- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Mobil flották
- iPhone topik
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple Watch
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyulank
addikt
Sziasztok! Szerintetek egész biciklit, vagy alkatrészeket olcsóbb venni, amikből össze lehet rakni?
Vagy inkább a régi biciklihez vegyek új dolgokat?ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
-
gyulank
addikt
válasz tatabike #27972 üzenetére
Csak rendelni tudnék, így az alkalmi árak felejtősek, sőt, ha több helyről szállíttatnék drágább lenne.
Amúgy az normális, hogy a belső lóg a felnin? A kerék méretei: 29cm sugár a legszéléig, 13mm mély a perem, 27mm széles kívülről, és 2mm vastag a lemez. Azt mondták, erre 26"-os gumi kell. Ebből feltételezem, hogy ez MTB, de ebben sem vagyok biztos. Tettem volna fel képet, de: A megadott kép nem megfelelő (JPG max. 8 Mpx, 3 MB; PNG max. 1366x800 px, 600 kB; GIF max. 65x65 px, 60 kB)! - pedig 2560*1920 1,58MB JPGASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz glacious #27984 üzenetére
Döntsétek már el, hogy jó, ha lóg, vagy nem jó! A fényképen lévő belső:
CST 26"
26x1.75/2.125
47/53-559
SV
Nos, ezt tegnap tettem bele, és kb. 1 félórát bicikliztem, visszafele vettem észre, hogy már ráz. Ez a 2. hátsó ami ezt csinálja, talán a külső is közrejátszik, vagy a felni belsejében lévő egyenetlenségek. Mivel az 1.-ben is ilyen van, és az nem ereszt, nem hiszem, hogy a méretkülönbség miatt van, de attól még gondolom, az a legjobb, ha pont akkora amekkora hozzá való, plusz a külsőnél se mindegy. Ha a 26"-os külső is így lógna rajta akkor jól járnék, ha megrendelném többezerért.[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz HollyBoni #27989 üzenetére
Nem próbáltam, el se tudom képzelni, minek egy kulcstartó biciklire, hát még több, de azt el tudom, hogy ha azt a karikát rászorítod a vázra, az attól még mozogni fog a vázon, és lehúzódik alulra, és a kis karika vékony, és nyújtja a rögzítőt, és kis pontra koncentrálódik a kulcs csomó, főleg fékezésnél, és egyszer csak leesik, és lehet észre se veszed. Vagyis szerintem vagy lemezből, és csavarból csinálj bilincset ami rögzíti, vagy fúrd ki, és úgy csavarral, vagy legalább vastag dróttal tekerd rá! De biztosabb, ha szerzel egy zsebet.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
-
gyulank
addikt
válasz glacious #28008 üzenetére
De ha veszek újat akkor pont ugyanilyen kell? Oké, hogy az 5 centi jó a 23mm-re az ebike oldalon találtam egy táblázatot, ott azt írja 40*50mm-ig jó. Mondjuk melyik melyikre jobb? Szóval ha sokat megyek rázós, hibás utakon, és földúton is, akkor 5cm, ha csak jó úton akkor 4cm? Na meg mi az 1,9? Csak 1,9-es külsőt lehet hozzá venni, vagy a felni melyik adatához illeszkedik?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz ígyvanferi #28011 üzenetére
Nem. Csak érdeklődtem, hogy mi érné meg jobban. Nem voltam biztos, hogy MTB-m van, és mondjuk egy túrázó ismerősöm versenykerékpárral járt mindenhova, és azt mondta azzal könnyebb. Míg a féket gondolom átrakhatnám később arra is, ha olyat akarnék, a gumikat nem, pedig ahogy nézegettem, komolyabbaknak 8e db.-ja. Aztán mérlegelgettem, hogy inkább ezen cserélgessek ezt-azt, vagy alapból rakjak össze egy jót, vagy vegyek egy jobbat. Nem nagyon van keret. De milyen szempontból jobb a vékonyabb és milyenből a vastagabb? Mondjuk defekt védelmi szempontból, számít-e? Olvastam, hogy van a szúrt defekt meg van, hogy a bukkanóknál a felninél lesz. Mivel sok helyen lehetetlen simán menni, csak pattogni lehet ezzel is számolnom kell. A másik dolog a biztonság, gondolom a szélesebb kevésbé csúszik meg bármilyen körülményben hajtok. Gondolom a Canti féket is le kéne cserélnem V-re.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz tolvaj! #27998 üzenetére
Én már nem tudom, először elhittem, hogy én nem láttam, aztán láttam, hogy írtad, hogy jól láttam, aztán, hogy mégsem írta el. Most már azért se hiszem el, hogy mi tévedtünk és már nem ismerem el, biztos ő is csak letagadja.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
Olvasgatok én már mindenhol, mindenfélét, de még mindig nem tudom biztosan, hogy milyen bicikli kéne nekem. Olyan kéne, amivel könnyen, gyorsan el tudok jutni messzire, és lehetőleg olykor szállítani is tudjak vele. És mindezt a Mátrában, úthibás aszfalton, erdőben, és réten. Nem tudom, nekem van egy MTB-om, és voltam vele sok helyen, volt, hogy több mint 120km-t mentem aszfalton, dózerúton vegyesen, aztán nem jutottam hazáig, mert szétmentek a csapágyak, persze gondolom másban is szétmentek volna, de a lényeg az, hogy még aszfalton úgy ahogy el is megy, könnyűnek nem mondanám azt se, de múltkor gondoltam kimegyek az erdőbe, de kb. végig toltam, aztán meguntam, és visszafele húztam. Egyébként amikor lehet legnagyobb fokozaton szoktam hajtani. Szóval ahogy olvasgatok egyre zavarosabb minden, mert egyrészt azt írják, az országúti a leggyorsabb, másrészt, hogy a trekking az az országúti továbbfejlesztése, ugyanaz, csak kényelmesebb, aztán meg, hogy az országúti lehagyja a trekkinget, mint ahogy a trekking a MTB-ot. Akkor mindenhol írják a súlyt, hogy a könnyebb gyorsabb, gondoltam, akkor aluvázas a jobb, aztán olvastam, hogy nem. Aztán úgy fogalmam sincs, hogy melyik mennyivel nehezebb, mennyivel könnyebb/gyorsabb mint a másik. Szóval, ha a leggyorsabb, és legkönnyebben hajtható az országúti, azt is elhiszem, csak ha elhiszem, hogy a trekking kényelmesebb, akkor nem mindegy, hogy mennyivel nehezebb, és mennyivel tovább tart megtenni ezeken az utakon mondjuk 60km-t. És mindezek mennyivel jobbak a MTB-nál. Valami arány vagy % értékben.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Cathfaern #28643 üzenetére
Mi az, hogy sport, mi az, hogy túra, mi az, hogy terep? Nem tudom mit értesz sima út alatt sem, itt az aszfalton és földúton egyaránt meredek emelkedők-lejtők vannak, és nem kevés az aszfaltba sem az egyenetlenség. Nem tudom, miért olyan jó az MTB villája, mikor kirázódik az agyam, az ülés környékéről már nem is beszélve. Feltételeztem, meg olvastam is, hogy a nagyobb kerék könnyebben átmegy az egyenetlenségeken, mint pl. faág, kő, mélyedés, pukli, vasút, járda, akármi. Azt sem tudom, mekkora vázméret kéne ehhez nekem. Olvastam olyat, hogy sporthoz rövidebb, túrázáshoz hosszabb. Nézegettem trekkingeket, de többnyire egyenes kormányokat láttam, pedig, nem mintha bajom lenne az egyenessel, mert azt szoktam meg, csak pont azt olvastam, hogy azért kényelmesebb a gumin kívül, mint az országúti. Nem azt mondtam, hogy mindig vinni akarok rajta valamit, bar, ha igen, akkor se mindegy mennyivel nehezebb, (hisz az MTB-ot se toltam-húztam szerintem 200m-t fel-le, de bőven elég volt)csak azt, hogy lehessen, ha kell. Gondolom, pl. egy aluvázas nem lenne a legkockázatmentesebb megoldás, mert ha eltörik, vehetnék újat. Meg ahogy olvasgattam abból több kell, úgyhogy lehet nem is könnyebb. A hobbi szint alatt sem tudom, mit értesz, én lehet naponta mennék vele 60km-t ezeken az utakon, és nem feltétlenül hobbiból, hanem beszerezni dolgokat, vagy akár munkába, ha úgy alakul, meg persze hobbiból is, ha olyanom van.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28648 üzenetére
Nem hiszem, mert te úgyis tudod, hogy nem olvastam el.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28657 üzenetére
Mert nem csak itt olvastam. Én is visszakérdezek, újra, tegyük fel, hogy csak aszfalton megyek, akkor melyik fajta hány % veszteség a legjobbhoz képest? Persze megfelelő gumikkal, mert mindhez van mindenféle...
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28678 üzenetére
De pont ezért szerintem úgy lehetne legcélszerűbben megválasztani, hogy melyik való erre, ha lehetne tudni, hogy a kerékpár típusok azonos terepen hol vannak egymáshoz képest. Szóval, ha aszfalthoz nézzük, akkor feltételezzük, hogy mindegyikre a rátehető legvékonyabb, legsimább gumi kerül, ha erdőn nézzük akkor meg a legvastagabb, legragyásabb. Mivel emelkedőn, és lejtőn, és bukkanókon kell menni, ez így simán megfelel mind aszfaltnak, mind erdőnek, vagy rétnek, sokat számít a súly is, a csillapítás is, a legkisebb, és a legnagyobb áttétel az út függvényében, mert ugye ugyanakkora áttétel nagyobb keréken nagyobb út, vagyis nagyobb erőkifejtést jelent. Érdekel mind az országúti, mind amiket te írtál, a túrázó országúti, meg minden, és ha végül a befektetett erő/haladás és kényelem függvényében eldöntöm, mennyi sebességveszteséget áldoznék a kényelem oltárán. Az is fontos lenne, hogy strapabíró legyen. Bár ez gondolom, nem csak típusfüggő, de feltételezem, egy nagyobb kerék csapágyai többet bírnak, mert kevesebbet forognak ugyanannyi úton. Fontos, hogy ne kapjon defektet, vagy minél kevesebb eséllyel. Most épp 3. belsőm lyukadt ki valószínűleg a lyukas külsőm miatt, aztán ki is néztem másik külsőt, de darabja 11e körül van, aztán mivel elég fárasztó tud vele lenni a közlekedés, meg hát jó lenne hamarabb megtenni az utat, és nem vagyok eleresztve, először inkább tudni akarnám, milyen bicikli lenne nekem a legjobb, és az mennyivel jobb ennél az MTB-nél, merev villás, teleszkópmentes 3*6 sebességes, csak mert írtál olyat, hogy a trekkingnél kevesebb a rugóút. Aztán meg eldönteném, hogy ehhez vegyek dolgokat, vagy vegyek egy használt biciklit. Ja igen, a hosszú, meredek lejtőkre milyen fék lenne célszerű? Ahol pillanatok alatt nagyon begyorsul, és kanyaros, meg hosszú a lejtő? Mert ez a canti fék szerintem sipsz-supsz elkopik. Mondjuk nem tudom milyen a többi fék, biztonságosabbnak érzem, ha kedvem szerint lassíthatok, mintha hirtelen megáll a kerék. De persze ilyenkor minden kopna. De most akkor lejtőn, elindulnék, begyorsulnék, megállnék, és így araszolgatnék, az se volna jó.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz belaazallat #28693 üzenetére
De én nem a keretem alapján akarok dönteni, hanem tudni akarom ezeket, aztán mérlegelni vagy gyűjtögetni.
Persze, írtam is, hogy nem csak típusfüggő, de a sorba nyilván azonos minőségű különböző típusúakat gondoltam összehasonlítani. Az árat meg azért írtam, hogy nem mindegy, hogy ehhez veszek jó külsőt 20-ért, vagy veszek egy célnak megfelelőbb típusú használt biciklit. Amúgy 178 vagyok, és ~50kg de ez nem mérvadó, mert időnként használni kéne szállításra, meg én is hízhatok.ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Teasüti #28698 üzenetére
A defektnek annyi köze a típushoz, hogy nem mindbe megy bele mindegyik méret, és minél vékonyabb, annál könnyebben eshet meg. De ennyi erővel a féknek meg végképp semmi köze a bicikli típusához.
A kocsis hasonlatnál is biztos meg lehet tudni, melyik az erősebb, melyiknek jobb a hatásfoka, melyik fogyaszt kevesebbet, melyikbe lehet "bepakolni" annyi személyt és/vagy tárgyat, amennyit gondol, hogy egyszerre szeretne elvinni, ha úgy alakul, melyiknek jobb az aerodinamikája, melyik gyorsabb, melyik rázósabb, melyik kényelmesebb.
Csak BMX-em, és MTB-m van. Szóval montim már van. De engem járműként érdekel, mert abból, hogy rámondom, hogy többnyire aszfalt hegyet mászok meg, és gurulok róla, de néha mennék erdőbe is az nem mond igazán semmit senkinek. Egyrészt, mert amikor épp aszfalton megyek, ott akarok legkönnyebben, leggyorsabban eljutni valahová, ha földúton, akkor ott. Ez az arány meg bármikor változhat 100/0-0/100% között, és csak akkor tudhatom, hogy melyik lenne jó, ha tudnám, hogy ha valamelyik utat favorizálom, akkor annak az előnye mennyi hátrány a másiknak, és fordítva. Ebből el lehet dönteni, hogy soknak tartom-e azt a sebesség, nyomaték, súly változást, ami a másik úton tett teljesítmény rovásán van, ehhez az úthoz hozzájáruló előnyeihez képest.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz gergo5991 #28704 üzenetére
De feltételezzük, hogy minden 2. kanyar ilyen lejtő. Az azt jelenti, hogy sokat kell fékezni, sokszor. A drágább biztos minden típusúban tartósabb. Ahol meg sokat kell fékezni, számít, hogy mennyi ideig bírja. De gondolom, valamennyire típusfüggő is, márt más méretű a fékpofa, a felület, ha nagyobb részen oszlik el a terhelés, gondolom, kevésbé melegszik, kopik azonos fékezés mellett. Amúgy nem ártana vizesen is jól fékeznie, mert az út, és időjárás felett nem rendelkezek.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Teasüti #28706 üzenetére
De pár napja azt írta valaki, hogy nagyon fel kell fújni, és akkor vagy átpattan a dolgokon, vagy a dolog pattan oldalra, és hogy túlfújással a felnitől kapható defekt lehetősége is csökken, csak ugye sokkal rázósabb úgy.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Because #28708 üzenetére
Nem feltétlenül. Én se tudom. Biztos minden fék jó hozzá, csak nem biztos, hogy ár/tartósság szempontjából megéri occsó fékek cseréje gyakran, a tartósabb típusú helyett. Most vagy az van, hogy ha lehet semmit se fékezek, hogy ne kopjon, vagy végig lassan megyek, mert ha felgyorsultam, és úgy fékezek, az sokkal nagyobb erő. Viszont pont azért írtam, hogy biztonságosabbnak érzem a canti feelinget, mert az újabb fajtákról ilyesmiket olvastam, mint, hogy semmi erő nem kell hozzá. Ebből nekem az jön le, hogy nincs az a fokozatosság, hogy gyengén, vagy erősebben engedem gurulni.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz tatabike #28720 üzenetére
Olyat akarnék, de tudom, hogy nincs olyan, azért akarom tudni amiket tudni akarok, hogy tudjam, melyik mennyi kompromisszumot jelent melyik úthoz, mekkora különbségek vannak a típusok közt (mert pl. attól, hogy mondjuk 5-féle biciklit hasonlítunk össze, nem biztos, hogy ezek azonos arányú veszteség sorrendbe vannak egymástól), és amit még nem tartok soknak, úgy megyek visszább a legnagyobb áttételűről, a kisebbek felé a földút javára. De mivel nem feltétlenül annyival rosszabb az egyiken, mint amilyen jó a másikon, ezért lenne érdekes lista, a másik útra optimalizálva is,
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz tatabike #28726 üzenetére
De ami engem érdekel, az nem rámszabás. Itt még az én adataim nincsenek is. Én szimpla összehasonlításról beszélek. Azonos terepen, a terephez legmegfelelőbb gumival, legnagyobb, és legkisebb áttéttel nézve, a különböző típusú biciklik közül melyiket mennyivel könnyebb hajtani, gyorsítani, emelkedőre hajtani, tolni? Ehhez nem kell új méretű biciklit gyártani.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz tatabike #28733 üzenetére
Eddig én is ezt tettem, de ha tehetem jobban is, akkor érdekel a dolog. Mondjuk ha 30km 4 óra helyett, fél órával kevesebb, oda vissza már 1 órával kevesebb, ami már nem semmi, de pont ez a baj, hogy nem tudom a számokat, csak hasra ütve mondom, lehet csak 2 perc előny lenne. A gumikat ebben az esetben azért hangsúlyoztam ki, hogy azt se nagyon kelljen változónak tekinteni, így marad a súly, az áttételek, a hajtókar hossza, a kerékátmérő, és esetleg az alak változó.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
Az egy igaz Terep-hez való gumiról volt szó. Ami tegyük fel egyik esetben, aszfalton sima, és az elérhető legvékonyabb, és a másik típusú bringán is ilyen van, meg mindegyiken. A legnagyobb áttétel alatt meg azt értem, hogy amelyik formációba legnehezebb hajtani, legkisebbe meg mikor legkönnyebb. És persze nem csak erre a 2 szélsőpontra vagyok kíváncsi, érdekel mindnek az összes kombinációja, de ebből a kettőből már tudnám hasonlítani a leggyorsabb módot, és a legkönnyebb módot a típusok közt, és ugye sokkal egyszerűbb a képlet is.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Cathfaern #28739 üzenetére
Nem tudom, egyre inkább kezdek átállni a trekkingről országútira. Ami engem érdekel százalékba, azok jellmzők, tulajdonságok. Az, hogy én mennyire akarok milyen úton haladni, az változik az akaratomtól, vagy esetleg múlhat egy rövidítésen. Mivel nekem a sebesség, aztán a súly, aztán a kényelem, aztán a felszereltség a lényeg, inkább utólag fabrikálnék rá sárvédőt, és csomagtartót, ha nincs(persze jobb ha van), minthogy nagy rovására menjen az előzőknek. Szerintem a hajtás nagyon sokat befolyásol, mert mondjuk kevésbé lenne fárasztó kevesebbet hajtani lejtőn vagy síkon, és jobban be lehetne gyorsulni, és lendületből többet lehetne gurulni szerintem, mint olyannal amin többet kell hajtani, ha akarok, ha nem.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz deicide #28760 üzenetére
Én attól függetlenül, hogy sokat beszélek a terepről, mert rossz az út, meg mert alapból földúton megyek ki az aszfaltra, meg mert szoktam földutakon menni, fontosnak tartom azt is, ha pl. bemegyek a városba, ami ~30km-re van dombhullámokon túl, akkor mikor érek haza, és mennyi erőt kell belefektetnem. Persze nem lehet tudni, hogy ezek az értékek mennyire voltak azonos edzettségi szint alatt, de ha 5km/h különbséggel számolunk a MTB hátrányára az Országútival szemben, és levisszük a sebességet, mondjuk fáradtság miatt, pl. MTB-al 5km/h-ra, az oda-vissza 12 óra lenne, míg Országútival 10km/h-n 6 óra. Persze nem nagyon tudom elképzelni ezt a sebességet, de legrosszabb esetben mehetnék ilyen lassan emelkedőn vagy síkon. És ha mondjuk azért mennék biciklivel, hogy ne legyek buszhoz kötve, vagy ne kelljen jegyet vennem nem azért, mert sokáig tekerni akarok, akkor ez fontos szempont. Durván nézve az aszfalt az a muszáj, a terep meg a hobbi rész, ezért nehéz lenne %-os értéket adnom arról, hogy mennyire szorítanám ki a hobbit a vásárlástól, közlekedéstől. Ezért érdekelnek az áttétek, hogy melyik fajta biciklin mekkora lánckerekek szoktak lenni elől, és hátul, hogy legalább olyan könnyen, és legalább olyan nehezen lehessen hajtani mint ezt a MTB-ot, de nem ehhez akarom hasonlítani a többit, hanem a legnagyobb első, és legkisebb hátsó lánckerékhez, beleszámítva a kerék átmérőt is. Egyenlőre az Országúti mellett a súly és sebességen, nagy első lánckeréken kívül más nem szól, bár ez épp elég, de a fékek tekintetében úgy látom csak patkó van. Tereppel kapcsolatba, mivel ezzel is kín menni, nem tudom milyen mikor nem az. Mindenesetre túrista úton vagy dózerúton, csak elmegy az Országúti is. Az Outi az az? Sejtem, csak biztosra akarok menni. Ha nem az, akkor az egész írásom egy más biciklire alapszik. Mondjuk homokba biztos jobban besüpped, dózerúton lévő sárba MTB-al is elakadnék, tömör földön meg fennmarad. Mondjuk gondolatba megint ott tartok, hogy na meg könnyebb feltolni is, mint az MTB-ot, és itt belegondoltam, ha tolni könnyebb, akkor hajtani is könnyebb lenne a könnyebbet nem?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Because #28807 üzenetére
Én is, ezért nem hiszem, hogy sokkal rosszabb lenne. Talán egy igazi jó MTB-hoz képest sokkal rosszabb lenne terepen, de ez valószínűleg tesco bike szinten van , és amivel rosszabb a vékony kerék miatt az Oúti, annyival jobb lehet a nagyobb átmérő végett, meg a súly miatt. Ami persze nem azt jelenti, hogy jobb, csak, hogy nem biztos, hogy sokkal rosszabb terepen. Viszont mint írtam, elsősorban aszfaltra kéne napi szinten 30-60km-re, persze a 60 csak a városig, meg vissza, az ott gurult utakkal nem számolok. Egyenlőre különösebben nagyobb súlyokat nem raknék rá, de gondolkodtam már állattenyésztésre, amihez nagyobb súlyokat kéne feltenni, de még mindig könnyebbnek képzelem biciklivel, mint a buszmegállóba kivinni a boltból, berakni a buszba, aztán kivenni, és hazavinni. Bár tizen-harminc km-ről nem biztos. De akárhogy is, ha van a biciklin gyárilag csomagtartó, ha utólag teszek rá, a súlya annyi lesz, mint a bicikli, én, meg amit viszek. Ami nem mindegy, hogy 120 vagy 115. Bár a vékony keréken nagy súly nem tűnik jónak, de akkor lemondok a nagy szállítás gondolatától, amíg nem tudom, mennyivel hátráltatna egy cipelős bicikli az Oútihoz képest. Inkább csak magamnak veszek kaját, hogy sipsz-supsz el tudjak suhanni 30km-re, minthogy nagyobb cuccokat is vihessek, de mikor nem, akkor is nehezebben haladok. Persze még mindig nem tudom, hogy hova tegyem a Cyclocrosst, és a 650B-t az Oútihoz.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz tatabike #28808 üzenetére
És szeretném, ha tudna menni vízen, és repülni is. Esetleg lehetne Héliumos. De az egy dolog. Elsősorban még mindig azt szeretném tudni, hogy azonos erővel, melyikkel tudok legmesszebb menni, legkevesebb pedálfordulással? Vagyis nem ez érdekel, mert állítólag az Oútival. De csak azzal? A többin kizárt akkora első lánckerék? Én nem mondtam, hogy növesszen terepen bármit, ettől meg nem vagyok biztos benne, hogy egy jó Oúti sokkal rosszabb terepen, mint egy Tesco MTB.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz zoli03 #28813 üzenetére
Azért, mert leírtam ezerszer, hogy főleg nagy távra kell rendes úton, gyorsan, könnyen odaérni. Gyárilag egyik biciklimen se volt csomagtartó, nem az alapján akarok venni, hogy van-e vagy nincs rajta csomagtartó. És te mentél már az enyémhez hasonló MTB-al terepen, és aszfalton? Átlagos akármin is rossz vele menni. Azért fontos, mert az érdekel. Mert nem tudom elhinni, hogy senki nem tudja, hogy milyen lánckerekek lehetnek különböző bicikliken elől, és hátul, vagy hogy hosszabb, vagy rövidebb a pedál. Azon kívül szerintem a hosszabb pedált könnyebb hajtani, nagyobb áttétellel meg könnyebb begyorsulni, lendületben maradni, ami sokat számít síkon is, de emelkedő előtt sem árt a lendület. Persze nagy emelkedőn nem igen lehetne legnagyobb áttéttel menni, de kisebbeken talán. És nekem legalábbis sokkal fárasztóbb többet tekerni, mint kevesebbet erősebben. Bár lehet nem fárasztóbb, csak türelmetlen vagyok, de nem szeretem, és ha lehet választani, márpedig, ha vennék akkor miért ne választanék, akkor olyat választanék, amit csak akkor kell úgy tekerni, amikor olyan fokozatba állítom, hogy úgy kelljen.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Tothgera30 #28814 üzenetére
De biztos sokkal nehezebb is, és nehezebb felhúzni gyalog, és pedállal is az emelkedőn. 1,78m vagyok ezelőtt 2m+ra javasolták, bár nem tudom, miért.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz zoli03 #28819 üzenetére
Neked lehet, aki másodpercenként minimum kettőt akarsz tekerni. Az, hogy nagyobb, az nem infó, és képzeld el, próbáltam keresni róla infót, de te is megpróbálhattál volna, mielőtt írod, hogy próbáljak meg. Még az eladó új bicikliknél sem írják sehol, max. annyit, hogy hány sebességes. Az meg, hogy nagyobb, nem mondja meg, hogy nekem elég-e. Az, hogy neked elég, az se mondja meg, hogy nekem elég-e. És következik abból, hogy egy pedál fordulattal megyek 9 métert, akkor könnyebben lendületbe tudok maradni, mintha másodpercenként 20-at kéne tekernem ugyanahhoz a sebességhez, de már nem tudok olyan gyorsan tekerni. Hova érsz oda gyorsan, milyen táv, vertikálisan milyen út? Ha hajtókarra gondoltam, akkor már nem számít a hossza?
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz DjKoxi #28835 üzenetére
Nekem 46-14 a legnagyobb áttét. A hátsókon többször szoktam váltani. Felfelé ezzel se könnyű, de ha lejtőről gurulok síkra, csak addig vagyok gyors, míg a lendület tart, mert rásegítéshez túl gyorsan kéne tekerni.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
Mi alapján lehet tudni, hogy melyik kerékpár milyen? Ha új, ha használt képeket nézek, MTB, akár 29er, trekking, cross trekking, cyclocross, országúti, fitness, trekking city, mind egyforma. Kivéve az országúti a használtban vékonynak néz ki. A csomagtartót, sárvédő meglétét, és a kormányt nem néztem, mert lehet utólagos is, és oútin is láttam egyenes kormányt a hirdetések közt.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #28997 üzenetére
Szerintem meg te nem olvastad, csak ajánlgatod. Alapból arra a kérdésre is ezt ajánlottad, hogy milyen lánckerekek szoktak lenni nagyjából típusonként.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Pttypang #29005 üzenetére
Én csak azt mondom, amit gondolok, bár szerintem mindenki így gondolja. Szóval, ha el kell vágni szerszámmal, vagy cipelni kell, az feltűnő lehet kamerával megfigyelt, és/vagy forgalmas helyen. Ahol nem látják meg simán levághatja. Na meg szerintem könnyen agyonverhetnek akárkit a tömeg közepén is, úgyhogy ez se garancia. Talán nem tudja, hogy van-e benne adó amit a rabolóüldözők virágokkal szoktak bele tenni, de hát erre alapozni se lehet, na meg mi van, ha valamivel megmérik? Kéne valami olcsó kamu adó, hogy ne tudják róla, hogy lehet-e követni GPS vagy mobil hálózat segítségével is. Talán az úgy nagyobb visszatartóerő lenne.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Pttypang #29013 üzenetére
Szerintem egyértelmű. Ha az lenne a dolgod, hogy levegyed a kereket, és egyik biciklin ilyen van, ezt választanád. Ha csak nincsenek elvi okaid, és szereted a kihívásokat, és az izgalmat. Én amúgy nem is kikötésre gondoltam, hanem forgásmentesítésre. Habár, ha az nem feltűnő, hogy leveszik az egyik kereket, és kerék nélkül viszik, akkor az se, ha kerekestől, láncostól. Bár a kerék nélkül még vihetem, mert rossz, de rögzített kerékkel hihetetlenebb.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Runner_fxr #29009 üzenetére
Én már azt jóval azelőtt letöltöttem, hogy te először ajánlottad volna.
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
válasz Teasüti #29019 üzenetére
Utolsó sorban így értettem a kerék rögzítését, hogy ne tudjon forogni, ezért hurcolászni kelljen, viszont így hurcolászni nincs értelme, ezért hihetetlenebb, mint simán kerék nélkül, bár az is hülyeség, mert ha nem muszáj, inkább a kereket vinné az ember a biciklihez, mint fordítva.
Visszatérve saját problémáim egyikére. Igazából még mindig csak sejtem azt is, hogy MTB-m van, hisz ilyesmi nincs ráírva.
[ Szerkesztve ]
ASRock Z370 Pro4+i3-8100+32GB Windows 22621.3527 Ubuntu 24.04 x64
-
gyulank
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- Sorozatok
- Kompakt vízhűtés
- LG LCD és LED TV-k
- Linux - haladóknak
- MIUI / HyperOS topik
- Formula-1
- Asustor NAS
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs