- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Milyen okostelefont vegyek?
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
Hirdetés
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kro
tag
Sziasztok!
Pár hete sikerült vásárolnom egy Cube Aim EX 2023 montit.
Trekkingről váltottam, mert untam már hogy a szilárd utakhoz vagyok kötve.
Nagyon tetszik a bringa, viszont első körben talán az első villát érzem gyengének a biciklihez képest (Suntour XCM). Nézelődtem ezen a téren mire lenne majd érdemes cserélni, viszont elvesztem a rengeteg tipus között...
Fő felhasználás sík terep/homokutak, viszont szeretnék havi 1x-2x komolyabb terepre is eljutni vele.
Azt sem tudom kell-e nekem levegős, vagy elég a rugós?
Érdemes esetleg a használt piacot nézegetni vagy inkább új?
Tudnátok ajánlani valami jó telót esetleg ami hosszabb távon kiszolgálná ezeket az igényeket?
Árban nem szeretnék nagyon elszállni 100k alatt maradnék mindenképp, ha olcsóbb még jobb!
Köszi! -
Kro
tag
-
Kro
tag
A bringámban gyárilag egy Samox BB-EB2401középcsapágy van. Nem nagyon találtam a neten infót a minőségét illetően. Van valami infótok erről? A hajtókar/váltó deore, nem is értem miért nem tettek egy deore középcsapágyat...
Most 2x10 sebesség a hajtás. Kicsit elgondolkodtam az 1x10 sebességen. Ez mennyire használható 30v.32*11-42 kiosztásban. Ez esetben csak egy hajtókar csere és leveszem az első váltót?
Illetve a kormánycsapágyról se sok az infó (CUBE FPH868, Semi-Integrated), ezt mennyire tanácsos zárt ipari csapágyas szettre cserélni?
Amit tudok, a váz alul 56mm, felül 44mm (tapered). Kell még más adat is ha esetleg cserére szánom magam, mert kicsit elvesztem a millió méret között...? -
Kro
tag
válasz mauimagic #246724 üzenetére
Köszi a választ, értem már. Sokkal szűkebb lesz a tartomány, ha a hátsó 10-es részt nem cserélem ehhez való kiosztásúra, de gondolom akkor már jobb 1*12re váltani inkább.
Nah akkor maradok a 2*10-nél, gányolni nem szeretnék. És a csapágyakat is hajtom amíg nem lesznek bajosak. -
Kro
tag
Nah a jó időt kihasználva, alföldi gyerekként elmentem egy kicsit dombosabb terepre az új bringával. A kinézett terep Pécel Csunya-erdő körüli rész volt.
Mit is mondjak, a bringa jobban én nehezebben bírtam, meglátszott, hogy nem ilyen terephez vagyok szokva.
Aki ismeri a terepet esetleg a Csunya-tótól keletre mentem egy 20km-es kört, ez mennyire számít nehéz terepnek? Lehet nem a képességeimhez való túrát választottam.
Bocsi a hülye kérdésért, de még csak ismerkedek/barátkozok a montizással. Bevallom volt 1-2 olyan szakasz ahol még lefelé is toltam a gépet inkább. Esetleg tudnátok ott a környéken kicsit lazább túraútvonalat ajánlani?
Amit még nagyon elrontottam, hogy kevés vizet vittem (1 kulacs).
Átértékeltem a hátizsák dolgot is...
Nézegetem helyette az övtáskákat.
Valakinek tapasztalat ezekkel: [link], [link] .
Illetve ha a 1,5l víz benne van, a maradék hely elegendő még az általános cuccoknak? -
Kro
tag
Azon gondolkodtam, vajon a egy felső kategóriás váltó jobban tolerálja ha terhelés alatt váltanak vele? Vagy ilyen téren nincs különbség?
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #248571 üzenetére
Voltam olyan bátor és előre kifizettem, bár nem nagy tételről van szó (15k). De elvileg már úton is a csomag. Napokban ide kellene érjen.
-
Kro
tag
válasz 6030D #248639 üzenetére
De jó ezt olvasni, én pár hete voltam, kezdő montisként, mondhatni az első igazi terepre merészkedésem. Hát én csak a pálya jobb oldalát toltam le, de kellemesen elfáradtam.
Hát ebből látszik még igencsak kezdőnek számítok, van hova fejlődni... Bár sokat rontott a helyzeten, hogy kevés vizet vittem. -
Kro
tag
válasz parandroid #248798 üzenetére
Én is köszönöm a sok infót, ebből én is tanultam.
Már kezdtem elgondolkodni, hogy is fejlődjek én itt az alföld közepén, kezdő montisként.
Mert itt a legnagyobb szintkülönbség az a felüljáró kb, rendes terepen meg ki akar esni a szivem.
De akkor próbálom hosszabbra venni a tekeréseket és kicsit kontrollálni a pulzusom. Aztán remélem majd alakulok. -
Kro
tag
válasz parandroid #248817 üzenetére
Strava van, de még csak barátkozom vele. Nagyon nem elemezgetem amit rögzítek.
Autópálya felüljáró az épp van 1-2 a közelben, szoktam is arra tekerni.
Egy hülye kérdés, mivel jönnek a jó idők, így munkába is el-el járok bringával ami 12 km. Ennek a rövid távnak van bármi jelentősége milyen tempóban/intenzitással járom meg? -
Kro
tag
válasz jjeahh #248958 üzenetére
Én most rendeltem egy NW Corsairt, sikerült elkapni 33k-ért. Hasonló elvárásaim voltak nekem is. De sajna még nem vettem át, így személyes véleményt nem tudok mondani.
Más: mtbiker-től megjött a csomagom. Előre fizettem, 4 nap alatt ide is ért. Minden oké volt velük.
Megint más: Mivel téma volt tegnap a pf, így ma én is próbálgattam a 80-at tartani.
110-120/120-130/130-140(hosszú távon ezt talán még nem tudnám tartani) 3 különböző sebesség így adta ki. A végére jobb átlag jött ki, mint mikor csak úgy tekerek... -
Kro
tag
válasz kisharsany #248988 üzenetére
Néztem, több helyen. De szeretném felpróbálni. Bő 1 hét múlva meg úgyis megyek egy bringás boltba, náluk van épp 33ért(bordó/fekete), addigra berendelték nekem a méretem. És még szép kártya is játszik. Ettől jobb deal-t nem tudtam összehozni.
-
Kro
tag
válasz kutga #249190 üzenetére
Nemrég hasonló cipőben jártam én is. Cube Aim EX-ben cseréltem a villát, Rockshox Recon Silver került be nekem is. Csak ajánlani tudom, kiválóan dolgozik. Megfelelő karbantartással, ha vigyázva van rá, sokáig szolgálhat.
Ha mostanában nem bringáztál akkor még adj időt a nyeregnek, nem biztos, hogy ott lesz a probléma. -
Kro
tag
válasz jjeahh #250042 üzenetére
Jó lehet így bringázni, hogy nem tudni mikor jön szembe egy medve. Én szerintem 2x átgondolnám elmenjek-e tekerni.
Bár lehet ez csak nekünk/nekem ilyen rémisztő, mert itt egy fokkal szelídebb az állatvilág.
Volt már összetalálkozásod amúgy velük? Mi ilyenkor a teendő?
Többieknek mi volt a legvadabb találkozása állatokkal? -
Kro
tag
Ma végre sikerült hozzájutnom az új NW Corsair cipőmhöz. Hát valami megváltás az utcai cipő után (bár normális kört nem tudtam ebbe az időbe menni), főleg ha kiáll az ember.
Azt hiszem nem bánom meg.
Illetve ha már ott voltam a boltba, hoztam egy Esi Chanky-t, ha már annyira dicsérik, kipróbálom. 10-20 km után elkezdett mindig kicsit zsibbadni a kezem, hátha segít rajta.
Ha meg beválik lehet a következő egy extra méretű lesz, elég nagy a kezem, de egyből nem mertem bevállalni.
Már csak jó idő kellene!!! -
Kro
tag
válasz jjeahh #250332 üzenetére
Nah én pont így vagyok jelenleg. Alap smart sam, belső, tej nélkül.
De mindig van egy belső, pumpa plusz egy foltkészlet nálam.
Eddig megúsztam defekt nélkül, de egy tejre jó lenne beruházni még.
Melyik tej lenne ajánlott ehhez az összeállításhoz?
Illetve ha jól értem akkor ezeket fél évente cserélni kell?
Vagy csak pótolni a hiányt? -
Kro
tag
Ha már navigációnál tartunk.
Én maximálisan elismerem, hogy a céleszköz jobban teszi a dolgát a telefonnál.
Viszont jelenleg nem tudok/nem szeretnék beruházni ilyenre.
Így jelenleg marad még a telefonos navi alternatíva.
Aki telót használ, ki milyen appon keresztül használja? -
Kro
tag
válasz stickermajom #250392 üzenetére
Regeltem Strava-n, de a megtervezett gpx fájl-t még nem sikerült oda betennem, hogy az kezelje. De akkor lehet én vagyok béna hozzá.
-
Kro
tag
válasz Fall-N #250540 üzenetére
Valahogy én is így gondolom. Az én bringám is 14kg körül mozog, de én 190/96 kg vagyok.
Nem csoda, hogy meg akarok halni az emelkedőkön (lehet rossz hobbyt találtam magamnak).
Előbb magamból próbálok faragni amennyit tudok, rajtam több a felesleg, mint a bicón. Bár nem tudom mennyit könnyítene egy 10kiló körüli géppel mászni.
Aztán majd később mehet a grammozgatás talán. -
Kro
tag
válasz itouchfan #250921 üzenetére
Egy nem túl acélos MT-200-as féket 160as tárcsával, van lehetőség, illetve van értelme tuningolni kicsit a jobb fékhatás érdekében?
Mondjuk nagyobb tárcsával, más fékbetéttel?
Vagy ezek nem hoznának érdemi javulást?
A jelenlegi tárcsához azt írják csak gyantás betéttel használható.
Vagy inkább komplett upgrade irányába kellene gondolkodni a jövőben?
Bár ahhoz is 180 tárcsa kellene előre majd gondolom. -
Kro
tag
Szerintetek létezik hátsó 160-as fm foglalathoz valami adapter amivel 160, esetleg 180-as pm foglalattá alakítható?
-
Kro
tag
válasz chubby2o6 #251446 üzenetére
Szuper, köszi. Ha úgy alakul akkor pont ez kell nekem.
Valaki járt már úgy, hogy a postán feladott csomag nem ért célba/eltűnt?
Kedden adtak fel egy csomagot nekem, de még sehol sincs.
Eddig a posta sem tudott érdemben nyilatkozni csak, hogy türelem, keresik hol is lehet... -
Kro
tag
Elvesztem ebben a hátsó flat mount csatlakozásba.
Akár hogy kutakodok a neten, sehol nem tesznek különbséget, hogy ebből lenne 140 illetve 160-as tárcsához verzió a vázon. Mindenhol abból indulnak ki, hogy 140 mm-es a vázon lévő foglalat, és ezt alakítják: FM140 -->FM160-ra, FM140--->PM140-re [link] vagy
FM140-->PM160-ra [link] .
Nah most az én vázamon meg jelenleg FM160 rendszer van, viszont nincs bent semmilyen adapter. Így teljesen bizonytalan vagyok, hogy ha erre beteszem az FM140--->PM160 adaptert akkor mit is fog eredményezni. A 160-as tárcsa lenne a cél hátra, ha lehet pm foglalattal.
Valaki esetleg tapasztaltabb ebben a témában?? Elnéztem és csak 1 féle FM foglalat van a vázakon? Vagy nézzek inkább PM/FM fékszettet? Sajna csak SLX-be lenne(ami nekem talán nem indokolt, elegendő lenne egy deore szett is) [link] és akkor végülis nincs szarakodás az adapterrel. -
Kro
tag
Azt hiszem megvan a megoldás.
A mostani féktest [link] olyan ami adapter nélkül 160-as tárcsát igényel.
Így akkor összeáll minden végül.Hasaggymeg: De de, így már összeállt. Csak nem gondoltam, hogy pont a féktestek nem egyformák... Nem értem én ezt a sok szabványt...
[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
válasz Fall-N #251542 üzenetére
Az a baj az itteni bringás boltokba ettől egyszerűbb dolog is feladja a leckét. Én ott akadtam csak el, hogy sehol nem találtam arról infót, miszerint létezne külön FM140 és FM160foglalat.
Az adaptert a fék szettel együtt rendeltem meg végül.
Ami még meglepő, hogy idei Cube Aim vázon FM foglalat van.
De elvileg mostmár tiszta minden. -
Kro
tag
Nah megtörtént a fék updrade, mt200-ról slx szett-re. Teljesen elégedett vagyok, így már teljesen más az ereszkedés, de ezt nem kell itt ragozni szerintem.
Viszont hétvégi tesztkörön a Pilisben, össze is jött az első defekt ezzel a bringával.
Amikor lebontottam a külsőt, akkor láttam én is élesben amiről itt is sokan beszélnek, hogy az alap smart sam papírvékony a futófelületen és oldalfalon is
(csoda, hogy eddig nem kaptam defektet).
Elgondolkodtam a gumicserén, de maradnék az oldschool belsős rendszernél.
Schwalbe szint nekem egyelőre simán elég úgy gondolom, viszont valami defekttűrőbb verzió jó lenne. Vagy elég lenne tejjel megtölteni a belsőt?
A racing ray/ralph kombó elég szimpatikus, viszont nem tiszta, hogy az alap performance szint ezeknél is ugyan olyan papírvékony, mint a smart sam-nél? Illetve az drágább verziói mennyivel jobbak defektvédelemben?
Árban nem szeretnék elszállni.
Vagy inkább smart sam dd lenne, ami erre van kihegyezve?
Csak annak meg a súlya elég húzós.
Tudásra elégnek éreztem amúgy jelenleg a smart sam-et is.
Vagy esetleg más ajánlás vegyes felhasználásra? -
Kro
tag
válasz mauimagic #252658 üzenetére
Megfordult ez is a fejembe, viszont jelenleg alexrims felniken gurulok.
Amiről azt olvastam itt, hogy nem igazán vált be tubeless rendszereknél, hiába a minősítése, hogy tubeless ready.
A távoli jövőben tervben van majd a kerékszettet is értelmesebbre cserélni, de az egy nagyobb projekt azért anyagilag. Viszont ott meg a qr9 lesz a szűk keresztmetszet a fejlesztésnél.
Ezért gondolkodom jelenleg a jobb külső+belső+tej összeállításon. -
Kro
tag
válasz Maximum1 #252661 üzenetére
Ajj, olyan jól lebeszéltem magam erről a tubeless témáról magam azzal, hogy a felnim úgysem alkalmas hozzá...
Illetve ez a tubeless-re átállás sem kis összeg, még ha minden frankón is működik.
Ajjj nem tudom melyik ujjam harapjam.
Az tuti 1 liter joe's tejet berendeltem már. -
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #252666 üzenetére
Igen, azt hiszem ahogy olvasgattam te jelezted, hogy nem igazán működik Alexrims-el a rendszer.
andrisbandi: Igen tudom, ez is volt az eredeti terv, csak így jobban megnézve ezt a smart sem-et (ami nem túl biztató), felmerült a külső csere is bennem.
De lehet megpróbálom a mostani setup-ot simán tejjel megtámogatni.
Ez a legolcsóbb verzió. Illetve jó lenne elhasználni a gumikat, ha már vannak.
A tubelessre váltásra meg felkészülni. $$ -
Kro
tag
Nah addig olvasgattam, hogy a racing ralph/ray szettet elvetettem, mert száraz terepre nem igazán ajánlott szett, én pedig javarészt ott használnám.
Tudnátok ajánlani esetleg alternatívát (száraz, aszfalt/terep vegyesen)
10-12 ezer/db körül szeretném megúszni. -
Kro
tag
válasz jjeahh #252754 üzenetére
Köszönöm a tippeket . Olvasgatok még róluk, megrágom párszor.
Addig marad a smart sam, tejes belsővel szerintem.
Aztán ha kiforrja magát mit is szeretnék, nekiugrok és lehet egy lépésben ki is próbálom a tubeless-t.
Most így szűk 3 hónap alatt hirtelen elég volt kb a 0-ról beleugrani ebbe a "hobby"-ba (is). -
Kro
tag
válasz Fall-N #253201 üzenetére
Akkor én egész szerencsés helyzetben vagyok itt többekhez képest.
Alapból is elég sok mindent megszerelek (alap szakmám épületgépész).
Van itthon egy kis műhelyem satupad, állványos fúró, akkus fúró, kompresszor, szerelő állvány, inverteres trafó és még sorolhatnám... 🙂
Én nagyon élvezem mindig a szereléseket.
Most a bringához még pár célszerszámot beszereztem, illetve mindig ami kell azt megveszem, így nem kell szervízbe vinni.
Bár az első nagy teló szervíztől kicsit félek. De már ahhoz is bevásároltam. -
-
Kro
tag
Sziasztok.
Fontolgatom, hogy lecserélem a mostani Cube Aim EX bringám, egy Orbea Laufey h30 2023 modellre.
Mi a véleményetek erről a gépről?
Hasonló árban (kb 450 e lenne) tudtok ajánlani más bringát, hasonló paraméterekkel? Átütő tengelyhez ragaszkodom elől-hátul, ez miatt merült fel a csere is.
Ez a 2,6" -os gumi nem vastag amúgy benne? Vagy csak nekem fura a 2,25 után?
Fék úgy nézem az orbea-n is alulméretezett. Más gyenge alkatrészt láttok esetleg? Agyakról eddig nem igazán találtam érdemi infót. -
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #271756 üzenetére
Talán úgy tudnám megfogalmazni, hogy nagyobb tempónál lefelé nem érzem elég stabilnak a gépet.
Cube-on is már cseréltem telót, egy Recon silver rl-re, ezzel jobb lett, de még így sem az igazi. illetve uncsi a fék állítgatás kerék szerelés után. 🙂
Hozzátartozik, hogy nem vagyok kis méret, 190 cm/92 kg. De oké, akkor ez a Laufey rossz irány, elengedem. A bringát elég vegyesen használom, 40-60 km-es túrák, de van hogy munkába is ezzel megyek épp.
Vissza olvasok akkor a cannondale-nek, bár a carbontól kicsit félek. 😀[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lightyear - befektetési app
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- World of Tanks - MMO
- Escape from Tarkov
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen