- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143889 üzenetére
leginkább hozzánk, outiapróra, és, használtan érdemes venni. Mi a keret, mire szeretnéd használni, milyen utakon? Nézz fel a csoportba, ill. kérdezz itt is nyugiban.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143894 üzenetére
Felvéve. Ebbe a keretbe szerintem 6600-ás ultegrával, 5700-ás 105-tel, vagy korábbi csentaur-velocse cuccokkal szerelt alu vázas, régebbi Fulcrum 5-7, Aksium Mavic kerékkel szerelt vas bele fog férni. Testmagasság-testarányok?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143897 üzenetére
Szemem nyitva. Ezt most dobták fel, korrektnek tűnik, ~ 10 éves váz és Vento G3 kerékszett HASZNÁLHATÓ gumikkal (Lithion2, egyfajta népikedvenc). ~ 2006 körüli Centaur szett egy korabeli 5600-os hajtással, méretben jó lehet.
Amire figyelnék: ezeknek a vázaknak nagyon alacsony a homlokcsöve, így lehet, hogy elsőre picit alacsonynak találnád, vagy felfelé fordítva kell a stucnit feltenni. Meg a hátsó sor elég combosnak tűnik, nem valami "pécsbarát" kiosztás. Főleg, hogy a hajtókar is klasszik 53-39szemre. Pécs esetén felejtős.
De ez csak egy példa, mit ad 150k, figelni fogom, milyen jó vételek vannak. Győr amúgy sincs közel Pécshez.[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143905 üzenetére
Egyébként ez a 150k körüli összeg pont egy balszerencsés választás. Még nem fér bele karbon váz, és ami belefér régebbi (10 éves..) alu, az ráz-üt-ver-vág, körülbelül a használhatatlan kategória karbon nyeregcső& kormány nélkül. Meg, ebben az árkategóriában az 53-39 hajtás dominál, amit én Pécsett nem preferálnák& kormányból is a macskadobáló "ergo-anatomiai" rémek (kormányból minél kisebb drop&reach kell, mert, így ha az alsó fogást a "legmélyebb elérhetőre" lövöd be, akkor a fékkar-fogás is lentebb kerül, mint nagy drop esetén, tehát rengeteg energiát megspórol.). Szóval ott is sanszos, hogy kormányváltás fog kelleni pl. ITM Alcor80-ra, FSA Omegara v Deda RHM-félére.
150k s alatta én még mindig a klasszik muffos acélvázakat részesíteném előnybe. Meg hát, a pedál&cipő is lesz együtt plusz 30ezer kb.
Beleférhet karbon, az ilyen Kelemen Iván féle angolimport lelakott, szétrohadt bowdenes, cápafogas hajtásos-soros lerúgott hulladék. A véleményem, hogy a kompakt kormány sportosabb, mint a batár, fenntartom, a fenti magyarázattal.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
xy.zsolt
őstag
válasz zzola #143922 üzenetére
Sisakból szerintem nyugodtan veheted a Lidl-ben kaphatót (nekem bizonyított)....kb 4500ft és semmivel nem rosszabb biztonság terén....max a drágábbak kényelmesebbek picivel, de azokban sincs sokszor rovarháló, ami szerintem jó ha van kategória.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz zzola #143922 üzenetére
sisakból szerintem bestbuy, én ezt venném országútira, igaz, hogy nincs tapasztalatom vele, csak az akciósan ugyanennyiért vett On-One XC-vel (amit harmadszor is megvennék ).
A montisban van egy egyszerű rovarháló, de mióta rászoktam, hogy viselek alatta valami kendőt vagy egyebet, nekem mindegy is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143932 üzenetére
a vállak miatt, kényelemből én az országúti kormányt preferálnám. Nem véletlenül mondják a testépítő-fitneszjunkie-k is arra a fogásra, hogy "semleges" v "neutrál". Az a karok fiziológiás helyzete, a test mellett lógatva. Plusz a keskenyebb felépítés is jobb. NB: én gyenge-lusta vagyok, nekem nagyon nem mindegy, mekkora homlokfelületem van A ruha is legyen 100% passzentos, minél szűkebb, annál jobb. (És legjobb beszerzési hely: csókosnak lenni turiban-2ndhand ruhaboltban)
Amúgy, erre mondta azt egy ismerős, mikor kérdeztem, hogy szokott-e makettezni-modellezni (bringás), hogy neki elég lesz egy drága hobbi.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #143942 üzenetére
General rule of Thumb :
komplett bicajt veszünk& ami nem tetszik-másra van szükség, azt kicseréljük, a kacatot eladjuk. Így jösz ki legolcsóbbra. Pl. veszel bringát, de, nem jó a hajtókarhossz-kiosztás v sorkiosztás, esetleg nyereg v kormány hajlítása: veszel szimpatikus-megfelelő cuccokat, a régit meg eladod a 'csába. Amúgy igen, mindent is lehet venni külön-külön, én úgy szoktam, de, kell hozzá mázli& rendszeres aprónézegetés& egyes alkatrészekhez "előképzettség" (pl. campag ergopowernél szeretem tudni, milyen állapotúak a rugói, "recseg-e" rendesen, ahogy a dobozos-új karok szoktak, de, hátsó váltót is szeretem felülvizsgálni, hogy van-e jelentős kottyanása, el van-e ferdülve a kanál, erősek-e a rugók, ilyesmi. Keréknél meg aztán főleg.)
Használt bicajnál még ilyen sarkalatos pont a fejcsapágy is. Kottyan-e, beül-e középre, jó állapotú-e a csapágy, vagy csak sz.rul van beállítva, ilyesmik. Kerék küllőfeszesség-felniken repedés keresése, hasonló nyalánkságok. Sajnos bele-bele lehet futni jó nagy átverősdikbe, lágygerincű eladókba. Ritkán, de belefutsz.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144131 üzenetére
Nem gyártó, hanem típus kérdése Erre szép példák a nagyobb cégek, akiknek a legfapadosabb-beugró szintű cuccoktól a prémiumig minden van. Olasz cégek pl. imádnak olcsó kategóriában hulladékot adni, rossz áron keveset.
A Merida nagyon jó ár:érték arányú, jó belépő bringákat készít már országútra. A TREK-et nem szeretem túlságosan, nekem túlárazottnak tűnik minden modelljük.
A RaceFace magyar neve nem ReceFice?
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
6030D
Ármester
válasz zzola #144131 üzenetére
Nekem Merida van, barátomnak Trek, de én vagyok a gyorsabb!
Pontos típus kell (név - felszereltség - évszám), onnantól lehet hasonlítgatni.Massmurderer: miért ezt a kormányt választottad? Stucnid jó lesz hozzá?
yyeahh: szén+műanyag kormány újonnan nagyon nincs 120 € alatt (ZolkoW tudna mesélni friss élményekről), kérdés, hogy érdemes-e abba a bringába, amibe keresi az ember.
(#144147) zzola: szerintem ezekből a Speeder a karbon villa és a hidró fék miatt. A többi később olcsóbban cserélhető, ah nem válna be.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144158 üzenetére
az a bajom a "fitnesszel",hogy pont az egész koncepciót üti a név. Fit - valamire rátermett, valamihez illik, valamihez passzol. BikeFit: a bringa finomhangolása a felhasználó testi adottságaira-preferenciáira (ez az, amiből még 6 év után is tudsz fejlődni, s remek tippeket kapni). A FITnesz szó szerinti megközelítéséből meg az országúti JOBB:
-semleges fogású-vállszéles kormány: a vállak-könyök-csukló sokkal-sokkal jobb helyzetben van.
-csukló, főleg enyhén előre lejtő hüdi mellett, élettanibb pozícióban: nekem egyenes kormányon gyakran zsibbad-bizsereg a kezem, országútin meg. NEM.
-legtöbb "fitneszbicaj" egy ordenáré lustaság: a gyártó NEM optimalizálja a geometriát a "reach" nélküli egyenes kormányra, így pár hét, és előkerülnek a 140mm -es v hosszabb stucnik.
-az Outi vázgeóhoz a legrövidebb előrehajlású kormány ~70-80mm, ezzel PONT IDEÁLIS a geometria. Tegyél fel egy egyenes kormányt: rövidebb lesz a gép, "össze vagy kuporodva", mint akit gyomronrúgtak, aztán csodálkozunk, hogy fáj a hát, zsibbad a nyak, érzéketlen a kéz.
-Nekem a kissé előredőltebb testhelyzet jobb: picit szűk a gerinccsatornám, ha előre dőlök, minden oké, ha "egyenesen", akkor meg szúr-fáj, és még az alsó végtag - gát is zsibbad. Itt is az outi kormány kissé hosszabb fölépítése a nyerő.A fenti hátrányokat országúti kormánynál NEM TAPASZTALTAM. Az egyenes kormánynak 1 helyen van értelme: kemény terepen,ahová kell ERŐKAR. Aszfalton semmi. Plusz az egyenes szárú alumínium villától már ránézésre bevillan egy kemény agyhártya alatti vérömleny Ahogy azok ráznak-ütnek-vernek-vágnak, szakad minden.
"szerintem". Triatlonos ismerős gyakran épít amúgy használtcuccokból kerékpárt haverjainak-ismerőseinek, mondanám, feltétlen vele beszéld meg, mert ért is hozzá, és ugyanúgy fut-bringázik, meg úszik. És nagyon költségtudatos, egy forinttal nem fizet többet semmiért, mint amennyit szerinte ér.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Sped
aktív tag
válasz zzola #144136 üzenetére
Jó látod, nekem Merida MTB után Merida Speederem van most és rendes outim is tőlük lesz, mert egész egyszerűen ár/érték arányban verhetetlen. Plusz ahova járok szerviz, az Merida forgalmazó és mivel én totál hülye vagyok a szereléshez, nekem nagyon fontos hogy olyan emberhez tudjam hordani, akit ismerek és megbízok benne.
(#144160) Paxker315 Amiket itt leírtál "hátránynak", én pl. semmit nem tapasztaltam. Semmiféle végtagfájdalom, izomfájdalom, derék, kéz stb. SEMMI. Biztos szerencsés vagyok, de inkább azt mondom, le kell menni edzőterembe és megdolgozni a vázizomzatot, így nem lesz semmiféle fájdalom menet közben. + megfelelő méretet kell választani a bicikliből.
[ Szerkesztve ]
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
inifini
tag
válasz zzola #144161 üzenetére
Még1 az outira. Nekem volt Focus fitness bringám, azt cseréltem outira, vissza nem cserélném. Nekem is sokkal jobban bejön, már csak amiatt is, hogy több helyen tudod fogni a kormányt, ami hosszabb tekerésnél nagyon jól jön. Ráadásul a fitness bringám ugyanolyan kemény volt, mint egy outi.
-
planbmokus
senior tag
válasz zzola #144176 üzenetére
Persze, egy alap taposó ~2k, egy komolyabb ~10-15k, egy alap patent ~10k, egy komolyabb 25-40...
Persze határ a csillagos ég...Ha sikerül ráérezni a patentre, akkor hatékonyabb leszel, tolod-húzod, teljes 360 fokban tudsz hatékonyan erőt átvinni, míg taposóval jobb esetben is a fele.
[ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144174 üzenetére
Országútihoz pl. sosem adnak, használthoz sem szokás.
A héten kíváncsiságból rendeltem aliről egy nevesincs, Kéo kompatibilisnek írt pedálpárt, küponnal volt 15USD szállítva. Kíváncsi leszek, ennyi volt a vásárlás oka.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
planbmokus
senior tag
válasz zzola #144178 üzenetére
Ha drop barra akarsz váltani, akkor új fék, váltókar, bandázs.... Nem éri meg a macera.
A fitness gépek egy normális gyártónál minimálisan hosszabb felsőcsővel rendelkeznek, az egyenes kormány kompenzálására. Ha drop bart teszel rá, akkor egy hajó lesz belőle."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
planbmokus
senior tag
válasz zzola #144197 üzenetére
Nem, de a jövőben mindenképp gondolkodj el rajta! Cipő + pedált egyszerre!
(#144198) Szakbarbár
Én ilyesmit néznék a helyedben.(#144202) bringasisti
Ezért kell olyat keresni, ami a nyeregcsövön is legalább két pánttal és a nyeregpálcánál is legalább eggyel tart![ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Fall-N
veterán
válasz zzola #144229 üzenetére
Ha kényelem a fontosabb, akkor nem outi kell hanem más kategóriájú gép. Ott a népszerű gravel, ami nem teljesen outi, akkor a csupaszított trekking a cross.
Más: jópofa lánykérés
-
planbmokus
senior tag
válasz zzola #144252 üzenetére
Baráti tanácsként: azt döntsd el, hogy a bringát fagyizni / sörözni / koca tekeregni veszed vagy sport eszközként .
Ha előbbi, akkor a fitnesz (Cube), ha utóbbi, akkor országúti (Merida). Ha nem tudsz dönteni, akkor várunk ZolkoW kollégával a Gravel (PlanetX) tulajok közé"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
ZolkoW
őstag
válasz zzola #144254 üzenetére
értem azt is,aki azt írja,hogy az országúti a kényelmes, mert tényleg több kormányfogást ad, stb, de ez a kényelem más, mint egy kocabringásnak a kényelme :) ha megvan az elkötelezettség, akkor biztos jó lesz a nyereg mínusz 5-10 centis kormánymagasság, de fagyizni járni tényleg nem a legjobb választás. Én csak a saját példámon tudom, hogy lehet, hogy a Silex toronymagas fejcsöve jobban passzolt volna az adottságaimhoz, de már megvan a London Road, gigászi meredek stucnival is mínusz 4 cm, ami még mindig a szoknom kell kategória, szóval nem a kifejezetten kényelmes nekem, de a koskormány amúgy marhajó tényleg.
A fitness kategória annyiból gáz, hogy a Meridánál is úgy emlékszem,megegyezik a váz az országútiéval, pedig ha nem veszek a méretemnél eggyel-kettővel nagyobb vázat,akkor egyenes kormánnyal megőrülnék, olyan rövid lenne.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Paxker315
addikt
válasz zzola #144252 üzenetére
Megnéztem annak a Sculturának a geometriáját.
AZ SM méret: 150mm homlokcső& 545mm vízszintes felsőcső, stack: 555mm, reach: 386 mm, stack:reach arány ~1.44 (kis váznál ez viszonylag kiegyensúlyozott érték).
Szerintem ez pont Joker: elég magas ahhoz, hogy "komfortra" legyen hangolva, de, elég alacsony ahhoz, hogy sportosra. A felszereltség baráti, bár, a kerékszett az nem kóser. De az részletkérdés (Meg lesz Pr1me Race gurigám eladó, csak lusta vagyok hirdetni )
Én azt mondom: ez ennyiért jó vétel, s megkockáztatom, később kevés veszteséggel tudsz rajt' túladni. Én nem látok kivetnivalót a cuccban,
bár, a Meridát nem kedvelem. Objektíven megközelítve viszont jó!https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
ZolkoW
őstag
válasz zzola #144310 üzenetére
a Cube-nál acélvillát ír, mondjuk az sem baj, annak tűnik legmagasabbnak a fejcsöve :P
Bocs, érdemben nem tudok hozzászólni, mert nekem nagyon beakadt a tárcsa-1x hajtás-szélesgumi, talán annyit,hogy Decát sem vetném el helyből, ott láttam már pofásat 200 alatt is, de tütetesen azt sem néztem meg, szóval szakértői értékelés elmarad.
(akkorra volt már biciklim, és az első tárcsaféknél lévő kilométeres adapter elborzasztott teljesen, elhomályosítva minden egyéb részletet)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Sleek
senior tag
válasz zzola #144310 üzenetére
Szia nekem 2015 ös Merida Scultura 300 as bringám van. 173/88 kg tehát van pocak. De így is kényelmes a bringa. Nem az a tipikusan hasalós bringa.
Esetleg ha még komfortosabb bringát szeretnél nézz rá a Merida ride szériára is. Ha valahol még van készleten[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
planbmokus
senior tag
válasz zzola #144310 üzenetére
A 3 gép közül a Trek-et kilőném, a négyszöges hajtókar miatt, a másik kettő közül szimpátia alapján válassz. Tök ugyanaz a felszereltség.
(#144350) zsocy
Nekem ez van, 4 éve használom, nagyon jó cucc![ Szerkesztve ]
"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
FireKeeper
nagyúr
válasz zzola #144368 üzenetére
AUDACIO CARBON/ ALLOY STEERER
vagyis a villanyak alu, nem full karbon, ezzel azért számolj. nehezebb és nem is nyel el annyi vibrációt mintha a teljes villa karbon lenne.
de gondolom 250 alatt nem nagyon várható el full karbon tapered cső...
Tanczi01: és csak a koskormány miatt? ezt az "ízlés" dolgot nem teljesen értem... mert ha mondjuk az a 30% tényleg keményebb terep, ahova kevés egy gravel, akkor megértem a dolgot, de ha ez csak valami beidegződés, akkor lényegében megszívatod magad, mert lényegesen nehezebb lesz a túlnyomó 70%-ot letekerni egy telós bringán.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- DIGI kábel TV
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Diablo IV
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Politika
- Xbox One
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs