utána már belehúztam és volt hogy kiálltam a nyeregből komolyabb emelkedőknél is csak hogy megmaradjon a tempó. Nehezen ment az elején, minden bajom volt kb.. még mindig gyenge vagyok, de úgy érzem sokkal erősebb mint amikor elkezdtem, és csak a 3. szezonom jön. Első szezonban mikor 6500-at mentem én direkt csináltam így, míg egyszercsak megszédültem és akkor rájöttem hogy nem szabad eléhezni, mindig kell legyen nálam vagy egy banán vagy egy csoki, esetleg egy cerbona szelet meg némi víz.
-
superecneB
őstag
válasz Teasüti #16892 üzenetére
Nagyon egyszerű. Mindennap szép tiszta hajtással akarok bicajozni, de nincs időm minden héten letakarítani a láncom, ezért, csak lekapom, kicsit megtörölgetem a hajtóművet meg a fogsort, majd felpattintom a tiszta láncot és már indulok is. A koszos láncot pedig amikor van időm letakarítom és készenlétbe állítom a következő cseréhez.
Ráadásul szerintem többet is bír a fogsor ha felváltva kb 200km-enként cserélsz rajta két ugyan olyan láncot. Később kezded lehegyezni mert a láncok egyenként feleannyit nyúlnak mint 1 lánc.De egyéni preferencia kérdése szerintem. Mindenesetre én ezt az utat szeretném járni. Nem azért akarom cserélni mert lenyúlt...
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #16901 üzenetére
Már ne haragudj, de egyáltalán nem értek egyet a gondolatmeneteddel. XT fogsor 20k, valamint nem tudom milyen univerzumban bír ki egy fogaskoszorú 3-5 láncot. Vagy 1000km-enként cserélem a majd 9k-s XT láncot? Hát, nem tudom hol van a spórolás...
De hagyjuk is az XT-t, az a kategória szerintem már nem az igényes, átlag bringás mindenes bringája. Nézzünk egy olcsóbb 9-es rendszert:
Shimano Deore CN-HG53-as lánc 5k
Shimano Deore CS-HG50 kazetta 7.5k
Mégis hány km-nél kellene cserélni a láncot, hogy mondjuk 3 láncot kibírjon a fogsor? Nekem kb 5500km-t bírt ki, ekkor már a váltás rovására ment a kopás, bár nem szalajtott a bringa, tehát tekerni lehetett volna még, csak zavart, hogy a váltás nem a megszokott. Új láncot tettem rá 3000km-nél, de már szalajtott, szóval ennél kevesebb táv után kellene cserélni, ezért vissza is raktam a régi láncot, hogy széthajtsam 5500km-en.Az, hogy szegecselve vannak most, egy dolog. Az, hogy esetleg azért így csinálják, mert nem lehet másként megcsinálni, az egy másik. De szerintem ami nem ilyen bakos felépítésű, hanem teljes lánckerekekből épül fel, mint a CH-HG50, ott simán meg lehetne oldani a külön-külön álló fogaskerekeket. Ahogy a záró anya összefogja a két legkisebb, különálló fogaskereket, úgy összefoghatná mind a kilencet és kész.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #16934 üzenetére
Mondok két példát:
1, pár éve leraktam a bringámat egy tárolóba, a szomszéd bringa gyorszárába véletlenül beleakadtam pulcsival, ennyitől kinyílt
2, vettem egy boltbajárós bicót tavaly, akkor még jobb erőben voltam, de egy üléscsővel kellett rásegíteni, hogy ki bírjam nyitni a kartVan 4-5 fordulat a gyengén meghúzott és az izomból meghúzott pozíció között
Egy 40 kilós fixis csaj biztosan nem annyira tekeri be az alátétanyát rajta mint bébitermetű belaazallat fórumtársunk a 120 kilójával (remélem nem gond hogy rád hivatkozom )
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #17172 üzenetére
Konkrétan milyen ökölszabályra gondolsz? Én még nem láttam szervizest aki valami különleges technikával húzta volna a gyors zárakat, érzésre, rendesen legyen meghúzva, ennyi.
Egyébként meg gyors zára válogatja, hogy melyiket mennyire nehéz meghúzni, ha már tiszta rozsda, nem csoda ha alig bírod rendesen meghúzni, de ha jó minőségű akkor nem nagyon kell megtépni és szorít rendesen. ha nagyon nehéz meghúzni, egy kis wd40-el rá lehet segíteni, vagy valamilyen lánc spray-el.Én idáig leginkább olyan fixis csajokat láttam, akik eléggé bizonytalanul kezelték a kerékpárt. Leginkább divatbringások ezek, kerékpár kezelési technika nagyon kevés van. Tisztelet a kivételnek.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #17172 üzenetére
Ettől függetlenül megnézném hány bringán van szabályosan meghúzva?
Az egy dolog hogy esetleg te, én és még páran tudják, de sajnos sok helyen még a szervizben sem csinálják jól.Fixis csajt pedig mutathatnál valami épkézlábat, mert az agyvész kerülget annyi evőpálcikát látok a városban
Konditermen kívül egy normális fitt nőt nem látni vagy csak engem kerülnek?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #17268 üzenetére
Nem azt mondom, hogy vadállat módjára kell megtépni, de meg kell húzni rendesen. Szerintem lehet azt érezni, hogy egy menet mit bír, mennyire kell meghúzni, soha nem szoktam nyomaték kulcsokat használni, de még soha nem szakítottam meg menetet kormányszárba, hajtókarba, vagy bármibe. Ha megszakadt egy menet, akkor az csak azért volt mert szar volt, valami anyaghiba.
Pedálnál még az fontos, hogy egy kis zsír kerüljön a menetre mielőtt betekered, de gondolom ez senkinek sem újdonság. Ha nincs rajta zsír könnyebben berohadhat, meg recseghet is használat közben. -
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #17316 üzenetére
Nem bringázáshoz kellene és gond van a térdemmel is, ezért a bemelegítést nem igazán vehetem pörgősre
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #17441 üzenetére
Kb 1m-ről megvilágítva a fehér papírlap világít. Az erdőben szinte kisüt a nap, ha ezt rakom fel a lámpa helyére
Szóval egy ilyennel nem feltétlenül jó kikezdeni az autósokkal, mert ők az erősebbek. (Amíg ki nem szállnak? )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #17441 üzenetére
Még valami:
Ennek a szájkaratéjosnak lehetne ajánlani, hogy a 7 ledes vackát dobja ki, van 15 ledes is
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Gizmo94
veterán
válasz Teasüti #17533 üzenetére
Én is azt hittem, hogy kulturáltak lesznek, de néha megdöbbenek, mint most is. Egyébként nyilván az időpont nem mindegy. Párom volt olyan 7 körül Lidl-ben és hazatérve azt a helyzetjelentést adta, hogy mehetsz nyugodtan, van mindenből bőven, pár ember lézeng csak, mérsékelt érdeklődés mellett. Ezután összevakartam magam és kb. fél 9 körül érkeztem. Már rossz ómen volt, hogy amikor mentem volna befelé, kirontott egy arc, a kezében négy kartonban nyergek. Na mondom, ez szép lesz.. Bent éktelen tömeg, de leginkább a bringás cuccok körül, mindenki tolakodik, rúg, harap, káosz, kész. Az említett módon zajlott a vásárlás. Viszont megdöbbenésemre ahogy próbálgatom, a pumpa igen jó minőségű. Már megérte.
Zola007: Itt is voltak normális arcok is, többek között haverommal is összefutottam, aki bringás ruhákat vett, azokért annyira nem volt nagy tiprás, kényelmesen válogatott. A nagy küzdelem a láncolajért és a pumpákért folyt. Szerintem ennyi pénzért megéri mindenképpen a minipumpa, nem is kérdés. Nekem ilyen kulacstartóra rögzíthető minipumpám volt már, így a műhelypumpára koncentráltam. Véleményem szerint ami a szerszámokat és a pumpát illeti, jó minőségűek ezek a cuccok. Illetve, legalábbis nem rosszabbak, mint a sokkal drágábbak.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #17551 üzenetére
annyira rossz minőségű?
Mit ajánlasz helyette
Eddig tiszta és grafitos Hansoline tgagy mi a fene használtam, de elég szutyok tőle a láncMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest