- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- LG G4 - nehéz rajta fogást találni
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Átlagos kerékpározó vagyok, tavasztól-őszig a vértes erdeit járjuk (alkalomszerűen 20-30 km). 4 éve vettem újonnan (ilyen típusú --> [link]), azóta semmi nem volt rajta cserélve, csak minimális karbantartás (ha lehet ezt annak nevezni) - alkalomszerű teljes tisztítás, láncok olajozása.
A keróval alapjáraton semmi probléma nincs, csak mostanában vettem észre, hogy tekeréskor a hajtáskar környékéről ütemes (ahogy tekerem) "kerregés" szerű hang hallható. Használat közben nem érzek semmi rendellenességet, nem akad, nem szorul, nem kattog, csak kerreg (főleg ha erősen kell hajtani).
Mi lehet ez a hang? Komárom-Esztergom megyében (főleg Tatabánya környékén) hova érdemes elvinni, ahol foglalkoznak szereléssel?
-
bexinho23
őstag
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Van egy első V-fékem, ami nem működik megfelelően. Egyik ismerősöm, aki ért a kerékpárokhoz, megnézte, és elmondása szerint valószínűleg a rugó fáradt el. A képen a jobboldali rész nem ugrik vissza a helyére, csak minimálisan. A kérdésem az, hogy ilyen esetben kompletten a féket kell cserélni, vagy van arra lehetőség, hogy a benne lévő rugót kelljen csak cserélni? Ha komplett féket kell, akkor milyet érdemes venni V-fékek közül?
-
bexinho23
őstag
válasz Tomi_Sci #71300 üzenetére
Amennyire lehetett, megpróbáltuk feszíteni, lazítani a rugót, de nem volt változás. Ebből adódóan következtettünk arra, hogy a rugó a végét járja. Lehet azt külön cserélni, vagy a féket egyben kell ezesetben? Ha igen, akkor milyen féket érdemes nézni? Láttam van 4e-ért, de van 12ért is.
-
bexinho23
őstag
válasz Hasaggymeg #71317 üzenetére
Ne haragudj, nem vettem észre a válaszodat. Igazad volt. Szétszedtem mindkét oldalt, megkentem a forgáspontoknál, majd összetettem, és kicsit állítgattam a bal oldalon. Úgy tűnik, újra a régi. Viszont ha már nem kell féket cserélnem, akkor már új fékpofákat vennék, mert a jelenlegiek elég régiek. Az alábbi oldalon több árkategóriában is vannak cserélhető, nem cserélhető fékbetétes változatok. Van amire érdemes figyelni? Mivel jobb egy drágább típus?
(#71350) ShiTmano
Köszi az ajánlásokat, a fékpofák felkeltették az érdeklődésemet. -
bexinho23
őstag
Sziasztok! Jön az ősz, és szeretnék előre jó lámpát. Ki milyet használ? Alkalomszerűen használnám csak, főként tervúton. Nem lenne gond, ha erős és széles megvilágítást biztosítana, s mindemellett nem lenne 10 ezer feletti az értéke.
-
bexinho23
őstag
válasz -=RelakS=- #95124 üzenetére
Ha valóban nagyon jó a fénye (otthon rákeresek youtubeon, googleben), akkor megfontolom. Bár az általad leírt negatívumok miatt még nézelődök
(#95123) Hasaggymeg
Az általad ajánlott lámpa nagyon szimpatikus az usb tölthetőség miatt. Egy powerbankkal a zsebemben, vagy éppen a lámpára kötve kitolhatja a használati idejét. Köszönöm. -
bexinho23
őstag
Köszönöm mindenkinek a lámpa ajánlásokat. Még alszok egyet rá. De azt hiszem meg is van a választottam.
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Mi a fenétől lehet az, hogy lassan már 2 éve tekerés közben kattogás hallatszik a hajtás környékéről? Ettől függetlenül tavaly tavasszal hátsó kerékagy, lánc és középcsapágy cserélve lett, de a hiba nem szűnt meg. Amire viszont felfigyeltem, hogy amikor alaposan átmosom nagynyomásúval a kerékpárt, 2-3 km-en át teljes a csendesség, viszont szép lassan újra előjön. Ha enyhén tekerem, nem hajtom erőből, akkor szinte nem is hallani. Amint kemény tekerésnek van kitéve, azonnal kattog, sőt sokszor már ütemre kettőt is, mindig ugyanazon ponttál.
Neten több helyen olvastam, hogy jópáran küszködnek hasonló jelenséggel, akár komolyabb, akár olcsóbb alkatrésszel szerelt kerékpárnál. Olvastam, hogy jöhet ez a hang a pedáltól, esetleg egy kissé elferdült fogba nem tud belekapni a lánc... sok mindentől lehet.
Mit tanácsoltok? Egy vidéki kerékpár szerelő rá tud jönni, ha ezzel a problémával hozzá fordulok? Mert a tavaszi szerelés során úgy néz ki az itteni szerelő nem jött rá, bár nem is mondta, hogy mi lehet, vagy kereste-e.
-
bexinho23
őstag
válasz Hasaggymeg #127624 üzenetére
Kiindulásként ennyi elég A hátsó kerék rögzítésre egyáltalán nem gondoltam. Talán a pedál is problémás lehet, mert őszi emlékeim szerint ha a balt tekertem, talán a kattogás nem volt megfigyelhető, vagy nem tudtam terhelni olyan erővel, és azért nem volt észrevehető. A nyeregcső lehet legkevésbé ludas az esetemben, azt már minden úton-módon teszteltem. Köszi a tippet. Ma ránézek. Bárcsak ilyen egyszerű lenne a probléma.
(#127626) 6030D
Köszi, megnézem.[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
Tudtok ajanlani olyan taskat kerekparra, amiben max 6" koruli telefon es 1-1 csoki elfer? A budaorsi decathlonban semmi nem volt, neten meg lenyegeben ugyanazokat a mereteket es tipusokat latom mindenhol.
Kinek mi valt be?
-
bexinho23
őstag
Xiaomi A1-ről van szó, de a jövőre gondolva (figyelve a telefonok méretnövekedési tendenciáját) muszáj a mostani elfogadható méretnél nagyobb méretben gondolkoznom. Esetleg tudsz ajánlani váztáskát, ami méretes, de mégsem otromba?
Amúgy most kettő között vacillálok.
Ez az egyik.
Ez pedig a másik.Illetve gondolkoztam egy ilyen lánctisztító eszközön is (Dechatlonban 5ezer). Van értelme ennek? Vagy nem túl hatékony?
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Tudnatok abban segiteni, hogy ehhez az slx fekhez milyen tipusu "leereszto" csavar kell (baloldali)? Elso tulaj, aki osszeszerelte a bringat, ugy rahuzta, hogy semmivel sem jott le. Vegul kis flexezessel keresztbe lett belevagva, csavarhuzoval picit sikerult megmozditani, majd fogoval meglazitani. Viszont igy kellene uj csavar az egyik oldalra. Remelem tudtok segiteni.link
-
bexinho23
őstag
SLX M675 tarcsafekem van. Ma sikerult a folyadekot lecserelni, legteleniteni. Viszont a hatso fekkarnak az utja (teljesen vegpontig eltekert allitassal) meg ezutan is erezhetoen nagyobb, mint az elsonek. Az elsot addig tudom allitani, hogy szinte egy apro mozdulatra mar fog a fek, mig a hatso fekkarjat tovabb kell huznom. Most az elsot allitottam nagyobb utra, igy mindketto ugyanolyan behuzasnal fog. Viszont nem ertjuk mi lehet a gond. Valaki tudna tanacsit adni?
-
bexinho23
őstag
Üdv!
Egész évben heti 1-2 alkalommal használatban van a mtb-om (télen, nyáron, esőben, hóban, sárban). 1-2 hónap múlva elvinném egy kerékpár szaküzletbe, ahol csináltatnék rajta egy nagyszervízt. Alapvetően nincs probléma a kerékpárral, de két év alatt a havi pár alkalmas mosáson és a folyamatos láncolajozáson kívül mást nem kapott.
1. Mit érdemes ilyenkor kérni/elvégeztetni? Kb. milyen árak vannak manapság? Pl. fogaskerekek eléggé elszíneződtek az olajos sárostól, amit szétszerelés nélkül nem lehet gyári tisztaságra varázsolni...
2. Első-hátsó tárcsafékem Shimano (talán m672), gyári shimano tárcsákkal. Az elsővel semmi problémám nincs a mai napig, viszont a hátsóval tavaly akadt gondom. Fékezéskor nyikorgott, illetve a fékkart teljesre engedve is érezhetően jobban kellett behúznom, hogy fogjon, mint az elsőt. Szerelő betétet, gyári tárcsát, illetve shimano olajat cserélt. A fékút ugyanakkora maradt, mondván ez ilyen (pedig két éve, mikor megvettem az előző tulajtól, ugyanakkor féktávval fogott mindkét fék), a nyikorgás pedig megszűnt.
Azonban a napokban ugyanolyan erős nyikorgás hallatszik fékezéskor (fogni erősen fog), mint korábban. A fura pedig az, hogy a tárcsa mindkét oldalán rengeteg a "kopásvágás", ami számomra enyhén barnásnak tűnik. Az első tárcsa nem így néz ki. Láncolajozás amúgy heti rendszerességgel történik, csepegtetős olajjal.
3. Hátsó kerék levegőben pörgetésekor jól hallatszik, hogy a tárcsa bizonyos ponton hozzáér a betéthez. Szemmel nem látszik deformálódás, esni nem estem vele. -
bexinho23
őstag
Sziasztok!
Rengeteg kerékpár computer van a piacon, így elég nehéz jó döntést hozni. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy az alábbi igényeket figyelembe véve mik közül lehet választani:
-Strava app-al szinkronizáljon (free account)
-Teljesen átlag user vagyok (heti 40-50km erdei terep)
-GPS erős legyen (vértes), akku jól bírja
-max. 40e ft
-mellkaspánt csatlakoztatható legyen (idővel vennék, most egy gyenge Amazfit GTS órát használok) -
bexinho23
őstag
Szerintetek ez normális?
Hibamentesen vittem be a környék legnépszerűbb kerékpárszervizébe általános karbantartásra egy napi használatban lévő mountenbike-ot. Hátsó fogaskereket és láncot cseréltek (Shimano), mert cserére szorultak elmondásuk szerint. Amikor kész lett, első használatnál már éreztem a talpaimon tekerés közben egy olyan érzést, mintha nem lenne "bekopva" a lánc a fogaskerék fogaiba.
Hangra, ránézésre nem tapasztalok semmit, csak ez a fura érzés új számomra. Kb.100-150 km ment már bele. -
bexinho23
őstag
Vonaton utazik valaki kerékpárral? Havi bérletet applikációban nem tudok venni, csak napi jegyet. Ráadásul neten sem találok sehol bérlet árakat. Elképzelhető, hogy nem lehet bérletet venni kerékpárhoz?
-
bexinho23
őstag
válasz Mr.Csizmás #213008 üzenetére
Köszi. Egyszerűen nem találtam rá erre az oldalra. Viszont akkor nagyon úgy néz ki, hogy kénytelen leszek papír alapú bérletet venni kerékpárhoz.
-
bexinho23
őstag
Milyen olajat ajánlotok mountenbike-ra? Főként poros, enyhén nedves erdei utakon használom.
-
bexinho23
őstag
válasz andrisbandi #242729 üzenetére
Köszi a tippet, és márkában, típusban kinek mi vált be?
-
bexinho23
őstag
Ma hoztam el a szervizbol, hatso munkahengert csereltek, mert szivargott az olaj egy ideje. A fek mar hangtalanul, erosen fog, viszont az elso proba kornel (20km) ez a hang hallatszik. Ha a fekkart finoman huzom, akkor erosodik a hang, es amint behuzom, megszunik a zaj. A zarcsa hozzaer a fekbetethez? Ez a zaj normalis es hamarosam megszunik? (SLX)
-
bexinho23
őstag
-
bexinho23
őstag
válasz robee19 #264702 üzenetére
De mi okozhatja ezt a hangot egy munkahenger cserenel? Eddig ismeretlen volt nekem ez a zaj. Amint a fekkart behuzom, a hang megszunik, amint kiengedem, ujra hallani. Ha a pedalra raallok es a testsulyom elore helyezem es ugy tekerek, akkor szinte alig hallani a hangot. Amint raulok a nyeregre es gurul a hatso kerek, halkani a zajt. Elkuldtem a videot a szerviznek is, de hetfo/kedd elott nem valoszinu, hogy kapok valaszt.
-
bexinho23
őstag
válasz chubby2o6 #264800 üzenetére
Koszonom a valaszodat. Sajnos nincs se szerszamom, se allvanyom, se tudasom a bringahoz. A szerviz, akik javitottak, a kornyek legjobbjai. Raadasul ertenek a shimano termekekhez, ezert lepodtem meg, hogy olyan hangja van, amit meg sosem tapasztaltam.
A fekhatas amugy tokeletes, azonnal es ugy fog, ahogy kell. Hangja nincsen. Amint szetengednek a betetek, a hang ujra elojon. Ha a kerekpart feje tetejere allitom es ugy hajtom meg a kereket, akkor nem hallhato ez a zaj. De ha jol latom, akkor a belso az egyik oldali betethez hozzaer a tarcsa. Lehetseges, hogy ez adhatja a hangot.
-
bexinho23
őstag
válasz Hasaggymeg #264811 üzenetére
Na visszamentem a szervizbe, azt mondtak, mivel uj betet van benne, ertelemszeruen be kell kopnia. Kb. 100 km es nem lesz hangja. Eddig 30kmt mentem meg csak vele.
-
bexinho23
őstag
válasz andrisbandi #265079 üzenetére
Allvanyra nem tettek fel, labbal meg lett hajtva hatso kereket felemelve. De nem volt zaj. A zajt csak a bringan ulva 10+ km/h felett lehetett egyre erosebben hallani (videon az elso par km hallhato).
Amikor fejreforditottam es kezzel erosen meghajtottam a hatso kereket, akkor nem lehetett azt a zajt hallani. Ma elertem a bringaval az 50km-t, es valoban jelentosen halkabb lett. Amikor emlitettem, hogy az elso km ota erosen zajos, es biztosan a fektol jon, egybol mondtal, hogy a feknek meg ossze kell kopnia.
Amugy Tatabanya kornyeki vagyok. -
bexinho23
őstag
válasz Fall-N #265109 üzenetére
Kicsit hosszú lesz... kerékpár link
Amikor megvettem a kerékpárt 300 km-rel, akkor tökéletes volt minden. Egy srác árulta, aki saját maga építette, csak nem volt ideje használni, így eladta. Mindkét fékkarnál a "gomb", amivel szabályozni lehet a fékkar útját, megvételkor teljesen kitekerve milliméter behúzáskor már fogtak a fékek. Viszont évek múlva egy ismerős általi, balul sikerült hátsó fékfolyadék csere nem úgy sikerült, ahogyan kellett volna. Így szervizbe vittem (nem oda, ahova most), ahol látszólag megoldották a problémát. Egy darabig fogott a fék, majd rövid időn belül jött a nagyon éles nyikorgás és a fékhatás csökkenése a hátsó fék használatakor. Pár hónap után (ritkán használtam ebben az időszakban) elvittem ebbe a szervízbe a kerékpárt, ahol kiderült, hogy szivárog a fékfolyadék a munkahenger, ugyanis a fékbetétek olajosak voltak. A munkahenger cserélve lett betétekkel együtt, a tárcsa alaposan tisztítva. Amikor első próbakörre mentem, akkor készítettem azt a videót, mert nem hozzáértőként is nagyon furcsáltam a hangot. Egy bringás ismerősnek is megmutattam a videót, illetve itt is megosztottam, de senki sem említett a bekoptatást, pláne, hogy 15-20 km addigra már belement. Ezért áttekertem a 20 km-re lévő szervízbe. Ekkor már valóban enyhült a hang, de a kerékpáron ülve még mindig lehetett hallani azt az ütemes súrlódásos hangot.
Amint odaértem, a szervízesnek a videót sem kellett megmutatnom, elmesélésem alapján határozottan mondta, hogy ennek be kell kopnia (hátsó kereket megemelve lábbal meghajtotta, de ilyenkor ugye nem lehetett hallani a zajt). Kicsit keményebb betétek ezek, mint az elsőben lévők, de 100 km alatt meg fog szűnni a hang. Hülyén is éreztem magam, mert logikusnak tűnik (bár nem vagyok műszaki beállítottságú). Hazafelé tartva 50+ km már benne volt, és valóban halhatóan halkabb lett. Hétvégén majd megyek 40 km-t a Vértesben.Ami viszont nekem még mindig furcsa, hogy amióta a hátsó fékhez hozzá lett nyúlva, a hátsó fékkar "gomb" teljes kiengedésénél 50%- be kell húzni a fékkart, hogy fogjon a fék, így az első fékkart is hozzá kellett igazítanom. A mostani szervízes szerint nincs ezzel baj, így kell működnie. Elfogadom, de nekem akkor is furcsa, hogy megvételkor a hátsó fékkar húzásakor is azonnal fogott a fék a "gomb" teljes kitekerésekor. Szerintetek ez miért lehet? A mostani hátsó munkahenger cseréjekor végrehajtott fékfolyadék csere sem változtatott a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
-
bexinho23
őstag
válasz 6030D #265129 üzenetére
Tatabányai vagyok. Fékfolyadék csere itt is megvolt, magával a fékkel nincs is semmi baj. Fékhatás kiváló. Két külön szervízben is folyadékot cseréltek, mégis a maximális hatós fékkar behúzás kb. 50%. A mostani szervíznél nem is foglalkoztak vele, mert hogy ez így jó. Elmondásuk szerint amúgy sem ajánlott úgy beállítani a fékkarokat, hogy milliméter behúzásra már fogjanak. Amit értek is, de nekem az aggályom nem is ezzel van. Csak azt nem értem, hogy a standard miért nem az első fékhez hasonló, mint ahogyan az a vásárláskor is volt a hátsó féknél is. Vitatkozni meg nem akartam a szervízessel, mert nem értek hozzá, ő meg szakember. Csak laikusként ez a jelenség kérdéseket vet fel bennem.
-
bexinho23
őstag
Pincefelujtas zajlik csaladi haznal, igy kenytelen vagyok a hidraulikus fekkel felszerelt kerekparomat egy futetlen, kerti femhazban tarolni. Esotol es szeltol vedett, viszont a kinti paratartalom es a homerseklet befolyasolja a hazban levo levegot.
Tudom, hogy nem ez az idealis tarolasa a kerekparnak, de velemenyetek szerint mennyire karos ilyen korulmenyek kozott a tarolas? Ki tarolta mar hasonlo korulmenyek kozott a kerekparjat?
-
bexinho23
őstag
A képen látható sérülést sikerült tegnap a teleszkópon összeszednem. Körmöm megakad ezen a felületi sérülésen. A teleszkópon lévő jelző gumigyűrű szerint a tegnapi terepezést követően szabadon maradt a sérült rész.
Mennyire probléma ez? Kell-e egyáltalán foglalkoznom vele?
-
bexinho23
őstag
válasz Hasaggymeg #284908 üzenetére
Szerencsére nem csúszott be a tömítéseken túlra egy lazább terepezés alatt. Lehet ezzel kezdeno valamit? Javítható, vagy cserélhető?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Csepel női kerékpár
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen