- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
gp A készítők a minap két új előzetessel jelentkeztek a sokak által várt programhoz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Victoryus #73733 üzenetére
A bicaj súlyának (értelmes keretek között) egyenesben és lejtőn nincsen szerepe, dombon fölfelé viszont tényezővé válik. Minél kevesebb súlyfölösleg van rajtad, dombon fölfelé annál jelentősebben hátráltat a nehéz bicaj (arányaiban).
Alacsony sebességnél a gumi a legfontosabb tényező, aminek az ellenállását le kell küzdeni:
-aszfalton érdemesebb minél magasabb guminyomást választani amit még kibír a gumi (4.5 bar akár)
-illetve jó minőségű slick, semi slick gumit feltenniMagasabb sebességnél egyre jelentősebb lesz a légellenállás, ez ellen a minél alacsonyabb kormánypozícióval lehet küzdeni.
Ha nagyon nem megy a bicaj, érdemes lehet megnézni, hogy az első és a hátsó kerék síkja pontosan egybe esik-e. Ha nem akkor az zabálja az energiát. Kerekek ki vannak centrírozva?
Egyébként a harminc az nem olyan nagyon kevés, biztos vagy benne, hogy azon a bicajon amivel olyan könnyedén tartottad a harmincat jól volt beállítva a kilométeróra?
J.
-
válasz Victoryus #73791 üzenetére
Gyári terep mintás gumi van rajta. 4.5 barra szoktam fújni
A terepminta rengeteg teljesítményt el tud vinni. Ha cserélsz, és azt akarod, hogy jól guruljon, akkor valami minőségi vékony fal és futófelület vastagságú slick vagy semi-slick gumira és könnyű vékony belsőt rakj bele.
Minél magasabb nyomásra fújod a gumit (ezek itt tipikusan 4.5 bart tudnak) annál jobban fog gurulni.Az hogy egyforma nyomás mellett vékonyabb vagy ballonosabb a trekking gumi (1.75 vs 2.0) az józan ész szerint* csak minimálisan kéne számítson, illetve a ballonosabb gumi nyilván minimálisan nehezebb is lesz.
*A föntiekkel szemben erről nem vagyok 100%-ig meggyőződve, de nagyon-nagyon valószínűnek tartom, hogy így van.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Victoryus #119955 üzenetére
Gumik felülete,keménysége és üléspozíció (vagyis az ebből származó légellenállás) ami leginkább fékezhet...aztán kérdés az is,hogy a te méreted-e az a Magellán,mert ha kicsi,vagy nagyon nagy,akkor az a hajtáshatékonyság és kényelem kárára is mehet.A 2 kerékpár két különböző felhasználásra készült,így a "mindenen átmegy" bizony a "max 36"-tal társul.Vékonyabb,valami 1,5-1,75 széles városi gumikkal maxra fújva már a 40 sem lesz olyan elérhetetlen...pár másodpercig,mert akár ha azzal a Gepidával tudod tartani a 40-et mondjuk 10 km-en,akkor nem köztünk a helyed,hanem a "Te vagy az Froome?"-ok között.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Victoryus #119955 üzenetére
Most látom,hogy szövegértelmezési gondjaim vannak,mert te tulajdonképp a kényelmetlen,vastag kerekű Magellánnal tudod a 40-45km/h-t. ...így már tényleg meg kell kérdeznem,te vagy az Frúm?
(#119961) szkink...fején találtad a szeget,mert pont ez az amiért nem vagyok hajlandó sokat fizetni (sok értsd.20e fölött) egy technikai kabátért.Egyszer kifizetném,de ezzel persze még messze nincs vége,külön mosószer is kell neki,én meg már így is agyf@szt kapok attól a drogériától ami a mosógép körül van,a színes-fehér mosószerektől,az öblítőn át a folteltávolítókig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
-
Fall-N
veterán
válasz Victoryus #247653 üzenetére
Sajnos a kerékpározásban mindig benne van a sznobizmus. Ezért is vannak lenéző emberkék. De nem mindenki tud 2-3 milliós csoda biciklivel. Nyilván ha lenne rá fölös pénzem, én is Scott Sparkkal mennék vagy valami agyonkönnyített karbon MTB-vel.
Itt a társasházban is lenézően nézett az egyik gazdag fószer a 26"-os MTB-mre, neki meg karbon Bianchi MTB-je van, de nem izgat.
Hasaggymeg: Igen ennek is lenne értelme, de pont testbike-on panaszkodnak a srácok, hogy az abszolút első emberkéről kiderült több verseny győzelme után, hogy meg volt buherálva az ebike-ja. Tipikus, lehetne mondani. Itthon legalábbis.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Victoryus #247653 üzenetére
Pont az ellenkezője vagyok, minimálisan sem érdekelnek mások, meg kik hogy előznek le.
Egyik nap brutál jót erdőztem, túristautas létrás kerítésen bicajjal átmászós, nagyon dimbes dombos, szurdokos ösvényeken csapattam... hazafelé már az utolsókat rúgtam... egyszer csak arra lettem figyelmes, egy kisgyerek nevet ki, h kocogva meg meg előz... Meg is dícsértem, neki még bringa sem kell, úgy is gyorsabb nálam[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mobil flották
- Mesterséges intelligencia topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dacia topic
- Renault, Dacia topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest