Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
RWD
tag
Hali!
Nyár közepén jött vissza a szervízből a bringa. Nem mai csibe (10+ éves), Caprine. Totál amatőr vagyok.
Összeszakadt monoblokk miatt volt szervízben, kapott helyette újat. Elhoztam, minden rendben volt egészen 1 hónappal ezelőttig.
- elkezdett szalajtani (ha jól mondom) amikor hátul a legkisebb, elől a legnagyobb lánckeréken vagyok. Már ki se kell állnom a nyeregből, se nagyon taposni a pedált, akkor is csinálja. Egyre többször. Váltások egyébként simák és gyorsak. Váltót nem piszkáltam. Ellenben kicsit görbének tűnik a hátsó váltó, fotók alant. Lehet hogy ez a görbeség okozza a szalajtást? Esetleg mérjek láncnyúlást? Ha kopott lett volna, csak szólt volna az öreg. A lánckerekeken a fogak nem néznek ki rosszul (nincsenek hegyesre kopva), bár az első legnagyobbon van 1 max 2 kicsit ferde fog.
- elkezdett brutál kattogni a monoblokk(?) - hajtókar párosból valamelyik. Ez is kiállástól függetlenül. Tekerés alatt egyértelműen, ha nem tekerek de RÁNEHEZKEDEK a pedálra kicsit, akkor is mintha meg meg szólalna. Elég ilyesztő a hangja, nem periodikus, inkább véletlenszerű. Ezzel, és a hátul tapasztalható ugrásokkal konkrétan használhatatlan most a bringa.Lassan vennék egy újat (heti ~60-70 kilométert szoktam összehobbizni, tópart, vegyes felület (50% rossz aszfalt, beton - 50% kavicsos, zúzott köves, földes szakasz), de még azért megcsinálnám a kis szarost ha olcsón megoldható. Mit gondoltok? Köszi előre is!
-
RWD
tag
válasz 6030D #125589 üzenetére
A lánc ugrik át a lánckeréken vagy hátul a racsni szalajt?
Ezt hogyan tudom kiszűrni? Szerintem a lánc a keréken, mindig mintha esne egy pár centit a pedál a lábammal együtt, én meg majdnem pofára esek közben borzalmas.
A racsni a komplett hátsó "agy" a lánckerekekkel együtt, ugye? -
RWD
tag
válasz ivana #125591 üzenetére
Köszi neked is. Közben okosodtam, látom hogy a racsni külön egységet képez a lánckerékhez képest.
Szerk:
Vagy mégsem.
Jobban bele kell másznom ebbe a témába. Autót még hengerfejezek is alkalom adtán, de bringát nem nagyon szerelek. Sajnos az egyetlen szerelő akiben bízok, nagyon lassan dolgozik. Ezek meg azért nem rocket sciencek, na.[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
válasz Hasaggymeg #125599 üzenetére
Köszi a megerősítést, ebből kiindulva egyre inkább lánc gyanú.
Hang (és érzés) alapján erőteljes lánc/lánckerék egymáson csattanásnak tűnik. A racsnit levegőben hajtva hallgattam, egyik irányban sincs rossz hangja. -
RWD
tag
Láncból milyen márka ajánlott (7seb)? Sunrace szintén? Jó ár érték jelige, évi max 3.000-4.000 km használat.
[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
Urak, Ti mostanában honnan rendeltek bármit is? Ebike-on semmi nincs készleten, ridebike is nullán van.
-
RWD
tag
Csáó újra!
Utánajártam, de kíváncsi vagyok a véleményetekre. Cserélem a láncomat (első alkalom) SRAM PC830-at vettem (patentszemes). Ki melyik lánchossz beállítási módszerre esküszik?
Köszi előre is. -
RWD
tag
Csáó!
Folytatom az amatőr kérdésbombákat
Szépen vettem egy ilyet, de asszem kár volt.
[link]
Az enyém ráadásul szerintem nem is Neuzer, full noname. Sehogy sem sikerül vele bontani, pedig láttam már satut/racsniskulcsot közelről. Van valakinek bevált márkája/típusa? Évi max 1-2 használnám, de nyilván nem baj ha kiszolgál pár évig. Hobbi szint, de azért működjön (vagy csak tényleg Én vagyok bf@sz...)Illetve kérdés még, hogy hajtókar leszedőből szintén van bevált márka? Négyszögkúpos a tengely, ahogy néztem a csavar leszedés után. Már ha ez számít valamit. Elég a fej maga, racsniskulcsom/fix száram van.
Köszi!
-
RWD
tag
válasz ZolkoW #126142 üzenetére
Akkor lehet tényleg béna vagyok. Helyén minden, stift középen nyomja a láncszemet ahogy kell, de semmi hatás. Annyit érek el, hogy a kar amit tekerek elnyaklik. Szerintem fele ilyen erővel is ki kéne tudni préselni. Octa lánc egyébként, már arra is gondoltam hogy ez nem bontható (lol). Vagy berozsdálna? Nem volt tutujgatva, de kenőanyag azért még akadt rajta. Patentszemes amúgy, szóval a bringáról lejött a lánc, de jó lenne ezen gyakorolni a méretezést, mielőtt az új láncot vágnám haza.
-
RWD
tag
Folytatás.
Vettem egy ilyet, ránézésre ugyanaz mint a régi, viszont ez elsőre működött. Micsoda meglepetés, nahát. És kemény 700 ft-tal volt drágább. Ugyanilyen márkából vettem hajtókar leszedőt, az is jó. Bár egyelőre csak a lánckerék oldal adta meg magát, a bal oldali hajtókar nem akar lejönni. Kapott egy adag csavarlazítót, ma megpróbálom újra.
Senki se vegyen teljesen noname láncbontót...
Bár lehet hogy csak Én vagyok ilyen naiv[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
Na kérem.
Megvolt a lánccsere, de a szalajtás maradt. Racsni is kuka. Közelről nézve elég randa a legkisebb lánckerék, szóval érthető is.
Kérdés: maradjak a menetesnél, vagy nézzek kazettásat? Most ami fent van, az egy Shimano MF-TZ21. Bajom nem volt vele amúgy, csak szénné kopott.
Illetve kérdés, hogy tehetek-e fel több lánckerékkel bíró darabot? Teszem azt 8, vagy 9 "sebességeset". Kis plusz tempó jól jönne, kérdés hogy ez megkövetelne-e egy hajtómű cserét is (3 "sebességes", Shimano valami, nem láttam rajta típusjelzést. Ennek a fogai amúgy nem néznek ki szarul.)
Mit gondoltok? Előre is köszi[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
-
RWD
tag
Update.
Lecseréltem a racsnit, plusz újrazsíroztam a kónuszt is ha már ott jártam.
Összeraktam a brinyót, minden szuper, kivéve a hátsó váltót. Könnyen, gyorsan vált, de a két végállást képtelen vagyok ráváltani. Olvastam már erről, de a váltóhoz nem nyúltam, kétlem hogy elállítótodott volna.
Viszont amikor zsíroztam az agyat, ugye kilazítottam a kónuszokat. Lehet "felemásan", rosszul visszarakni a tengelyt az agyba? Arra gondolok, hogy most nem pontosan metszi félbe az agy a tengelyt, és ezért kicsit eltolódott a kerék a villában, és ezért nem mennek a végállások. Bár ez meg hülyeségnek tűnik, mert a kerékközpont-villa távolság adottnak tűnik a kónusz+közbetét+ellenanya trióval. Lehet tényleg elment a váltó valahogy?
Meg ugye Én most kicsit meg is húztam a kónuszt, nagyon kotyogott a kerék előtte (amikor még jól váltott). Lehet ez is befolyásolja?Bocs ha sok a hulyeség, csak fölöslegesen nem akarom szétszedn újra, viszont a váltót is csak akkor piszkálom ha annak van értelme. Köszi
Király hogy tudtok segíteni amikor meg megakad az ember.
[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
válasz Hasaggymeg #126522 üzenetére
Ha a legnagyobbra nem vált fel,akkor laza a bovden,vagy a 6ároló csavar igen be van tekerve,ha a legkisebbre nem ejti le akkor pedig feszes,vagy nem csúszik rendesen a bovden a házban és a rugó nem tudja legyőzni ellenállását,vagy a másik 6ároló csavar van igen betekerve.
Igen, közben ezt ki is nyomoztam. Nem állítottam se a feszítőn, se a határolókon, ezért is zárnám ki ezt az oldalt.Mind2 irányba ritkán lesz sz@r egyszerre. Nem ugrott ki valahol a bovdenvég a vázszemből? A tengely mind1 hol van,a vázpapucsok általában ugyanoda rögzítik a kereket...jut eszembe,be van tolva teljesen a tengely mind2 vége a vázpapucsba?
Bowdent lecsekkolom mindjárt, a tengely helyén van a vázpapucsban.
Az is lehet ám, hogy a felső fogra korábban sem váltott fel (nem használom sosem), és csak az alja ment el valahogy. Azt meg belövöm a "H"-val és kész. De először megvizslatom a bowdent azért.Köszi!
-
RWD
tag
válasz Hasaggymeg #126539 üzenetére
Úgy tűnik, hogy ezzel a váltó határoló állítással csak utánamentem egy általam generált hibának. Csak nem tudom mi a hiba, amit okoztam.
Minden a helyén van, bowden is, méretek is ugyanazok. A láncom hossza nyilván változott valamelyest, nem ugyanakkora mint a régi (hiszen az megnyúlt, nem ahhoz méreteztem az újat). Ezzel együtt is normálisan tettem fel, nem feszül, nem lóg. Más változás elvileg nem kéne hogy legyen.
A racsni típusa nyilván más, MF-TZ21 vs MF-TZ 500-7, de méretben stimmelnek ezek is.[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
válasz Hasaggymeg #126635 üzenetére
Magyarul passz, mert a hossz meg jó.
-
RWD
tag
Sziasztok.
Megéri a felárat a drágábbik? Mi a difi köztük?
Ritkán bringázok, inkább futok mostanság. De ha újra belejövök, akkor is max havi 100-150 km-ert tekerek. Laza talaj, aszfalt, beton, semmi extrém körülmény. Viszont nem akarok évente monoblokkot cserélni...
Köszi -
RWD
tag
Üdv
Ilyet láttatok már? Letettem kb 3-4 hónapra a bringát, vizet alig látott, olajoztam rendesen a láncot. (de korábban volt hogy full retkesen raktam le, és fél év után sem nézett ki így.)
Zsír új SRAM lánc + zsír új Shimano racsni. Pincében van a járgány...de mondom, korábban fele ennyit nem foglalkoztam semmivel sem, (olajzás, szárazra törlés, stb) és sosem nézett ki így. A lánc konkrétan totál beállt.
Lehet hogy nem bírja ez a lánc+racsni a lenti "mikroklímát"? Nagyon durva. Vagy csak ilyen sz@r minőségűek az új cuccok?
-
RWD
tag
válasz -=RelakS=- #150330 üzenetére
Lehet hogy tényleg nedves lenne a pince?
Csak tényleg furcsa, hogy semmi más nem lett ilyen. Párom bringájának kutya baja (valami 5-6 éves Merida, alkatrészeit passzolom), plusz a régi levett láncomnak sincs semmi baja. Igaz, az a polcon hever.
Lehet hogy ezek a cuccok tényleg ilyen szutyik, és megérzik a legkisebb nedvességet is. Kár, azért megpróbálok lelket lehelni a rendszerbe, nincs fél éves a lánc és a racsni. -
RWD
tag
válasz Hasaggymeg #150333 üzenetére
Az a baj, hogy máshova nem tudom tenni. Viszont az felhasznált alaktrészek minőségén tudok változtatni, csak nem ártana előtte ezt a szettet "elhasználni". Még jó hogy agyonrágtam a témát, mielőtt megvettem ezt a Shimano MF-TZ500 racsnit + a SRAM láncot. Mondjuk tény, hogy nem akartam vagyont költeni, mivel koca bringásnak tartom magam.
[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
válasz Fall-N #150336 üzenetére
Furcsa nekem is, még laikusnként is.
Két opcióra gondoltam még, csak hogy kimaxoljuk az üldözési mánia témakört.
1. Sz@r olajat sóztak rám, és az okozza a parát. Tényleg vicces, hogy az előző láncomat kb az eső "kente" maximum, mégsem lett sosem rozsdás (és mindezt sok sok év alatti nyúzás mellett). Ezt a SRAM-ot felraktam, mentem vele nem sokat, tutujgattam, kentem nyaltam faltam, erre ez a hála.
2. Valamilyen helyi démon besettenkedett az "ólba", és telibe fújta valamilyen gyilkos miskulanciával a láncom + a racsnit. De ez hüly3ség.
(3. Szimplán tényleg ilyen hoki ez a két új alkatrész.)
Azért ha annyira gáz lenne az a pince, szerintem kb minden odalenne amit ott tárolunk. De egyáltalán nem tapasztalunk ilyet. -
RWD
tag
válasz Tomi_Sci #150349 üzenetére
Köszi. Akkor kuka az egész? Ha az RO55 megeszi, akkor gondolom más is. Úgy fest nem úszom meg az újbóli láncvásárlást, csak kérdés hogy mit vegyek. 3*7 sebességes a gép, ennyit tudok fejből. Ha jól rémlik, ilyen esetben lehet venni 7-8-9 sebisre való láncot is. Talán ez a SRAM is ilyen volt, majd megnézem a dobozát.
-
RWD
tag
Igen, tényleg logikusnak tűnik a gondolatmenet, főleg hogy szemmel láthatóan csak a sokat használt kerekek rozsdásak a racsnin.
-
RWD
tag
Köszi a kenőolajas szakértést srácok. Megint tanultam.
Monoblokkból ki mire esküszik? "Klasszik" négyszögtengely, általános használatra (amikor épp bicózok a futás helyett, olyankor belemegy kb 2000-2500 km a bringába/év). Sima laza talaj, földút, erdei út, aszfalt, beton vegyesen. Semmi komoly terep. Én olyan 86-7 kg vagyok.Ami most van benne, lehalt fél év alatt. Noname, vagyis Én nem látok rajta semmilyen feliratot. Angol menetesek vagyunk, a tengely ~120 (122) mm hosszú.
Ki mire esküszik? Csak legyen minél inkább strapabíró, és ne nagyon legyen drágább 7-8 ezer forintnál. Köszi szépen.
-
RWD
tag
válasz f4lcon #150441 üzenetére
Nagyon köszi. Találtam is BB-UN55-öt, szimpi az árazása. Nyilván a többi részéhez laikus vagyok.
Volt aki anno Sunrace-t is emlegetett, mint lehetséges alternatíva (sőt, valaki meggyőződve állította, hogy jobb minőség lehet mint a Shimano).
Ti mit gondoltok?
Csak kíváncsi vagyok. -
RWD
tag
válasz ivana #150444 üzenetére
Köszi. Tovább feszítem a húrt, erről a BBS15-ről több negatív tapasztalatot találtam korábban. Viszont láttam BBS18-at is, kicsit többért, azt jobban dicsérték. Nyomom ám a fotelfizikiát rendesen, még jó hogy Én kérek tanácsot..
Bocs. Már kb ott tartok, hogy azt veszek amit akarok de hát ez ilyen szokott lenni.Szerk.: egy negatívumot olvastam a 15-ről, nem többet. My bad.
[ Szerkesztve ]
-
RWD
tag
Üdv újra.
A váz anyaga befolyásolja, hogy acél vagy alu monoblokkot lehet csak belerakni? Vagy tökmindegy? -
RWD
tag
Update.
Eltelt azóta újabb 9 nap, az ecet megtette hatását. Olyannyira, hogy kb az összes szem széthullott...
Szóval ez az anyag sem viccel. Mindegy, inkább ezen a szegény félholt cuccon teszteljem le.
Inntentől kezdve viszont adott a kérdés.7 sebességes láncból ki milyen típust ajánl? Évente max 1500-2000 km-ert tekerek, átlagos talajon (tópart, aszfalt, földút, beton).
Továbbra is a legjobb ár/érték arányt keresem:)
Köszi! -
RWD
tag
Sziasztok!
Van egy Caprine Forestem, monoblokkot és láncot kell rá vennem.
Ezek közül melyiket választanátok?
Monoblokkok:
[link] , [link]
Láncok:
[link] , [link]Ha ilyen 10k bruttóból megúszom max, az nem rossz. De ha "szemétre való" cuccok vannak csak ennyiért, hajlandó vagyok többet áldozni rá.
Tópart mellett körözésre kell, zúzott köves, aszfaltos, földes utak, semmi extrém igénybevétel.
Köszi előre is! -
RWD
tag
válasz Hasaggymeg #215011 üzenetére
Köszi!
-
RWD
tag
Sziasztok! Olvasgattam az összefoglalót, de maradtak bennem kérdések.
27,5-29" méretben keresgélek MTB-t, tó körüli tekerésre, kavicsos, zúzott köves, földes, néha aszfaltos felületeken. Jellemzően átlag ~50-60 kilométert mennék.
Fontos hogy könnyen karbantartható legyen (V-fék pl nekem egyszerűbbnek tűnik, a hidrós tárcsaféknél gondolom ugyanúgy folyadékot kell cserélni x időként, mint az autóknál. Vagy van bowdenes tárcsafék is?), legyen hozzá alkatrész, könnyen szerelhető legyen (van racsni leszedőm, és klasszik négyszögtengelyes monoblokk kihajtóm is, ezeket le tudom fedni).
Használttól sem riadok el, jó lenne max 100-150 ezer forintból kihozni a dolgot. Jól sejtem, hogy újból felejtős ennyiért a normál minőség? Van egy 26"-os Caprine Forestem, cca 15 éves, mai napig szolgál. Gondolom a mai bringák már nem ennyire tartósak, de cáfoljatok rám. Szóval láttam a Decathlonnál Rockrider című MTB-ket, 150ezer felett, de még 200ezer alatt. Érdemes ilyenben gondolkodni, vagy engedjem el ezt az utat? Annyira nem szimpi a Decathlon, vallásom szerint cipőt a cipésztől, bicót a bicóboltból...de eBike-on 200+ felett kezdődnek a járgányok, azt az összeget másra is el tudom költeni. Vagy? Érdemes rááldozni a pluszt, és tényleg nincs rendes bringa negyedmillió forint alatt? Legrosszabb esetben marad a használt bicó, az se para
Köszi a segítséget előre is!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest