- Yettel topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor Magic V2 - origami
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pszihonaranc
senior tag
Csövi!
Tudtok valami jó ár/ érték arányú olajat ajánlani a láncra? Nem fontos hogy nagyon profi anyag legyen, de azért nem árt ha jó
-
Pszihonaranc
senior tag
Helló!
Valakinek ismerős ez a márka: crivit?
A lidl ben árulnak most ilyen márkájú lánc tisztítót és vezeték nélküli sebességmérőt. A tisztító azt hiszem 1,7k a mérő meg 2,5k
Szerintetek valamelyik ? -
Pszihonaranc
senior tag
Helló!
Valakinek ismerős ez a márka: crivit?
A lidl ben árulnak most ilyen márkájú lánc tisztítót és vezeték nélküli sebességmérőt. A tisztító azt hiszem 1,7k a sebességmérő meg 2,5k
Szerintetek megéri valamelyik ? -
Pszihonaranc
senior tag
zoli03 és Teasüti Köszi a választ!
Akkor megnézem, hogy van-e vezetékes+ beruházom egy lánctisztítóra -
Pszihonaranc
senior tag
Sziasztok.!
100.000 forint környékén tudtok ajánlani MTB-ot vagy esetleg Cc-t? Nincsenek hatalmas igényeim, az a lényeg, hogy ne legyen túlzottan kényes, igényes. Mindennapi használatra lenne télen nyáron, városban és azon kívül.
Ami fontos szempont:
-legyen első teleszkópos
-min. 24 sebességes
-Karos váltóKorábban merida matts 80-at használtam, nagyon meg voltam vele elégedve.
Egyéb árkategóriában is szívesen meghallgatok ár-érték bajnokokat, de sajnos nem túl tág a keret rá.
-
Pszihonaranc
senior tag
Sziasztok
Egy hozzáértőbb fórum társ összehasonlítaná nekem ezeket az MTB-ket? Elég tényleg egy két mondatban, de ha túl nagy munka, akkor csak egy annyit, hogy melyik a legjobb és miért.
baddog swissy
[kellys viper10]
[merida matts 6.10]
[merida matts 6.15]
[merida matts 6.5]Köszi
-
Pszihonaranc
senior tag
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #88808 üzenetére
Értem, köszi a magyarázatot.
Még annyi, hogy miért olyan jó az olajos tárcsafék? (Olvastam az összefoglalót, de az alapján inkább eltántorodom tőle, mint kedveljem)
Nekem eddig csak v fékeseim voltak, így sajnos nincs összehasonlítási alapom.
A lényeg az lenne számomra, hogy egyszerű/olcsó legyen karbantartani, vagy lehet drágább, viszont akkor meg nagyon ritkán kelljen foglalkozni vele. -
Pszihonaranc
senior tag
Berguson megbízható, jó hely? Mi a véleményetek róla?
-
Pszihonaranc
senior tag
Szerintetek egy hidraulikus tárcsafékes kerékpár megér 10 ezer forint felárat egy mechanikushoz képest? Tegyük fel, hogy a többi paraméter azonos.
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
CaNNa3IS & ivana
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
BTWIN TRIBAN 500 jó vétel 90.000 forintért?
-
Pszihonaranc
senior tag
Egy [btwin 500 RIVERSIDE ] vs egy [neuzer x1] összehasonlításból ki jönne ki győztesként?
Egyáltalán megéri valamelyik az árát? (Ha nem, 80 környékén mi használhatót lehetne venni újonnan?)[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89813 üzenetére
Tényleg furcsa az alakja, de ha a többi dolog rendben van, akkor annyi baj legyen.
6030D: kb mikorra lesz összehasonlító cikk? Megvárom szerintem, biztos nagyon hasznos lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89819 üzenetére
Főbb kérdés még számomra, hogy az inkább előny, hogy a hajtásnál csak egy fogaskerék van a klasszikus 3 helyett, vagy hátrány. Jelen esetben ez 1x9 sebességet jelent.
-
Pszihonaranc
senior tag
Vadonatúj tárcsa fék esetében az természetes, hogy sima gurulásnál is súrlódó hangot ad, illetve ténylegesen súrlódó, és fékez ?
Illetve egy jól beállított hidraulikus tárcsánál mennyire kell behúzni a kart, hogy elkezdjen fogni? Attól tartok, hogy a zsír új biciklimen már levegős a rendszer... Az első fék és a hátsó teljesen más mértékű benyomás után kezd el fogni, de akkor is nevetséges erővel.. A régi használt v fékem jobban fogot.
Tudtok tanácsot adni? -
Pszihonaranc
senior tag
Én úgy érzem, hogy a fogáspont mindig ugyanott van, viszont számomra nem ideális helyen. Az lenne ideális, ha mindkettő azonos mértékű benyomás után kezdene el fogni azonos erővel. Kifejezetten jó lenne, ha a fékkar teljes útjának az első negyedében. Jelenleg ez úgy néz ki, hogy első fék kb. A harmadánál kezd fogni, a hátsó kb a felénél.
Pumpálom, nem keményedik, nem vándorol.
Viszont (szállították a biciklit) kicsomagolás után, miután elvégeztem a végső minimális összeszerelést (kormány, pedál, ülés, első kerék) azt figyeltem meg, hogy a fékkarok mellett lévő "tartályok" amire az van írva, hogy mineral oil, kívülről enyhén olajosak ez rossz jel, vagy mit jelent? -
Pszihonaranc
senior tag
válasz geotigris9 #89886 üzenetére
Nem nagyon tudom elképzelni, hogy hogy lehet a tárcsát nem a -félékre közé tenni, úgy néztem, hogy másképpen be se lehetne tenni a kereket.
A fékkaron hogy tudom elvégezni azt a kis állítást? Ha nem levegős a rendszer, remélem ennyivel megoldható lenne a probléma.
A fék konkrét típusa: promax solve -
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89900 üzenetére
És szerinted ahhoz mit kell csinálni, hogy mind a két fékkar ugyanazon a ponton fogjon és ez a pont relatív magasan legyen?
Olvastad amúgy a korábbi hozzászólásomat is? Mit szólsz a fékkar melletti olajosodáshoz?
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89909 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy honnan folytatott pont oda.
Többek között azért ajánlott a hidraulikus tárcsa fék, mert jobban adagolható, kevesebb karbantartást igényel, időtállóbb, és erősebben fog. Na most én eddig (lévén, hogy új a bicikli, max 2 dolgot tapasztalhatnék, de) egyiket sem vettem észre. Mit jelent pontosan az, hogy jól adagolható? Mert amit én tapasztalok sz a következő: húzom a fékkart, semmi, semmi (holtjáték) utána súrlódik a fék feje a tárcsához. Ennyi. Nem érzem benne a "fokozatokat".Fejjel lefelé szabad fordítani a hidraulikus biciklit amúgy? Csak nem kéne semminek kifolyni, ha hermetikusan le van zárva.
-
Pszihonaranc
senior tag
Azt mondta telefonon az úr A bergusonból, hogy az teljesen normális, hogy a hátsó fékkar később fog, mint az első, mert nagyobb a távolság a fékkar és a tárcsa között, mint az első esetében.
Ezért van az, hogy az első magasabban fog, a hátsó mélyebben.
Mit szóltok ehhez?
Így van ez Nálatok is, kedves hidraulikus tárcsa fék használók? -
Pszihonaranc
senior tag
válasz Runner_fxr #89929 üzenetére
És 6030D és hasaggymeg és hegyimorc köszi mindenkinek a választ. Megpróbálok intézkedni valahogy. Bár nem tudom milyen kimenetelre számítsak.
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89967 üzenetére
Végülis mi vesztenivalóm van... Mire hivatkozzak majd, vagy milyen részletnél kössem az ebet a karóhoz? Ami miatt biztosan nem tudnak lerázni
Ki az a zack? Ha megoldja nekem, a fél bringámat neki adnom
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #89974 üzenetére
tényleg, elolvasom azt is.
-
Pszihonaranc
senior tag
Milyen alap kerékpár ápolási, karbantartási, fejlesztési kellékeket ajánlotok? (Típus, márka, link, bármi jöhet)
Gondolok itt kenőanyagra, tisztító anyagra, valami hasznos, jópofa kiegészítőre...stb. ami még csak az eszembe sem jut. A legalapabb, legkézenfekvőbb dolgot is nyugodtan írjátok le, vevő vagyok minden ötletre.
Kíváncsi vagyok a véleményetekreKöszi
-
Pszihonaranc
senior tag
A lánc kenéséhez melyiket használod?
#90076 jjeahh: az első linkelt termék már a kosárban is van
A mini csengő nagyon kreatív jól szól, tartós? Egy színes karikáért nem fizetnék még 100 forintot sem, de ha jól működik, akkor simán megéri. (Nincs véletlenül kettőd?)[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
Van valami trükk arra, hogy a nyereg cső ne marja le rögtön a festéket a nyereg hosszú fémes részéről?
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #223332 üzenetére
Köszi szépen, ez elég megnyugtató
Amúgy azért kérdeztem, mert én (is) használt bringa vásárlás előtt állok, és találtam ezt a két szimpatikus, nagyon hasonló darabot:
Az egyik ez a fully (elméletileg 2011-es) [kép] [kép]
A másik ez a hardtail (elméletileg 2014-es) [kép]Tudom nem egészen ugyanaz a két kategória, de pont ugyanannyiért adják, és bár eddig hardtailt használtam, mindig is szerettem volna egy fullyt. De nem bármi áron. Mindig féltem (főleg használtak esetén) a teleszkóp/ rúgós tag szervizelésétől. (ahogy néztem annak a fox tagnak, ami rajta van kb. 38 ezer a szervizelése) Nem tudom, alaptalan a félelmem, vagy tényleg csúnyán mellé lehet nyúlni egy használt, 10 éves fullyval?
Hogyha összevetjük a kettőt kép alapján (de felszereltséget is tudok írni, ha érdekel valakit), kor alapján, állapot alapján, szerviz/ fenntartási költségek alapján szerintetek melyik lenne a jobb választás? (van olyan opció is, hogy kerüljem el messzire mindkettőt )Illetve mire tippeltek mennyibe kerülhetnek a bringák? (Vagy mi lenne jó ár értük)
Mindenkinek nagyon szívesen olvasom véleményét, tanácsát![ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz itouchfan #223353 üzenetére
Miért, mi a baj a 26"-tal? Hozzám van nőve ez a méret, mint a két lábam
Eddig jó volt, most is jó, jövőben miért ne lenne az?
Ez nem ájfón, hogy az újabb jobb és nagyobb tehát menőbbFall-N: És a régi geometriák sérülékenyebbek, vagy kényelmetlenebbek? Vagy miben nyilvánul meg a hátránya? (És most ne úgy nézzük, hogy régi geometria vs új, hanem úgy, hogy ugyanaz a geometria régen vs most.)
-
Pszihonaranc
senior tag
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Fall-N #223363 üzenetére
Tényleg jó cikk, köszi a megosztást!
#223366jjeahh Na jó, de mit csináljak, hogyha használtan ezek vannak oké áron, és nekem személy szerint semmi problémám nincs velük
Az hogy nem gyártanak rendes felnit, gumit, stb-t hozzá, az tényleg kellemetlen lehet a jövőben, de szerintem úgyis lesznek még alternatívák hozzá, maximum nem a verseny kategóriából.#223355Fall-N
Sok vázba simán belemegy a 27,5 vagy a 28-as kerék. Enyém is alapból 26-os, de belemegy a 27,5" és a 28"-as kerék is. Majd fejlesztek is ez irányban.
Ez nem egészségtelen amúgy? Teljesen rendben van, és semmi gondot nem okoz 27,5-est a 26-os helyére tenni? Régebben gondoltam rá, de nem mertem soha kipróbálni.[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #223358 üzenetére
Bocsi, nem akartalak kihagyni. Nagyon pörög a topic, és most látom, hogy szerkesztettél.
Elárulnád, (vagy bárki más), hogy miért probléma az, hogy elavul a geometria akkor, ha az ember nem versenyre, vagy bármilyen kompetitív teljesítményre használja a bringát?
Hogy avulhat el egyáltalán? Tisztán dizájn/ divat téren És teljesítmény téren, nem? De hogyha az illető nem teljesítményre veszi, akkor milyen hátrány éri? Minőségben meg ha akkor jó volt (és nem ette meg az idő vas foga) akkor most is jó.
Ha 10 éve jó volt, amikor az volt a csúcs, akkor mára mitől minősül nem jónak? Ha akkor kényelmes volt, most is az, mert az emberi evolúció szerencsére lassabb, mint a bringás . Ha 10 évnyi használat és kopás és sérülés éri, az jogos felvetés, hogy miért rosszabb választás, mint az új, viszont az meg nem elavulás, hanem amortizáció.Amúgy erre még valaki válaszolna? Ez lett volna a legfontosabb kérdésem
#223373Fall-N : Köszi ez jó tipp, észben tartom, hátha egyszer feljebb kell lépnem kerékhiány miatt. Fordítva is lehet am? 29>27,5 ill. 27,5>26
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Fall-N #223375 üzenetére
Tehát akkor a 10-11 évvel ezelőtti fullyk még olyan kezdetlegesek voltak, hogy egy szűk niche felhasználói réteg kivételével, akik nem tudták sehogy nélkülözni a hátsó rugót, a hardtail volt a kiforrottabb, jobb konstrukció? De ma ez a modern geo-s fullyknál már nincs így? Vagy még így van? Vagy már akkor sem volt így?
#223377jjeahh - De ezaz, hogy nincs szerencsém Megengedsz 1-2 privát üzit?
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #223380 üzenetére
Aaaaah, szóval a jó öreg kortárs nyomás... Senki nem állhat közém és a daciám közé! (A zárba tört slusszkulcsot kivéve )
#223381f4lcon : Akkor kimondom kerek perec srácok! Segítsetek kérlek választani valamit 200k-ig. Használt mehet, kerék mindegy, és jobbnak kéne lennie, mint a kinézett canyonok. Aki sikeresen segít, vendégem egy gatorade-re / bubi mentes szentkirályira
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Hasaggymeg #223390 üzenetére
Ó, hogy hasadjak meg, hozd az imbuszkulcsot, Hasaggymeg! Ma este máglyát rakunk a 26os gumikból. Frászt. Inkább szalonnát sütünk rajta rituálisan.
Égjen a Dacia, Éljen a Rolls-Royce!
Sőt, még a rolls- royce-okról is leszerelem, még azokon is undorító a 26.Simán elférne a 27,5"[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz f4lcon #223394 üzenetére
Uhh... köszi! És mégis hogy reszeljek le 50-et a 250-ből? Adj érveket az alkuhoz pls.
Amúgy ez is régi geo-s fullynak tűnik. Mivel jobb pl, mint az itt említett darab?#223400jjeahh - Neked is köszi szépen a tippet! Milyen piac oldalakat ismersz, ha nem magyarokat?
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz jjeahh #223427 üzenetére
Na OTT aztán lehet montizni
És hogy néz ki az ottani piac az ittenihez képest? Árak, állapotok, kínálat, stb. tekintetében? Ez nagyon érdekes számomra#223429Gaben92 - Köszi, hatalmas pacsi ezért a pár összeszedett gondolatért! Ez igazán jól esett
Amúgy az a konkrét kétkerekű sajnos pici lenne nekem méretben, úgyhogy arra nem tudok komoly érdeklődő lenni, de egy nagy L vagy XL-re már az lennék -
Pszihonaranc
senior tag
válasz jjeahh #223432 üzenetére
Ez elég furi, pedig tudtommal Erdélyben sincsenek sajnos nyugat-európai bérek, és mégsem pörög a használt piac. Vagy csak azért nincsenek, mert a német- osztrák bringák csak idáig jutnak, innen meg már nincs tovább nekik Az meg hogy az újbringa piac ennyire megy, az meg gondolom erősen összefüggésben van azzal, hogy a használt meg nem :p
Bár az meg a szégyen #2, hogy Németországból olcsóbbak a cuccok... Pedig a jól tudom Erdélyben is 19% az áfa. (ebben meg tudsz erősíteni?)#223434andrisbandi Ezt általánosságban érted a használt piacra?
Mielőtt megvetted nem volt lehetőséged kipróbálni? Vagy volt, csak nem érződött látszódott semmi?#223433Manitou Haaatalmas köszi Manitou!! Nagyon jó volt olvasni az összehasonlításod, és külön köszi, az aprólékos munkát, hogy utánanéztél a konkrét bringának is! Én is a canyon felé hajlok, (márcsak a méret miatt is) de abból még nem biztos, hogy fully vagy hardtail. Illetve semmi sem biztos Olvasok, figyelek, okulok, tanulok. És örömmel fogadom az ajánlásokat. Meghívhatlak egy gatorade-re?
Illetve mondd Manitou, jók a manitou teleszkópok? De csak elfogulatlanul
[ Szerkesztve ]
-
Pszihonaranc
senior tag
válasz Fall-N #223438 üzenetére
A karbantartás is kétes a használt cuccoknál. Amelyiken csere nélkül a gyári hajtás van még, annak a tulajdonosa biztos nem sokat törődött vele. Azért 10-20 év alatt minden hajtás szétkopik. Telót sem hiszem, hogy elvitték nagyszervizre.
Lehet csak hobbi biciklista volt, és menő bringát akart, de nem igazán használta. Nem feltéten igénytelenség szerintem, ha gyári dolgok vannak rajta érintetlenül. Ha nem használja, nem kopik, ha nem kopik minek cserélni? Ha vannak dolgok, amik pusztán álltában romlanak, pl valami folyadékok, ott azért azt illik cserélni egy igényesebb hobbi biciklisnek is.Tényleg, tudtok mondani (ha van) álltában, kopás és használat nélkül romló részeket a biciklin?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen