- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Yettel topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
ph A Valkyrie szériás, X870E vezérlőhidat felvonultató modell combos tápellátó áramkörökkel, MI-s funkciókkal és gazdag felszereltséggel büszkélkedhet.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Hosszabb bemutatón a SteamWorld Heist II
gp A folytatás premierje még kicsit odébb van, augusztusban érkezik a teljes változat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz D.Orion #4109 üzenetére
Nem biztos. Nekem a Caprine Epik 50-esem gyári sárgás színét egy Kelly's Big váztáska festette barnára a rögzítő szalagok alatt. Kicsit lettem ideges, bármit csináltam vele nem javult meg. A szívből jövő Kelly's utálatom egyik eleme egyébként ez a tapasztalat...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Kerék agy tekintetében ipari csapágyas vagy sima? Ki mire esküszik? Érvek, ellenérvek?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4151 üzenetére
Normál csapágyat szétszedem, zsírzom, beállítom, ezekkel semmi gond nincs. Csak arra gondoltam, hogy az iparis csapágyaknak nem-e kisebb a gördülési ellenállása? Főleg ha nem a gyári csapágyat vesszük, hanem valami drágább csapágyat (pl. SKF) abból is valami kis gördülési ellenállásút, esetleg rám szakad az OTP és kerámia vagy félkerámia csapágyat? Vagy nem ad annyival többet, mint amennyibe kerül és átlag felhasználásra felesleges? A gyári Shimano Deore váltógörgők helyett vettem Acor iparis váltógörgőt, hatalmas csalódás volt... Gyárilag szorult, sokkal nehezebben lehetett tekerni és hiába a csapágykinyomó nem lehetett sérülés mentesen cserélni, így kuka lett a vége. Pedig elég drága volt...
@superecneB
Köszi a választ, ha esetleg a fenti témában is tudnál vélemény mondani jó volna. Köszi!"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #3953 üzenetére
Végül Schwinn Csepel Elite TX51 2011 lett 67k-ért. A boltban csak 18-as vázméret volt, hétfőn hozzák a 20-as méretet. A Capriolo Roadster Tour-hoz képest kicsit jobbak az alkatrészek, de tényleg nem sokkal, plusz talán mintha a váz is egy kicsit igényesebb volna - hátsó kerék papucsa pl -, illetve nem kell használt bringát hajkurásznom a bringacseréhez valamint pár ezressel olcsóbb. De egyébként kicsit csalódás, a Caprine Epik 50 váza azt hittem egyáltalán nem különleges, de ezekhez a 70-80k környéki bringához képest ordít a különbség.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4203 üzenetére
A megdöglöttek alatt mit értesz? Bemaródott az agytest? Mivel sok dolgot lehet cserélni benne, felújítani az egészet.
Azért kérdezgetek ennyit, mivel nem nagyon értem a különféle agyak közötti hatalmas árkülönbségeket. Például nekem most egy Shimano FH-RM30-as legolcsóbb Shimano agyam van a bringában, mikor megvettem mondta mindenki, hogy majd így meg úgy tönkremegy. Évente egyszer szétkapom, zsír, beállítás és kész. Most 3 éves. De a régi városi bringámban egy még olcsóbb Bikepositive agy van kb 8 éve és a fenti karbantartással sose volt vele gond. Kérdeznék még, ha nem unod.
Egy alap Shimano agy meg egy Deore agy között mi indokolja a kétszeres árkülönbséget? Valamint egy alap iparis agy nem gördül könnyebben, mint egy Deore agy? Mivel árban azzal van egy kategóriában, vagy talán még annál is drágább kicsit. Most a speckó csapágy ne legyen alternatíva, mert az már árban sokat dobna a végösszegen. Csak azért, mivel szerintem egy kerékagynál a legfontosabb, hogy a lehető legkönnyebben gördüljön és ezáltal minél gyorsabban lehessen menni."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #4230 üzenetére
Pár mondatban megosztanád, hogy szerinted miről szólnak az iparis agyak?
A Shimano agy témában pedig nagyon köszönöm az infókat!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Városi bringára egy Kryptonite Evolution 4 LS lakaton kívül milyen kiegészítő védelmet javasoltok? Mondjuk az első kerék lezárására. Otthon van egy egyszerűbb sodrony zár, nem tudom megfelelne-e kiegészítő védelemnek. Vagy 4-5k környékén egy láncos zár elrettentőbb?
Vagy spóroljak egy Abus Bordo-ra?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz -HajTömeg- #4270 üzenetére
Az U lakat már megvan. A linkelt sodrony pedig szerintem nem sokkal ér többet, mint az általam is birtokolt sodronyos zár, szóval lehet maradok ennél a kombónál, már csak ezen videók miatt is: lakat teszt 1, lakat teszt 2.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Revolit #4314 üzenetére
Rockrider 5.1
Szerintem 50k-t megér újonnan, ha figyelembe vesszük, hogy ennyiért milyen használt bringákat árulnak jelenleg. Biztos nincs semmi rejtett hibája, és gyenge alkatrész esetén cserélhető majdnem minden, egyedül a menetes hátsó agy szab korlátokat. De ennyiért - véleményem szerint - jó vétel, azonban várj meg másokat is!"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #4333 üzenetére
Nagyon köszönöm az infókat!
Ezek alapján úgy néz ki számomra a legideálisabb egy közepes árfekvésű kónuszos agy lenne, mondjuk egy Deore. Nem mintha a mostani Altus aggyal gondom lenne, de akkor nem kacsingatok az iparis agyak felé.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Sirandrish #4450 üzenetére
Én már volt, hogy a foltot is foltoztam, szóval véleményem szerint reális keretek között bármennyit.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Cathfaern #4574 üzenetére
Csak, hogy legyen egy ellenvélemény is. Két bringás nadrágot kipróbálva valamint egy Selle SMP TRK-t használva 2 napig egyik se jött be. Helyette egy Kalenji futónadrág - lényegében olyan, mint egy bringás gatya betét nélkül - és egy Monte Grappa Argo lett a kiválasztott. Nekem eddig ez a kombó jött be legjobban.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nos, elhoztam a boltból a Schwinn Csepel Elite TX51-es bringát, 2011-es évjárat 67k volt. A bringa meg az alkatrészek rendben volnának, jó kis bringa, de ilyen gány összeszerelést még nem láttam. A fékek pontatlanok, a váltás kb minden fokozatban mellé vált, a pedál és kerék csapágyak darálnak és a váltótartó fül csavarja egyszerűen hiányzott. Visszavittem a bringát a boltba, ahol egy hajtómű tányér csavart akartak beleerőltetni, így jobbnak láttam ha elhozom és majd magam orvosolom a problémát. Szóval szerdai programom, hogy a bringát szétkapom az utolsó csavarig és mindent beállítok és bezsírozok. De, hogy hol fogok váltótartó fül csavart venni... jó kérdés. Valakinek ötlete?
Illetve tanács arra, hogy régi belsőből miként kell csinálni láncvilla védőt?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Szerintetek van értelme városi bringára venni ilyen GPS Protected matricát? Növelné a biztonságot akár egy fikarcnyival is?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Csak egy érdekességet szeretnék megosztani veletek. Mint az ma kiderült a Caprine Epik 50-esem és az új Schwinn Csepel Elite bringámnak ugyan olyan a váltófüle. Lehet azért, mert mindkettő magyar?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4721 üzenetére
Vázakat nem gyártanak itthon?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4723 üzenetére
Esetleg arról infód, hogy empirikus úton kívül miként lehetne fény deríteni arra, hogy melyik bringában milyen váltótartó fül van? Kép alapján nekem elvileg ez is meg ez is jó volna, azonban sehol egy szám, azonosító vagy leírás. Nem úgy volna normális, hogy a gyártó oldalán ezek az infók megtalálhatóak legyenek és az ember egy sorozatszám alapján tud keresni neten? És persze a boltok se annyit írjanak ki, hogy Váltótartó fül Noname, azzal sokra megy az ember.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz venember83 #4725 üzenetére
Hát igen, így volna a normális ahogy a Cube csinálja... Mindegy, gyorsan el is ugrok egy helyi üzletbe, ahol rengeteg Schwinn Csepelt árulnak, elviszem a régi fület aztán hátha kitalálunk valamit. Köszi az infókat!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #4726 üzenetére
Végül 3300Ft-ért kaptam csavarral váltófület. A csavart beraktam az Elite-be, a váltófület pedig a fiókba. Külön csavart nem árultak. Kicsit sok pénz volt egy csavarért 3k, de így, hogy a váltófül a Caprine-hoz is jó lehet valamikor nagy szükség lesz rá.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A centrírozás után normális az ilyen, ha 1-2 nap alatt nem múlik el valamint csökken folyamatosan a pattogás mennyisége, akkor lehet gond. A küllők elmozogtak egymáshoz képest és a terhelés hatására kicsit mocorognak, az adja általában a hangot.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Mai nap tanulsága:
- Schwinn Csepelt csak erős idegzetűeknek - második délután szerelgetem, de még hol a vége. Még jó, hogy új bicikli volt, most hátsó agyat nézegetek
- Suntour hajtóművet soha. A hülyék nem tökig fújtak minden menetet festékkel? Több, mint egy órát szarakodtunk vele ketten, mire a menet megtartása mellett le tudtuk szedni a hajtóművet barmolás nélkül
- Joytech agyat soha. Még kotyog, de már darál. Cserébe csavaros rögzítésű, tehát egy rémálok ki-be szerelni. Most azon agyalok, hogy miként lehetne kicserélni a teljes belét egy gyorszáras rögzítésűre vagy inkább imbuszos gyorszárra?[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
-
sanzi89
addikt
Valaki használ Decathlon-os B'Twin Vioo lámpát?
Három bringát használok szeptembertől, így már nem tudom megoldani, hogy a használt 2 elemes villogómhoz keressek minden bringához tartókonzolt. eBay-ről is lehetne venni kb 2-3 dollárért darabját, szemben a fent linkelttel ami 2k, de arról rengeteg rosszat olvastam, havernak megvételkor kontakt hibás, rossz a kapcsoló, stb. Ez drágább, de van rá két év garancia, szóval annyira gagyi nem lehet. Vélemények?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz lsebestyen #5796 üzenetére
Arra van több Cree ledes csöppség itthon, a normál villogókat akarom kiváltani.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Használ valaki ilyen imbuszos gyorskioldót? Mennyire könnyen kezelhető? Hátha így egy hajszálnyival biztonságosabb a bringa...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #5814 üzenetére
Köszi az infót, akkor lehet ilyet veszek városi bringára gyorszár helyett.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Van valaki, aki használ vagy esetleg készített kerékpáros utánfutót? Itthonra készítettünk már, használjuk is sokszor ha valami nagyobb dolgot kell vinni a kertbe, de kellene valami kevésbé kispirai, de terhelhető, masszív konstrukció, amit nagybevásárláshoz vagy egyéb nagyobb dolgok hurcibálásához lenne megfelelő. A kérdés kicsin konkrétabban a kerékpár és a kocsi összekötésének módja.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #5966 üzenetére
Gondolom valami ilyesmire gondolsz. Ezekkel az egy kerekes megoldásokkal az a bajom, hogy túl kicsi a rakodótér, ezért gondolkodom valamilyen két kerekű megoldásban, mint ez, és valami olyan összeköttetésen mint ez. Hátsó tengelyre való rögzítésre ilyen megoldást találtam, és ez nem tűnik valami masszív konstrukciónak.
Féket illetően pedig nekem nincs félelmem, ilyen esetben nagyon ésszel kell menni és kész. Robikapát rendszeresen visszük így a kertbe, nincs gond a megállással.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz stracker06 #5978 üzenetére
Igen, csak mint írtam egy ilyen kialakítást kombóznék a nyeregcsőre rögzíthető összekötő elemmel.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz stracker06 #5984 üzenetére
Ha a váltó túlváltana a legnagyobb fokozaton, akkor véd a sérüléstől. Jól beállított váltó esetén szerintem felesleges.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Használ valaki ilyesmi bowdenfeszítő fogót? Hogyan működhet?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz vendingo #6348 üzenetére
Én nem értem, hogy miért ennyire Jolly Joker ez a Spybike. Tudom hogy működik, végignéztem a sorozatot, nagyjából ismerem előnyét-hátrányát. Úgy is loptak el tőlük bringát, hogy több ember ült ugrásra készen az éjszaka közepén. Jó, jó, sokszor megtalálták, de arra is kíváncsi lettem volna, hogy hányszor loptak volna tőlük bringát, ha egy rendes U lakattal zárnak. Valahogy nem tartom életszerűnek, hogy legalább kéthetente kikapjam a stucniból a cuccot, töltögessen, nézzem az akku szintet, rohanjak a bringához, ha valaki meglöki a tárolóban, töltögessen a SIM kártyát, stb. Sőt, tekintve, hogy a bringákat általában a rádiós cuccal találták meg főleg megkérdőjelezhető az egész. GPS mutat egy 3 lépcsőházas 10 szinte sorházra. Rendőrökkel átnézetem mindegyiket? Ott strázsálok éjjel-nappal hátha előhozzák? Értem, hogy van olyan szitu, amikor megmentheti a bringát, de mégse tartom életszerűnek a mindennapi használatát.
Városba olcsó bringa, 1-2 jó lakattal.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #6349 üzenetére
Egy dolgot rosszul írtam, mert 5mp-ig kell mozgást érzékelnie, hogy jelezzen, egy egyszerű meglökés kevés neki.
Pl a kicsi 16340 Li-ion cella helyett mehetne bele min egy 18650, de lehet egy 26650 is beleférne. Havonta kellene tölteni és a villanyakban szerintem elférne, max extrém esetekben nem.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
7-es Shimano MF-TZ21-es fogaskoszorú elbír egy 8-as SRAM PC-830-as láncot?
Illetve alacsony kategóriában - Alivio, Acera - érdemes 9 fokozatra fejleszteni, vagy válasszak régebbi évjáratú, 8-as alkatrészeket? Lényegében mindent újat kellene venni.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #6680 üzenetére
Rengeteg kerékpár orgazda azért nem kap megfelelő büntetést, mert mondjuk a nála talált 20 bringából egyik sincs bejelentve, hogy lopott. Nagy könnyelműség és nemtörődömség, hogy a tulajok nem jelentik a lopást, sőt sok esetben a vázszámát se tudják a kerékpárnak. Mi magunk könnyítjük meg a tolvajok, orgazdák munkáját, ha nem teszünk meg mindent az azonosíthatóság érdekében, amibe szerintem a fenti módszer is tartozik. 5k a mai bringaalkatrészek árához képest kb vicc. Két értelmes fékbetét ára? Egy lánc ára?
u.i.: He, de jó, hogy az említett weboldal nem is működik. http://www.bicycleregister.eu
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Zoli133 #6712 üzenetére
Az ilyen típusú pedálok egyszerűen SZAROK. Hiába húzod meg, kilazul, recseg. Caprine-on ilyen volt gyárilag, ha a fejem tetejére is álltam recsegett. Új Schwinn-en ilyen pedál van, gyárilag recseg, nem is foglalkoztam vele, csere. Húgom és sógorom KTM bringáján ilyen pedál van, azok is recsegnek. Nincs megoldás, csak a csere, mondjuk egybeöntött platformpedálra.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
-
sanzi89
addikt
Nehéz kérdés. Van-e olyan alkatrésze a bringának, ami érezhetően rossz, cserére szorul? Hajtás elemei, csapágyak, fizikai sérült alkatrészek? Ha alapjában véve nincs vele gond, 3-4-5e magasságában lehet találni kényelmes városi nyerget, kell egy hajlított kormány vagy állítható stucni plusz új gumik. Ha a többi alkatrész rendben van, akkor ez egy bő 10k, szűk 15k.
Hosszú távon a féket érdemes V fékre cserélni, aminek fém a fékteste és a fékkarja. A kerekek megérdemelnének egy dupla felnit, de valószínűleg olcsóbban találsz komplett kereket, mint amennyibe az átfűzés kerülne, főleg ha nézed az aprókat. Váltás, hajtás pedig a használattól is kopik, kopó alkatrészek. Lánc, fogaskoszorú, első hajtómű tányérjai kophatnak, bovden, bovdenház elhasználódhat, váltók forgáspontjai kikopnak, kotyognak, pontatlanul működnek. Egy ilyen bringára simán rá lehet költeni egy belépő bringa árát, ha mindent cserél az ember, tehát kell egy kis szakmai ismeret, hogy az ember eldöntse melyik alkatrész cserés és melyik bírja még. A kerékpár olyan, mint a lánc. Ha van benne egy gyenge, cserélendő elem elronthatja az egész bringázási élményt. Hiába lesz kényelmes nyereg, ha a váltó beállíthatatlan vagy ugrik a lánc, stb.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Aki esetleg Bikefun Ergo 2Tone Lock On markolatot szeretett volna venni és nem ragaszkodik a márkajelzéshez, akkor a bolti 7-8k-s ajánlatok helyett érdemes szétnézni eBay-en, bő 3k-ért meg lehet venni.
Csak gondoltam megosztom, nekem anno jól jött volna az infó.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs