- Mobil flották
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz yodamester10 #26411 üzenetére
Ez egy AM gép, nem ilyen zúzásra való.
De talán többet bír, mint a mostani merev vázas 80-at mozgó XC-m.
Amit én a jelenlegi szintemen zúzásnak titulálok, az kb random turista ösvényeken 40-50 km/h.
Ez legutóbb a merev vázassal elég félelmetesre sikerült egy köves, víz folyásos lejtőn, gondoltam talán nem árt feljebb lépni egy szintet. Előny ha a bringa nem akar ledobni magáról, vagyis kell egy felfüggesztés.
Viszont fel is akarok tekerni a hegyre, szóval mászásban is jónak kell lennie.(#26414) Manitou
Szóval leültethető ez is, akkor jó. Köszi!(#26413) dqdb
Ha lesznek képeim róla, úgyis bedobálom ide mindet.
Pár éve már aktívan bringázok, de még mindig nem tudok megítélni egy lánckereket.
Én csak azt látom, hogy a fog teteje egyben van-e, vagy hegyesre van kopva. De nem látom az árnyalatokat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz yodamester10 #26416 üzenetére
Te miről beszélsz? Nem mondanám magam kezdőnek. Nem kérdés, h mit szeretnék, vagy hogy hol használnám. Nagyon is tisztában vagyok vele milyen gépeket linkelek és mire akarom használni.
Az egy dolog, hogy városban megyek a legtöbbet a napi rutin miatt (egy másik bringával), de a hangulatos lejtőzések vonzanak igazán hétvégente.(#26418) dqdb
Csakazikszté!
Azért néha sikerül, pedálból is megelégedtem az 540-essel is.Tényleg nem ért meg az XT felirat az oldalán még kétszer annyit.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #26422 üzenetére
Sunrace akármi 1500 ft alatt kb 1000 km-ert bírt alattam. Harmadszor már nem kellett zsíroznom, mert beleesett a nyúlásmérő. Addig gyanútlanul nem is mértem egyszer sem.
Szarok a mai láncok... Úgy négy-öt lánccal ez előtt még a gyári volt fenn 10+ évvel korábbról. Abba több ezret beletekertem, mire csere érett lett. Manapság meg a főszezonban lenyúlik két 7-es lánc +1 télire és sorból is vettem már kettőt a 4 év alatt. Hajtómű viszont igen jól bírja, ahhoz képest, h olcsóbb volt, mint a sor, de alig drágább, mint a lánc. (Prowheel acél, négyszög)
Viszont sajnos olcsó cuccot sem érdemes venni, vettem Sunrace fogsort amit a Sunrace lánccal együtt raktam fel. Hát cserélhettem is ki utána, amint lenyúlt a lánc, mert annak is vége volt...
Sorból kell vmi közepes HG-6x körüli, láncból meg legalább HG-40 és akkor el lehet tekerészni vele egy darabig.
Persze ha többet tekersz egy évben, mint az átlag kocabringás.
Bnőmnek aki néha lemegy a pár km-rel arrébb a közeli tóra napozni meg kétszer a városba egy hónapban, neki elég lenne a Sunrace színvonal is...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #26424 üzenetére
Ha megszabadulsz tőle és költeni sem akarsz, akkor nem biztos, hogy jól jársz egy új lánccal most.
Ha annyira ki vannak kopva rajta a fogak, akkor az új lánc csak rontani fog a helyzeten.
Persze ha eladásra kerül, akkor a kopott hajtás miatt úgyis bukó lesz az árán, ha felújítod akkor azért, ha nem akkor azért.Persze ha nincs annyira túlkopva, akkor 2k nem nagy összeg. Ha dobsz fényképet a lánckerekekről, akkor a hozzáértő szemek majd jól megszakértik. (Ha szabad a topik közösségével ékeskednem. )
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jelenleg 113 mm-es monoblokkom van 68 mm-es csapágyházhoz.
Elvileg ez lenne az ideális a váz láncvonalához mérten, mégis szar. (Kínai bringa...)
Az alsó tányéron a lánc súrolja a vázat és legkisebb fokozatban beleér a gumi peremébe is.
Gyárilag hosszabb tengely volt benne, de nem tudom mekkora. Mindenesetre a lánc be tudott esni a tányér mellé.
Vagyis ha veszek 113-as helyett egy 122.5-est, akkor kb ott leszek, mint a gyári, nem? 117 mm sztem nem segítene túl sokat a helyzeten, így gondolom két mérettel nagyobb lesz a jó.
Illetve milyen monoblokkot érdemes venni belépő szinten? Jelenleg ilyen van benne. Tetszik, hogy zárt iparis. Hasonló árért a Shimano-nál nem írják, h ez is ilyen lenne. Vagy vegyek még egy Sunrace-t szélesebb tengellyel? Nem keltette idáig gagyi benyomását. Sőt, észre se veszem, h van (ami jó). -
Teasüti
nagyúr
válasz sssent #26478 üzenetére
Testbike-on úgy olvastam az UN26-on csak porvédő van. Így ennyiért meglepő, de a Sunrace jobb választásnak tűnik a zárt iparival.
Városi tempóban amit te rázkódásnak érzel, azt a gumid okozza. A guminyomással tudod elsősorban szabályozni ezt a jelenséget, így biciklin az elsődleges rugózó elem maga a gumiköpeny. Másodlagosak a végtagjaid és csak azután jönnek a felfüggesztések, amiknek közel sem jut akkora szerep, mint az előbbi kettőnek. Végül pedig a vázadra és egyéb alkatrészekre hárul a maradék rezgés semlegesítése.
Ezt értsd úgy, hogy egy biciklin annak kis tömege miatt elég kevés telóból lehet csak kicsikarni olyan nüansznyi mozgásokat, mint mondjuk amit a gumiköpeny végez átlag nyomáson. Ezek a villák nem vmi hatékonyan semlegesítik a rázkódást, ahhoz nem elég finom szerkezetek, túl nagy a belső ellenállásuk hozzá, hogy csak millimétereket mozogjanak. Jól tetten érhető ez, hogy ha álló helyzetben összenyomsz egy villát, akkor megfigyelhető, hogy kell egy kis erő már ahhoz, hogy egyáltalán mozgásra bírd, tehát a rugóállandó felett még pluszban. Aztán emiatt a súrlódás miatt nem ritka, hogy vissza se tér ugyanoda a helyzetben terheletlenül, vagyis ha felengeded, könnyen lehet, h csak a kiindulási pont alatt egy-egy milliméterrel áll meg, ahol már a rugó ereje kisebb, mint a belső ellenállás.Egy gépjárművön ahol már jókora súly nyomja a telót az útnak és ahol már jóval erősebb rugókat alkalmaznak, ott ez a belső ellenállás szinte elhanyagolható, ezért képesek olyan finom mozgásra, hogy még egy repedést is megéreznek az úttesten. Már ha a gumi nem nyeli el előbb.
És mivel a gumi dolga felvenni ezeket az apró úthibákat, ezért egy teló főleg csak a nagyobb huplikra tud reagálni.
Próbáld csak ki, hogy 1 barral kisebb nyomáson mész ugyanott!
2 baron és ballonosabb gumikkal (>1.75) már meg se érezni szinte, hogy épp macskaköveken suhansz át.
Míg 4,5 baron akár meg is tudnád számlálni őket. Ezeket a finom úthibákat nem igazán képesek felvenni hatékonyan a villák. Főleg, ha még egy lassúra hangolt csillapítás is fékezi őket és még a sebességed se sétatempó, hanem vmi haladósabb.
Amúgy meg könnyű belátni, hogy éppen akkora erők érik a telót nyeregben ülve is, mint mikor álló helyzetben nyomkodod.
Elvégre a rugóállandó nem változik menet közben, éppen ugyanannyi erőre van szükség a mozgásához használat közben is.
Amúgy meg egy rugó oszcillációját nem igazán lehetne megérezni, éppen azért mert elnyeli az erőket és újra felszabadítja azokat, nem közvetíti felfelé abban az időpillanatban a testek tehetetlensége okán, mint egy lengéscsillapító. Ha nem lenne lengéscsillapító, akkor egy összenyomott rugó viszonylag egyenletesen fejtené ki az elraktározott erőt az összenyomás után. Vagyis a behatás pillanatában annak az erőnek, ami összenyomta a rugót, csak egy apró töredékét éreznéd a rugó felett a felfüggesztett tömeg tehetetlensége okán. A lengéscsillapító az, ami átadja a beható erő jókora részét a behatás pillanatában a működési elvéből kifolyólag.
A lengéscsillapító ütését érzed közvetlenül.
Rugós villákban meg a súrlódás okozta csillapítást érezni.szerk: amúgy nem tudok nyilatkozni kéz zsibbadásról, sose zsibbadt még a kezem. A fenekem annál inkább.
Jöttem már le hegyről is nem egyszer úgy, hogy a kormány úgy rángatta a kezemet, ahogy az ember szokta kirázni a paplanját. És mentem már aszfalton 100 km-ert is. Soha nem zsibbadt el.
Zsibbadás leggyakoribb oka a rossz kéztartás, esetleg rossz markolat és csak nagyon ritkán vmi testi rendellenesség. Kesztyűt ugye használsz?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nincs véletlenül vkinek kuponja a menabocsomagtarto.hu-ra?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Dirtyz #26534 üzenetére
Rendelésnél látható. Gondoltam hátha akad vkinek.
Kell egy tetőszállító egy héten belül, vmi olyan, ami fogad extra vázprofilokat is.Néztem egy Huggy Lock-ot (inkább veszek egy szállítót, mint teljes árú vonatjegyet bringás jeggyel), de ebike-nál persze nincs raktáron ahonnan csomagot várok.
Mindegyikhez 15 kg teherbírást írnak, de mi van ha nekem a bringám gyárilag 18 kg és még fel van szerelve túrához pár "aprósággal"??
Remélem van benne biztonsági tartalék olyan 20 kilóig...
15 kg egy vicc, az XC-m is van vagy 13,5 csupaszon, felszerelve kicsivel meghaladja a 14-et is, ha még vizet tennék a kulacsokba, akkor leesne a tetőről, vagy mi?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr. Erikszon #26549 üzenetére
milyen mellékhatásokat von maga után, ha így használom betonon?
Max lesz egy merev villád. -
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #26563 üzenetére
Elsőre nem tűnik rossznak ez sem, csak kicsi vázméret. Bár még nem bizonyosodtam meg róla, hogyan aránylik a merev vázas XC és fully vázméret egymáshoz. Sokszor olvasni, hogy 185+ emberek vígan tekernek M-es fully vázakon. Nekem jelenleg 20,5"-os merev vázam van, ez a Scott is L-es, míg a Ghost csak M-es.
Erről a Ghost-ról semmit nem írnak, nincs alkatrész lista, se semmi. Én képről ugyan meg nem mondanám még azt sem egyáltalán miféle Fox az ott elől, vagy hátul.(#26558) Manitou
Állítólag 8 éves, jah. Ebből 7-et nem használták, állítólag tavaly lett behozva németből 0 km-esen, akkor és azóta sincs kihasználva, ha lehet hinni a tulajnak. Papírjai vannak, minden gyári rajta, még a gumi is elvileg. Vagyis nem ment többet állítólag, mint ami a külsőn látszik.
Állapota így olyan jó kell, h legyen, h az már mesébe illő. Éppen ezért nagyítóval fogom átnézni. -
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #26574 üzenetére
Milyen külső az ott rajta hátul? Ilyen mintát keresek legalább egy éve!
Hmm Rock Razor, lássuk csak...(#26581) HollyBoni
Ott még nem tartottam, csak reflexből írtam be ide.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Maximum1 #26586 üzenetére
Mindig vásárlás előtt bizonytalanítotok el és nem akkor mutogattok Ghost szintű bringákat, amikor kérdezem ki tud esetleg jó ajánlatokat, hanem akkor dörgölitek az orrom alá, amikor már majdnem egyezségre jutok.
Nesztek egy fikusz.Az a Ghost legalább mozog 130-at? RP23 és Talas, vagy mi az ott?
-
Teasüti
nagyúr
Montis egyesületbe/klubba/közösségbe hogy lehet bekerülni? Egy-két alkalommal láttam már a Mecseken ilyen egyenruhás bringásokat, de még csak hallomásom sincs ilyen klubbokról.
Mindnek fasza gépe volt, biztos kedvezményesen jutnak hozzá.Mecseki Hegyikeréken fel is vettem velük a versenyt, lehet, h többet tekernek egy évben, de nem keményebbek úgy nagy átlagban. Az ő kis mezőnyükben erős közepesnek éreztem magam mellettük. Mondjuk lefelé jobban eleresztették, ott az már nekem kicsit parás volt. De felfelé nem voltak kitartóbbak nálam.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #26608 üzenetére
Pedig mutathatnál olyat is, amire rákapok.
Az a Kona 2+2DL korábbról is 18"-os és a gazdája 183 cm, szóval érdekes egy méretezésük van ezeknek.
Én 186 cm vagyok, most a 20,5"-os merevvázason mondhatni jól érzem magam, bár nem lenne hátrány, ha picit jobban fel tudnék egyenesedni. Táblázat szerint viszont jó a méret, a gépet meg kalkulátorokkal állítottam be éppen az ajánlott méretekre. A derekam az első, ami elfárad rajta bringázáskor. Emiatt is nyitott lennék egy M-es gépre, ha tényleg jobb kisebbet venni fully-ból, mint közönséges bringákból. -
Teasüti
nagyúr
válasz Cathfaern #26657 üzenetére
Hmm most így belegondolva teljesen logikus igény lenne. Valószínűleg soha nem fogok versenyezni, csak hobbiból bringázok, még ha néha teljesítmény orientáltan is. Persze a kényelem nem elhanyagolható szempont, elvégre ha állandóan törne, meg nyomna, akkor kidobnám a fenébe. Nem is értem miért kellett nekem XC gép, elvégre nem a kényelem a szempont rajta. De könnyen feljutok a hegyre, ez is egy érv.
Annak már viszont nagyobb a valószínűsége, hogy felsőbb kategóriás gépet veszek még az életem során, de nem azért, h versenyezzek vele.Kell egyszer majd egy Bionicon, de akarok egy FSR Specit is majd egyszer - hülye Brain nélkül.
Ezek egyike sem versenygép pedig.[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz fpeter07 #26666 üzenetére
Most már amúgy is ingyenes a szerviz, regiztem a Devils sportegyesület szervizében. Így ingyen megcsinálnak minden apróságot, a nagy dolgok mint a generálozás is vicces áron vannak. Viszem is majd a gépet áthuzalozni, ha ebike-tól megjön a csomag.
Nagyon kíváncsi lennék, ha mondjuk áron alul alám raknának a fully-t, hát na, akkor mennék tagnak sebtiben.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #26690 üzenetére
A Scott éppen megfelelne az igényeimnek. 130-as rugóút, L-es méret.
Pontosított az eladó, én értettem félre. Nem újonnan vette, hanem újszerűen. Vagyis használtan, bár állítja, hogy nem mentek vele sokat, "még a gumin megvoltak a szőrök is".
Szerinte egy kis polírozás megoldja a karcos fejcső gondot is.
Mondjuk engem kicsit elbizonytalanít, hogy ennyire igénytelen - még egy matricát se rakott oda.
Nekem az volt az első dolgom, mikor meglett a Mistral, hogy a teljes alsó csőre és a fejcsőre körbe vastag átlátszó matricát ragasztottam, még ha a váz már nem volt makulátlan, akkor is.Amúgy ezek a karbon vázak - főleg 8-10 évvel ezelőtt - mennyire strapabíróak? Megbízható minőség?
Elvégre azért akarok fullyt, hogy kibírja üzemszerűen azt, amit most a merev vázassal túlzásnak érzek.
Elvégre ha a bringa le akar dobni a hátáról lejtőzés közben, akkor már gondolom igencsak a határon megyek.
Gondolom egy AM bringa nem kevésbé masszív, mint egy merev XC. Még ha nem is Enduro.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ha már szóba jött a váltó, én az XT M765-ös hátsó váltóval annyira nem vagyok elégedett. Remélem sokat fejlődött az évek alatt, mert ennek a láncfeszítése elég gyenge.
Terepen sokszor recsegtettem már a láncot, mert nem a megszokott tizedmásodperces idő alatt akart váltani, hanem vmiért totojázott én meg közben ráadtam a terhelést is mondjuk egy kaptató előtt. Emiatt estem már vissza, mert megállt a bringa az emelkedőn.
Lejtőzéskor meg legutóbb igaz a lelket is kiráztam a gépből, de azért azt nem vártam volna, hogy elől és hátul is leesett lánccal érek le.
És akkor még nem is említve a hop-okat, amikor átemelem vmin a gép seggét és már terhelném is, de a lánc megugrik, stb.
Elég kiábrándító, hogy általában precízen működik, de amikor a legnagyobb szükségem lenne rá, meg totál koncentrálok az akadályra, akkor pofára ejt ilyen hülyeségek miatt.Nagyon kipróbálnék egy azonos szintű Sram-ot, úgy tudom azok beton stabilan tartják a láncot és terhelés alatt is jobban működnek.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #26748 üzenetére
Ok, én értem, de ezekhez az igényekhez már szűkös a keret szerintem.
Fiatal is legyen, de ne is legyen rajta alacsony felszereltség (mondjuk ne csak a hátsó váltó legyen XT ), de róka is legyen rajta vmi jobb fajta, meg jó is legyen a váz, meg 120-140 mm meg tapered legyen és mindez ne legyen drágább 250-nél... Reális ez?
Komolyan kérdem, az árakban nem vagyok jártas. De nem akarok egy évig vadászni egy alkalmi vételre, inkább az elérhető gépek közt nézelődnék.(#26751) Atos23
így a "szétágazó minta" erősebben taszigálódhat a talajon.
Új szakkifejezést tanultam ma.(#26754) HollyBoni
Mert nem szeretjük ez ebike-ot?
Ma is jött csomagom tőlük. Nem mondanám őket túl profinak, de azért egy erős közepes színvonalat megütnek. Az elvárhatót maradéktalanul teljesítik.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #26757 üzenetére
56 centi felsőcső a Ghost-nál. Az már nagyon rövid 186 centihez?
-
Teasüti
nagyúr
Vélemény? Vajon milyen felszereltség lehet ez? Xfusion tagok jók? Villából a Velvet nagyon bejön, de a tagok vmiért nem olyan bizalomgerjesztőek. Rugóút se vmi nagy, inkább csak XC gépnek tűnik. Megér ez 170-et?
Meg szerintem ez is kicsi lenne 186 centihez.
Ez nem női bringa?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Köszi a válaszokat! Akkor next.
Ha lát vki jó AM fully-t trail felhasználáshoz 250k körül, szóljon![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #27133 üzenetére
Motoros elsősegély csomag - kicsi, könnyű, praktikus. Szokott lenni nálam ha több órás etapokra megyek a hegyre.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #27139 üzenetére
Te most komolyan 8-as láncot használsz 9-es hajtóművön?
És csodálkozol, ha ropog terhelésnél?(#27142) imyourfriend
Ez nem mentség, szupersportkocsira is ugyanúgy kell rakni rendszámtáblát, hiába néz ki rajta szarul.
Akkor talán a 400k-s bringán is elfér egy prizma.
Értem én, esztétika meg minden, de mivel nem otthon a vitrinbe állítod ki és nem forgalomtól elzárt helyen használod, ezért igenis köteles vagy megfelelni a hatályos KÖHÉM rendeletnek. Tetszik vagy sem.(#27178) Zola007
Nem tudom.
Én is úgy állítottam össze egyet műanyag tasakban, de a kis zárható doboz miatt már megérné nekem.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz imyourfriend #27230 üzenetére
Mit érdekel engem mi megy más országokban?! Nem releváns a problémával kapcsolatban. Egyébiránt itt élek jelenleg, itt próbálok érvényesülni. És ehhez hozzátartoznak a helyi szabályok is. Tudom, nyugaton az autós is megáll a gyalogosnak, itthon meg Kresz szabályt kellett rá alkotni, hogy lassítsanak a zebránál.
Nem kell hozzá a rizsa, én csak annyit írtam, hogy kell a prizma, mert ez áll a hatályos rendeletben. Nem kell megmagyarázni, h miért szegi meg a szabályt az ember!
Másrészt meg te csinálod jól, majd később én is jól lelépek innen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Úgy néz ki vettem egy villát.
Ha feltételezem, hogy a hirdetés tükrözi az állapotot, akkor jól jártam 70-ért?
Először dual air Rebát akartam, csak bakker elvitték aznap, mikor hívtam a tulajt.
Ezek szerint bringát csak jövőre cserélek (sok terv között vacillálok, a bringa csak az egyik, a fizetés meg csak havonta jön ). Kap egy új esély a merev váz a buta 80-as Axon D-RL helyett ezzel a villával. Talán kibírom majd vhogy.
Beszóltak, hogy szar a villa a gépben és így alig ér 100k-t. Igazuk van. Ezzel a telóval most már 150 alatt nem rakom ki majd. Persze nem is akartam még eladni, azért van kint 120.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #27363 üzenetére
Postán kértem. Nem kellett volna?
Mondjuk ha karcolás sincs rajta, akkor nekem hihetőnek tűnik a ~300km. Annyi alatt meg karbantartás nélkül se nagyon lehet legyilkolni szerintem.
Persze azért a gyanú mindig jelen van. Én sem raktam még egy karcolást sem a villámra, pedig mentem már vele szépeket.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Milyen telópumpát ajánlotok megvételre? Árkategóriákkal sem vagyok tisztában, 5k-ért már kapni jót? Mérőóra az gondolom alap felszereltség, de ha nem, hát az kell.
(#27366) Zola007
Hát mikor azt mondtam neki 70k és azt mondta oké, akkor már bántam, h nem mentem lejjebb.
Ugye arra számítottam, hogy jó, ha enged majd az átlag magyar egy-két ezret belőle.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #27425 üzenetére
UST? 1,8 bar-t eddig csak belső nélküli felhasználóktól hallottam.
1.9-es semislick külső, 3 bar-on szoktam vele montizni, aszfalton 4 bar. Érzésre szoktam leengedni terepre érve, úgy kb sikerül belüni 2,5-3 közöttire. Gondolod kevésbé vakmerő 2 baron lejtőzni 50-nel, mint 3 baron? Mondjuk felütni még soha nem sikerült.(#27409) deicide
Nem tudom volt-e már, de mutatnál egy képet a montidról nekem, amivel te 30+ átlagot tekersz?
Amúgy elmész te a sóhivatalba! Hátszéllel szoktam 30 körül tekerni aszfalton.
Persze ha vmi 12 kg körüli minimál montid van virsli gumikkal, akkor nem lepődök meg. Az XC-vel és a semislick-el 4 baron én is tudtam 30-at tekerni spd-vel hosszabb távon is.(#27415) cashback
Jééé ilyet lehet vásárolni is? Hol? Ebay?
Én úgy craftoltam egyet esztergán az enyémbe.(#27430) Runner_fxr
Hát igen... Maradt a sufni tuning. Akartam bele tűgörgőst, de nem létezik 20x30 közti méretben belső gyűrűs kivitel.
Legalábbis feltúrtam a netet, meg boltosokkal is beszéltem, de semmi eredménye.(#27435) cashback
Beszarok, ilyet lehet kapni??? Csak 5 éve okoz problémát a dolog és csak néhány hónapja vettem rá magam, h készítsek egyet. Amúgy vmiért nálam a váz átmérője 31 mm, nem 30. Ritka szar szabványon kívüli méret...(#27563) Tüzi
Patikamérlegen számolják ki a futásteljesítményt manapság. Külön mérnök van arra, hogy az amúgy faszán megtervezett bármit elrontsa egy-egy kritikus ponton. Bicikli láncnál a hőkezelés vagy az anyagösszetétel jöhetne szóba, amivel kicentizik a km-eket. HG-40 láncot most dobtam le és nem mentem vele 1500-at sem?! Viccnek is gyenge. Ellenben a bringa gyári láncával tizenpár' évvel ezelőttről több éven keresztül tekertem, míg most évente minimum két lánc lenyúlik.Vki korábban linkelte a német bikediscount oldalt, onnan most rendelek 8-as HG-70-est, még 10 euro sincs, ami nevetséges ár. LX-nek titulálják, vagyis talán régi, vagyis talán még jó minőségű.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Fotókromatikus napszemüvegről mi a véleményetek? Használ vki ilyet?
Én leginkább azért nem viszem magammal a komolyabb napszemüvegeim bringázni, mert sokszor rám sötétedik, vagy az erdőben már túl sötét lenne, stb. Egy gagyi lidlis cserélhető lencsést nyúzok, de megfogta a fantáziám a fényre sötétedő napszemüveg. Én még abban voltam, h ilyen csak dioptriás szemüvegeken van.
A lényeg: ez jó vétel lehet?
Az ára az nagyon jó, csak... milyen lehet a minősége? A honlapja se vmi informatív, pl nem tudom vajon az az "S2-3" jelölés a lencse kategóriát akarja jelölni? Mert mondjuk a BBB szemüvege három kategóriát is átfog, igaz kétszer ennyibe is kerül. A cél az lenne, hogy éjszaka és verőfényes napsütésben is hasznát vegyem.(#27568) syl5
Hát ha ilyet találsz, akkor szólj!
Ez is pont ugyanaz, mint a kerék gumiösszetétele. Ha fog/tapad, akkor kopik, ha nem kopik, akkor nem fog/tapad.
Az eső bántja a gumipofát, ez van. A fekete redvával ne foglalkozz, elfér rajta...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy ez a tervezett elavulás dolog nem létezik, tisztára konteós vagy (:
Ilyet mondani... naháát (((: Te kis rendszerellenség, Te (:Pedig még csak nem is titkolják. A könyvelők és közgazdászok terveznek, nem a mérnökök. Utóbbiak csak azt teszik, amit előbbiek mondanak. Nem egy nagy dolog jó minőséget csinálni, elvégre minden adott hozzá (tudás, technológia, tapasztalat, eszközök, nyersanyag, stb), csak mióta fogyasztói társadalom van, azóta nem üzlet ha egy életet kiszolgál vmi. Kérdezd meg az öregeket, hogy hányszor cseréltek láncot a veterán tanyabájkokon! Meglepődnék, ha volt egyáltalán bárki falun, aki valaha is vett alkatrészt a libakergetőjéhez. Mármint ha nem törte össze ugye.
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #27577 üzenetére
Ez csak SS hajtóműnél működik. Váltós bringán nem lehet használni ilyen vastag láncokat.
Amúgy az egysebik a mai napig vastag láncokat használnak.(#27575) Zola007
Alpina szemüvegekről nincs vmi tudomásod?
Ez is tetszik eléggé.
Vhol találtam róla pár sor infót, miszerint ez már 3 lencse kategóriát fed le 1-3 között. Mondjuk most is leginkább 3-as lencsékkel közlekedek és eddig nem volt akkora napfény, ami bántotta volna a szemem. Igaz a 4-es lencsék a legkényelmesebbek, de azok meg nem igazán válnak be egy erdei csapatásnál ha árnyékos részre érek. Túl sötét szinte. Főleg ha szürkület van, akkor para.(#27576) Tüzi
Átjött - alaposabb szemrevételezést követően -, csak ingert éreztem válaszolni.
Amikor így beleáll a rángás a kezembe, akkor el kell koptatnom a billentyűzetet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nem bírom kivárni, míg megkapom postán a Revelation-t.
Meg kap a bringa még két frankó gumit, meg XT láncot, és majdnem ott vagyok anyagilag, mintha eladnám az XC-t úgy, ahogy van és vennék helyette ráfizetéssel egy fully-t.Bike-discount.de oldalon is összeraktam egy kosarat 60k értékben és alig van benne pár tétel. Két lánc, két gumi, egy telópumpa, meg egy napszemüveg. És még olcsó lenne...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #27575 üzenetére
10 évvel ezelőtt se sötétedett még annyira, mint egy 4-es napszemüveg.
Kár, h azóta sem fejlődött a technika. Jó lenne egy 0-4 közti fényre sötétedés végre, a víztisztától a 95%-ig.
De legalább olcsóbb lett kicsit. Gyerekkoromban nem lehetett venni 20-tól fotókromatikus szemüveget, de még 40-től se nagyon (akkori pénz értékben). Gyerekként néztem Ofotért katalógust, sikerült is összelegózni képzeletben mindenféle bevonatból egy szupi lencsét 70k-ért darabját. -
Teasüti
nagyúr
Volt egy D3O magyar nyelvű biciklis teszt vhol, de sehol nem találom. Ott még elég kezdetlegesnek látszottak a protektorok, nem rejtették el a narancssárga anyagot, hanem teljes egészében ilyen feltűnő volt.
Nem találom ezt a terméket sehol.
Pedig jó lenne vmi szuper protektor a hegyre. Kéne térd, csípő, stb. Könyökről nem vagyok meggyőződve, h védelemre szorulna egy montisnál. Mondjuk ha 40 fölött esek, akkor valszeg úgyis csak egy motoros ruházat lenne elég, nem rövidnadrág, meg póló.
Tudja esetleg vki miről beszélek és hol keressem? -
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #27600 üzenetére
Mert nem ismered deicide "munkásságát". Ő tényleg fanatikus.
Amúgy jah, átlag bringásnak (nem kocabringásnak, hanem hobbi sportolónak) tényleg halál. Nem tartom magam gyengének, kitartóbban mászok mint sokan hegynek felfelé. De sík terepen nem tudok nyomatékosan tekerni sokáig, nincs hozzá akkora combom. Ellenben slick gumival 4 baron azért sikerült megkerülni a Balatont montin effektív 12-13 óra között vhol két nap alatt (sajnos nincs róla tracklog). A végén sietni kellett a vonatra, vagy jó 30 km-en keresztül 30 kmph körül és 130-as cad-el fáradtan (dolgozott a szénhidrát, vagy mi). Azért magamból kiindulva akiknek jóval nagyobb izmaik vannak, ők azért meg tudják taposni rendesen. Én csak pörgetni tudok nagyobb izomtömeg nélkül. Ezért le is szoktam maradni a sík szakaszokon maraton versenyen.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geller72 #27606 üzenetére
Mert ezt élvezi. Baj? Mi többiek már nem szeretünk szenvedni annyira, ezért nem is vagyunk annyira erősek.
Mondjuk az tényleg jó motiváció, mikor egy lassúbb géppel előzöl egy jóval gyorsabb gépet. Tényleg megéri az az arckifejezés. Persze ritka, mikor ott is hagyom, ahhoz tényleg gyengének kell lennie az ellenfélnek, de ha nem sokkal utána elfordulok, akkor nem látja már ahogy levegőért kapkodok.Láttunk már tőle hajmeresztő tracklogokat itt a topikban, de én személy szerint nem tudtam, hogy milyen géppel megy. Persze sokkal hétköznapibb lenne, ha egy 12 kilós minimál montin (semmi köcöle, csak a csupasz váz) menne virsligumikkal, de nem lepett meg egyáltalán a 15 kilós bütykös gép.
Ne keresd benne az értelmet, edzésre való. Vagyis hát az edzés ténye benne a ráció. Nyilván nem ezzel versenyzik.Amúgy én is csak azért vagyok kitartóbb a környezetemben lévőknél, mert egy 18 kilós Neuzer fully-val közlekedek minden nap, felpakolva túratáskával és minden bizbasszal. Ez után ráülni az XC és felmenni a Mecsekre nem akkora kihívás már, mint azoknak, akik nem "szenvednek" minden nap.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen